Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Wizzze » 13. apr 2016, 07:42

BlueBunny skrev:
Wizzze skrev:Jeg elsker Sushi, men nu er det som om at enhver grillbar eller kinøjser, pludselig også er sushisted. Det er ved at tage lidt overhånd synes jeg.
Og bare vent, for der er en super craze igang verden over, og den har ikke engang ramt DK endnu, nemlig Poke.

Poke er når Rawfood og Sushi møder hinanden. Det er en slags "fiskesalat" altså rå grøntsager/salat blandet med rå fisk, typisk tun eller laks, marineret med en olie, soya dressing.


Sushi er risen. Sushi laves oftest med rå fisk, men sushi kan også være med andet. Så Poke er der ikke meget sushi over.

... men jeg forstår godt hvad du mener. For et kendetegn ved sushi er ofte den rå fisk. Måtte bare lige skrive ovenstående, for du ved altid så meget :D Og du ved sikkert også dette ;)


Nu tillod jeg mig at bruge Sushi som betegnelsen for hele "konceptet" herunder Sashimi, tænkte det ville flest nok forstå ;)
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Mani » 13. apr 2016, 08:01

dykkersild skrev:Slut med lakrids og ingefær i alting - BOM!

Ja tak - og chili. Jeg kan lide alle tre ting, men ikke allevegne og hele tiden!
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Akehurst2 » 13. apr 2016, 08:05

Hunkat skrev:Erstatningsprodukter lavet af de mærkeligste ting.

Som Ninkas 'romkugler' af 27 slags frugt og bær. Det er stadig ikke en romkugle. Hvis du ikke kan lide e-numre (eller hvad hendes tick var den gang) så lad være med at spise romkugler. Spis noget frugt men lad være med at prøve at forklæde det som slik.


Åh ja, og mærkeligt erstatningsbrød. Som det her fx: http://klidmoster.dk/2014/04/sundwich-d ... dwich.html

Lad endelig være med at spise (for meget) brød - det forsøger jeg selv på i vidt omfang. Men når du så vil spise brød, så spis dog rigtigt brød og gerne noget ordentligt fuldkornsnoget, i stedet for det her falske brød af "bælgfrugter, æg og kokosfibermel".
4
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. apr 2016, 08:26

En overgang da jeg var barn, var modetendensen at rosiner bare skulle i alt. Personligt synes jeg rosinerne slår chili og lakrids i trælshed :-D De får én til at blive glad et kort øjeblik, og derefter skuffes man fælt. Uhmm en chokoladebolle? NEJ snydt det var rosiner. Uhmm wienerbrød med lækkert snask i midten? NEJ snydt igen, det er rosinmos. Uhmm en lækker risret fyldt med sprøde grøntsager? NEJ det er små søde klamme rosinklumper.
11
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Alphilia » 13. apr 2016, 11:42

Selvom jeg gladeligt spiser det fra tid til anden er jeg ved at være lidt træt af SKYR allevegne
4
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Akehurst2 » 13. apr 2016, 11:43

DetSorteCirkus skrev:Nu jeg tænker over det, kan al mad faktisk blive skideirriterende, når det får tilpas mange mennesker til at opføre sig som lemminger.


Ja - i en grad, så man næsten ikke tør sige, at man faktisk meget godt kan lide ingefærshots og skyr, fordi det er blevet så hysterisk hypet.
3
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Ado » 13. apr 2016, 12:52

Hypen her i byen over Kings Buffet. Slap nu af, for fanden, kvantitetsædere! Folk går helt i hysterisk selvsving og æder på livets løs af en "Spis hvad du kan" buffet, hvor 75% er friturestegt. Bvadr! Så vil jeg sgu hellere spise ude knap så tit og i det mindste få ordentligt mad.

5/7 kuren eller hvad den nu hedder.

LCHF.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Tobywan » 13. apr 2016, 13:16

Ado skrev:Hypen her i byen over Kings Buffet. Slap nu af, for fanden, kvantitetsædere! Folk går helt i hysterisk selvsving og æder på livets løs af en "Spis hvad du kan" buffet, hvor 75% er friturestegt. Bvadr! Så vil jeg sgu hellere spise ude knap så tit og i det mindste få ordentligt mad.


Den slags buffeter er rædselsfulde. Jeg har et par kollegaer som konsekvent er dernede, når kantinen serverer fisk. Hvis det stadig er på mode at udelukke hele fødevaregrupper, så skriv det gerne på min liste.

Buffeten på Italia i Aarhus havde også kronede dage på et tidspunkt... jeg hader den som pesten. (Ja den er nok billig af en årsag ikke?) Det samme med det grønne hjørne, hvor alt smager af det samme. Udover at være fuldstændig ideforladt og tvivlsom kvalitet, så er det også utroligt, hvad sådan en buffet kan få op i voksne mennesker af dårlig opførsel og grådighed.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. apr 2016, 13:31

At tale om, at man spiser "gourmet/kvalitets/special-[indsæt selv kaffe, te, øl, whatever]", som om man har fundet de vises sten, og alt andet pludselig er blevet noget lort.
Og nej, det er heller ikke (længere) en original gaveide.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Mani » 13. apr 2016, 13:46

Allmost_Famous skrev:
DetSorteCirkus skrev:At tale om, at man spiser "gourmet/kvalitets/special-[indsæt selv kaffe, te, øl, whatever]", som om man har fundet de vises sten, og alt andet pludselig er blevet noget lort.
Og nej, det er heller ikke (længere) en original gaveide.

Jeg fik for nylig en gavekurv fyldt med gourmetpjat. Summerbirds version af nutella, nogle poser håndlavede gourmetchips, mandler med overtræk af spejdersnus og hindbærpulver, gourmette med mærkelige navne og underlig smag, og andre mærkelige ting. Intet af det var tilnærmelsesvis interessant. Sådan en kurv har snildt kostet nogle hundrede kroner. Jeg ville faktisk hellere have haft et gavekort til en discountbutik i stedet for :genert:

Det der er jeg heller ikke meget til, men en god kaffe, te, vin, øl eller en æske chokolade sætter jeg pris på :)
Men ikke alle mulige mærkelige syltede, håndlavede, lakridsramte special ting. Skal jeg have noget af den slags vil jeg gerne selv vælge lige præcis den variant jeg kan lide.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf HappyHippo » 13. apr 2016, 14:57

Åh ja, buffeter ala Dalle Valle og Flammen. Alt i overflod til billig pris. Så ved man bare kvaliteten er derefter.

Stevia

Erstatningaprodukter. Fx pizzabund lavet af blomkål, æggewraps osv.
4
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. apr 2016, 15:09

Lidt en afstikker, men det der med at mad skal serveres på en træstub, en flise etc. og man skal drikke af gamle syltetøjsglas.
8
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Craver » 13. apr 2016, 15:28

- Stevia er åndssvagt ulækkert - tak for ulækker eftersmag. Jeg har en veninde, der går amok over Coca Cola Life og gør alt, hvad hun kan for at snakke om det fantastiske fænomen " STEVIIIIIIIIIIIA" - jeg nænner ikke at sige til hende, at der også er sukker i den cola :fløjt:
- Lakrids i fucking alting. Nej, jeg gider ikke at spise skyr med lakridspulver. Eller nakkekoteletter for den sags skyld.
- Folk, der bruger margarine/palmin til stegning/bagning, min mor inkluderet. Elsker bare, når min mund er beklædt med margarine-frotté efter en bid chokoladekage.
- Dadelkage i alle afskygninger.
- 7/11's Palæo-vand med mynte og lakridsrod i til fucking 29 kr.
- Donuts ALLE VEGNE!!!! Men det er mest fordi jeg bliver så tyk.. :genert:
3
... I would name her Rock'N'Roll
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf HappyHippo » 13. apr 2016, 15:48

Alle de der barer:

- rawbite
- palæobar
- nupobar

Og så til den pris!
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf HappyPaww » 13. apr 2016, 16:28

Alphilia skrev:Selvom jeg gladeligt spiser det fra tid til anden er jeg ved at være lidt træt af SKYR allevegne

Åh ja - nu findes der endda et skyr smørbart blandingsprodukt "smyr" :rulle:
1

Tilbage til "Mad og drikke"