Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf Code71 » 13. apr 2016, 12:38

LaScrooge skrev:
Code71 skrev:
LaScrooge skrev:
Code71 skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes det er vildt konfliktoptrappende at kontakte EkstraBladet om sagen. Helt vildt, faktisk. Hvad blev der af at man håndterer sine sager med de implicerede, i stedet for at anse alle for at være ubøjelige fjender man ikke kan tale med? Jeg går ud fra, at det er dét der får faderen til at GÅ TIL MEDIERNE med sin forurettelse og uretfærdighedsfølelse.


HA!!!

Hvis du bare vidste hvor ofte man oplever at folk smider der den med at "det vil jeg kontakte Ekstra Bladet med"

Det er som om Ekstra Bladet er blevet et eller andet presmiddel for folk som er hysteriske og ikke kan forstå hvorfor feks deres børn ikke anses af andre mennesker som gud i egen person, som de selv gør :D


Er det noget du oplever tit? Hvad går du dog rundt og laver?? :-D

Jeg kan huske dengang man brugte Ekstra Bladet som et whistleblowerredskab, om alvorlige uretfærdigheder og svigt. I dag går man til EB hvis der var mug på ens Klovborg og ekspedienten i Netto var ligeglad.


Hehe det er bare en organisation jeg arbejder frivilligt i. Hvis der er nogle som ikke får lige præcis den behandling de mener deres guddommelige børn fortjener, er den sikker hver eneste gang :lol:

Stakkels Ekstra Bladet i grunden. De må godt nok få enormt mange henvendelser hvor de bare ryster på hovedet hehe


Det er et job jeg gerne gjorde frivilligt :-D


Ja jeg kunne godt forestille mig underholdende arbejdsdage med at læse alt det l... forældre klager over mht deres børn :lol:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf dykkersild » 13. apr 2016, 12:48

Code71 skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes det er vildt konfliktoptrappende at kontakte EkstraBladet om sagen. Helt vildt, faktisk. Hvad blev der af at man håndterer sine sager med de implicerede, i stedet for at anse alle for at være ubøjelige fjender man ikke kan tale med? Jeg går ud fra, at det er dét der får faderen til at GÅ TIL MEDIERNE med sin forurettelse og uretfærdighedsfølelse.


HA!!!

Hvis du bare vidste hvor ofte man oplever at folk smider der den med at "det vil jeg kontakte Ekstra Bladet med"

Det er som om Ekstra Bladet er blevet et eller andet presmiddel for folk som er hysteriske og ikke kan forstå hvorfor feks deres børn ikke anses af andre mennesker som gud i egen person, som de selv gør :D


Oh yes. Dame køber koncert til datter som skal afholdes i Parken. Datter kommer til skade og skal nu bruge handicapplads i parken. Disse er udsolgt så datter kan ikke komme til koncert. Dame kontakter EB og det hele ender med at Parken så gør et eller andet så hun kan komme med. For som Dame udtalte klogt nok til EB: jamen det eneste jeg beder om er, at de bøjer reglen lidt for min datter skyld. Dames reaktion på at datter får plads til koncert; det er dejligt men jeg er stadigvæk skuffet over at det ikke skete automatisk, da der er tale om et barn (læs MIT barn).

Jeg skal være ærligt at jeg sad og ønskede - bare en lille bitte lokal brand på handicappladser så datter blev lidt bange og skræmt - fordi der ikke var plads og personale nok til at få hende væk hurtigt nok. For sådan kan det jo gå nok reglerne lige skal bøjes ned. Kan I forestiller jer, hvor meget ballade det ville have skabt. Jamen jeg bliver stadigvæk helt hidsigt af, at tænke på sagen.
5
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf dykkersild » 13. apr 2016, 12:51

Code71 skrev:
LaScrooge skrev:
Code71 skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes det er vildt konfliktoptrappende at kontakte EkstraBladet om sagen. Helt vildt, faktisk. Hvad blev der af at man håndterer sine sager med de implicerede, i stedet for at anse alle for at være ubøjelige fjender man ikke kan tale med? Jeg går ud fra, at det er dét der får faderen til at GÅ TIL MEDIERNE med sin forurettelse og uretfærdighedsfølelse.


HA!!!

Hvis du bare vidste hvor ofte man oplever at folk smider der den med at "det vil jeg kontakte Ekstra Bladet med"

Det er som om Ekstra Bladet er blevet et eller andet presmiddel for folk som er hysteriske og ikke kan forstå hvorfor feks deres børn ikke anses af andre mennesker som gud i egen person, som de selv gør :D


Er det noget du oplever tit? Hvad går du dog rundt og laver?? :-D

Jeg kan huske dengang man brugte Ekstra Bladet som et whistleblowerredskab, om alvorlige uretfærdigheder og svigt. I dag går man til EB hvis der var mug på ens Klovborg og ekspedienten i Netto var ligeglad.


Hehe det er bare en organisation jeg arbejder frivilligt i. Hvis der er nogle som ikke får lige præcis den behandling de mener deres guddommelige børn fortjener, er den sikker hver eneste gang :lol:

Stakkels Ekstra Bladet i grunden. De må godt nok få enormt mange henvendelser hvor de bare ryster på hovedet hehe


Siger du til mig, at folk truer med at gå til EB hvis de ikke får hvad de vil have fra Julehjælpen? For så kan du henvise dem til mig, så skal jeg edder-pule mig fortælle dem en ting eller to. Er der noget der hedder edder-pulen mig´?
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf Code71 » 13. apr 2016, 13:27

dykkersild skrev:
Code71 skrev:
LaScrooge skrev:
Code71 skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes det er vildt konfliktoptrappende at kontakte EkstraBladet om sagen. Helt vildt, faktisk. Hvad blev der af at man håndterer sine sager med de implicerede, i stedet for at anse alle for at være ubøjelige fjender man ikke kan tale med? Jeg går ud fra, at det er dét der får faderen til at GÅ TIL MEDIERNE med sin forurettelse og uretfærdighedsfølelse.


HA!!!

Hvis du bare vidste hvor ofte man oplever at folk smider der den med at "det vil jeg kontakte Ekstra Bladet med"

Det er som om Ekstra Bladet er blevet et eller andet presmiddel for folk som er hysteriske og ikke kan forstå hvorfor feks deres børn ikke anses af andre mennesker som gud i egen person, som de selv gør :D


Er det noget du oplever tit? Hvad går du dog rundt og laver?? :-D

Jeg kan huske dengang man brugte Ekstra Bladet som et whistleblowerredskab, om alvorlige uretfærdigheder og svigt. I dag går man til EB hvis der var mug på ens Klovborg og ekspedienten i Netto var ligeglad.


Hehe det er bare en organisation jeg arbejder frivilligt i. Hvis der er nogle som ikke får lige præcis den behandling de mener deres guddommelige børn fortjener, er den sikker hver eneste gang :lol:

Stakkels Ekstra Bladet i grunden. De må godt nok få enormt mange henvendelser hvor de bare ryster på hovedet hehe


Siger du til mig, at folk truer med at gå til EB hvis de ikke får hvad de vil have fra Julehjælpen? For så kan du henvise dem til mig, så skal jeg edder-pule mig fortælle dem en ting eller to. Er der noget der hedder edder-pulen mig´?


Ja meget ofte endda. Sidste år var der endda en som fik dr.dk til at skrive en historie om det hehe. Men sjovt nok så virker en sådan trussel blot helt modsat på mig :)
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf dykkersild » 13. apr 2016, 13:34

Code71 skrev:
dykkersild skrev:
Code71 skrev:
LaScrooge skrev:
Code71 skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes det er vildt konfliktoptrappende at kontakte EkstraBladet om sagen. Helt vildt, faktisk. Hvad blev der af at man håndterer sine sager med de implicerede, i stedet for at anse alle for at være ubøjelige fjender man ikke kan tale med? Jeg går ud fra, at det er dét der får faderen til at GÅ TIL MEDIERNE med sin forurettelse og uretfærdighedsfølelse.


HA!!!

Hvis du bare vidste hvor ofte man oplever at folk smider der den med at "det vil jeg kontakte Ekstra Bladet med"

Det er som om Ekstra Bladet er blevet et eller andet presmiddel for folk som er hysteriske og ikke kan forstå hvorfor feks deres børn ikke anses af andre mennesker som gud i egen person, som de selv gør :D


Er det noget du oplever tit? Hvad går du dog rundt og laver?? :-D

Jeg kan huske dengang man brugte Ekstra Bladet som et whistleblowerredskab, om alvorlige uretfærdigheder og svigt. I dag går man til EB hvis der var mug på ens Klovborg og ekspedienten i Netto var ligeglad.


Hehe det er bare en organisation jeg arbejder frivilligt i. Hvis der er nogle som ikke får lige præcis den behandling de mener deres guddommelige børn fortjener, er den sikker hver eneste gang :lol:

Stakkels Ekstra Bladet i grunden. De må godt nok få enormt mange henvendelser hvor de bare ryster på hovedet hehe


Siger du til mig, at folk truer med at gå til EB hvis de ikke får hvad de vil have fra Julehjælpen? For så kan du henvise dem til mig, så skal jeg edder-pule mig fortælle dem en ting eller to. Er der noget der hedder edder-pulen mig´?


Ja meget ofte endda. Sidste år var der endda en som fik dr.dk til at skrive en historie om det hehe. Men sjovt nok så virker en sådan trussel blot helt modsat på mig :)


Vorherre til hest - hvor er det pinligt. Og ja - så var der da pludselig udsolgt på hylde 1, 2 og tjaaa resten af hylderne.
2
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf Code71 » 13. apr 2016, 13:35

dykkersild skrev:


Vorherre til hest - hvor er det pinligt. Og ja - så var der da pludselig udsolgt på hylde 1, 2 og tjaaa resten af hylderne.[/quote]

Jeg tager det ikke så hårdt. Det er jo tildels meget ramte og svage mennesker :) Så jeg ved at det ikke er personligt eller som sådan mod "os" men at det bare er deres oplevelse at alt er i mod dem :)
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf HerErJeg » 16. apr 2016, 07:16

Ny sag med 6 elever bortvist efter en sag med e-cigaretter og snus.
Jeg synes det er meget voldsomt og særdeles kritisk i forhold til kommende eksamen mv.
Jeg ville nok foretrække en økonomisk sanktion i sådanne tilfælde, det er lidt at stemple eleverne som kriminelle at bortvise dem.http://www.tvmidtvest.dk/artikel/seks-e ... efterskole
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf Rapfisk » 16. apr 2016, 07:35

Ballademager skrev:
Oh yes, den fik jeg også jævnligt, da jeg var sagsbehandler i et forsikringsselskab. Havde kreeret en mental liste, jeg kunne krydse af på under samtalen:

"Hvis jeg ikke får min vilje, går jeg til EB/Kontant"

"Dækker I ikke det? Vil I virkelig være skyld i, at..."

"Hvis I ikke vil hjælpe, så ved jeg slet ikke, hvordan jeg skal klare mig"

Oh, yes. Jeg har siddet i kundeservice i DONG og kan klart genkende typen "Hvis I slukker for strømmen, har jeg ikke noget køleskab, og så SULTER I MIT BARN". Ja, det skulle du så have tænkt på, da du ikke betalte regningen og ikke reagerede på tre rykkere. Alternativt inden du fik børn. :tie:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf Rapfisk » 16. apr 2016, 07:41

HerErJeg skrev:Ny sag med 6 elever bortvist efter en sag med e-cigaretter og snus.
Jeg synes det er meget voldsomt og særdeles kritisk i forhold til kommende eksamen mv.
Jeg ville nok foretrække en økonomisk sanktion i sådanne tilfælde, det er lidt at stemple eleverne som kriminelle at bortvise dem.http://www.tvmidtvest.dk/artikel/seks-e ... efterskole

For mig er det afgørende, om de unge mennesker var informeret om reglerne. Hvis de var, er det jo sådan set ikke svært at holde sig fra snus, og så er det et valg, de har foretaget, som har fået konsekvenser. Sådan er det at være 16 år +/-
Senest rettet af Rapfisk 16. apr 2016, 09:42, rettet i alt 1 gang.
4
Livslinjen: 70 201 201
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf Modesty Blame » 16. apr 2016, 07:44

Da jeg gik på efterskole, blev man først bortvist, hvis man røg tjald... Nu om dage bliver man bortvist for snus og e-cigaretter. Den første måned bortviste min efterskole fem elever. Jeg blev først bortvist efter et halvt år - jeg var nemlig bedre til at skjule det.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf Purple Haze » 16. apr 2016, 07:45

HerErJeg skrev:Ny sag med 6 elever bortvist efter en sag med e-cigaretter og snus.
Jeg synes det er meget voldsomt og særdeles kritisk i forhold til kommende eksamen mv.
Jeg ville nok foretrække en økonomisk sanktion i sådanne tilfælde, det er lidt at stemple eleverne som kriminelle at bortvise dem.http://www.tvmidtvest.dk/artikel/seks-e ... efterskole



Hvorfor er det kritisk?

De har fået en advarsel, efter de har gjort noget de godt vidste de ikke måtte - hvorefter de gør det igen, bliver opdaget - så bliver de smidt ud, præcis som de var blevet advaret om.

Synes sådan se at det er fint at lærer folk at der er konsekvenser ved deres handlinger.
Ja det er bittert, trist og meget ærgerligt for drengene, men det er sådan set deres egen skyld.

Det er måske netop en måde at undgå at de bliver (stemplet) som kriminelle i fremtiden.
Der er nogen regler, de skal følges ellers får det konsekvenser - hvis du ikke er enig med reglerne, så må du enten forlade stedet, arbejde for at få dem ændret eller lærer at leve med det.
Det er en ret vigtig ting at lære tænker jeg.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf fisken80 » 16. apr 2016, 08:25

HerErJeg skrev:Ny sag med 6 elever bortvist efter en sag med e-cigaretter og snus.
Jeg synes det er meget voldsomt og særdeles kritisk i forhold til kommende eksamen mv.
Jeg ville nok foretrække en økonomisk sanktion i sådanne tilfælde, det er lidt at stemple eleverne som kriminelle at bortvise dem.http://www.tvmidtvest.dk/artikel/seks-e ... efterskole


Så må de jo tage deres afgangseksamen på de folkeskoler de hører til. Det er jo ikke sådan, at de er afskåret fra at gå til eksamen.
Og de er selv skyld i det. Hvis efterskolerne bare lader stå til i forhold til de regler de har stillet, så skyder de sig selv gevaldigt i foden, for så ender de med at få et dårligt ry og det betyder færre elever i de kommende skoleår og det kan de ikke overleve, da mange skoler i forvejen er pressede.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf Pølsemix » 16. apr 2016, 08:33

fisken80 skrev:
HerErJeg skrev:Ny sag med 6 elever bortvist efter en sag med e-cigaretter og snus.
Jeg synes det er meget voldsomt og særdeles kritisk i forhold til kommende eksamen mv.
Jeg ville nok foretrække en økonomisk sanktion i sådanne tilfælde, det er lidt at stemple eleverne som kriminelle at bortvise dem.http://www.tvmidtvest.dk/artikel/seks-e ... efterskole


Så må de jo tage deres afgangseksamen på de folkeskoler de hører til. Det er jo ikke sådan, at de er afskåret fra at gå til eksamen.
Og de er selv skyld i det. Hvis efterskolerne bare lader stå til i forhold til de regler de har stillet, så skyder de sig selv gevaldigt i foden, for så ender de med at få et dårligt ry og det betyder færre elever i de kommende skoleår og det kan de ikke overleve, da mange skoler i forvejen er pressede.


Sådan en nuance burde de tage med i artiklen for så er der ikke noget at blive forarget over, de har jo endda fået en chance i forvejen.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf Kattefjæs » 16. apr 2016, 08:57

På min efterskole var man temmelig trigger happy. Skolen tog mange udsatte elever og det medførte en del ballade og problemer - det år jeg gik der, blev der smidt omkring 25 ud af 148 elever ud. Året efter var det omkring 35, og sådan blev det ved nogle år indtil skolen gik konkurs og lukkede for 7-8 år siden.

Jeg ved ikke om det var godt eller skidt at være så konsekvente. Det havde måske været godt nok hvis pædagogikken var fulgt med. Men jeg så en lærer flå en elev op fra sin plads og løfte ham ved halsen ud af klasselokalet og smække ham op af muren på gangen - stadig holdende ham ved halsen - så hans fødder dinglede over gulvet. Mens han skreg ham ind i ansigtet at han var en taber og aldrig ville blive til noget.

Hvis det er sådan man behandler sine elever, så er det vel ikke mærkeligt at de reagerer negativt på miljøet omkring dem og til sidst får skidt i nællerne så slemt at de bliver smidt ud.

Jeg oplevede ikke selv de fysisk voldelige lærere, men hørte mange historier som jeg tror var rigtige nok. De tre mest berygtede og aggressive lærere havde børn i pleje derhjemme som også kom og gik på efterskolen. Det var ikke mit indtryk at de fik så meget positivt med derfra. Eller at det var nogle specielt gode familier at blive anbragt i.

Jeg havde to lærere som var psykisk voldelige. Det var rigtig slemt. Jeg blev fysisk dårlig når jeg skulle have timer med dem. De brugte timerne til at nedgøre eleverne, mobbe, skabe frygt og gøre nar. Og de mobbede også hinanden. De skabte sådan et dog-eat-dog miljø, og de lærte os jo for fanden at det er sådan man opfører sig i den virkelige verden. På et tidspunkt havde vi en lærerstuderende i et forløb sammen med vores almindelige lærer, og jeg havde bare så ondt af hende. Hun blev virkelig udsat for lidt af hvert. Hun var ikke en særlig god lærer og jeg var ikke vild med hende, men hun fortjente ikke den behandling hun fik alligevel.

Nå, men alt i alt mener jeg at regler er regler og at man ikke skal blive ved med at gøre undtagelser, for det vil de unge mennesker ikke lære noget af. Der var en del god disciplin på min efterskole, den slags man tager med og bruger resten af livet, men jeg tror at jeg fik mest af dét fordi jeg var "god" og velopdragen i forvejen. Hvis man var en udsat elev med problemer hjemmefra, så var historien helt klart en anden. Og det var jo også kun dem som blev smidt ud. Det kan godt være at de brød reglerne mere end os andre, men på den anden side er jeg ikke i tvivl om at de blev behandlet dårligt og presset på en helt anden - og meget uretfærdig - måde. Tingene er sjældent sort/hvide.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Efterskolers hjemmelavede regelsæt.

Indlægaf Fru Sunshine » 16. apr 2016, 09:16

HerErJeg skrev:Ny sag med 6 elever bortvist efter en sag med e-cigaretter og snus.
Jeg synes det er meget voldsomt og særdeles kritisk i forhold til kommende eksamen mv.
Jeg ville nok foretrække en økonomisk sanktion i sådanne tilfælde, det er lidt at stemple eleverne som kriminelle at bortvise dem.http://www.tvmidtvest.dk/artikel/seks-e ... efterskole

Selvfølgelig skal de bortvises, når de overtræder reglerne.
Man skriver altså under på, at man vil overholde dem, inden man overhovedet starter, så man har kun sig selv og sin egen dumhed at takke for at ryge ud på at gentage stuntet.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"