Kropslige fornemmelser

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Hvilken kropslig følelse er den bedste ifølge dig?

1) Den der følelse lige før man falder i søvn, hvor musklerne er helt afslappede og kroppen fyldes af velvære.
24
18%
2) Når man nyser.
4
3%
3) Den der forløsende/udløsende følelse som man får når man lige har poppet en bums der har gjort herre naller. Den ro der rammer kroppen sekunderne efter betændelsen forlader kroppen.
2
1%
4) Når man lige har været på toilettet efter virkelig at have trængt til det.
17
13%
5) ASMR. En form for afslappende kuldegysninger som man kan får i kroppen når man udsættes for visse visuelle eller auditive stimuli.
15
11%
6) Når man får noget at drikke efter at have tørstet.
7
5%
7) Når kroppen gennemvarmes af solen.
35
26%
8) Når man får de sko eller bukser af (eller BH) som virkelig har strammet og generet en hele dagen.
16
12%
9) Når man spiser noget lækkert (usundt) og det ryger lige i belønningscentret.
8
6%
10) Når man lige har motioneret og hormonerne pumper rundt i kroppen.
8
6%
 
Afgivne stemmer: 136
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf kidkomb » 1. apr 2016, 11:37

LaScrooge skrev:Jeg kendte slet ikke til ASMR før denne tråd. Jeg har set nogle forskellige videoer og kunne helt vildt godt tænke mig at vide, om jer, der har valgt ASMR synes de er bahagelige at lytte til?

Hendes stemme rammer en tone eller har en klang, som rent faktisk gør ondt i mine trommehinder, så jeg finder det dybt ubehageligt.

Og smaske/spytlyden når hende her hvisker generer mig helt vildt:


Er det gode eksempler på ASMR-videoer?

Jeg kan slet, slet ikke have de der videoer. Jeg prøvede dem også straks jeg fandt links'ene herinde.
Jeg er blevet helt i tvivl om jeg overhovedet har forstået begrebet faktisk.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Peanutbutt
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 832

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Peanutbutt » 1. apr 2016, 11:38

LaScrooge skrev:Er det gode eksempler på ASMR-videoer?


Jeg fandt en masse af mine 'triggere' i denne:

https://youtu.be/7GwtmUnecII
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf LaScrooge » 1. apr 2016, 12:05

kidkomb skrev:
LaScrooge skrev:Jeg kendte slet ikke til ASMR før denne tråd. Jeg har set nogle forskellige videoer og kunne helt vildt godt tænke mig at vide, om jer, der har valgt ASMR synes de er bahagelige at lytte til?

Hendes stemme rammer en tone eller har en klang, som rent faktisk gør ondt i mine trommehinder, så jeg finder det dybt ubehageligt.

Og smaske/spytlyden når hende her hvisker generer mig helt vildt:


Er det gode eksempler på ASMR-videoer?

Jeg kan slet, slet ikke have de der videoer. Jeg prøvede dem også straks jeg fandt links'ene herinde.
Jeg er blevet helt i tvivl om jeg overhovedet har forstået begrebet faktisk.


Hvad sker der med dig, når du lytter til dem? På mig føles det som et tryk mod trommehinderne hvis det er stemmer eller åndedrag, og de andre lyde, fx knitrende papir, hår der børstes osv, er bare forstyrrende.

Jeg kan godt lide white noise, men det tror jeg ikke helt er det samme. Jeg får heller ikke kuldegysninger, fx, det virker bare afslappende fordi jeg kobler mig mentalt på en lyd der bliver ved med at være der.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf kidkomb » 1. apr 2016, 12:46

LaScrooge skrev:
kidkomb skrev:Jeg kan slet, slet ikke have de der videoer. Jeg prøvede dem også straks jeg fandt links'ene herinde.
Jeg er blevet helt i tvivl om jeg overhovedet har forstået begrebet faktisk.


Hvad sker der med dig, når du lytter til dem? På mig føles det som et tryk mod trommehinderne hvis det er stemmer eller åndedrag, og de andre lyde, fx knitrende papir, hår der børstes osv, er bare forstyrrende.

Jeg kan godt lide white noise, men det tror jeg ikke helt er det samme. Jeg får heller ikke kuldegysninger, fx, det virker bare afslappende fordi jeg kobler mig mentalt på en lyd der bliver ved med at være der.

Jeg får sådan en tinglen. Men jeg kan ikke lide den. Den gør mig rastløs og irriteret.
Det er svært at beskrive følelsen.
Jeg får dog sådan noget tinglen, som er helt sindssyg rart, når jeg feks hører en god sang. Der findes ikke ret mange sange, der kan give mig den tinglen, men der er nogle få. De skifter selvfølgelig med tiden. Især melodiske pop/rock-numre med march-trommer.
Jeg tror altså den hører under begrebet, men jeg ved det ikke.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. apr 2016, 13:39

Kommodedyret skrev:Hvilken kropslig følelse er den bedste ifølge dig?
11) Andre?


Sekunderne lige efter man har strukket sig, og det kribler i hele kroppe-kadaveret..
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Purple Haze » 1. apr 2016, 13:54

Ah, har netop den der gennemvarmet fornemmelse lige nu.... Aaaaaah!
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Rapfisk » 14. apr 2016, 06:44

Første vers af Leonard Cohens Hallelujah (Jeff Buckley gør ikke noget for mig).

It goes like this
The fourth, the fifth
The minor fall
The major lift
...

:love: :love: :love:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf didas » 14. apr 2016, 07:49

Når man har gået i høje sko i mange timer med super ømme fødder til følge og når man kommer hjem og tvinger sig selv til at lave det, man skal MED skoene på, indtil man kan smide sig i sofaen, smide skoene og vide, at man ikke behøver skulle op igen før om længe :love:
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Avino » 14. apr 2016, 15:12

LaScrooge skrev:Jeg kendte slet ikke til ASMR før denne tråd. Jeg har set nogle forskellige videoer og kunne helt vildt godt tænke mig at vide, om jer, der har valgt ASMR synes de er bahagelige at lytte til?

Er det gode eksempler på ASMR-videoer?


De der videoer, kan gøre mig helt skør i bolden.
Deres stemmer klinger- eller rettere sagt- skurrer - i den grad i mine ører. :nerve:
Nu har jeg så aldrig hørt om ASMR. For mig ville det ikke virke.
Har stemt nr 6, men ville gså gerne have stemt nr 7.

Der ER intet bedre- end når solen kommer frem om foråret ( hvis vi er heldige :ivrig: )
Det- at få varmet sin krop igennem- efter en laaaaang vinter, er vidunderligt.
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Lykke » 14. apr 2016, 19:16

Jeg prøvede også at se de der videoer med ASMR, men det siger mig intet. Er det noget alle reagerer på? Jeg blev bare irriteret. På deres stemmer og lydene.
0
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Hurrze » 15. apr 2016, 01:20

Nu skriver du at berøringer fra andre ikke gælder. Vil du så mene at følelsen af forelskelse heller ikke gælder? For det er nok den følelse jeg synes er mest behagelig hvis det ikke skal gælde berøringer. Får ikke kun følelsen når jeg er sammen med min partner, men også når jeg er alene, og bare mine tanker er på min partner, og synes stadig det er en rigtig rar følelse... :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Sevii » 18. apr 2016, 22:56

Første gang jeg stødte på en video med ASMR var jeg meget forvirret og tænkte bare "hvorfor hvisker hun? Er der nogen der sover som hun ikke vil vække? Kunne hun så ikke vente med videoen?"....

Det var meget mystisk for mig. Men jeg kender godt til asmr-følelsen (det stemte jeg også på), men videoerne siger mig ikke så meget :)
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf Miss_no_More » 18. apr 2016, 23:35

1'eren. Jeg er en SUCKER for søvn :lun: Måske derfor jeg så tit falder i søvn på sofaen - nænner ikke at sætte mig op.
Ej heller er jeg særlig god til at vække folk. Jeg synes simpelthen, det er synd :genert:

Det ASMR har jeg ikke givet en fair chance endnu, men det skal da prøves imorgen, nu flere er begejstrerede for det :)
2
ninjabolette
Indlæg: 166
Tilmeldt: 13. sep 2015, 11:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 464

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf ninjabolette » 20. apr 2016, 06:13

Jeg mangler svarmuligheden "fornemmelsen af intens velvære, når man på en meget varm sommerdag tager på stranden og går i vandet". Endnu bedre, hvis det er et øde sted hvor man ikke behøver have badetøj på.
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Kropslige fornemmelser

Indlægaf klumphen » 20. apr 2016, 17:52

Wolf & I skrev:Efter en omgang Google kan jeg konstatere at ASMR ikke er noget for mig - Jeg får bare lyst til at råbe "så snak dog højt og tydeligt og lad være med de irriterende lyde" :genert:

Du er ikke alene, jeg bliver decideret dårlig af at lytte til det.
1

Tilbage til "Livets forhold"