Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Annione » 12. apr 2016, 22:04

Folk der er ih og åh så laktose og gluten intolerante. I den by vi boede i i Norge var det måske 40%.
- min kæreste arbejdede på lægekontoret og kunne informere om, at ja, der var nogle stykker, men ikke SÅ mange.

Vegetarer. Hold nu op - ja, det er fint, at du ikke spiser kød. Men skal vi andre virkelig ses ned på, og fortælles om, HVOR meget bedre det er for kroppen/miljøet osv. hver eneste gang der er et sørgeligt stykke skinke tilstede?

Fennikel. Klamt.
5
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Slettet bruger » 12. apr 2016, 22:21

LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:Paleo.


Paleo er skam ikke mode. Det har fandtes i 30 år.

Det er rigtigt nok at de danske medier pludseligt opdagede det eksisterede, og så gik helt amok over det i 6 måneder.

Hvor det i øvrigt lykkedes dem at misforstå det fuldstændigt.

Men det kan paleo jo ikke gøre for :)

At noget har eksisteret i mange år betyder da ikke at det ikke kan være på mode?
Detox, cheesecake, chai latte er alle tre ting jeg da synes har hittet stort her i Danmark inden for ikke særlig lang tid - men der er da heller ikke noget af det der er særlig nyt.


Tjow kan godt se hvad du mener. Jeg opfatter nu mere et modefænomen som noget der opstår og dør igen i samme bølge. For mig har det jo eksisteret i lang tid, og mediernes maltraktering af paleo var bare irriterende. Nøddepulverbrød WTF!
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3072

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Alphilia » 12. apr 2016, 22:22

Det er vist lidt ved at forsvinde ud af billedet igen, men macarons synes jeg er overvurderede.
9
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. apr 2016, 00:03

For nogle år siden var Asti bare drikkEN ifølge dindebat og diverse blogs osv. Alle skulle bare drikke Asti med veninderne og når noget skulle fejres eller når en trist onsdag skulle peppes op.
Jeg var dælme skuffet da jeg endelig fik chancen for at smage det. Det smagte da okay men jeg forstod ikke hypen.

Gentag ovenstående, bare med at spise macaroons i stedet for at drikke Asti.
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Annione » 13. apr 2016, 01:08

Dirtylittledevil skrev:For nogle år siden var Asti bare drikkEN ifølge dindebat og diverse blogs osv. Alle skulle bare drikke Asti med veninderne og når noget skulle fejres eller når en trist onsdag skulle peppes op.
Jeg var dælme skuffet da jeg endelig fik chancen for at smage det. Det smagte da okay men jeg forstod ikke hypen.

Gentag ovenstående, bare med at spise macaroons i stedet for at drikke Asti.


Man skal drikke asti, mens man spiser macaroons :dåne:

Vil dog sige, at asti, som jeg ellers har drukket spandevis af, er blevet en tand for sødt til mig, sådan i større mængder. Nu hælder jeg en sjat hvidvin i, så smager det bedre :-D
3
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf lillebjoern » 13. apr 2016, 05:22

Chili i alting. Ved ikke om den har været nævnt, men den der chilihype de seneste år, må gerne dø ud... Hvis vi får chokolade af nogen eller noget andet lækkert, kan man være helt sikker på, at der er chili i. Og så er det jo uspiseligt :(
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Hunkat » 13. apr 2016, 05:29

Erstatningsprodukter lavet af de mærkeligste ting.

Som Ninkas 'romkugler' af 27 slags frugt og bær. Det er stadig ikke en romkugle. Hvis du ikke kan lide e-numre (eller hvad hendes tick var den gang) så lad være med at spise romkugler. Spis noget frugt men lad være med at prøve at forklæde det som slik.
10
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf POCKETKITTEN » 13. apr 2016, 05:30

Hunkat skrev:Erstatningsprodukter lavet af de mærkeligste ting.

Som Ninkas 'romkugler' af 27 slags frugt og bær. Det er stadig ikke en romkugle. Hvis du ikke kan lide e-numre (eller hvad hendes tick var den gang) så lad være med at spise romkugler. Spis noget frugt men lad være med at prøve at forklæde det som slik.


Opskrifter på sund slik kan gøre mig så harmdirrende. :D

Kald det nu bare, hvad det er: Bær, nødder, dadler, tørret frugt, smoothies. Ikke slik.
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Wizzze » 13. apr 2016, 05:49

Jeg elsker Sushi, men nu er det som om at enhver grillbar eller kinøjser, pludselig også er sushisted. Det er ved at tage lidt overhånd synes jeg.
Og bare vent, for der er en super craze igang verden over, og den har ikke engang ramt DK endnu, nemlig Poke.

Poke er når Rawfood og Sushi møder hinanden. Det er en slags "fiskesalat" altså rå grøntsager/salat blandet med rå fisk, typisk tun eller laks, marineret med en olie, soya dressing.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf BlueBunny » 13. apr 2016, 06:51

Wizzze skrev:Jeg elsker Sushi, men nu er det som om at enhver grillbar eller kinøjser, pludselig også er sushisted. Det er ved at tage lidt overhånd synes jeg.
Og bare vent, for der er en super craze igang verden over, og den har ikke engang ramt DK endnu, nemlig Poke.

Poke er når Rawfood og Sushi møder hinanden. Det er en slags "fiskesalat" altså rå grøntsager/salat blandet med rå fisk, typisk tun eller laks, marineret med en olie, soya dressing.


Sushi er risen. Sushi laves oftest med rå fisk, men sushi kan også være med andet. Så Poke er der ikke meget sushi over.

... men jeg forstår godt hvad du mener. For et kendetegn ved sushi er ofte den rå fisk. Måtte bare lige skrive ovenstående, for du ved altid så meget :D Og du ved sikkert også dette ;)
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf dykkersild » 13. apr 2016, 06:52

Slut med lakrids og ingefær i alting - BOM!
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf BlueBunny » 13. apr 2016, 06:54

Frozen yogurt forstår jeg ikke helt. Og så kan der blandes alt muligt bland selv slik, nødder og krymmel i?
Det smager ikke speciel godt og er ikke sundere. Hvorfor?
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf lillebjoern » 13. apr 2016, 07:12

BlueBunny skrev:Frozen yogurt forstår jeg ikke helt. Og så kan der blandes alt muligt bland selv slik, nødder og krymmel i?
Det smager ikke speciel godt og er ikke sundere. Hvorfor?


Jeg synes det smager godt! Jeg elsker frozen yoghurts bitterhed, som ikke er den samme i almindelig is. Og jeg har altid været en sucker for krymmel og tingeltangel i is :ninja:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. apr 2016, 07:14

Nu jeg tænker over det, kan al mad faktisk blive skideirriterende, når det får tilpas mange mennesker til at opføre sig som lemminger.
6
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. apr 2016, 07:18

lillebjoern skrev:
BlueBunny skrev:Frozen yogurt forstår jeg ikke helt. Og så kan der blandes alt muligt bland selv slik, nødder og krymmel i?
Det smager ikke speciel godt og er ikke sundere. Hvorfor?


Jeg synes det smager godt! Jeg elsker frozen yoghurts bitterhed, som ikke er den samme i almindelig is. Og jeg har altid været en sucker for krymmel og tingeltangel i is :ninja:


Jeg kan også godt lide det, men jeg kan ikke snuppe, når det bliver markedsført som et sundere alternativ til is, hvilket det, såvidt jeg husker, meget blev i starten.
1

Tilbage til "Mad og drikke"