Artem skrev:fisken80 skrev:Artem skrev:fisken80 skrev:Min bror og familie kørte til Italien og hjem over Schweiz denne sommer. De oplevede ikke på noget tidspunkt kaos i forbindelse med at de skulle lade. De kørte ind, ladede og kørte videre. Og det er muligt de betalte mere end når de lader hjemme, men de betalte stadig ikke det man betaler for benzin og diesel.
Nu kender jeg efterhånden en del med elbiler, og firmabilerne på mit tidligere job var også elbiler.
Der er virkelig en masse nyt at sætte sig ind i forhold til opladning, og med hvor det er mest økonomisk fornuftigt at gøre i forhold til hvilket abonnement man selv har.
Er en stejl oplæringskurve og mange ting at sætte sig ind i. Men ja det er da muligt.
Som eksempel på hvad der skete da vi fik elbiler som firmabiler. Før tog folk ofte en elbil på kursus, eller til et møde længere væk.
Men med de elbiler vi havde fået som skulle lade for at kunne køre hjem igen. Var der nærmest aldrig nogle der tog en elbil til den type formål længere. Men kørte i deres private i stedet. Da folk ganske simpelt ikke kunne overskue det med hvor de skulle lade den henne?
Som sagt langt hen af vejen er det tilvænning, men feks i en firmabil med Clever abonnemet. Hvad gør man lige hvis der ikke er Clever ladeløsning der hvor man skal hen?
Skal man så selv betale for en anden ladeløsning? eller søge på nettet om hvor der er en Clever lader i nærheden, som måske ikke er en hurtig lader.?
Det er kort sagt bare for bøvlet endnu, hvorfor folk tager deres egen bil. Da man ikke føler man har tid og energi til at skulle sætte sig ind i det.
Bilen leder selv hen til nærmeste ladested, jeg kan godt nok ikke lige se problemet.
Ja det kan nogle elbiler, men langt fra alle.
Mon dog ikke de fleste nye elbiler har den funktion med.