Slettet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Slettet

[i:3dbab9nj]Slettet[/i:3dbab9nj]
3
2%
[i:3dbab9nj]Slettet[/i:3dbab9nj]
120
98%
 
Afgivne stemmer: 123
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: PIKbilleder

Indlægaf Aima » 11. apr 2016, 02:56

Petrix skrev:
Vaginetta skrev:
Petrix skrev:
HappyPaww skrev:
Petrix skrev:Mandens seksualitet er altid blevet nedgjort af kvinder.
Tag det da som et kompliment, hvis I får tilsendt et Pikbillede. Slet det da bare, hvis ikke I gider at glo på på det.

Så man skal også tage det som en kompliment, hvis en mand overrasker en på ens søndagstur i parken med åben frakke og dilleren fremme? Det.er.det.samme.!!



Jeg vil ikke sige at det er det samme, idet du på din Søndagstur i parken givetvis vil føle dig truet.
Jeg opfordrer ikke til at sende biller af éns penis og har aldrig selv gjort det (den er sgu for lille :lol: ), men jeg ser det lidt som en storm i et glas vand at problematisere dette issue.


Så den eneste grund til at blotteri i parken ikke er i orden er at der ligger et muligt trusselselement i seancen? Hvis offeret sidder i en aflåst bil i parken, og dermed ikke er truet, kan man bare blotte løs? Sikke en gang bullshit. Jeg er sikker på det er værre at blive udsat for en blotter i parken, men selve krænkelsen der ligger i uopfordret at få trukket en andens seksualitet ned over hovedet uden samtykke synes jeg er helt sammenlignelig.


Jeg prøver ikke at forsvare det som sådan, men det er bare ikke rigtig noget der kan få mig op i det røde felt.
Folk der åbenlyst snaver med hinaden på åben gade, så savlet står ud til højre og venstre udstiller vel også deres seksualitet til hele verden?


Hvis de åbenlyst snaver på en måde, så ingen er i tvivl om, dét, de har gang i er en slags offentligt forspil, så ja. Forskellen fra dét og videoer af pikspilleri er jo dog, at omend de også påtvinger andre mennesker at være tilskuere til deres forspil, så påtvinger de dem, trods alt, ikke, at være en del af det. Når liderlige, pikspillende mænd uinviterede og uforvarende sender pikspillervideoer til kvinder, trækker de dem ind i deres seksualitet, for som med blottere, får de, altså de pikspillende mænd, jo også selv ET eller andet ud af tanken om, at kvinden i den anden ende lige nu sidder og glor på en video af deres pik og onani. Jeg antager i hvert fald, det ikke er 100% velgørenhed og ønsket om at glæde, der er mandens incitament.

Og jeg er såmænd sikker på, du synes og tænker, som du gør, fordi du vitterligt ikke ved bedre, og hvordan skulle du næsten også dét, for du er jo ikke den kvinde der sidder der og pludselig må forholde sig til en fremmed mand pikspilleri. I teorien virker det måske ganske banalt, i praksis ER der måske kvinder der finder det harmløst og til at trække på skuldrene af, men når nu vi faktisk er nogle der fortæller, at vi synes, den slags er både grænseoverskridende, ubehageligt og kan føles som om, vi ufrivilligt bliver delagtiggjort og pålagt en rolle i en fremmed mands seksualitet, vil du så ikke godt anerkende og acceptere, at det rent faktisk er sådan vi har det, også uden at insinuere at vi da bare kan/skal/bør have det helt anderledes og i det hele taget være lidt mere coole og lidt mindre nærtagende. For dét er ærligt talt også ret nederen at opleve.

Da du skrev, vi bare skulle tage det som en kompliment, troede jeg seriøst, du var ironisk. Det var du desværre ikke, det ærgrer mig, men det bekræfter mig også i, at det er så nødvendigt og vedkommende, når feminister og andre seje typer, kæmper en kamp for at udbrede en større forståelse og indsigt i emner som det her. Really, enhver der sætter spørgsmålstegn ved de evigt verserende køns- og sexismedebatter, bør læse dit indlæg. Det bekræfter nødvendigheden.
15
I'll stick with hell no's and headphones...
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: PIKbilleder

Indlægaf Petrix » 11. apr 2016, 03:45

Aima skrev:
Petrix skrev:
Vaginetta skrev:
Petrix skrev:
HappyPaww skrev:
Petrix skrev:Mandens seksualitet er altid blevet nedgjort af kvinder.
Tag det da som et kompliment, hvis I får tilsendt et Pikbillede. Slet det da bare, hvis ikke I gider at glo på på det.

Så man skal også tage det som en kompliment, hvis en mand overrasker en på ens søndagstur i parken med åben frakke og dilleren fremme? Det.er.det.samme.!!



Jeg vil ikke sige at det er det samme, idet du på din Søndagstur i parken givetvis vil føle dig truet.
Jeg opfordrer ikke til at sende biller af éns penis og har aldrig selv gjort det (den er sgu for lille :lol: ), men jeg ser det lidt som en storm i et glas vand at problematisere dette issue.


Så den eneste grund til at blotteri i parken ikke er i orden er at der ligger et muligt trusselselement i seancen? Hvis offeret sidder i en aflåst bil i parken, og dermed ikke er truet, kan man bare blotte løs? Sikke en gang bullshit. Jeg er sikker på det er værre at blive udsat for en blotter i parken, men selve krænkelsen der ligger i uopfordret at få trukket en andens seksualitet ned over hovedet uden samtykke synes jeg er helt sammenlignelig.


Jeg prøver ikke at forsvare det som sådan, men det er bare ikke rigtig noget der kan få mig op i det røde felt.
Folk der åbenlyst snaver med hinaden på åben gade, så savlet står ud til højre og venstre udstiller vel også deres seksualitet til hele verden?


Hvis de åbenlyst snaver på en måde, så ingen er i tvivl om, dét, de har gang i er en slags offentligt forspil, så ja. Forskellen fra dét og videoer af pikspilleri er jo dog, at omend de også påtvinger andre mennesker at være tilskuere til deres forspil, så påtvinger de dem, trods alt, ikke, at være en del af det. Når liderlige, pikspillende mænd uinviterede og uforvarende sender pikspillervideoer til kvinder, trækker de dem ind i deres seksualitet, for som med blottere, får de, altså de pikspillende mænd, jo også selv ET eller andet ud af tanken om, at kvinden i den anden ende lige nu sidder og glor på en video af deres pik og onani. Jeg antager i hvert fald, det ikke er 100% velgørenhed og ønsket om at glæde, der er mandens incitament.

Og jeg er såmænd sikker på, du synes og tænker, som du gør, fordi du vitterligt ikke ved bedre, og hvordan skulle du næsten også dét, for du er jo ikke den kvinde der sidder der og pludselig må forholde sig til en fremmed mand pikspilleri. I teorien virker det måske ganske banalt, i praksis ER der måske kvinder der finder det harmløst og til at trække på skuldrene af, men når nu vi faktisk er nogle der fortæller, at vi synes, den slags er både grænseoverskridende, ubehageligt og kan føles som om, vi ufrivilligt bliver delagtiggjort og pålagt en rolle i en fremmed mands seksualitet, vil du så ikke godt anerkende og acceptere, at det rent faktisk er sådan vi har det, også uden at insinuere at vi da bare kan/skal/bør have det helt anderledes og i det hele taget være lidt mere coole og lidt mindre nærtagende. For dét er ærligt talt også ret nederen at opleve.

Da du skrev, vi bare skulle tage det som en kompliment, troede jeg seriøst, du var ironisk. Det var du desværre ikke, det ærgrer mig, men det bekræfter mig også i, at det er så nødvendigt og vedkommende, når feminister og andre seje typer, kæmper en kamp for at udbrede en større forståelse og indsigt i emner som det her. Really, enhver der sætter spørgsmålstegn ved de evigt verserende køns- og sexismedebatter, bør læse dit indlæg. Det bekræfter nødvendigheden.


Synes du overdriver og udstiller mig som sexist.
Det der optager mig mest er hvordan vi mennesker opfatter forskellige ting. Hvad vi ser som rigtigt og forkert og hvorledes disse opfattelser er forskellige rundt omkring i verden og hvordan det ændrer sig med tiden. Ikke at jeg tror at pikbilleder og masturbationsvideoer er normalt nogle steder i verden, for det tror jeg bestemt ikke at det er.
0
27102021
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: PIKbilleder

Indlægaf Aima » 11. apr 2016, 04:09

Petrix skrev:
Aima skrev:
Petrix skrev:
Vaginetta skrev:
Petrix skrev:
HappyPaww skrev:
Petrix skrev:Mandens seksualitet er altid blevet nedgjort af kvinder.
Tag det da som et kompliment, hvis I får tilsendt et Pikbillede. Slet det da bare, hvis ikke I gider at glo på på det.

Så man skal også tage det som en kompliment, hvis en mand overrasker en på ens søndagstur i parken med åben frakke og dilleren fremme? Det.er.det.samme.!!



Jeg vil ikke sige at det er det samme, idet du på din Søndagstur i parken givetvis vil føle dig truet.
Jeg opfordrer ikke til at sende biller af éns penis og har aldrig selv gjort det (den er sgu for lille :lol: ), men jeg ser det lidt som en storm i et glas vand at problematisere dette issue.


Så den eneste grund til at blotteri i parken ikke er i orden er at der ligger et muligt trusselselement i seancen? Hvis offeret sidder i en aflåst bil i parken, og dermed ikke er truet, kan man bare blotte løs? Sikke en gang bullshit. Jeg er sikker på det er værre at blive udsat for en blotter i parken, men selve krænkelsen der ligger i uopfordret at få trukket en andens seksualitet ned over hovedet uden samtykke synes jeg er helt sammenlignelig.


Jeg prøver ikke at forsvare det som sådan, men det er bare ikke rigtig noget der kan få mig op i det røde felt.
Folk der åbenlyst snaver med hinaden på åben gade, så savlet står ud til højre og venstre udstiller vel også deres seksualitet til hele verden?


Hvis de åbenlyst snaver på en måde, så ingen er i tvivl om, dét, de har gang i er en slags offentligt forspil, så ja. Forskellen fra dét og videoer af pikspilleri er jo dog, at omend de også påtvinger andre mennesker at være tilskuere til deres forspil, så påtvinger de dem, trods alt, ikke, at være en del af det. Når liderlige, pikspillende mænd uinviterede og uforvarende sender pikspillervideoer til kvinder, trækker de dem ind i deres seksualitet, for som med blottere, får de, altså de pikspillende mænd, jo også selv ET eller andet ud af tanken om, at kvinden i den anden ende lige nu sidder og glor på en video af deres pik og onani. Jeg antager i hvert fald, det ikke er 100% velgørenhed og ønsket om at glæde, der er mandens incitament.

Og jeg er såmænd sikker på, du synes og tænker, som du gør, fordi du vitterligt ikke ved bedre, og hvordan skulle du næsten også dét, for du er jo ikke den kvinde der sidder der og pludselig må forholde sig til en fremmed mand pikspilleri. I teorien virker det måske ganske banalt, i praksis ER der måske kvinder der finder det harmløst og til at trække på skuldrene af, men når nu vi faktisk er nogle der fortæller, at vi synes, den slags er både grænseoverskridende, ubehageligt og kan føles som om, vi ufrivilligt bliver delagtiggjort og pålagt en rolle i en fremmed mands seksualitet, vil du så ikke godt anerkende og acceptere, at det rent faktisk er sådan vi har det, også uden at insinuere at vi da bare kan/skal/bør have det helt anderledes og i det hele taget være lidt mere coole og lidt mindre nærtagende. For dét er ærligt talt også ret nederen at opleve.

Da du skrev, vi bare skulle tage det som en kompliment, troede jeg seriøst, du var ironisk. Det var du desværre ikke, det ærgrer mig, men det bekræfter mig også i, at det er så nødvendigt og vedkommende, når feminister og andre seje typer, kæmper en kamp for at udbrede en større forståelse og indsigt i emner som det her. Really, enhver der sætter spørgsmålstegn ved de evigt verserende køns- og sexismedebatter, bør læse dit indlæg. Det bekræfter nødvendigheden.


Synes du overdriver og udstiller mig som sexist.
Det der optager mig mest er hvordan vi mennesker opfatter forskellige ting. Hvad vi ser som rigtigt og forkert og hvorledes disse opfattelser er forskellige rundt omkring i verden og hvordan det ændrer sig med tiden. Ikke at jeg tror at pikbilleder og masturbationsvideoer er normalt nogle steder i verden, for det tror jeg bestemt ikke at det er.


Det var min hensigt at reagere på dine helt konkrete udtalelser, ikke at udstille dig som hverken det ene eller andet.

Hvor og hvad synes du, jeg overdriver? Vil du præcisere det for mig?

Og ja, mennesker føler, tænker og opfatter nemlig forskelligt, det har du fuldstændig ret i, og når du nu selv pointerer dette, forstår jeg faktisk endnu mindre, hvordan du helt seriøst kan sidde og bagatallisere det her. Flere kvinder i tråden giver udtryk for, at de finder det både ubehageligt og grænseoverskridende, når fremmede mænd sender pikbilleder og onanifilm til dem, og dit råd til det, er simpelthen, at de blot skal anskue det som en kompliment. Synes du selv, det er særligt anerkendende overfor det faktum, du selv er inde på her, at mennesker opfatter ting forskelligt?

Pikbilleder og onanivideoer sker, og de sker også i et omfang, jeg næppe tror, du kan forestille dig. Det lyder ikke sådan, hvert fald.
8
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: PIKbilleder

Indlægaf Novella » 11. apr 2016, 04:15

Måske skulle vi bare begynde at distribuere de der billeder i vildskab, oprette hjemmesider med dem med navns nævnelse, arbejdsplads osv, koble dem sammen med vedkommendes Facebook og sende billederne til vedkommendes kolleger og venner - med bedømmelse.

Ville det være nederen? Åhr, spørg på Ordrup Gymnasium. Måske skulle DE have alle billederne :devil:
4
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: PIKbilleder

Indlægaf Petrix » 11. apr 2016, 05:00

Aima skrev:
Petrix skrev:
Aima skrev:
Petrix skrev:
Vaginetta skrev:
Petrix skrev:
HappyPaww skrev:
Petrix skrev:Mandens seksualitet er altid blevet nedgjort af kvinder.
Tag det da som et kompliment, hvis I får tilsendt et Pikbillede. Slet det da bare, hvis ikke I gider at glo på på det.

Så man skal også tage det som en kompliment, hvis en mand overrasker en på ens søndagstur i parken med åben frakke og dilleren fremme? Det.er.det.samme.!!



Jeg vil ikke sige at det er det samme, idet du på din Søndagstur i parken givetvis vil føle dig truet.
Jeg opfordrer ikke til at sende biller af éns penis og har aldrig selv gjort det (den er sgu for lille :lol: ), men jeg ser det lidt som en storm i et glas vand at problematisere dette issue.


Så den eneste grund til at blotteri i parken ikke er i orden er at der ligger et muligt trusselselement i seancen? Hvis offeret sidder i en aflåst bil i parken, og dermed ikke er truet, kan man bare blotte løs? Sikke en gang bullshit. Jeg er sikker på det er værre at blive udsat for en blotter i parken, men selve krænkelsen der ligger i uopfordret at få trukket en andens seksualitet ned over hovedet uden samtykke synes jeg er helt sammenlignelig.


Jeg prøver ikke at forsvare det som sådan, men det er bare ikke rigtig noget der kan få mig op i det røde felt.
Folk der åbenlyst snaver med hinaden på åben gade, så savlet står ud til højre og venstre udstiller vel også deres seksualitet til hele verden?


Hvis de åbenlyst snaver på en måde, så ingen er i tvivl om, dét, de har gang i er en slags offentligt forspil, så ja. Forskellen fra dét og videoer af pikspilleri er jo dog, at omend de også påtvinger andre mennesker at være tilskuere til deres forspil, så påtvinger de dem, trods alt, ikke, at være en del af det. Når liderlige, pikspillende mænd uinviterede og uforvarende sender pikspillervideoer til kvinder, trækker de dem ind i deres seksualitet, for som med blottere, får de, altså de pikspillende mænd, jo også selv ET eller andet ud af tanken om, at kvinden i den anden ende lige nu sidder og glor på en video af deres pik og onani. Jeg antager i hvert fald, det ikke er 100% velgørenhed og ønsket om at glæde, der er mandens incitament.

Og jeg er såmænd sikker på, du synes og tænker, som du gør, fordi du vitterligt ikke ved bedre, og hvordan skulle du næsten også dét, for du er jo ikke den kvinde der sidder der og pludselig må forholde sig til en fremmed mand pikspilleri. I teorien virker det måske ganske banalt, i praksis ER der måske kvinder der finder det harmløst og til at trække på skuldrene af, men når nu vi faktisk er nogle der fortæller, at vi synes, den slags er både grænseoverskridende, ubehageligt og kan føles som om, vi ufrivilligt bliver delagtiggjort og pålagt en rolle i en fremmed mands seksualitet, vil du så ikke godt anerkende og acceptere, at det rent faktisk er sådan vi har det, også uden at insinuere at vi da bare kan/skal/bør have det helt anderledes og i det hele taget være lidt mere coole og lidt mindre nærtagende. For dét er ærligt talt også ret nederen at opleve.

Da du skrev, vi bare skulle tage det som en kompliment, troede jeg seriøst, du var ironisk. Det var du desværre ikke, det ærgrer mig, men det bekræfter mig også i, at det er så nødvendigt og vedkommende, når feminister og andre seje typer, kæmper en kamp for at udbrede en større forståelse og indsigt i emner som det her. Really, enhver der sætter spørgsmålstegn ved de evigt verserende køns- og sexismedebatter, bør læse dit indlæg. Det bekræfter nødvendigheden.


Synes du overdriver og udstiller mig som sexist.
Det der optager mig mest er hvordan vi mennesker opfatter forskellige ting. Hvad vi ser som rigtigt og forkert og hvorledes disse opfattelser er forskellige rundt omkring i verden og hvordan det ændrer sig med tiden. Ikke at jeg tror at pikbilleder og masturbationsvideoer er normalt nogle steder i verden, for det tror jeg bestemt ikke at det er.


Det var min hensigt at reagere på dine helt konkrete udtalelser, ikke at udstille dig som hverken det ene eller andet.

Hvor og hvad synes du, jeg overdriver? Vil du præcisere det for mig?

Og ja, mennesker føler, tænker og opfatter nemlig forskelligt, det har du fuldstændig ret i, og når du nu selv pointerer dette, forstår jeg faktisk endnu mindre, hvordan du helt seriøst kan sidde og bagatallisere det her. Flere kvinder i tråden giver udtryk for, at de finder det både ubehageligt og grænseoverskridende, når fremmede mænd sender pikbilleder og onanifilm til dem, og dit råd til det, er simpelthen, at de blot skal anskue det som en kompliment. Synes du selv, det er særligt anerkendende overfor det faktum, du selv er inde på her, at mennesker opfatter ting forskelligt?

Pikbilleder og onanivideoer sker, og de sker også i et omfang, jeg næppe tror, du kan forestille dig. Det lyder ikke sådan, hvert fald.



"Really, enhver der sætter spørgsmålstegn ved de evigt verserende køns- og sexismedebatter, bør læse dit indlæg. Det bekræfter nødvendigheden"

Du udstiller mig da lige præcis som sexist med ovenstående "udtalelse"
Du kender mig ikke, og jeg synes din udtalelse er et overdrevet angreb på min person, hvilket faktisk føles ubehageligt. Hvem har lyst til at blive kaldt sexist, racist, pædofil eller lignende??
Du har tydeligvis ordet i din magt og på den måde kan du forvrænge kontekst og mening, hvis du føler du vil "jorde" nogen som anskuer tingene en smule anderledes end dig selv.

Jeg aner ikke hvormange "pikbilleder" du og andre kvinder modtager, men du skal ikke sende dine aggresioner mod mig, for jeg har fanden stejle mig aldrig sendt billeder af min pik til nogen.
1. Fordi jeg har respekt for andre menneskers grænser.
2. Fordi jeg ikke har lyst til at udstille mig selv.
3. Fordi jeg ikke tænder på det.

At andre udstiller deres sexliv, deres nøgne kroppe, ytrer deres ekstreme holdninger osv. osv.
tjaa det påvirker mig ikke sønderligt, selvom det er umuligt ikke at blive konfrontret med i hverdagen.
0
27102021
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: PIKbilleder

Indlægaf Novella » 11. apr 2016, 05:09

Petrix, du skal da heller ikke negligere problemet, bare fordi du ikke har gjort det. Hold dog op med at trække offerkort om de onde kvinders nedgørelse af mandens seksualitet. Hold dog op med at forsvare en ulækker praksis, når vi siger at det er ulækkert. De fleste kvinder, jeg kender, kan virkelig godt lide pikke og seksualitet, når de sidder på en mand, vi virkelig godt kan lide. Inden da vil vi helst være fri. Altså, du har formentlig heller ikke lyst til, at svigermor eller kassedamen pludselig sætter det ene ben op på bordet og blotter hele skrævet, vel?

Det har sgu ikke noget med at nedgøre mænds seksualitet at gøre. Der handler om at nedgøre en klam praksis.
14
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: PIKbilleder

Indlægaf Purple Haze » 11. apr 2016, 06:31

Lad dog være med at blive stødt over at blive kaldt sexist, tag det som en kompliment at folk reagere på dit indlæg.

JEG ville ikke blive stødt over det, så når andre gør, så skal de bare tage sig sammen!


Eller noget......
10
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: PIKbilleder

Indlægaf Petrix » 11. apr 2016, 08:18

Novella skrev:Petrix, du skal da heller ikke negligere problemet, bare fordi du ikke har gjort det. Hold dog op med at trække offerkort om de onde kvinders nedgørelse af mandens seksualitet. Hold dog op med at forsvare en ulækker praksis, når vi siger at det er ulækkert. De fleste kvinder, jeg kender, kan virkelig godt lide pikke og seksualitet, når de sidder på en mand, vi virkelig godt kan lide. Inden da vil vi helst være fri. Altså, du har formentlig heller ikke lyst til, at svigermor eller kassedamen pludselig sætter det ene ben op på bordet og blotter hele skrævet, vel?

Det har sgu ikke noget med at nedgøre mænds seksualitet at gøre. Der handler om at nedgøre en klam praksis.


Jeg har aldrig givet udtryk for at jeg forsvarer denne praksis - det mener jeg ikke at man kan læse ud af mine indlæg.
At jeg negligerer problemet har du helt ret i !!
"Enten er I med os eller også er I med terroristerne"
Sådan sagde Bush I en tale vedr. bekæmpelsen af Al-Queda.
Sådan synes holdningen til tider at være I debatterne, specielt når det handler om kønsdebatten.
0
27102021
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: PIKbilleder

Indlægaf Aima » 11. apr 2016, 14:11

Petrix skrev:"Really, enhver der sætter spørgsmålstegn ved de evigt verserende køns- og sexismedebatter, bør læse dit indlæg. Det bekræfter nødvendigheden"

Du udstiller mig da lige præcis som sexist med ovenstående "udtalelse"
Du kender mig ikke, og jeg synes din udtalelse er et overdrevet angreb på min person, hvilket faktisk føles ubehageligt. Hvem har lyst til at blive kaldt sexist, racist, pædofil eller lignende??
Du har tydeligvis ordet i din magt og på den måde kan du forvrænge kontekst og mening, hvis du føler du vil "jorde" nogen som anskuer tingene en smule anderledes end dig selv.

Jeg aner ikke hvormange "pikbilleder" du og andre kvinder modtager, men du skal ikke sende dine aggresioner mod mig, for jeg har fanden stejle mig aldrig sendt billeder af min pik til nogen.
1. Fordi jeg har respekt for andre menneskers grænser.
2. Fordi jeg ikke har lyst til at udstille mig selv.
3. Fordi jeg ikke tænder på det.

At andre udstiller deres sexliv, deres nøgne kroppe, ytrer deres ekstreme holdninger osv. osv.
tjaa det påvirker mig ikke sønderligt, selvom det er umuligt ikke at blive konfrontret med i hverdagen.


Okay. Altså, jeg er faktisk lidt i chok over, du reagerer sådan dér på mine indlæg. Jeg har umiddelbart lyst til at mene, at DU overtolker og pålægger MIG alt muligt bullshit, for det er faktisk den følelse jeg sidder med, men dét tror jeg egentlig ikke, nogen af os får noget konstruktivt ud af, og jeg må vel uanset tage min del af ansvaret for kommunikationen og for, hvordan mine ytringer modtages.

Der er intet beregnende i mine indlæg, jeg har ikke skrevet noget i den hensigt, at sætte dig i et dårligt lys. Jeg angriber ikke din person, jeg anfægter udelukkende de holdninger, du giver udtryk for her i tråden. Jeg kalder dig ikke sexist og jeg insinuerer på intet tidspunkt, du er det. Tværtimod skriver jeg faktisk direkte, at dine holdninger til det her, i mine øjne primært signalerer ignorance; at 'du ikke ved bedre', og det er også derfor jeg afslutningsvis skriver dét, du nu reciterer, at dit indlæg bekræfter nødvendigheden.

Min overbevisning er, at de problematikker der ofte ses i diverse køns- og sexismedebatter, er en konsekvens af manglende oplysning og indsigt i, hvordan (en del) kvinder rent faktisk oplever de her ting der igen og igen er oppe at vende i debatterne og nærmest lige så ofte bliver skudt ned med modsvar som eksempelvis dit, at vi da bare 'skal tage det som en kompliment'. I mine øjne vidner sådanne udsagn nemlig hverken om misogyn eller sexistisk tilgang, det vidner derimod om vanetænkning og, i udgangspunktet, manglende villighed til at reflektere udover det umiddelbare, og når det så gør sig gældende, opnås der ingen forståelse og indsigt. Konsekvensen er altså dét, der også blev en realitet her, at en gruppe kvinder, når de tillader sig at give udtryk for, de, i varierende omfang, føler sig forulempede, oveni må deale med manglende anderkendelse og accept af, at de føler, som de gør. Det er pisseproblematisk, synes jeg, også selvom det ikke er tilsigtet.

Jeg beklager, du følte dig angrebet eller intimideret, det var vitterligt ikke min hensigt. Jeg kan godt skelne mellem sexisme og uvidenhed, men begge dele er altså i mine øjne nødvendige at reagere på, for manglende indsigt og forståelse er som sagt en stor hæmsko i kønsdebatterne, fra begge lejre, i øvrigt, og det var dét, min pointe handlede om.

Derudover har jeg på intet tidspunkt overvejet, hvorvidt du kunne være afsender af pikbilleder, for det har hverken været oplagt at tro eller relevant for debatten. Det her har aldrig, jeg gentager: ALDRIG, handlet om din person, for den kender jeg ikke. Det eneste, jeg anfægtede, var din manglende anerkendelse af problemet, at du syntes, vi blot kunne deale med det, ved at tage det som en kompliment. Fordi, nej, det kan vi ikke bare, og det skal vi ikke bare, vi skal derimod sige fra, når vores grænser bliver overskredet af fremmede tåber, der mener, vi, udelukkende i egenskab af vores køn, kan delagtiggøres og påtvinges roller i diverse seksuelle udlevelser. That's not right, og når vi siger, det er sådan vi har det, skal det anderkendes og accepteres. Hver eneste gang.
12
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: PIKbilleder

Indlægaf Novella » 11. apr 2016, 17:03

Petrix skrev:
Novella skrev:Petrix, du skal da heller ikke negligere problemet, bare fordi du ikke har gjort det. Hold dog op med at trække offerkort om de onde kvinders nedgørelse af mandens seksualitet. Hold dog op med at forsvare en ulækker praksis, når vi siger at det er ulækkert. De fleste kvinder, jeg kender, kan virkelig godt lide pikke og seksualitet, når de sidder på en mand, vi virkelig godt kan lide. Inden da vil vi helst være fri. Altså, du har formentlig heller ikke lyst til, at svigermor eller kassedamen pludselig sætter det ene ben op på bordet og blotter hele skrævet, vel?

Det har sgu ikke noget med at nedgøre mænds seksualitet at gøre. Der handler om at nedgøre en klam praksis.


Jeg har aldrig givet udtryk for at jeg forsvarer denne praksis - det mener jeg ikke at man kan læse ud af mine indlæg.
At jeg negligerer problemet har du helt ret i !!
"Enten er I med os eller også er I med terroristerne"
Sådan sagde Bush I en tale vedr. bekæmpelsen af Al-Queda.
Sådan synes holdningen til tider at være I debatterne, specielt når det handler om kønsdebatten.

A hva?

Hvis du lige gider styre dig og holde op med smække med skabslåger for at få ret, så kan du måske prøve at lytte en gang?

Det her er et problem for ret mange kvinder. Det er ulækkert. En hel del os vil gerne være fri for det. Det er noget, der gør mænd liderlige på bekostning af os. Det kan vi ikke lide. Vi kan bedre lide at være liderlige sammen med mænd end at være onanimateriale for dem. Det er ulækkert.

Du trækker som det FØRSTE kortet 'kvinder vil også bare nedgøre mænds seksualitet' og derefter 'hold nu op, I er også bare hysteriske og så det er vist ikke værre, hvad'-kortet. Det er pisseirriterende. Hvorfor skal vi finde os i en ulækker praksis? Hvad ved du om, hvor udbredt det er? Hvorfor mener du, at det er os, der har en forkert reaktion, når mænd opfører sig ulækkert?

Skal vi sige Åhr Herregud hver gang? Hvornår er det ikke længere at nedgøre mænds seksualitet at sige fra? Når fremmede mænd tager os på røven? Råber fisse ad os på gaden? Rager os i fissen? Slikker os i øret? Slikker os i kavalergangen? Slikker os i fissen? Tager billede op under vores kjole i byen? Hvor er grænsen?
12
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: PIKbilleder

Indlægaf Fru Sunshine » 14. apr 2016, 04:33

Novella skrev:
Petrix skrev:
HappyPaww skrev:
Petrix skrev:Mandens seksualitet er altid blevet nedgjort af kvinder.
Tag det da som et kompliment, hvis I får tilsendt et Pikbillede. Slet det da bare, hvis ikke I gider at glo på på det.

Så man skal også tage det som en kompliment, hvis en mand overrasker en på ens søndagstur i parken med åben frakke og dilleren fremme? Det.er.det.samme.!!



Jeg vil ikke sige at det er det samme, idet du på din Søndagstur i parken givetvis vil føle dig truet.
Jeg opfordrer ikke til at sende biller af éns penis og har aldrig selv gjort det (den er sgu for lille :lol: ), men jeg ser det lidt som en storm i et glas vand at problematisere dette issue.

Det er sådan set præcis det samme. Formålet er at vise pikken, fordi HAN tænder på det. Han er ligeglad med, om hun tænder på det - og som du kan se, gør hun det ret sjældent, hvilket vist er almindeligt kendt. Det er bare blotteri, en ærgerlig, lidt småulækker og ret taberagtig tilgang.

Jeg føler mig ikke truet, bare ret frastødt på samme måde som hvis han viste billede af sine mandelpropper, nedgroede negle eller navlefnuller. Det er da absolut ikke noget jeg ønsker et billede af. Hvis mænd er så glade for at vise deres stive pikke, kan de jo vise dem til hinanden. Men det er vel sjovere at tvære dem i hovedet på kvinder, der synes at det er ulækkert, ligesom da drengene kom løbende med regnorme i 3. klasse og hældte dem ned ad ryggen på en.

Jeg vil hellere se mandelpropper end pikbilleder.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: PIKbilleder

Indlægaf Code71 » 14. apr 2016, 06:17

Novella skrev:Skal vi sige Åhr Herregud hver gang? Hvornår er det ikke længere at nedgøre mænds seksualitet at sige fra? Når fremmede mænd tager os på røven? Råber fisse ad os på gaden? Rager os i fissen? Slikker os i øret? Slikker os i kavalergangen? Slikker os i fissen? Tager billede op under vores kjole i byen? Hvor er grænsen?


Men Novella de highlightede er jo direkte overgreb og kan vel i bund og grund anmeldes til politiet. Så det kan vel ikke helt sammenlignes, trods alt?

De fyre der sender det lort er jo bare tragiske
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: PIKbilleder

Indlægaf Modesty Blame » 14. apr 2016, 20:00

Code71 skrev:
Novella skrev:Skal vi sige Åhr Herregud hver gang? Hvornår er det ikke længere at nedgøre mænds seksualitet at sige fra? Når fremmede mænd tager os på røven? Råber fisse ad os på gaden? Rager os i fissen? Slikker os i øret? Slikker os i kavalergangen? Slikker os i fissen? Tager billede op under vores kjole i byen? Hvor er grænsen?


Men Novella de highlightede er jo direkte overgreb og kan vel i bund og grund anmeldes til politiet. Så det kan vel ikke helt sammenlignes, trods alt?

De fyre der sender det lort er jo bare tragiske

Jeps, men grænsen er jo ikke nødvendigvis mellem ulovligt og ikke ulovligt, når det handler om, at andre krænker éns blufærdighed. Når en mand tager en kvinde på røven, er det virkeligt usandsynligt, at han kan straffes for det, men du vil næppe sige til mig, at det ikke er ubehageligt eller enddog krænkende? Det vi taler om, er, at der er en kultur blandt en mængde mænd, som handler om, at de pågældende mænd er pisseligeglade med, om deres henvendelser er ønskede eller ej. Om de er krænkende eller ej. De gør det ikke for at komplimentere kvinder. De gør det af årsager, som jeg ikke vil gisne om - men det er næppe for at gøre kvinder glade. For var det det, så holdt de vel op, når reaktionen ikke svarede til det forventede.
5
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: PIKbilleder

Indlægaf Code71 » 14. apr 2016, 20:08

Modesty Blame skrev:
Code71 skrev:
Novella skrev:Skal vi sige Åhr Herregud hver gang? Hvornår er det ikke længere at nedgøre mænds seksualitet at sige fra? Når fremmede mænd tager os på røven? Råber fisse ad os på gaden? Rager os i fissen? Slikker os i øret? Slikker os i kavalergangen? Slikker os i fissen? Tager billede op under vores kjole i byen? Hvor er grænsen?


Men Novella de highlightede er jo direkte overgreb og kan vel i bund og grund anmeldes til politiet. Så det kan vel ikke helt sammenlignes, trods alt?

De fyre der sender det lort er jo bare tragiske

Jeps, men grænsen er jo ikke nødvendigvis mellem ulovligt og ikke ulovligt, når det handler om, at andre krænker éns blufærdighed. Når en mand tager en kvinde på røven, er det virkeligt usandsynligt, at han kan straffes for det, men du vil næppe sige til mig, at det ikke er ubehageligt eller enddog krænkende? Det vi taler om, er, at der er en kultur blandt en mængde mænd, som handler om, at de pågældende mænd er pisseligeglade med, om deres henvendelser er ønskede eller ej. Om de er krænkende eller ej. De gør det ikke for at komplimentere kvinder. De gør det af årsager, som jeg ikke vil gisne om - men det er næppe for at gøre kvinder glade. For var det det, så holdt de vel op, når reaktionen ikke svarede til det forventede.


Jeg er helt enig med dig og intet er fjernere for mig end at forsvare de der gør det. Jeg er bare i mangel af et bedre ord fascineret. Hvad fanden får dem til det? Jeg kan seriøst ikke sætte mig ind i det overhovedet og ville gerne prøve at forstå den thrill det åbenbart giver
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: PIKbilleder

Indlægaf Novella » 15. apr 2016, 05:08

Jeg forstår det heller ikke. De her mænd har fanget, at kvinder godt kan lide at se på pikke. Det kan vi skam godt - absolut og sandelig og bestemt. De skal bare sidde på mænd, vi allerede kan lide. Hvorfor dét er svært at fatte konceptuelt, ved jeg ikke. Jeg tror virkelig, at det bare handler om ekshibitionisme, og dermed er handlingen rent egoistisk for mændene og rimelig fornærmende over for kvinderne. Det var derfor jeg sammenlignede det med at råbe fisse ud ad vinduet, når de kører forbi i en bil, eller gramse en random kvinde i nattelivet på intime steder. Der er vel ingen, som nogensinde har regnet med, at det gav en positiv kontakt? De har slet ikke et ønske om positiv kontakt. De vil bare udføre en krænkende handling, fordi de kan.

For en ordens skyld, Code: Not all men! :kys:
3

Tilbage til "Forhold og sex"