Dobbeltkonfekt skrev:Jeg er nybegynder (vi snakker karklude og håndklæder strikket i forskellige mønstre med ret og vrang) og vil gerne vove mig ud i nogle lidt større projekter. Jeg har kigget på mønstre ved Knitting for Olive, men synes ikke, jeg kan finde noget om sværhedsgrad derinde. Er der nogen, der har erfaring med dem?
Jeg både hækler og strikker, og stort set alt jeg kan, har jeg lært på nettet. Jeg har aldrig forstået det der med at skulle vove sig ud i opskrifter - og det siger jeg ikke for at underkende dit behov. Jeg vil egentligt bare sige, at jeg tror, i overkomplicerer det, når I taler om sværhedsgrader. Enten det, eller jeg er et unikum (og det tror jeg ikke, at jeg er.)
Jeg er ikke et ret tålmodigt menneske, så hvis jeg først skulle blive god til at lave karklude, før jeg kunne avancere til trin to på sværhedstrappen, så havde jeg haft 1,5 karklud og to knækkede strikkepinde.
Jeg har konsekvent kørt efter at lave det jeg havde lyst til og så ignorere om det så svært ud eller ej. Jeg fandt en pæn ting, fulgte opskriften og når der stod en forkortelse eller teknik jeg ikke kendte, så googlede jeg det. Hver gang lærte jeg noget nyt, og det blev ved med at være sjovt.
Så mit råd er, at du stopper med at tænke over, hvad du kan finde ud af, finder en opskrift på en ting du reelt kan lide og har lyst til at lave og så prøver dig frem.