Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf dgd2007 » 11. apr 2016, 10:58

Mani skrev:Ikke de mænd jeg omgåes i hverdagen - hverken på arbejde eller privat - heldigvis!

Til gengæld er der enkelte, som falder i doven kategorien - og derfor spørger om der er mælk i køleskabet, i stedet for at tjekke selv - eller om vi skal dit eller dat fremfor lige selv at undersøge det...

Ja, dovenskab ... eller måske også bare lidt casual snak.
Jeg ved da fx heller ikke, hvor mange gange i de sidste 25 år, min kone har sprugt, hvad for en, der er "Shift"-tasten? :fløjt:
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Mani » 11. apr 2016, 11:12

dgd2007 skrev:
Mani skrev:Ikke de mænd jeg omgåes i hverdagen - hverken på arbejde eller privat - heldigvis!

Til gengæld er der enkelte, som falder i doven kategorien - og derfor spørger om der er mælk i køleskabet, i stedet for at tjekke selv - eller om vi skal dit eller dat fremfor lige selv at undersøge det...

Ja, dovenskab ... eller måske også bare lidt casual snak.
Jeg ved da fx heller ikke, hvor mange gange i de sidste 25 år, min kone har sprugt, hvad for en, der er "Shift"-tasten? :fløjt:

:lol:
Jeg har også nogle punkter jeg er doven omkring, og det siger jeg helt åbenlyst. Min mand sagde også en gang, at det jo var meget nemmere, hvis jeg bare var den der var den voksne - jeg foretrækker så vi er to om det - og det gør han sgu nok også når det kommer til stykket :-D Han slipper i al fald ikke :whip:
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Wizzze » 11. apr 2016, 13:03

Mani skrev:
Wizzze skrev:Hvad siger i andre, er den moderne danske mand blevet for vattet og beslutningsforskrækket? :gruble:

Ikke de mænd jeg omgåes i hverdagen - hverken på arbejde eller privat - heldigvis!

Til gengæld er der enkelte, som falder i doven kategorien - og derfor spørger om der er mælk i køleskabet, i stedet for at tjekke selv - eller om vi skal dit eller dat fremfor lige selv at undersøge det...


Det er ikke altid man lige vidste at man skulle noget, nogen ændre nemlig ind i mellem planer uden informationen er gået videre ;)
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Mani » 11. apr 2016, 14:51

Wizzze skrev:
Mani skrev:
Wizzze skrev:Hvad siger i andre, er den moderne danske mand blevet for vattet og beslutningsforskrækket? :gruble:

Ikke de mænd jeg omgåes i hverdagen - hverken på arbejde eller privat - heldigvis!

Til gengæld er der enkelte, som falder i doven kategorien - og derfor spørger om der er mælk i køleskabet, i stedet for at tjekke selv - eller om vi skal dit eller dat fremfor lige selv at undersøge det...


Det er ikke altid man lige vidste at man skulle noget, nogen ændre nemlig ind i mellem planer uden informationen er gået videre ;)

Denne nogen er ikke kvinden hjemme hos os :cool:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Blonderella » 11. apr 2016, 14:52

Guldlok skrev:
Men det havde da været det samme, hvis konen spurgte manden om lov?


Altså vi snakker småting her. Ting til under 50 kroner. Jeg har endnu ikke oplevet koner der har spurgt om "lov" til at smide en pose chips eller 4 æbler i kurven. Men den der "hvad synes du om det her skat, var det ikke en god ide" attitude de der hundehvalpe mænd står med- ej men jeg kan slet ikke have det.

Og jeg vil gerne lige understrege at jeg ikke mener at alle mænd der spørger om lov til ting er hundehvalpe. Det er en helt speciel type. Jeg kan mærke i min krop hvad det er for nogen. Men det er svært for mig at beskrive det.
2
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Lurende Peber » 11. apr 2016, 15:42

Angelina skrev:DET STÅR I KALENDEREN! Står det ikke i kalenderen, findes det ikke ... (så tjek dog kalenderen!)
HVILKEN KALENDER? Den hun nægter at bruge? Problemet opstår så, hvis jeg ikke noterer det, hun aftaler med andre, eller det hun tænker på, at vi skal i min mobil.
Nå. Hun laver rigtig god mad :-p
4
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf dgd2007 » 11. apr 2016, 15:50

Man kan undgå det med, at nogen spørger den anden til råds, om man skal købe kiks ... ved at man kun er en om at købe ind. :gruble:
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Wizzze » 11. apr 2016, 16:25

Lurende Peber skrev:
Angelina skrev:DET STÅR I KALENDEREN! Står det ikke i kalenderen, findes det ikke ... (så tjek dog kalenderen!)
HVILKEN KALENDER? Den hun nægter at bruge? Problemet opstår så, hvis jeg ikke noterer det, hun aftaler med andre, eller det hun tænker på, at vi skal i min mobil.
Nå. Hun laver rigtig god mad :-p


Det værste er når hun TÆNKER "jeg skal huske at opdatere kalenderen" for så husker hun det, som at hun har gjort det, men det er jo lige det der med tanke og handling, og så at jeg ikke er tankelæser, hvilket jo helt klart er en fejl fra min side ;)
3
Do as I say! :whip:
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Sjg » 11. apr 2016, 18:27

Blonderella skrev:
Guldlok skrev:
Men det havde da været det samme, hvis konen spurgte manden om lov?


Altså vi snakker småting her. Ting til under 50 kroner. Jeg har endnu ikke oplevet koner der har spurgt om "lov" til at smide en pose chips eller 4 æbler i kurven. Men den der "hvad synes du om det her skat, var det ikke en god ide" attitude de der hundehvalpe mænd står med- ej men jeg kan slet ikke have det.

Og jeg vil gerne lige understrege at jeg ikke mener at alle mænd der spørger om lov til ting er hundehvalpe. Det er en helt speciel type. Jeg kan mærke i min krop hvad det er for nogen. Men det er svært for mig at beskrive det.

Når min kæreste og jeg handler sammen, spørger vi begge lige den anden, før vi lægger ting i kurven, som det ikke var meningen, vi skulle have.

Jeg opfatter det ikke som at "spørge om lov", men fordi vi har fælles husholdningsbudget, synes jeg, det er naturligt lige at vende indkøbene med den anden, så vi f.eks. ikke pludselig har en månedlig udgift til chokolade på 500 kr., fordi jeg liiige smutter 2-3 plader Marabou i kurven, hver gang vi handler.

Jeg har egentlig ikke tænkt over, at det for andre kunne fremstå som om, der bedes om tilladelse, men jeg kan faktisk godt se, hvordan det nemt kunne se sådan ud. :) Sådan tror jeg dog (heldigvis) ikke, at det forholder sig i ret mange hjem.
3
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Bimmerdyret » 11. apr 2016, 21:02

Blonderella skrev:Jeg har nu altså mødt et par stykker der ryger i den kategori. Og jeg får ticks sådan en søndag i bilka når jeg går bag ved den slags mænd. Den slags, der tager en pakke kiks ned fra hylden og spørger konen om de ikke skal have en pakke kiks. Argh! Har du lyst til kiks, så tag en pakke kiks! Lad sq da være med at spørge konen om lov!

Min mand er sådan en med skægstubbe og motorcykel. Der ikke kunne drømme om at spørge om lov til så latterlige småting i bilka. Det kan da også have sine udfordringer... Men efter at have været i et forhold i 6 år med en vattet, beslutningsforskrækket mand, er det trods alt lidt mere livsbekræftende at kunne være uenige om noget.. den der "hvad synes du" holdning til ALT er for dræbende.


Tja, nogle gange så spørger jeg altså også min mand om vi skal have et eller andet, men det er sgu ikke fordi jeg er en kuet kælling :lol:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Bimmerdyret » 11. apr 2016, 21:05

vibbsen skrev:OK, Så når BS siger det, så laver vi et program om det, for så er det nok rigtig. BS ved jo et og andet. For han har været jægersoldat. For cirka 1000 år siden.....Men når Carl-Mar Møller siger det, så fnyser vi højt og kalder manden for alt muligt. Herunder en masse ord der ender på chauvinist.
Beklager, jeg kan ikke se forskellen på de 2. Sådan når man tager essensen af det....Altså ud over at Carl-Mar Møller er en hel del mindre selvfed en BS.....Og har noget mere hareskår end BS :-D

Skulle nogen være i tvivl så kommer jeg IKKE til at se programmet....BS Christianden....Det må sgu stå for Bull Shit Christiansen.....Da jeg simpelthen ikke kan fordrage BS....Det var fandme en skam at der ikke var et eller anden dyr som åd både ham & Bubber nu da det havde chancen....


Kunne f.. være morsomt at sætte BS og Joan Ørting i et Bigbrother hus :lol: :fløjt:
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Anilara » 11. apr 2016, 21:48

Nøh, jeg har ikke den opfattelse af specifikt danske mænd. Nogen er vel. Andre er ikke - det er jo en smagssag og nok ikke noget man som samlet flok kan vurdere.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf vibbsen » 11. apr 2016, 22:03

Jeg har iøvrigt en veninde hvis man jeg synes er noget af det mest røvkedelig og usexede man kan komme ud for. Ikke fordi han er beslutningsforskrækket og eller vattet i gængs forstand....For det er han ikke. Og han ville helt sikkert klare sig igennem en tur med BS i bedste stil.....

Nej, det handler faktisk mere om at han ikke har min venindes ryg. Når lokummet brænder. Så er han ikke det egetræ hun kan læne sig op af.
Han tager over og alt det der. For det er han opdraget til. Men ikke på en måde som gør hende tryg. Det er eddermane usexet.
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf dgd2007 » 11. apr 2016, 22:07

Det kommer vel også lidt an på, hvor stramt budgettet er.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er danske mænd vattede og beslutningsforskrækkede?

Indlægaf Aima » 11. apr 2016, 22:50

vibbsen skrev:Jeg har iøvrigt en veninde hvis man jeg synes er noget af det mest røvkedelig og usexede man kan komme ud for. Ikke fordi han er beslutningsforskrækket og eller vattet i gængs forstand....For det er han ikke. Og han ville helt sikkert klare sig igennem en tur med BS i bedste stil.....

Nej, det handler faktisk mere om at han ikke har min venindes ryg. Når lokummet brænder. Så er han ikke det egetræ hun kan læne sig op af.
Han tager over og alt det der. For det er han opdraget til. Men ikke på en måde som gør hende tryg. Det er eddermane usexet.


Nu har jeg siddet og læst sidste afsnit fire gange, og jeg forstår simpelthen ikke den der egetræmetafor. Undskyld :lol:
Men hvis manden tager over 'og alt det der', når lokummet brænder på, hvordan bliver han udover det så mere egetræsagtig? Er det noget med, at han ikke dur som den skulder, hun kan græde ud ved, eller hvordan? Altså er det noget følelsesmæssigt?
1
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Forhold og sex"