Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Wizzze » 11. apr 2016, 05:08

Vores allesammens übermand, BS, har udtalt at den moderne mand er gået hen og blevet for vattet og har overladt til kvinderne at træffe beslutningerne.

http://www.bt.dk/film-og-tv/bs-christia ... re-os-selv

Det gør mænd kedelige og uinspirerende, så kvinderne gider dem ikke, og vælger nogle mere mandige mænd (hvilket vel må betyde at sådan nogen findes også? :gruble: )

Hvad siger i andre, er den moderne danske mand blevet for vattet og beslutningsforskrækket? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Wizzze » 11. apr 2016, 05:17

Personligt tror jeg godt at jeg ville kunne lave ild, eller frembringe en tømmerflåde, hvis jeg strandede på en øde ø. Men jeg ville være på skideren hvis jeg skulle brydes med en tiger, eller forestille af være jægersoldat. Men er det at være moderne mand?? :gruble:

På mig lyder den der Tarzan mand mere som den umorderne mand? :gruble: Den moderne mand er vel noget med at kunne balancere mellem Tarzan/He-man, og så den bløde, følsomme og feminine mand? :gruble: Acceptere at livet er komplekst, og der derfor nok skal inddrages elementer af alle arketyperne, for at finde frem til det gode velafbalancerede liv? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Torn » 11. apr 2016, 05:22

Jeg synes ikke, den moderne mand er kedelig og uinspirerende. Tværtimod. Jeg synes ikke, den moderne mand er vattet og beslutningsforsrækket. Tværtimod. Jeg synes, den moderne mand er lækker.

De mænd, jeg har mødt i mit liv, har været gode mennesker med værdier, der følger et moderne, reflekteret liv.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. apr 2016, 05:45

Som jeg læser artiklen, handler det pågældende program om en flok mænd med lav selvtillid, der pga. usikkerhed definerer sig selv ud fra andres behov og krav. Jeg synes, at det er plat og ukonstruktivt at kalde det at være vattet og uinspirerende, og jeg tvivler på, at man ville bruge de samme ord om kvinder i samme situation.

Ydermere finder jeg det problematisk, at modpolen (selvfølgelig) må være manden med skægstubbe og motorcykel. Altså, det kan det godt være, hvis den pågældende mand har realiseret sig selv på egne præmisser, men skægstubbe og motorcykel kan jo lige så vel være en del af en identitet, han har påtaget sig for at please andre.

Jeg er i det hele taget modstander af præfabrikerede kønsroller. Hvis man føler sig som He-man, så lev den identitet ud. Hvis man føler sig som det, nogen kalder "den bløde, følsomme og feminine mand", så lev det ud.
For nogle mennesker er det hårdt, hvis den "type", de er, ikke har bred emotionel og seksuel appeal i deres samtid, men løsningen på det vil næppe være at lave så meget om på sig selv, at man ikke kan mærke, hvad man selv vil.
18
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Mocca » 11. apr 2016, 05:49

DetSorteCirkus skrev:Som jeg læser artiklen, handler det pågældende program om en flok mænd med lav selvtillid, der pga. usikkerhed definerer sig selv ud fra andres behov og krav. Jeg synes, at det er plat og ukonstruktivt at kalde det at være vattet og uinspirerende, og jeg tvivler på, at man ville bruge de samme ord om kvinder i samme situation.

Ydermere finder jeg det problematisk, at modpolen (selvfølgelig) må være manden med skægstubbe og motorcykel. Altså, det kan det godt være, hvis den pågældende mand har realiseret sig selv på egne præmisser, men skægstubbe og motorcykel kan jo lige så vel være en del af en identitet, han har påtaget sig for at please andre.

Jeg er i det hele taget modstander af præfabrikerede kønsroller. Hvis man føler sig som He-man, så lev den identitet ud. Hvis man føler sig som det, nogen kalder "den bløde, følsomme og feminine mand", så lev det ud.
For nogle mennesker er det hårdt, hvis den "type", de er, ikke har bred emotionel og seksuel appeal i deres samtid, men løsningen på det vil næppe være at lave så meget om på sig selv, at man ikke kan mærke, hvad man selv vil.


:clap:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf vibbsen » 11. apr 2016, 06:00

OK, Så når BS siger det, så laver vi et program om det, for så er det nok rigtig. BS ved jo et og andet. For han har været jægersoldat. For cirka 1000 år siden.....Men når Carl-Mar Møller siger det, så fnyser vi højt og kalder manden for alt muligt. Herunder en masse ord der ender på chauvinist.
Beklager, jeg kan ikke se forskellen på de 2. Sådan når man tager essensen af det....Altså ud over at Carl-Mar Møller er en hel del mindre selvfed en BS.....Og har noget mere hareskår end BS :-D

Skulle nogen være i tvivl så kommer jeg IKKE til at se programmet....BS Christianden....Det må sgu stå for Bull Shit Christiansen.....Da jeg simpelthen ikke kan fordrage BS....Det var fandme en skam at der ikke var et eller anden dyr som åd både ham & Bubber nu da det havde chancen....
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Tux » 11. apr 2016, 06:09

vibbsen skrev:OK, Så når BS siger det, så laver vi et program om det, for så er det nok rigtig. BS ved jo et og andet. For han har været jægersoldat. For cirka 1000 år siden.....Men når Carl-Mar Møller siger det, så fnyser vi højt og kalder manden for alt muligt. Herunder en masse ord der ender på chauvinist.
Beklager, jeg kan ikke se forskellen på de 2. Sådan når man tager essensen af det....Altså ud over at Carl-Mar Møller er en hel del mindre selvfed en BS.....Og har noget mere hareskår end BS :-D

Skulle nogen være i tvivl så kommer jeg IKKE til at se programmet....BS Christianden....Det må sgu stå for Bull Shit Christiansen.....Da jeg simpelthen ikke kan fordrage BS....Det var fandme en skam at der ikke var et eller anden dyr som åd både ham & Bubber nu da det havde chancen....


Carl-mar har faktisk nogle rimelige pointer (f.eks. I forhold til kvinders ligestilling) hvis man rent faktisk lytter til hvad han siger og slår chauvinist-fiteret fra..
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf vibbsen » 11. apr 2016, 06:13

Tux skrev:
Carl-mar har faktisk nogle rimelige pointer (f.eks. I forhold til kvinders ligestilling) hvis man rent faktisk lytter til hvad han siger og slår chauvinist-fiteret fra..


Jeps....Jeg synes faktisk slet ikket at han er så tosset at høre på....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Blonderella » 11. apr 2016, 06:46

Jeg har nu altså mødt et par stykker der ryger i den kategori. Og jeg får ticks sådan en søndag i bilka når jeg går bag ved den slags mænd. Den slags, der tager en pakke kiks ned fra hylden og spørger konen om de ikke skal have en pakke kiks. Argh! Har du lyst til kiks, så tag en pakke kiks! Lad sq da være med at spørge konen om lov!

Min mand er sådan en med skægstubbe og motorcykel. Der ikke kunne drømme om at spørge om lov til så latterlige småting i bilka. Det kan da også have sine udfordringer... Men efter at have været i et forhold i 6 år med en vattet, beslutningsforskrækket mand, er det trods alt lidt mere livsbekræftende at kunne være uenige om noget.. den der "hvad synes du" holdning til ALT er for dræbende.
3
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Hunkat » 11. apr 2016, 07:05

Altså hvis definitionen af en rigtig mand er at man gør ting som kvinder ikke kan så har han iogfor sig ret. For 70 år siden var man en rigtig mand hvis man havde et arbejde og forsørgede sin familie. I dag kan kvinderne forsørge sig selv og deres børn og så må man jo ud på overdrevet i stedet hvor der stadig er få kvinder, f.eks. jægersoldat og ekstremmathoner.

Hvis det er sådan hans verdensbillede er skruet sammen så kan jeg da godt forstå han synes almindelige mennesker helt generelt er vattede.
Jeg synes så bare hans verdensbillede er fundamentalt forkert og derfor giver hans udsagn ikke ret meget mening.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf dgd2007 » 11. apr 2016, 07:32

Wizzze skrev:Hvad siger i andre, er den moderne danske mand blevet for vattet og beslutningsforskrækket? :gruble:

Jeg synes, det er meget race-racistisk at gøre det til noget specielt dansk, og meget tidsracistisk at gøre det til noget specielt nutidigt.
Dette citat stammer fra Calcutta i 1880'erne:

    It is amazing what tiny woman can do to big strong man.
    Woman says: Jump! And he jumps.
    Woman says: Sit! And he sits.
    - Ramakrishna
:D
4
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf vibbsen » 11. apr 2016, 09:15

Blonderella skrev:Jeg har nu altså mødt et par stykker der ryger i den kategori. Og jeg får ticks sådan en søndag i bilka når jeg går bag ved den slags mænd. Den slags, der tager en pakke kiks ned fra hylden og spørger konen om de ikke skal have en pakke kiks. Argh! Har du lyst til kiks, så tag en pakke kiks! Lad sq da være med at spørge konen om lov!

Min mand er sådan en med skægstubbe og motorcykel. Der ikke kunne drømme om at spørge om lov til så latterlige småting i bilka. Det kan da også have sine udfordringer... Men efter at have været i et forhold i 6 år med en vattet, beslutningsforskrækket mand, er det trods alt lidt mere livsbekræftende at kunne være uenige om noget.. den der "hvad synes du" holdning til ALT er for dræbende.


Hmmmmm......Så er min mand åbenbart i "den kategori". For han kan sagtens finde på at gøre lige det du beskriver der....Det handler ikke om at han skal have lov.......Der er jo ingen grund til at købe en pakke kiks, hvis der i forvejen ligger 7 derhjemme.....Og jeg hører "Hvad synes du" sådan cirka 1000 gange om ugen....Ikke fordi han er beslutningsforskrækket....Men fordi han i bund og grund er ret ligeglad med mange af de der små ting.....Og så kan vi ligeså godt gøre dem på min måde....De ting han ikke er ligeglad med....Men skal han nok sørge for bliver på hans måde.....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Lurende Peber » 11. apr 2016, 09:24

Jeg spørger da også jævnligt om hendes menig. Mest for at informere og få input.
For mig er det almindeligt hensyn til hinanden, da jeg også selv ønsker samme "service-meddelelser" Men klart er der emner, hvor man ved, at den anden er rystende ligeglad, eller som i kikseeksemplet ligger under bagatel grænsen.
For noget er jeg sikkert vattet, men så er det nok ikke dem, jeg skal være sammen med.
4
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf girl_beat » 11. apr 2016, 10:40

vibbsen skrev:Hmmmmm......Så er min mand åbenbart i "den kategori". For han kan sagtens finde på at gøre lige det du beskriver der....Det handler ikke om at han skal have lov.......Der er jo ingen grund til at købe en pakke kiks, hvis der i forvejen ligger 7 derhjemme.....Og jeg hører "Hvad synes du" sådan cirka 1000 gange om ugen....Ikke fordi han er beslutningsforskrækket....Men fordi han i bund og grund er ret ligeglad med mange af de der små ting.....Og så kan vi ligeså godt gøre dem på min måde....De ting han ikke er ligeglad med....Men skal han nok sørge for bliver på hans måde.....

Jeg synes ovenstående lyder bekendt...

På et tidspunkt blev det en slags dårlig vane, at min kæreste kunne stå i et helt andet rum end mig og råbe "synes du, jeg skal have den hér skjorte på?!" - uden at jeg 1) kunne se den pågældende skjorte, og 2) havde nogen som helst interesse i om han valgte den ene eller anden. Eller spørge på vej ud og handle om jeg troede, vi manglede mælk. Det ved jeg sgu da ikke - kig selv i køleskabet :rulle:

I sådan nogle tilfælde kunne jeg godt tage mig i at tænke, at det var temmelig irriterende og ja... beslutningsforskrækket. Det talte vi så om, så vi sammen kunne ændre vanerne i den rigtige retning :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23206

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Mani » 11. apr 2016, 10:48

Wizzze skrev:Hvad siger i andre, er den moderne danske mand blevet for vattet og beslutningsforskrækket? :gruble:

Ikke de mænd jeg omgåes i hverdagen - hverken på arbejde eller privat - heldigvis!

Til gengæld er der enkelte, som falder i doven kategorien - og derfor spørger om der er mælk i køleskabet, i stedet for at tjekke selv - eller om vi skal dit eller dat fremfor lige selv at undersøge det...
5
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Forhold og sex"