Aragorn skrev:Madam Pomfrey skrev:Aragorn skrev:Guilded_Lily skrev:"Kære" X
Stop nu med at spamme på messenger! 13 beskeder siden i går kl.17. Tre her til morgen. Vi holder fri, når vi holder fri og skriver kun nødvendige beskeder - det HAR vi fecking aftalt!! Vi har gjort dit arbejde for dig, så nøjes med at sige tak. Please!
I deler arbejdsdata på Facebook Messenger?
Mon ikke det er sådan på planlægningsniveau, jeg har styr på x,y,z, og har booket lokale, ish.
Vi gør det ihvertfald på mit job, meget overordnet, primært for at hjælpe, huske hinanden på, eller få enderne til at mødes ved fx sygdom, eller "Husk vi skal på kursus imorgen, adressen er..." Men vi er meget opmærksomme på ikke at forstyrre andre uødvendigt i deres fritid, for det er bare dårlig stil.
Jeg synes det er forkert af jeres arbejdsplads at de ikke stiller en metode til rådighed for kommunikation.
En E3 licens til MS O365 og så noget firmaportal til BYOD opsætning kunne sikre både compliance og sikkerhed på samme tid.
Vi har er glimrende it system vi arbejder i, både ifht borger retter dokumentation, og intern kommunikation.
Men min arbejdsplads har åbent 24-7, og vi arbejder i blandede vagter, så der kan være langt imellem at man render ind i specifikke kollegaer, nogle perioder har vi mange fridage i træk m.v. - så kan det være relevant at give en fælles besked til alle, som ikke er personfølsom.
Det er fx. hvis lokummet brænder, og der er sygemelding der ikke kan vikar dækkes, så spørger man øvrige kolleger om nogen har tid og mulighed for at hjælpe.
Og en kollega har brugt det til fælles opdatering om en privat situation vi alle gerne ville vide besked om, eller det er et tal for blomst/gave i forbindelse med barsel og et billede af baby, ish.
Det er selvfølgelig helt frivilligt at være med i Messenger gruppen, og fuldt ud respekteret hvis man ikke ønsker at være med, pauser den, eller melder sig ud.
Men det fungerer også kun fordi ingen misbruger det.