Til højre for rødt lys - for cyklister

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Til højre for rødt lys - for cyklister

Indlægaf Akehurst2 » 14. apr 2016, 09:31

Ih, som cyklist bliver man jo helt glad for sådan en nyhed: http://www.b.dk/nationalt/cyklister-faa ... -for-roedt :klap:

Der står, at "Krydsene er markeret med et tydeligt skilt, som viser, at højresving for rødt er tilladt." Men hvordan ser så det her skilt ud - er der nogen, der ved det?
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Til højre for rødt lys - for cyklister

Indlægaf thomassneum » 14. apr 2016, 09:41

Akehurst2 skrev:Ih, som cyklist bliver man jo helt glad for sådan en nyhed: http://www.b.dk/nationalt/cyklister-faa ... -for-roedt :klap:

Der står, at "Krydsene er markeret med et tydeligt skilt, som viser, at højresving for rødt er tilladt." Men hvordan ser så det her skilt ud - er der nogen, der ved det?


Dem her har jeg set nogle stykker af ude i Bagsværd/Gladsaxe.. mon ikke de bliver sådan?

Billede
3
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Til højre for rødt lys - for cyklister

Indlægaf lillebjoern » 14. apr 2016, 09:48

Der er også et skilt som det ovenstående (mener jeg) i krydset mellem Sølvgade/Øster Farimagsgade. Og ja, det er en god nyhed :banan:
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Til højre for rødt lys - for cyklister

Indlægaf girl_beat » 14. apr 2016, 10:00

Fedt! Det glæder jeg mig til at prøve - har endnu tilgode at møde sådan et lyskryds på cykel :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Til højre for rødt lys - for cyklister

Indlægaf Delfin » 14. apr 2016, 10:10

Ja lad os få nogle flere af dem :banan:
1
14 11 14
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Til højre for rødt lys - for cyklister

Indlægaf Panton » 15. apr 2016, 04:29

Jeg synes også det er en virkelig god idé, det kan næsten kun være et positivt tiltag :)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Til højre for rødt lys - for cyklister

Indlægaf Wizzze » 15. apr 2016, 04:55

Er alle kryds ikke sådan? sådan tænker mange cykelister ihvertfald. :D
Synes jeg dagligt ser cykelister snuppe den rundt om hjørnet for rødt.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Til højre for rødt lys - for cyklister

Indlægaf Annione » 15. apr 2016, 05:22

Altså - ved store cykelsteder, som for enden af Dronning Louise, synes jeg det er en virkelig dårlig idé. Der har jeg i forvejen været ved at køre højresvingende idioter ned, fordi jeg kommer i fuld fart ligeud.
Men ved rigtig mange kryds er det en fin idé. Hvis de højresvingende altså ser sig for.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Til højre for rødt lys - for cyklister

Indlægaf Kattefjæs » 15. apr 2016, 07:30

Der er mange kryds hvor det vil blive rigtig svært hvis ikke man laver to baner til cyklister så de højresvingende har deres egen. Men selv da bruger folk tit den forkerte bane hvis der holder færre i kø der, så det er ikke engang sikkert at det vil gøre nogen forskel. Det er ikke en god idé i de allermest travle og crowdede kryds, men det kan klart fungere andre steder.

Dog er det altid lidt svært med sådan noget. Man må jo kun gøre det hvis der er fri bane og man ikke kommer i vejen for andre, men hvor mange har tænkt sig at mase sig om hjørnerne og skide på om der kommer nogen fra modsatte side som de reelt burde holde tilbage for? Folk laver så mange dick moves, man skal altid have hånden på håndbremsen, så ærlig talt har jeg ikke særlig meget tiltro til at folk kan administrere det her på en sikker og forsvarlig måde.

MEN... Jeg er klar til at blive positivt overrasket. :)
2
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27066

Re: Til højre for rødt lys - for cyklister

Indlægaf ajnaM » 16. apr 2016, 09:19

Annione skrev:Altså - ved store cykelsteder, som for enden af Dronning Louise, synes jeg det er en virkelig dårlig idé. Der har jeg i forvejen været ved at køre højresvingende idioter ned, fordi jeg kommer i fuld fart ligeud.
Men ved rigtig mange kryds er det en fin idé. Hvis de højresvingende altså ser sig for.


Jeg tror netop, pointen er, at det tvinger folk til at se sig for. Hvis du ved, at cyklister ved Dr. Louises bro gerne må svinge til højre, kommer du måske ikke i fuld fart ligeud... Og man kan sige, at de jo i forvejen gør det i dag, så det er allerede farligt.

Situationen ændrer sig altså ikke - cyklisterne bliver ved at dreje til højre. Men nu er alle obs på, at de gør det, og det gør det mindre farligt.

... Og derfor tænker jeg, det netop er i de kryds, det giver rigtig god mening.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27066

Re: Til højre for rødt lys - for cyklister

Indlægaf ajnaM » 16. apr 2016, 09:20

thomassneum skrev:
Akehurst2 skrev:Ih, som cyklist bliver man jo helt glad for sådan en nyhed: http://www.b.dk/nationalt/cyklister-faa ... -for-roedt :klap:

Der står, at "Krydsene er markeret med et tydeligt skilt, som viser, at højresving for rødt er tilladt." Men hvordan ser så det her skilt ud - er der nogen, der ved det?


Dem her har jeg set nogle stykker af ude i Bagsværd/Gladsaxe.. mon ikke de bliver sådan?

Billede


Jo, sådan ser det i hvert fald også i Sølvgade/Nr. Farimagsgade-krydset.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"