Jeg vil meget gerne have en elbil, og tænker også jeg skal om nogle år, det tænkte jeg også for et par år siden, men jeg synes fortsat der er en stor udvikling bl.a. ifht rækkevidde, og så synes jeg der er lidt for "spændene" udsving i priserne, med bl.a Tesla, jeg har ikke lyst til et stort værdi tab.
Og sidst men ikke mindst også en bedre fornemmelse af hvor mange km der er i sådan er batteri, så jeg ikke står med et slidt batteri med halv kapacitet efter 5-6 år.
Jeg pendler og har 90 km kørsel dagligt, halvdelen motorvej, og jeg har brug for ikke at skulle lade hver anden - 3. Dag nødvendigvis.
De biler jeg synes er fede, og som matcher behov ifht størrelse og rækkevidde synes jeg også er liiige dyre nok for min økonomi.
Jeg skal have et stort bagagerum med plads til hund og halløj, og god plads på bagsædet til 3, og gerne en 7 personers, men der kan jeg godt gå på kompromis.
Jeg har pt blik for Skoda Enyaq, og overvejer meget at komme ud på en prøvetur.
Min søster har aiways, og den matcher budgettet okay, og lever op til størrelseskravet. Den er ganske fin at køre i, dog er den ret krakilsk med afstribning og laver en meget hård opretning, hvis man glemmer at blinke ved vognbane skift
Og så er den bare ikke vildt pænt udvendig