September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 9. sep 2015, 18:00

Jeg har tilbragt dagen i Odense. Var på kursus omkring grundfagene i erhvervsskolereformen, der trådte i kraft i august. Det var spændende, men det var en lang dag. Dog klarede jeg maden til et 12-tal! Buffet'en var fyldt med alverdens lækkerier, men jeg begrænsede mig til grøntsager, lidt laksemousse og en speltsalat med kylling. Senere stod jeg pr. automatik i kø til kage, men det slog mig, at det var et af mine etapemål ikke at spise kage, så jeg tog lidt flere grøntsager, lidt nødder og ost samt et par kiks. Da der var eftermiddagskaffe og masser af kager, valgte jeg frugt og gulerødder samt et lille glas smoothie.

Nu er der smurt madpakker, pigerne sover og manden er ikke hjemme, så jeg stener Debatten, FB og diverse webshops. What's not to like?! :D
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Aima » 10. sep 2015, 10:59

Det går også fint her. Planerne om at træne i går røg i vasken pga. travlhed, men til gengæld var min veninde klar på en gåtur, da jeg endelig kunne holde fri (og centeret var lukket). Det blev til halvanden times sludder-hygge-take-out-kaffe-gå-tur, så det var skønt, og maden er også stadig acceptabel. Ingen kage eller slik eller den slags.

Håber, det går bedre med smerterne Turtle. :ae:
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 10. sep 2015, 18:55

Det var meningen, at jeg skulle i fitnesscentret til aften, men jeg kunne ikke finde mit adgangskort - og da jeg endelig fandt det, var det blevet for sent i forhold til at bade og putte pigerne samt smøre madpakker, så jeg droppede træningen til fordel for internetshopping. Det er vel også en form for cardio at scrolle med musen og flere gange klikke på musen, når man skal nærstudere billeder af tøj??? :D
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 10. sep 2015, 21:56

Ally skrev:Det var meningen, at jeg skulle i fitnesscentret til aften, men jeg kunne ikke finde mit adgangskort - og da jeg endelig fandt det, var det blevet for sent i forhold til at bade og putte pigerne samt smøre madpakker, så jeg droppede træningen til fordel for internetshopping. Det er vel også en form for cardio at scrolle med musen og flere gange klikke på musen, når man skal nærstudere billeder af tøj??? :D


Uden tvivl! Man faar jo ogsaa pulsen op naar man ser noget man godt kan lide og alt muligt! Den bedste form for cardio!

Men du maa nok hellere tage til rigtig cardiotraening imorgen. For en sikkerheds skyld :P
0
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 10. sep 2015, 21:59

Jeg har det forresten bedre. Er moegtraet og har et virkelig lavt energiniveau men har ikke ondt laengere, saa tager til traening idag. Det plejer at hjaelpe. Har dog sagt til mig selv at jeg kun maa blive en time! Jeg overholdt det (naesten) igaar saa burde kunne det ogsaa idag.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Krølle » 10. sep 2015, 22:34

Må jeg være med på vanlig ustruktureret vis? :genert:

Har ingen mål for kost, men jeg skal gerne komme ud til hesten alle dage og 5/7 dage bevæge mig mindst 12.000 skridt pr dag. Dertil kommer projekt "fjerne sten fra fold", der er noget nær den bedste squat-træning, man kan forestille sig. Det er et projekt, der løber over hele måneden og dermed et samlet mål. Derudover mindst 25km på cykel pr. uge.

Ugh. Det forpligter at se det sort på hvidt :blush:
0
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Dublin-mudslide » 11. sep 2015, 07:41

Krølle skrev:Må jeg være med på vanlig ustruktureret vis? :genert:

Har ingen mål for kost, men jeg skal gerne komme ud til hesten alle dage og 5/7 dage bevæge mig mindst 12.000 skridt pr dag. Dertil kommer projekt "fjerne sten fra fold", der er noget nær den bedste squat-træning, man kan forestille sig. Det er et projekt, der løber over hele måneden og dermed et samlet mål. Derudover mindst 25km på cykel pr. uge.

Ugh. Det forpligter at se det sort på hvidt :blush:


Vil du ikke skrive lidt mere om squat træningen?

Jeg lavede mine første (post graviditet) squats i forgårs og jeg kan stadig mærke det i mine balder. Fortæller fint hvor meget dårlig form jeg er :gisp:
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Krølle » 11. sep 2015, 12:57

Dublin-mudslide skrev:
Krølle skrev:Må jeg være med på vanlig ustruktureret vis? :genert:

Har ingen mål for kost, men jeg skal gerne komme ud til hesten alle dage og 5/7 dage bevæge mig mindst 12.000 skridt pr dag. Dertil kommer projekt "fjerne sten fra fold", der er noget nær den bedste squat-træning, man kan forestille sig. Det er et projekt, der løber over hele måneden og dermed et samlet mål. Derudover mindst 25km på cykel pr. uge.

Ugh. Det forpligter at se det sort på hvidt :blush:


Vil du ikke skrive lidt mere om squat træningen?

Jeg lavede mine første (post graviditet) squats i forgårs og jeg kan stadig mærke det i mine balder. Fortæller fint hvor meget dårlig form jeg er :gisp:


:lol:

Jo da - den går ud på noget så simpelt som at samle flintesten på hestens fold i en stor spand, som transporteres til bunke, når den er fuld. Tro mig, det giver godt at stå med en spandfuld sten i favnen, når man skal samle den næste op.... Der er nok nemmere løsninger end min, så det er næppe noget, I andre har nytte af, men bor du i nærheden af Amager skal du være velkommen til at deltage ;)
2
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Dublin-mudslide » 12. sep 2015, 09:09

Krølle skrev:
Dublin-mudslide skrev:
Krølle skrev:Må jeg være med på vanlig ustruktureret vis? :genert:

Har ingen mål for kost, men jeg skal gerne komme ud til hesten alle dage og 5/7 dage bevæge mig mindst 12.000 skridt pr dag. Dertil kommer projekt "fjerne sten fra fold", der er noget nær den bedste squat-træning, man kan forestille sig. Det er et projekt, der løber over hele måneden og dermed et samlet mål. Derudover mindst 25km på cykel pr. uge.

Ugh. Det forpligter at se det sort på hvidt :blush:


Vil du ikke skrive lidt mere om squat træningen?

Jeg lavede mine første (post graviditet) squats i forgårs og jeg kan stadig mærke det i mine balder. Fortæller fint hvor meget dårlig form jeg er :gisp:


:lol:

Jo da - den går ud på noget så simpelt som at samle flintesten på hestens fold i en stor spand, som transporteres til bunke, når den er fuld. Tro mig, det giver godt at stå med en spandfuld sten i favnen, når man skal samle den næste op.... Der er nok nemmere løsninger end min, så det er næppe noget, I andre har nytte af, men bor du i nærheden af Amager skal du være velkommen til at deltage ;)


:D Nååh sådan. Så forstår jeg bedre. Troede det var et eller andet viildt avanceret :-D Det gør jeg dog ikke, desværre, men takker for invitationen. Det kunne ellers sikkert være rimelig underholdende :lol:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 12. sep 2015, 09:46

.......Hej...... :genert:
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 12. sep 2015, 10:02

Guilded_Lily skrev:.......Hej...... :genert:

Så tog du springet? ;) Velkommen til :kys:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 12. sep 2015, 10:10

Ally skrev:Så tog du springet? ;) Velkommen til :kys:


Jah, jeg giver det nok lige en prøve. I har fede smileys :devil: :lol:
2
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf TurtleSpeed » 12. sep 2015, 14:52

Guilded_Lily skrev:.......Hej...... :genert:



heeeejjj Lilyl :kys:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 12. sep 2015, 19:42

Det var meningen, at jeg skulle have trænet i torsdags, men så kunne jeg pludselig ikke finde mit adgangskort og undskyldningerne var mange. Sidst på eftermiddagen (i dag) foreslog manden, at han kunne bade og putte pigerne mens jeg tog i fitnesscentret. Det skulle han kun sige en gang, så jeg tog tasken og kørte i fitnesscentret, hvor jeg var helt alene. Men jeg kørte programmet igennem og sidder nu i sengen iført nattøj - og har rigtig god samvittighed over, at jeg kom af sted.

I eftermiddags skrev jeg lidt med instruktøren, der måler mig - det er også hende, der altid laver programmer til mig og tager billeder af mig og så har vi endda børn i samme børnehave, så vi kategoriserer hinanden som "gode bekendte" og er også venner på Facebook. Anyways, vi aftalte i eftermiddags, at jeg skal måles igen i begyndelse af oktober - og indtil da vil jeg altså spænde hjelmen en hel del mere, så jeg kan vise mig selv, at jeg har tabt mig i centimeter, når jeg skal måles igen. Hell yeah, I can do this shit!

:kryds: :pompom:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 13. sep 2015, 15:54

Jeg magter knap nok at følge med i jubii-udgaven af denne tråd for tiden, så der er nok ikke noget at sige til at jeg er lidt fraværende i denne også. Jeg vil ellers gerne!
Her kommer den (ja, jeg ved det godt) kopierede status og nye mål:
Nå, men som jeg husker mine mål var det noget med massere af vand, forholdsvis sund mad og ordentlig søvn - tror også jeg skrev en enkelt gang løb på. Løbeturen er simpelthen røget i svinget fordi jeg døjer med et forvredet knæ. Det går simpelthen ikke. Udover det har jeg overholdt mine mål. Jeg har sovet helt vildt godt, og jeg har faktisk hold mig meget pænt i skindet med de fristelser der har været denne uge. I går var jeg hos en veninde. Det plejer at være ret usundt at ses, men vi er begge bidt af en sundhedsbølge og fik derfor ærtesuppe og en enkelt pose chips til deling. Jeg er lige kommet hjem derfra, og om lidt skal jeg lave bulgur/blomkålssalat og sørge for at det er nok til min frokost i morgen også. Jeg har ikke vejet og målt i dag fordi jeg ikke var hjemme - det må blive i morgen.

Mål for næste uge:

Vand, vand, vand
Søvn, søvn, søvn
God og sund mad
En løbetur eller to hvis knæet snart virker igen
Tabe vægt/cm
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Fit og/eller lækker"