DSB sætter prisen op mellem 9-13%
DSB sætter prisen op mellem 9-13%
DSB hæver prisen for at køre med tog fra januar 2024, gennemsnitligt mellem 9 og 13%, mest på Sjælland / omkring København, mens jyder og fynboer slipper lidt billigere.
https://www.berlingske.dk/business/togr ... naeste-aar
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... somt/?st=1
Normalprisen for en enkeltbillet mellem København og Aarhus bliver 469kr Dog vil man kunne få en Orange billet til 119kr hvis man er tidligt nok ude. Men man kan virkelig komme langt i bil for 469kr så mon ikke at bil og bustrafikken vil tage endnu flere rejsende fra DSB med de priser?
Hvordan vil øgede priser påvirke dig?
https://www.berlingske.dk/business/togr ... naeste-aar
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... somt/?st=1
Normalprisen for en enkeltbillet mellem København og Aarhus bliver 469kr Dog vil man kunne få en Orange billet til 119kr hvis man er tidligt nok ude. Men man kan virkelig komme langt i bil for 469kr så mon ikke at bil og bustrafikken vil tage endnu flere rejsende fra DSB med de priser?
Hvordan vil øgede priser påvirke dig?
0
Do as I say!
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Jeg har ikke bil, så hvis jeg skal længere end, hvad jeg kan gå eller cykle, har jeg ikke rigtig andre muligheder end bus og tog. Så jeg må jo bare betale, hvad det koster.
0
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Jeg har ikke taget toget siden før jeg fik bil. Det er både alt for dyrt og for upraktisk.
Ville nok stadig ikke bruge det, selvom prisen blev halveret.
Før bil måtte jeg jo betale hvad det kostede.
Ville nok stadig ikke bruge det, selvom prisen blev halveret.
Før bil måtte jeg jo betale hvad det kostede.
0
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Jeg bruger tog i perioder hvor jeg pendler til kontoret, og der har det den meget store fordel at jeg kan arbejde i toget. Biltransport vil være min egen tid, det vil være en time om dagen jeg mister på at være irriteret på de andre bilister på motorvejen. Det skal derfor blive meget dyrt med tog før jeg ikke ville foretrække det.
1
- Mani
- Indlæg: 12108
- Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
- Kort karma: 1922
- Geografisk sted: Østjylland
- Likede indlæg: 25241
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Det er simpelthen for dyrt. Hvis man skal bruge den ekstra tid toget tager fremfor bil skal man enten kunne gøre det billigere eller opnå andre fordele - og med de forsinkelser og togbusser etc DSB byder på er det et nej tak herfra.
Mit firma bruger det heller ikke pt til forretningsrejser, hvor vi ellers kan sidde og arbejde - der har været for mange forsinkelser.
Mit firma bruger det heller ikke pt til forretningsrejser, hvor vi ellers kan sidde og arbejde - der har været for mange forsinkelser.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
- Urtekussen
- Indlæg: 6319
- Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
- Kort karma: 1468
- Likede indlæg: 16567
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Fremmende for lysten til at bruge den kollektive trafik
1
2011
2015
2018
2020
2023
2015
2018
2020
2023
- EmoJanice
- Indlæg: 1543
- Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
- Kort karma: 14
- Geografisk sted: Rødovre
- Likede indlæg: 389
- Kontakt:
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Det er som om at man politisk gerne vil de fine ting, men når det kommer til handling, så gør de alt for at smide befolkningen over på andre transportformer. Jeg er glad for at jeg ikke har brug for andet end en cykel for at passe mit arbejde. Jeg vil aldrig finde arbejde et sted hvor jeg kan blive tvunget til at bruge offentlig transport. Det er for dyrt og for langsomt.
0
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Det følger de omkostninger, som den offentlige transport faktisk koster, så det er ikke for dyrt i forhold til omkostningerne. Så hvad er alternativet (udover at det er parti)?
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
- Hunkat
- Indlæg: 7794
- Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
- Kort karma: 574
- Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
- Likede indlæg: 19153
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Og det er pendlerne og pensionisterne der skal betale mest… flot.
1
L'enfer, c'est les autres
First debat-mover
First debat-mover
Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Vi har droppet DSB.
Bil/cykel/gåben i hverdagen.
Bil eller langtursbus til længere ture - der kører bus på de strækninger, hvor vi har venner/familie og er langt billigere.
Bil/cykel/gåben i hverdagen.
Bil eller langtursbus til længere ture - der kører bus på de strækninger, hvor vi har venner/familie og er langt billigere.
0
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Bruger kun DSB nogle få gange om året med ture til KBH.
Men vi gør det kun hvis vi kan få en orange billet. Hvor prisen jo er fornuftig.
Hvis det ikke er muligt vil det enten blive bilen eller bus i stedet.
Men vi gør det kun hvis vi kan få en orange billet. Hvor prisen jo er fornuftig.
Hvis det ikke er muligt vil det enten blive bilen eller bus i stedet.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
abcd skrev:Jeg bruger tog i perioder hvor jeg pendler til kontoret, og der har det den meget store fordel at jeg kan arbejde i toget. Biltransport vil være min egen tid, det vil være en time om dagen jeg mister på at være irriteret på de andre bilister på motorvejen. Det skal derfor blive meget dyrt med tog før jeg ikke ville foretrække det.
Jeg har meget samme tankegang. Transporttid er som udgangspunkt spildtid og min tid er dyrebar, uanset om jeg transporterer mig selv til business eller pleasure. Så hvis jeg kan bruge transportiden effektivt er det et kæmpe plus for mig. Der er altid en deadline i mit job, altid noget der kan gøres færdigt, mange interessetimer, og dem vil jeg da meget hellere lægge i løbet af transporttid end at tage den tid fra på andre tidspunkter, hvor de har større indflydelse på tiden jeg bruger medbringe mand, fritidsinteresser osv.
Det sagt, synes jeg dog det er meget problematisk at høje priser gør offentlig/bæredygtig transport uattraktivt for så mange. Der er eksempler på at det er billigere at flyve mellem landsdele end at tage toget. Det er jo helt skævt.
0
- Nevertheless she persisted -
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Min kone havde fundet en Tapas restaurant i Vejle vi skulle prøve.
Vi tænke på at tage toget, så vi kunne dele en flaske vin, men samlet 496 kr. for den fornøjelse, så blev det bilen som vandt.
Der er i øvrigt 180 km. tur/retur i bil.
Når prisen stiger, så må det blive til 550 kr. i fremtiden. NEJ TAK!!
Vi tænke på at tage toget, så vi kunne dele en flaske vin, men samlet 496 kr. for den fornøjelse, så blev det bilen som vandt.
Der er i øvrigt 180 km. tur/retur i bil.
Når prisen stiger, så må det blive til 550 kr. i fremtiden. NEJ TAK!!
0
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Hvis toget var pålideligt og pladsen fornuftig, var det et alternativ. Men i praksis er det for dyrt, for upålideligt og for ukomfortabelt.
Tog bilen til et møde i København forleden. Kostede mig det samme i parkering som med toget. Læg dertil at jeg sparede 1 time i transport. Om muligt undgår jeg det offentlige og betaler gladeligt ekstra for dét. For min tid er vigtig og dsb notorisk upålidelige.
Metroen er eneste undtagelse. Den kører så ofte, at jeg sjældent bliver reelt forsinket.
Min kone pendler med tog. Hun er jævnligt forsinket, men for hende er det fortsat hurtigere og billigere end en bil. Som det bør være. For togets komfort er miles away fra bilens aircon, anlæg, massagesæde og solitude
Tog bilen til et møde i København forleden. Kostede mig det samme i parkering som med toget. Læg dertil at jeg sparede 1 time i transport. Om muligt undgår jeg det offentlige og betaler gladeligt ekstra for dét. For min tid er vigtig og dsb notorisk upålidelige.
Metroen er eneste undtagelse. Den kører så ofte, at jeg sjældent bliver reelt forsinket.
Min kone pendler med tog. Hun er jævnligt forsinket, men for hende er det fortsat hurtigere og billigere end en bil. Som det bør være. For togets komfort er miles away fra bilens aircon, anlæg, massagesæde og solitude
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Wizzze skrev:DSB hæver prisen for at køre med tog fra januar 2024, gennemsnitligt mellem 9 og 13%, mest på Sjælland / omkring København, mens jyder og fynboer slipper lidt billigere.
https://www.berlingske.dk/business/togr ... naeste-aar
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... somt/?st=1
Normalprisen for en enkeltbillet mellem København og Aarhus bliver 469kr Dog vil man kunne få en Orange billet til 119kr hvis man er tidligt nok ude. Men man kan virkelig komme langt i bil for 469kr så mon ikke at bil og bustrafikken vil tage endnu flere rejsende fra DSB med de priser?
Hvordan vil øgede priser påvirke dig?
Vi overvejede at sælge vores bil og nøjes med det offentlige, da vores børn nu er blevet så store, at vi reelt godt kunne tage toget med dem.
Men altså, det er i forvejen alt for dyrt at tage toget frem og tilbage til sommerhuset hver weekend. Med 10% oven i priserne, bliver det så dyrt, at det decideret ikke giver mening.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…