Presset politi på lur efter cyklister uden lys

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Presset politi på lur efter cyklister uden lys

Indlægaf Slettet bruger » 11. apr 2016, 18:04

LaScrooge skrev:
annella skrev:
Mon ikke smykkeloven kan klares af tolderne?


Det kunne den muligvis, men det er ikke hvad der er besluttet, så det er irrelevant. Det er politiets opgave at håndhæve smykkeloven. http://uibm.dk/filer/nyheder-2016/vejle ... dr-l87.pdf


Mon ikke de håndhæver den på samme måde som de håndhæver forbuddet mod tiggeri, dvs ved at lade som om loven ikke findes? :)
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Presset politi på lur efter cyklister uden lys

Indlægaf LaScrooge » 11. apr 2016, 18:11

eks-Maupassant skrev:
LaScrooge skrev:
annella skrev:
Mon ikke smykkeloven kan klares af tolderne?


Det kunne den muligvis, men det er ikke hvad der er besluttet, så det er irrelevant. Det er politiets opgave at håndhæve smykkeloven. http://uibm.dk/filer/nyheder-2016/vejle ... dr-l87.pdf


Mon ikke de håndhæver den på samme måde som de håndhæver forbuddet mod tiggeri, dvs ved at lade som om loven ikke findes? :)


Det må man håbe. Men det er ikke pointen. Pointen er, at noget af det arbejde politiet sættes til, er dikteret politisk og at man derfor ikke altid kan kritisere politiet for de prioriteringer, men må rette blikket andet steds hen. Det er bestemt, at der skal være øget grænsekontrol, fordi DF frygter, at der sniger sig IS-terrorister ind i landet forklædt som flygtninge. Det er bestemt fra politisk hold, at der skal bruges enorme ressourcer på razziaer på Christiania, selvom det ikke begrænser hashandlen overhovedet.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Presset politi på lur efter cyklister uden lys

Indlægaf vibbsen » 11. apr 2016, 18:15

annella skrev:
Hvad mener du om politiets prioritering om at 'ligge på lur' efter cyklister uden lys, og ellers ikke have ressourcer til at opklare indbrud, hærværk, tyveri etc.?

Jeg ved ikke om jeg skal le eller græde over denne prioritering, men 'Ordnung muss sein' på gaderne, jeg vbed bare ikke om det absolut er et vigtigt politiarbejde at jagte cyklister, der kører uden lys?


Eftersom den slags razziaer udføres af færdselspolitiet, så har jeg svært ved at se hvad problemet er. Selvfølgelig skal færdselspolitiet da udføre "Færdselspoliti-opgaver" selvom der ikke er ressourcer til at klare opgaver som slet ikke ligger inden for færdselsområdet.

Nogen gange så ved jeg faktisk ikke om jeg skal grine eller græde, når jeg bliver konfronteret med at der stadig findes mennesker som ikke forstår at også i politiet er der forskellige afdelinger som varetager forskellige områder....Nøjagtig ligesom i alle andre virksomheder...
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Presset politi på lur efter cyklister uden lys

Indlægaf annella » 11. apr 2016, 19:43

vibbsen skrev:
annella skrev:
Hvad mener du om politiets prioritering om at 'ligge på lur' efter cyklister uden lys, og ellers ikke have ressourcer til at opklare indbrud, hærværk, tyveri etc.?

Jeg ved ikke om jeg skal le eller græde over denne prioritering, men 'Ordnung muss sein' på gaderne, jeg vbed bare ikke om det absolut er et vigtigt politiarbejde at jagte cyklister, der kører uden lys?


Eftersom den slags razziaer udføres af færdselspolitiet, så har jeg svært ved at se hvad problemet er. Selvfølgelig skal færdselspolitiet da udføre "Færdselspoliti-opgaver" selvom der ikke er ressourcer til at klare opgaver som slet ikke ligger inden for færdselsområdet.

Nogen gange så ved jeg faktisk ikke om jeg skal grine eller græde, når jeg bliver konfronteret med at der stadig findes mennesker som ikke forstår at også i politiet er der forskellige afdelinger som varetager forskellige områder....Nøjagtig ligesom i alle andre virksomheder...


Du behøver slet ikke være så nedladende og ligefrem fremstille andre som dumme og uvidende: Politireformen har betydet, at færdselspolitiet flere steder i landet er blevet sat til andre opgaver eller indgår i det almindelige beredskab
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Presset politi på lur efter cyklister uden lys

Indlægaf vibbsen » 11. apr 2016, 21:19

annella skrev:
Du behøver slet ikke være så nedladende og ligefrem fremstille andre som dumme og uvidende: Politireformen har betydet, at færdselspolitiet flere steder i landet er blevet sat til andre opgaver eller indgår i det almindelige beredskab


Og hvis ikke du kan lide de svar du får, så lad være med at stille dem.....Dit indlæg bare tydeligt præg af at du fiskede efter en bestemt type svar. Og det får du ikke. Ihvertfald ikke fra mig.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Presset politi på lur efter cyklister uden lys

Indlægaf annella » 12. apr 2016, 05:48

vibbsen skrev:
annella skrev:
Du behøver slet ikke være så nedladende og ligefrem fremstille andre som dumme og uvidende: Politireformen har betydet, at færdselspolitiet flere steder i landet er blevet sat til andre opgaver eller indgår i det almindelige beredskab


Og hvis ikke du kan lide de svar du får, så lad være med at stille dem.....Dit indlæg bare tydeligt præg af at du fiskede efter en bestemt type svar. Og det får du ikke. Ihvertfald ikke fra mig.


Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde over tankelæsere.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Presset politi på lur efter cyklister uden lys

Indlægaf Urtekussen » 12. apr 2016, 06:56

At de burde sætte hårdere ind mod sportscyklisterne, hvis det absolut er i trafikken, krudtet skal bruges.

Jeg er så TRÆT af dem, der tror at færdselsreglerne ikke gælder for dem. Fx cykler de glad og gerne en hel flok på vejen, i stedet for at bruge cykelstien.
"Jamen vi skal jo køre ved siden af hinanden, ligesom de gør i Paris"
3
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Presset politi på lur efter cyklister uden lys

Indlægaf dykkersild » 12. apr 2016, 08:28

Til info - hele politikorpset hjælper i forbindelse med flygtninge/grænse opgaver dvs. alle blive sendt afsted et vist antal uger pr. år.

Jeg har det helt fint med at der bliver holdt razziaer - jeg cykler selv året rundt på job og er gang på gang rystet over med medcyklisters ansvarsløshed i trafikken. Det er helt sikkert færdselspolitiet der forestår disse så det har i min verden intet med opklaring af indbrud.

Jeg har en god ven som sidder med opklaringer af indbrud på Bellahøj - han skal aldrig ud og lave færdselsarbejde - han sider halvdruknet i forvejen og intet personale i hans afd. trækkes over til den slags opgaver.
1
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Presset politi på lur efter cyklister uden lys

Indlægaf annella » 12. apr 2016, 09:02

Urtekussen skrev:At de burde sætte hårdere ind mod sportscyklisterne, hvis det absolut er i trafikken, krudtet skal bruges.

Jeg er så TRÆT af dem, der tror at færdselsreglerne ikke gælder for dem. Fx cykler de glad og gerne en hel flok på vejen, i stedet for at bruge cykelstien.
"Jamen vi skal jo køre ved siden af hinanden, ligesom de gør i Paris"


Uha det vel nok noget, jeg kan nikke genkendede til, og jeg ærgrer mig hver gang, jeg oplever det om nu på cykel eller i bil, i bil er det næsten umuligt at komme uden om dem, de er ikke så hurtige til at trække ind til siden og indordne sig efter hinanden.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Presset politi på lur efter cyklister uden lys

Indlægaf thomassneum » 14. apr 2016, 07:01

I min verden giver det god mening, også at bruge tid på de opgaver.
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"