Vaccination

Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Vaccination

Indlægaf mulledit » 14. apr 2016, 07:47

Så kører vaccination debatten igen.

Jeg synes det er en meget egoistisk og nem løsning at fravælge vacciner til sine børn. Jeg forstår det simpelthen ikke.

Tænk sig at man allerede har glemt hvor slemt mæslinger egentlig er. Det er åbenbart så langt væk, at man tænker at rystet vand, det er løsningen

http://livsstil.tv2.dk/sundhed/2016-04- ... ium=Social

:nerve: :nerve:
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23097

Re: Vaccination

Indlægaf Mani » 14. apr 2016, 08:33

Marott skrev:Jeg tænker straks på det her klip, når jeg læser den slags artikler; https://www.youtube.com/watch?v=HMGIbOGu8q0

Man må jo vælge til og fra, det er op til forældrene. Udfordringen er heller ikke så meget, at de lader være, men at mennesker i dag rejser meget mere og jeg ville være træt af, at jeg ville blive begrænset pga. mine forældres fravalg af vacciner.

Det er jo ikke kun når 'vi' rejser ud. Det er jo også at der kommer flere til landet. Både rejsende og flygtninge.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Vaccination

Indlægaf mulledit » 14. apr 2016, 08:38

Problemet opstår når flokimmuniteten er væk og fortsætter udviklingen med at så mange fravælger vacciner, så har vi en seriøs bombe. Det vil være en omkostnings tungt for arbejdsgivere, kommune og regioner, hvis vi oplever mange syge børn. For så slet ikke at snakke om de menneskelig omkostninger, at sidde ved et skrigende barn, med 42 i feber i flere uger, det ønsker jeg ikke for nogen... og jeg er ikke engang begyndt at skrive om alle eftervirkningerne endnu.

Jeg synes egentlig at det frie valg er ok, men jeg har det samtidig svært ved den der "jeg passer på mit eget barn og så må andre passe deres" Skal vi kvinder så tilbage til kødgryderne, gå hjemme og passe børn, simpelthen fordi vi ikke kan sende dem i institution med god samvittighed, før alle vacciner er i hus. Blot fordi der sidder en eller anden kvinde, der ikke længere tror på videnskaben???
2
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23097

Re: Vaccination

Indlægaf Mani » 14. apr 2016, 08:40

Marott skrev:
Mani skrev:
Marott skrev:Jeg tænker straks på det her klip, når jeg læser den slags artikler; https://www.youtube.com/watch?v=HMGIbOGu8q0

Man må jo vælge til og fra, det er op til forældrene. Udfordringen er heller ikke så meget, at de lader være, men at mennesker i dag rejser meget mere og jeg ville være træt af, at jeg ville blive begrænset pga. mine forældres fravalg af vacciner.

Det er jo ikke kun når 'vi' rejser ud. Det er jo også at der kommer flere til landet. Både rejsende og flygtninge.



Det ved jeg. Og det begrænser rent faktisk også en. Jeg kan fx ikke bestride mit job, hvis jeg ikke er vaccineret.


Den vej rundt havde jeg slet ikke overvejet.

Jeg har en polio ramt i familien - så hos os skal der meget tunge argumenter til før vi ville frasige en vaccine.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Vaccination

Indlægaf icelady » 14. apr 2016, 08:58

Jeg forstår ikke, man fravælger vaccination.

Altså, sker der ens barn noget er det hvad det er; men det her er et område hvor jeg mener man skal tænke på det store fællesskab, fremfor sin egen lille verden.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 561
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1302

Re: Vaccination

Indlægaf MissDitte » 14. apr 2016, 10:08

Men jeg forstår slet ikke, at de forældre der fravælger ikke tænker på de konsekvenser det potentielt kan have for deres børn. Egoistisk - hvordan? Det er da bare dumt?
Altså JEG er egoistisk, fordi jeg ønsker ikke at mine børn får de sygdomme, så jeg vaccinerer dem.

Jeg er med på, at det bidrager til flok-immunitet, men jeg tænker dog primært på os, når jeg tilvælger vaccine.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Vaccination

Indlægaf LadyFox » 14. apr 2016, 10:14

MissDitte skrev:Men jeg forstår slet ikke, at de forældre der fravælger ikke tænker på de konsekvenser det potentielt kan have for deres børn. Egoistisk - hvordan? Det er da bare dumt?
Altså JEG er egoistisk, fordi jeg ønsker ikke at mine børn får de sygdomme, så jeg vaccinerer dem.

Jeg er med på, at det bidrager til flok-immunitet, men jeg tænker dog primært på os, når jeg tilvælger vaccine.

Jeg synes det er egoistisk at fravælge vaccine pga. af alle de børn der af lægelige grunde ikke KAN vaccineres. Sandsynligheden for at et barn der ikke kan vaccineres bliver ramt af en af de sygdomme bliver jo væsentlig større jo flere der vælger ikke at vaccinere.
3
...
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 561
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1302

Re: Vaccination

Indlægaf MissDitte » 14. apr 2016, 10:38

LadyFox skrev:Jeg synes det er egoistisk at fravælge vaccine pga. af alle de børn der af lægelige grunde ikke KAN vaccineres. Sandsynligheden for at et barn der ikke kan vaccineres bliver ramt af en af de sygdomme bliver jo væsentlig større jo flere der vælger ikke at vaccinere.


Det er rigtigt! Vi tænker syge eller bare små børn der endnu er uvaccinerede.. Men det er jo ikke sådan, at man gør noget dårligt for ens barn til fordel for andre. Man gør noget godt, som andre også har gavn af
2
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Vaccination

Indlægaf mulledit » 14. apr 2016, 11:01

MissDitte skrev:Men jeg forstår slet ikke, at de forældre der fravælger ikke tænker på de konsekvenser det potentielt kan have for deres børn. Egoistisk - hvordan? Det er da bare dumt?
Altså JEG er egoistisk, fordi jeg ønsker ikke at mine børn får de sygdomme, så jeg vaccinerer dem.

Jeg er med på, at det bidrager til flok-immunitet, men jeg tænker dog primært på os, når jeg tilvælger vaccine.


Egoistik, fordi det at fravælge vaccinen så betyder, at man ikke har gjort noget aktivt for at pådrage barnet en eventuel vaccine skade.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Vaccination

Indlægaf mulledit » 14. apr 2016, 11:04

Angelina skrev:Jeg tænker ikke det handler om egoisme - men om ren og skær dumhed, altså at man vitterligt er faldet for enhver form for konspirationsteori og har droppet videnskaben til fordel for pseudovidenskab, fordi man ikke er klogere.


Se, sådan har jeg også haft det. Indtil en gammel klasse kammerat pludselig sprang ud som anti vaxer... Jeg var i chock. Hun er en intelligent pige, med ben i næsen og alt det der. Det fik mig til at genoverveje, for hun er dælme ikke dum. Men hun ville aldrig kunne klare at leve med at hendes barn fik skader, pga en beslutning HUN havde truffet. Så er det jo nemmere at lade være og se på at der jo er så få med mæslinger osv. og så lukke øjnene for at det tal vil stige, når andre gør som hun.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Vaccination

Indlægaf Sorenspige » 14. apr 2016, 12:40

Lige nu er det meget fremme, at en af vaccinerne kan give aluminiumsallergi (jeg mener dog ikke, at det er MFR-vaccine).

Jeg læste lidt op det, og det lyder jo bestemt ikke rart. Men altså jeg tror og håber stadig, at fordelen vinder over eventuelle risici.
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Vaccination

Indlægaf Lulu » 14. apr 2016, 13:16

Jeg kan huske jeg syntes det var virkelig svært at aflever min dreng i vs så længe han ikke var gammel nok til vaccinerne, fordi man jo ikke ved hvor mange har valgt ikke at få den og hvor øget en risiko der så er for at der kommer et udbrud. (Han går i integreret inst)
1
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Vaccination

Indlægaf HappyHippo » 14. apr 2016, 15:46

Åh, der er en fra min terminsgruppe på fb, som ikke vaccinerede. Til gengæld må hendes datter da godt ryge hash, hvis hun en dag får lyst til det. For det gør de jo selv, og de har ikke taget skade....
3
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Vaccination

Indlægaf Bimmerdyret » 14. apr 2016, 19:55

Størstedelen af antivaxere er imod MFR vaccinen men pga hysteri og uvidenhed har de aldrig haft problemer med di-te-ke-pol vaccination af deres børn.
Og det er den vaccine der har givet flest bivirkninger og alvorlige permanente men.
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Vaccination

Indlægaf Bimmerdyret » 14. apr 2016, 20:00

Sorenspige skrev:Lige nu er det meget fremme, at en af vaccinerne kan give aluminiumsallergi (jeg mener dog ikke, at det er MFR-vaccine).

Jeg læste lidt op det, og det lyder jo bestemt ikke rart. Men altså jeg tror og håber stadig, at fordelen vinder over eventuelle risici.


Den allergi forsvinder - der kan gå et par år og generne er ikke særlig slemme.
Hellere det end st blive smittet med den sygdom man vaccineres for
0

Tilbage til "Forældre"