Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Wizzze » 13. apr 2016, 13:55

DetSorteCirkus skrev:
Akehurst2 skrev:
Wizzze skrev:
Delfin skrev:Nej, jeg har ikke lyst til at bruge så mange penge på et enkelt måltid mad.


Mon ikke det er fordi du tænker aftensmad frem for oplevelse? :gruble:

Hvad med koncert, hvorfor bruge 4-6-800 kr. på en koncert billet, når man kan høre musikken i radioen eller Spotify?? I min verden er det lidt det samme, og mit svar er: Fordi oplevelsen omkring koncerten ikke bare er lyden (som ikke altid er lige god) Men stemningen, energien, og følelserne der genereres. Sådan har jeg det også med de gode restauranter.


Det er netop det - hvis det bare handlede om at blive mæt kunne man jo smøre en ostemad. Man går jo heller ikke i spa for at blive vasket ren :)

Hvis man interesserer sig for mad og madlavning, så handler det også meget om tilberedning - selvfølgelig den høje kvalitet, men også nye metoder, det molekylære køkken eller andre ting, man ikke lige kan derhjemme, men som er spændende og inspirerende.

Og så er det altid dejligt at have en anledning til at tage sit pæne tøj på og gøre sig fin, blive kræset om, få lækker vin (er også svært at få 6-7-8 forskellige derhjemme medmindre man drikker seriøst igennem :tie: ) og komme ud af huset.


Men det må vel netop også være i orden ikke at interessere sig specifikt for mad og madlavning?
Jeg tror, at der indenfor alle områder findes oplevelser, som er særlige, uden at det af den grund behøver være noget, vi allesammen kan/skal/vil eftertragte.

Jeg kan godt følge argumentet, hvis modparten giver udtryk for, at det er noget fjolleri at bruge så mange penge på mad, men sådan forstod jeg ikke Delfins indlæg.


Selvfølgelig er det i orden, vi har jo alle forskelle opfattelser af hvad oplevelser er, og hvordan vi værdisætter dem.
Jeg ville f.eks. aldrig betale for en tur op af Mt. Everest, eller faldskærmstimer, men det er jo også oplevelser som betyder meget for nogen, og som de vil betale for.
Mit indlæg var et forsøg på at illustrere at de gode restauranter ikke handler om maden som mad, altså forstået som en mængde kcal, vitaminer osv. Det handler ikke bare om at blive mæt, det handler om oplevelsen.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 13. apr 2016, 15:07

Wizzze skrev:
Delfin skrev:Nej, jeg har ikke lyst til at bruge så mange penge på et enkelt måltid mad.


Mon ikke det er fordi du tænker aftensmad frem for oplevelse? :gruble:

Hvad med koncert, hvorfor bruge 4-6-800 kr. på en koncert billet, når man kan høre musikken i radioen eller Spotify?? I min verden er det lidt det samme, og mit svar er: Fordi oplevelsen omkring koncerten ikke bare er lyden (som ikke altid er lige god) Men stemningen, energien, og følelserne der genereres. Sådan har jeg det også med de gode restauranter.


Men hvad er det for en oplevelse? Hvori adskiller "oplevelsen" på en eksklusiv restaurant sig fra oplevelsen på en ikke-eksklusiv restaurant, hvis vi ser bort fra selve maden og omdømmet?

Jeg synes sammenligningen mellem musik på Spotify og den samme musik live, er skæv. En mere passende sammenligning ville være mellem live musik på et almindeligt spillested, og så live musik fra samme orkester på ét andet spillested, der har dobbelt så høj entré.

Restauranter der "kun" tager 800-1.000 pr. kuvert, har jo også flere retters-menu, godt vinkort, stemning, energi og følelser, ligesom restauranter der tager 1.600-2.000 pr. kuvert. Jeg kan forstå at den dyre restaurant bliver betragtet som mærkevare, og derfor kan slippe af sted med at kræve højere pris, men jeg kan ikke se en så stor forskel i oplevelsen, at det kan berettige sådan et spring i pris?
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 13. apr 2016, 15:11

Wizzze skrev:Mit indlæg var et forsøg på at illustrere at de gode restauranter ikke handler om maden som mad, altså forstået som en mængde kcal, vitaminer osv. Det handler ikke bare om at blive mæt, det handler om oplevelsen.


Men vi er jo nogle der får en dårlig oplevelse, allerede dér hvor vi ser de små fesne portionsstørrelse, og vi ved hvad de tager for dem. Det er endda før vi sætter tænderne i maden, så det er nærmest en del af førstehåndsindtrykket. Og når man først har fået et dårligt førstehåndsindtryk, så er det eddermame op ad bakke.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf fisken80 » 13. apr 2016, 16:04

vibbsen skrev:Nej. Det har jeg ikke. Jeg har været på RADIO en enkelt gang. Det var rigtig godt. Men jeg må indrømme at jeg ikke ville gå derind hvis jeg selv skulle betale....

For mig handler det ikke om frygten for ikke at blive mæt. Men nærmere om at jeg på ingen måder tænder på det der "New Nordic Kitchen" som jeg synes præger mange af de danske "Eksklusive" restauranter, at jeg ikke spiser hverken fisk eller skaldyr, og at jeg ikke kan lide ikke at vide hvad for noget mad jeg kan få....Det der med at skulle betale 1800 kroner for en ikke nærmere specificeret menu, det er bare slet ikke mig. Og da slet slet ikke min mand.

Bevares, hvis jeg blev inviteret til et eller andet arrangement på et af disse steder, så ville jeg naturligvis deltage.


Jeg har det nok meget på samme måde. Jeg er frygtelig selektiv med min mad, og det ville pine mig at betale så meget for noget jeg ikke spiste halvdelen af.
Men den der burgerrestaurant i New York, DEN gad jeg godt besøge.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Wizzze » 13. apr 2016, 16:09

fisken80 skrev:
vibbsen skrev:Nej. Det har jeg ikke. Jeg har været på RADIO en enkelt gang. Det var rigtig godt. Men jeg må indrømme at jeg ikke ville gå derind hvis jeg selv skulle betale....

For mig handler det ikke om frygten for ikke at blive mæt. Men nærmere om at jeg på ingen måder tænder på det der "New Nordic Kitchen" som jeg synes præger mange af de danske "Eksklusive" restauranter, at jeg ikke spiser hverken fisk eller skaldyr, og at jeg ikke kan lide ikke at vide hvad for noget mad jeg kan få....Det der med at skulle betale 1800 kroner for en ikke nærmere specificeret menu, det er bare slet ikke mig. Og da slet slet ikke min mand.

Bevares, hvis jeg blev inviteret til et eller andet arrangement på et af disse steder, så ville jeg naturligvis deltage.


Jeg har det nok meget på samme måde. Jeg er frygtelig selektiv med min mad, og det ville pine mig at betale så meget for noget jeg ikke spiste halvdelen af.
Men den der burgerrestaurant i New York, DEN gad jeg godt besøge.


http://www.thespottedpig.com/#home

Så er det bare at planlægge turen :)
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf MissDitte » 14. apr 2016, 07:27

Ja, men ikke ret mange gange, da min kæreste ikke synes det er det værd.
Jeg selv til gengæld synes, det er så fantastisk lækkert. Og jeg skal i næste uge, og jeg glæder mig som et lille barn :D
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf TomKah » 14. apr 2016, 12:08

Angelina skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Wizzze skrev:
Delfin skrev:Nej, jeg har ikke lyst til at bruge så mange penge på et enkelt måltid mad.


Mon ikke det er fordi du tænker aftensmad frem for oplevelse? :gruble:

Hvad med koncert, hvorfor bruge 4-6-800 kr. på en koncert billet, når man kan høre musikken i radioen eller Spotify?? I min verden er det lidt det samme, og mit svar er: Fordi oplevelsen omkring koncerten ikke bare er lyden (som ikke altid er lige god) Men stemningen, energien, og følelserne der genereres. Sådan har jeg det også med de gode restauranter.


Men hvad er det for en oplevelse? Hvori adskiller "oplevelsen" på en eksklusiv restaurant sig fra oplevelsen på en ikke-eksklusiv restaurant, hvis vi ser bort fra selve maden og omdømmet?

Jeg synes sammenligningen mellem musik på Spotify og den samme musik live, er skæv. En mere passende sammenligning ville være mellem live musik på et almindeligt spillested, og så live musik fra samme orkester på ét andet spillested, der har dobbelt så høj entré.

Restauranter der "kun" tager 800-1.000 pr. kuvert, har jo også flere retters-menu, godt vinkort, stemning, energi og følelser, ligesom restauranter der tager 1.600-2.000 pr. kuvert. Jeg kan forstå at den dyre restaurant bliver betragtet som mærkevare, og derfor kan slippe af sted med at kræve højere pris, men jeg kan ikke se en så stor forskel i oplevelsen, at det kan berettige sådan et spring i pris?


Og sådan tror jeg bare det er for nogle - ligesom nogle ikke kan forstå hvorfor Mercedes er så meget dyrere end Dacia - det er jo begge to biler, som kan fragte en fra punkt a til punkt b ... og hvis man er ligeså glad for en Dacia som man vil være for en Mercedes, så er det jo dumt at smide så mange flere penge efter en Mercedes.... og sådan er det også her, hvis man blot anser det for "mad" - så er det fjollet at smide så mange flere penge efter det .. for "mad" kan man jo få langt billigere.

For mig er forskellen ikke kun maden - for den er absolut bedre, også end der hvor den koster 800-1000 kr pr kuvert - det er atmosfæren i restauranten, det er servicen hos personalet (de steder jeg har spist ligger servicen langt over niveau i forhold til alm. gode restauranter), tjenerens indgående viden om alt hvad der bliver serveret og det visuelle i hvordan maden bliver serveret.

Så jeg køber en pakke, der ikke alene består af verdens klasse mad, men også verdens klasse service og atmosfære ... men hvis ikke man sådan rigtigt sætter pris på disse ting, så er det jo total spild af penge.


For mig er det du beskriver i dette indlæg ren snobberi. Det var jo ikke en Dacia og en Mercedes der blev sammenlignet - men to forskellige luksusbiler. Altså i min verden er det snobberi hvis prisen alene afgør om et sted er kvalitet eller ej.

Men jeg bryder mig bestemt slet ikke om atmosfæren dyre steder og føler mig rigtig skidt tilpas, samtidig med at den type mad ikke rigtig tiltaler mig. Det betyder ikke at jeg ikke interesserer mig for mad og ikke værdsætter god mad i det hele taget.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf TomKah » 14. apr 2016, 12:22

Angelina skrev:
TomKah skrev:
Angelina skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Wizzze skrev:
Delfin skrev:Nej, jeg har ikke lyst til at bruge så mange penge på et enkelt måltid mad.


Mon ikke det er fordi du tænker aftensmad frem for oplevelse? :gruble:

Hvad med koncert, hvorfor bruge 4-6-800 kr. på en koncert billet, når man kan høre musikken i radioen eller Spotify?? I min verden er det lidt det samme, og mit svar er: Fordi oplevelsen omkring koncerten ikke bare er lyden (som ikke altid er lige god) Men stemningen, energien, og følelserne der genereres. Sådan har jeg det også med de gode restauranter.


Men hvad er det for en oplevelse? Hvori adskiller "oplevelsen" på en eksklusiv restaurant sig fra oplevelsen på en ikke-eksklusiv restaurant, hvis vi ser bort fra selve maden og omdømmet?

Jeg synes sammenligningen mellem musik på Spotify og den samme musik live, er skæv. En mere passende sammenligning ville være mellem live musik på et almindeligt spillested, og så live musik fra samme orkester på ét andet spillested, der har dobbelt så høj entré.

Restauranter der "kun" tager 800-1.000 pr. kuvert, har jo også flere retters-menu, godt vinkort, stemning, energi og følelser, ligesom restauranter der tager 1.600-2.000 pr. kuvert. Jeg kan forstå at den dyre restaurant bliver betragtet som mærkevare, og derfor kan slippe af sted med at kræve højere pris, men jeg kan ikke se en så stor forskel i oplevelsen, at det kan berettige sådan et spring i pris?


Og sådan tror jeg bare det er for nogle - ligesom nogle ikke kan forstå hvorfor Mercedes er så meget dyrere end Dacia - det er jo begge to biler, som kan fragte en fra punkt a til punkt b ... og hvis man er ligeså glad for en Dacia som man vil være for en Mercedes, så er det jo dumt at smide så mange flere penge efter en Mercedes.... og sådan er det også her, hvis man blot anser det for "mad" - så er det fjollet at smide så mange flere penge efter det .. for "mad" kan man jo få langt billigere.

For mig er forskellen ikke kun maden - for den er absolut bedre, også end der hvor den koster 800-1000 kr pr kuvert - det er atmosfæren i restauranten, det er servicen hos personalet (de steder jeg har spist ligger servicen langt over niveau i forhold til alm. gode restauranter), tjenerens indgående viden om alt hvad der bliver serveret og det visuelle i hvordan maden bliver serveret.

Så jeg køber en pakke, der ikke alene består af verdens klasse mad, men også verdens klasse service og atmosfære ... men hvis ikke man sådan rigtigt sætter pris på disse ting, så er det jo total spild af penge.


For mig er det du beskriver i dette indlæg ren snobberi. Det var jo ikke en Dacia og en Mercedes der blev sammenlignet - men to forskellige luksusbiler. Altså i min verden er det snobberi hvis prisen alene afgør om et sted er kvalitet eller ej.

Men jeg bryder mig bestemt slet ikke om atmosfæren dyre steder og føler mig rigtig skidt tilpas, samtidig med at den type mad ikke rigtig tiltaler mig. Det betyder ikke at jeg ikke interesserer mig for mad og ikke værdsætter god mad i det hele taget.


Men det er jo netop ikke prisen - men oplevelsen, som så bare oftest hænger sammen med prisen - jeg har i hvert fald ikke fået den samme oplevelse på et mellem-dyrt sted som jeg har fået på top restauranter ... jeg har også fået GODE oplevelser, men ikke FANTASISKE oplevelser.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken del af det jeg beskriver du synes er snobberi? For jeg skriver jo netop ikke noget om at det er prisen der afgør det, men maden + servicen + atmosfæren ...


Men for mig er det prisen der er forskellen på noget som koster 1000 og 2000 kr. Når vi først er oppe i den prisklasse, så er det MEGA dyrt for mig. Hvis man køber en Rolls Royce så er det også snobberi for mig, lige meget hvor mange gange man siger at det ikke var prisen der var afgørende. Jeg bryder mig virkelig ikke om det - ville absolut heller ikke bryde mig om at køre i en Rolls Royce.

Men klart at et besøg på fine restauranter for mig også er bare det. Ikke noget SÅ specielt at jeg tænker mere end "det gad jeg ikke". Ude i den virkelige verden.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf TomKah » 14. apr 2016, 12:30

I øvrigt synes jeg det er super fedt at folk er så forskellige og det er helt vildt svært at forstå hvad der tricker andre. Som sagt kan jeg virkelig ikke fordrage når noget er dyrt.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Wizzze » 14. apr 2016, 14:35

TomKah skrev:I øvrigt synes jeg det er super fedt at folk er så forskellige og det er helt vildt svært at forstå hvad der tricker andre. Som sagt kan jeg virkelig ikke fordrage når noget er dyrt.


Altså, jeg kan heller ikke få mig selv til at smide 30-40k efter en italiensk designer sofa eller en Hästens seng, jeg kan ikke se hvad jeg får i forskel fra noget der "kun" koster 10-15k, og det er nok det der er humlen i hele det her. Vi har forskellige værdi opfattelser af forskellige ting. At købe noget BARE fordi det er dyrt, er jo dumt som en i helvede.
Men typisk er noget jo dyrt af en årsag, ofte fordi det kræver en masse mennesker der arbejder med produktet, eller at kun meget få mennesker kan, og derfor skal bruge lang tid på at frembringe det. Eller også er der noget knaphed fra naturens side.

Hummer f.eks. synes jeg smager godt, og derfor spiser jeg dem. Nu om dage tager det en masse ressourcer at fange dem, så de er dyre :whine: engang var arbejdskraften så billig og hummerne så nemme at finde og fange, at det var hvad trælle og fattige spiste :stoned:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 14. apr 2016, 14:43

Angelina skrev:Men det er jo netop ikke prisen - men oplevelsen, som så bare oftest hænger sammen med prisen - jeg har i hvert fald ikke fået den samme oplevelse på et mellem-dyrt sted som jeg har fået på top restauranter ... jeg har også fået GODE oplevelser, men ikke FANTASISKE oplevelser.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken del af det jeg beskriver du synes er snobberi? For jeg skriver jo netop ikke noget om at det er prisen der afgør det, men maden + servicen + atmosfæren ...


Jeg sammenligner en restaurant i den høje ende af midten med en toprestaurant. Du sammenligner en discount-bil med en topklasse-bil. Der knækker filmen for mig... og for Tomkah, formoder jeg..

Det er klart, at der er mærkbart forskel på køreglæden på en Dacia til et par hundrede tusinde og en Mercedes til mellem 1.6-2.0 millioner. Men der er ikke så mærkbar forskel i køreglæden på en bil til 800.000-1.000.000 og så på en bil til 1.6-2.0 millioner, at det kan retfærdiggøre prisforskellen.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf TomKah » 15. apr 2016, 07:28

Angelina skrev:
Så det er prisen der gør det er snobberi -hvornår er det så IKKE snobberi -altså hvor går grænsen? Er det 500 kr pr kuvert, 750 kr? 1000? Hvor dyrt må det være før det er snobberi?

Hvad hvis man har fået maden gratis og det var helt fantastisk, er det så stadig snobberi?


Faktisk synes jeg slet ikke det er prisen der gør det til snobberi. Men det var den måde du beskrev det på. Der blev sammenlignet en restaurant til 1000 kr og 2000 kr pr kuvert og så sammenlignede du mellem en Dacia og Mercedes og konkluderede at restauranten til 2000 kr pr kuvert simpelt hen bare var bedre.
For mig ser verden fuldkommen anderledes ud - for i min verden kan en restaurant til 1000 kr være mindst lige så god, men forskellen er Michelin stjernen som gør at nogle restauranter kan tillade sig at tage en højere pris. Det kan godt være at sandsynligheden for at restauranten til 2000 kr er rigtig god er større end den til 1000, men der er altså en "nu må vi lige se kamelen"-effekt i den også. Og det er fint nok at man gerne vil på den restaurant til 2000 kr og så gå på den, men den måde du fik formuleret forskellen mellem restauranterne i det prisleje, synes jeg var snobbet.

Jeg håber det giver mening. Jeg synes f.eks. slet ikke den måde Skumfidusen beskriver det på er snobbet.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf TomKah » 15. apr 2016, 07:31

Wizzze skrev:
TomKah skrev:I øvrigt synes jeg det er super fedt at folk er så forskellige og det er helt vildt svært at forstå hvad der tricker andre. Som sagt kan jeg virkelig ikke fordrage når noget er dyrt.


Altså, jeg kan heller ikke få mig selv til at smide 30-40k efter en italiensk designer sofa eller en Hästens seng, jeg kan ikke se hvad jeg får i forskel fra noget der "kun" koster 10-15k, og det er nok det der er humlen i hele det her. Vi har forskellige værdi opfattelser af forskellige ting. At købe noget BARE fordi det er dyrt, er jo dumt som en i helvede.
Men typisk er noget jo dyrt af en årsag, ofte fordi det kræver en masse mennesker der arbejder med produktet, eller at kun meget få mennesker kan, og derfor skal bruge lang tid på at frembringe det. Eller også er der noget knaphed fra naturens side.

Hummer f.eks. synes jeg smager godt, og derfor spiser jeg dem. Nu om dage tager det en masse ressourcer at fange dem, så de er dyre :whine: engang var arbejdskraften så billig og hummerne så nemme at finde og fange, at det var hvad trælle og fattige spiste :stoned:


Det er faktisk sjovt, for jeg vil langt hellere giver 30K for en italiensk sofa end 4K for et enkelt restaurantbesøg. De fleste af mine træmøbler er håndsnedkereret i DK og det er ikke billigt, men jeg synes jeg får langt mere glæde af det end jeg ville gøre af 10 restaurantbesøg. Hver eneste dag i 30+ år.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 16. apr 2016, 14:06

TomKah skrev:
Faktisk synes jeg slet ikke det er prisen der gør det til snobberi..


Det virker snobbet for mig, når man er villig til at betale langt over kostpris, bare fordi der er et bestemt navn tilknyttet - fx Noma. Det er ligesom at give 500 kroner for en hvid standard t-shirt der koster 30 kroner at producere, fordi der er et bestemt logo på den.

Hvis jeg skulle give priser på michelin-niveau per kuvert, så skulle jeg minimum have adgang til at se én som Gordon Ramsey hudflette personalet. Så var der måske noget ved det.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Bimmerdyret » 17. apr 2016, 09:44

Advocatus-Diaboli skrev:
Det virker snobbet for mig, når man er villig til at betale langt over kostpris, bare fordi der er et bestemt navn tilknyttet - fx Noma. Det er ligesom at give 500 kroner for en hvid standard t-shirt der koster 30 kroner at producere, fordi der er et bestemt logo på den.

Hvis jeg skulle give priser på michelin-niveau per kuvert, så skulle jeg minimum have adgang til at se én som Gordon Ramsey hudflette personalet. Så var der måske noget ved det.


Men der er jo netop ikke tale om "at der kun er et bestemt navn tilknyttet".
Der er ikke nogen "standard" du kan købe alle andre steder - det er unikt.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"