Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 11. apr 2016, 13:05

Lull - Krydser fingre for, at der er noget, der er bidt/bider på! :D Haader at tyde der der skide æl-tests, men giver ppp ret i, at den ene i hvert fald er rigtig tæt på! :gogo:
1
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 11. apr 2016, 17:47

Jeg har fået svar på de første resultater på mine blodprøver, og det viser sig, at jeg har en anelse lavt stofskifte, så jeg skal have lavet nogle flere test, og min læge har sendt en henvisning til hospitalet.... Ih altså, det var ikke hvad jeg havde håbet :trist: Kan ikke helt finde ud af hvor meget det kan påvirke muligheden for at blive gravid, men det påvirker i hvert fald.
Jeg skal jo også have lavet en hsg undersøgelse for at se om der er hul igennem til æglederne, men på grund af ferie, kan det ikke blive denne cyklus. Så håber altså ikke næste cyklus bliver alt for lang.

Men planen er at starte med ÆL test om 4 dage, og så håbe på jeg bliver gravid selvom stofskiftet er for lavt!!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 11. apr 2016, 18:15

S_imse skrev:Jeg har fået svar på de første resultater på mine blodprøver, og det viser sig, at jeg har en anelse lavt stofskifte, så jeg skal have lavet nogle flere test, og min læge har sendt en henvisning til hospitalet.... Ih altså, det var ikke hvad jeg havde håbet :trist: Kan ikke helt finde ud af hvor meget det kan påvirke muligheden for at blive gravid, men det påvirker i hvert fald.
Jeg skal jo også have lavet en hsg undersøgelse for at se om der er hul igennem til æglederne, men på grund af ferie, kan det ikke blive denne cyklus. Så håber altså ikke næste cyklus bliver alt for lang.

Men planen er at starte med ÆL test om 4 dage, og så håbe på jeg bliver gravid selvom stofskiftet er for lavt!!


Ihhh nej, det var da ikke meningen! Men håber ikke, det er noget, der betyder alverden i sidste ende :kys:

Hvad bliver man egentlig testet for som kvinde sådan alt i alt? Og er din kæreste/mand blevet testet?
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 11. apr 2016, 18:22

MyGirl skrev:
S_imse skrev:Jeg har fået svar på de første resultater på mine blodprøver, og det viser sig, at jeg har en anelse lavt stofskifte, så jeg skal have lavet nogle flere test, og min læge har sendt en henvisning til hospitalet.... Ih altså, det var ikke hvad jeg havde håbet :trist: Kan ikke helt finde ud af hvor meget det kan påvirke muligheden for at blive gravid, men det påvirker i hvert fald.
Jeg skal jo også have lavet en hsg undersøgelse for at se om der er hul igennem til æglederne, men på grund af ferie, kan det ikke blive denne cyklus. Så håber altså ikke næste cyklus bliver alt for lang.

Men planen er at starte med ÆL test om 4 dage, og så håbe på jeg bliver gravid selvom stofskiftet er for lavt!!


Ihhh nej, det var da ikke meningen! Men håber ikke, det er noget, der betyder alverden i sidste ende :kys:

Hvad bliver man egentlig testet for som kvinde sådan alt i alt? Og er din kæreste/mand blevet testet?


Jeg ved det faktisk ikke helt, men i hvert fald hiv, hepatitis, klamydia, stofskiftet, noget med ægreserven og en masse andre tal, som jeg ikke forstår. Og jeg har ikke været hos lægen endnu og få svar, hun sendte bare en mail at hun havde lavet en henvisning.
Og derudover skal jeg have lavet hsg undersøgelse.

Min kæreste skal have taget blodprøve, det var vist for hiv og hepatitis så vidt jeg husker og have lavet en sædtest, men han er bange for nåle, så han skal virkelig tvinges til at bestille tid :lol:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 11. apr 2016, 18:37

S_imse skrev:
MyGirl skrev:
S_imse skrev:Jeg har fået svar på de første resultater på mine blodprøver, og det viser sig, at jeg har en anelse lavt stofskifte, så jeg skal have lavet nogle flere test, og min læge har sendt en henvisning til hospitalet.... Ih altså, det var ikke hvad jeg havde håbet :trist: Kan ikke helt finde ud af hvor meget det kan påvirke muligheden for at blive gravid, men det påvirker i hvert fald.
Jeg skal jo også have lavet en hsg undersøgelse for at se om der er hul igennem til æglederne, men på grund af ferie, kan det ikke blive denne cyklus. Så håber altså ikke næste cyklus bliver alt for lang.

Men planen er at starte med ÆL test om 4 dage, og så håbe på jeg bliver gravid selvom stofskiftet er for lavt!!


Ihhh nej, det var da ikke meningen! Men håber ikke, det er noget, der betyder alverden i sidste ende :kys:

Hvad bliver man egentlig testet for som kvinde sådan alt i alt? Og er din kæreste/mand blevet testet?


Jeg ved det faktisk ikke helt, men i hvert fald hiv, hepatitis, klamydia, stofskiftet, noget med ægreserven og en masse andre tal, som jeg ikke forstår. Og jeg har ikke været hos lægen endnu og få svar, hun sendte bare en mail at hun havde lavet en henvisning.
Og derudover skal jeg have lavet hsg undersøgelse.

Min kæreste skal have taget blodprøve, det var vist for hiv og hepatitis så vidt jeg husker og have lavet en sædtest, men han er bange for nåle, så han skal virkelig tvinges til at bestille tid :lol:



:lol: fair nok! Det er jeg faktisk også, men lige i denne kontekst må jeg æde den og tage en for holdet. Dog sender jeg kæresten først ind i skyttegraven - han skal til lægen om en uge. Bliver lidt spændende.

Hvornår får du 'rigtigt' svar fra lægen?
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 11. apr 2016, 19:08

MyGirl skrev:
S_imse skrev:
MyGirl skrev:
S_imse skrev:Jeg har fået svar på de første resultater på mine blodprøver, og det viser sig, at jeg har en anelse lavt stofskifte, så jeg skal have lavet nogle flere test, og min læge har sendt en henvisning til hospitalet.... Ih altså, det var ikke hvad jeg havde håbet :trist: Kan ikke helt finde ud af hvor meget det kan påvirke muligheden for at blive gravid, men det påvirker i hvert fald.
Jeg skal jo også have lavet en hsg undersøgelse for at se om der er hul igennem til æglederne, men på grund af ferie, kan det ikke blive denne cyklus. Så håber altså ikke næste cyklus bliver alt for lang.

Men planen er at starte med ÆL test om 4 dage, og så håbe på jeg bliver gravid selvom stofskiftet er for lavt!!


Ihhh nej, det var da ikke meningen! Men håber ikke, det er noget, der betyder alverden i sidste ende :kys:

Hvad bliver man egentlig testet for som kvinde sådan alt i alt? Og er din kæreste/mand blevet testet?


Jeg ved det faktisk ikke helt, men i hvert fald hiv, hepatitis, klamydia, stofskiftet, noget med ægreserven og en masse andre tal, som jeg ikke forstår. Og jeg har ikke været hos lægen endnu og få svar, hun sendte bare en mail at hun havde lavet en henvisning.
Og derudover skal jeg have lavet hsg undersøgelse.

Min kæreste skal have taget blodprøve, det var vist for hiv og hepatitis så vidt jeg husker og have lavet en sædtest, men han er bange for nåle, så han skal virkelig tvinges til at bestille tid :lol:



:lol: fair nok! Det er jeg faktisk også, men lige i denne kontekst må jeg æde den og tage en for holdet. Dog sender jeg kæresten først ind i skyttegraven - han skal til lægen om en uge. Bliver lidt spændende.

Hvornår får du 'rigtigt' svar fra lægen?


Når jeg har fået lavet hsg undersøgelsen, som forhåbentligt bliver næste cyklus som forhåbentligt også kun er ca 30 dage. Lægen skrev de også stadig manglede svar på nogle af blodprøverne, så jeg må vente i spænding. Vi skal på ferie næste uge, og hvis cyklus er normal så har jeg ægløsning i mens vi er afsted. Så skal der hygges :slem:

Kæresten har meget tydelige blodårer, så det kan vel ikke være svært - prøver jeg i hvert fald at overbevise ham om :-D
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 11. apr 2016, 19:34

Det er sgi god timing med den ferie! (Magtede ikke lige alle de quotes)

Jeg har formentlig æl midt oveni i 3 overnattende unger og en weekend med håndboldstævne med 1000 børn fra morgen til aften :gisp: satser dog på at vi kan 'make it work' alligevel :-D
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 11. apr 2016, 19:44

MyGirl skrev:Det er sgi god timing med den ferie! (Magtede ikke lige alle de quotes)

Jeg har formentlig æl midt oveni i 3 overnattende unger og en weekend med håndboldstævne med 1000 børn fra morgen til aften :gisp: satser dog på at vi kan 'make it work' alligevel :-D


Hvor der er vilje, er der vej :slem:
1
03.05.2017 :lun:
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 11. apr 2016, 20:02

MyGirl skrev:Det er sgi god timing med den ferie! (Magtede ikke lige alle de quotes)

Jeg har formentlig æl midt oveni i 3 overnattende unger og en weekend med håndboldstævne med 1000 børn fra morgen til aften :gisp: satser dog på at vi kan 'make it work' alligevel :-D


Ja, altså hvis cyklus er normal og ÆL er efter ca 14 dage, ellers bliver det sikkert ugen efter hvor kæresten skal arbejde stort set hver dag og ikke er hjemme før midnat :træt:

Puha, det var mange børn - altså de 1000 :lol: de 3 overnattende børn skal vel sove på et tidspunkt, og så må i slå til :slem:
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 12. apr 2016, 08:08

MyGirl skrev:Det er sgi god timing med den ferie! (Magtede ikke lige alle de quotes)

Jeg har formentlig æl midt oveni i 3 overnattende unger og en weekend med håndboldstævne med 1000 børn fra morgen til aften :gisp: satser dog på at vi kan 'make it work' alligevel :-D


Haha :lol:
Hvorfor er det altid perfekt timing :lol: Men mon ikke at I klare det?! :slem:

Velkommen til de nye :wave2:

Jeg er heller ikke så aktiv længere. Føler ikke helt at jeg har så meget at tilføje, og fertilitetsbehandling kender jeg ikke så meget til :genert:

Min mand og jeg skal til fertilitetsrådgivning i dag på Holbæk sygehus. Vi er igang med vores 6. cyklus uden, at der er sket det mindste :boo: Jeg er meget spændt på om alt er, som det skal være.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 12. apr 2016, 08:13

Min mor kom forresten forbi med Politikens babybog igår, som hun havde fået :gruble: Hun aner ikke, at vi er igang med noget :genert: Jeg tager det som et tegn på at der sker noget godt i denne måned :lol:
Selvom der ikke kom en positiv test, da jeg spiste en peberfrugt der havde en baby-peberfrugt indeni :stoned: Er jeg den eneste der er ved at blive lidt småskør? :lol:
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 12. apr 2016, 08:26

Howitz skrev:
Haha :lol:
Hvorfor er det altid perfekt timing :lol: Men mon ikke at I klare det?! :slem:

Velkommen til de nye :wave2:

Jeg er heller ikke så aktiv længere. Føler ikke helt at jeg har så meget at tilføje, og fertilitetsbehandling kender jeg ikke så meget til :genert:

Min mand og jeg skal til fertilitetsrådgivning i dag på Holbæk sygehus. Vi er igang med vores 6. cyklus uden, at der er sket det mindste :boo: Jeg er meget spændt på om alt er, som det skal være.


Vi afslutter 7. cyklus efter vi mistede på fredag, jeg er lidt ved at miste håbet. Jeg blev gravid i 3. cyklus sidst (da vi endte med at miste), så havde egentlig en tro på at det ville gå hurtigt igen, men her sker bare intet. Jeg begynder virkelig at være træt af det hele. Også udsigten til at vi først vil blive undersøgt når der er gået et år uden graviditet er nedslående, det vil sige vi først kan begynde at blive undersøgt til oktober hvis det ikke lykkeds, tiltrods for at det om en uges tid er et år siden vi startede med at prøve. Synes godt nok det er længe uden resultat nu.

Er sikker på at baby-bogen er et godt tegn :banan:
0
Brugeravatar
Nutellaen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. mar 2016, 10:21
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nutellaen » 12. apr 2016, 08:34

Jeg ved heller intet om fertilitetsbehandling, så kan ikke rigtigt byde ind med noget der.

Howitz: Jeg kan levende forestille mig selv blive lige så småskør, efter måneders baby-making.. :stoned:
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 12. apr 2016, 08:49

Nu har jeg ikke lige overblik over, hvor mange der er i behandling og omvendt, men måske man kan se, om det kan betale sig at lave to tråde? Det kan vel også være, at dem fra behandlingstråden på den gamle debat på et tidspunkt hopper herover :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 12. apr 2016, 09:04

S_imse og Howtiz: Er sikker på, vi nok skal få det til at spille. Sådan nogle børn sover jo også af og til - så må vi bare håbe, at de voksne ikke også gør :lol: Og S_imse, jeg krydser fingre for, at I ikke rammer arbejdsugen!

Howtiz: Ihhh, jeg er så spændt på jeres Holbæk-tur. Er vildt misundelig, men håber, det er rigtig godt! Glæder mig i hvert fald til en update.
0

Tilbage til "Graviditet"