Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15653
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 14. apr 2016, 12:04

Folk der byder åndssvagt lidt på de ting der er til salg på diverse sider. Jeg har set folk der har budt 100 kr for Kähler produkter og ting fra Georg Jensen og lige pt har jeg selv fået et bud på 150 kr for en aktivitetstracker, der har en normal pris på op til 900 kr. Jeg forstår godt man forsøger at prutte om prisen. Men der er altså også grænser
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Moxy-lady » 14. apr 2016, 12:43

Rosa Espinosa skrev:
Lemonella skrev:^^ Så slemt synes jeg nu ikke det var. :D


Har du set hele showet? Det er sådan hver gang en komiker er på scenen.


Hvis man går tilbage i tiden på Brian mørks facebook er der et opslag om hende, om at næste gang burde hun se det hjemmefra. Det fører til en længere debat/skænderi hvor op til flere af de optrædende fortæller at hun i pausen blev bedt om at tage hensyn fordi hun ikke bare forstyrrede resten af publikummet men også var forstyrrende for standupperne fordi hun udover at være højlydt også var forstyrrende fordi hun kartede rundt på sin stol og smed rundt med sine arme. Hun burde tydeligvis ikke se sådan noget live. Jeg synes at det er ret råddent at være så forstyrrende, når man tydeligvis godt er klar over det.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Moxy-lady » 14. apr 2016, 12:44

Og ja, en ting er at se 5 minutter af et show, noget andet er at se halvanden til to timer med det. Jeg kunne godt abstrahere fra det for en tid, men et stykke inde i showet blev det ret forstyrrende.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Moxy-lady » 14. apr 2016, 12:56

Lemonella skrev:
Moxy-lady skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Lemonella skrev:^^ Så slemt synes jeg nu ikke det var. :D


Har du set hele showet? Det er sådan hver gang en komiker er på scenen.


Hvis man går tilbage i tiden på Brian mørks facebook er der et opslag om hende, om at næste gang burde hun se det hjemmefra. Det fører til en længere debat/skænderi hvor op til flere af de optrædende fortæller at hun i pausen blev bedt om at tage hensyn fordi hun ikke bare forstyrrede resten af publikummet men også var forstyrrende for standupperne fordi hun udover at være højlydt også var forstyrrende fordi hun kartede rundt på sin stol og smed rundt med sine arme. Hun burde tydeligvis ikke se sådan noget live. Jeg synes at det er ret råddent at være så forstyrrende, når man tydeligvis godt er klar over det.


Jamen er folk blevet irriterede forstår jeg sådan set godt argumenterne. Både kæresten og jeg har set mange standup-shows også flere, hvor der er publikummer der griner for vildt. Vi har så bare ikke noget problem med det.

Vi har også været til et par Mick Øgendahl standup-shows, hvor jeg var fuldstændig grædefærdig af grin, men jeg bemærkede ikke nogen der kiggede skævt til mig. Måske fordi jeg sad på første række. :D


Jeg så standup for noget tid siden med en veninde der griner som nelson fra Simpsons (to korte, men høje HA HA) Det er også ret højt, men det var ikke hele tiden og vi sad bagerst. Kan ikke afvise at nogen blev irriterede, og Simon Talbot kommenterede også grinet (han syntes at det var et sjovt grin), men det var også det. Jeg siger ikke at man ikke må grine højt, jeg siger bare at når man dominerer et to timer langt show i en grad så komikerne bliver forstyrrede og fortrækker at man var blevet hjemme, så burde man nok tage det til efterretning og enten sætte sig et godt stykke bagud, lade være med al være fysisk forstyrrende oveni hatten eller se det derhjemme hvor man kan te sig som man har lyst.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Moxy-lady » 14. apr 2016, 12:57

Når man ligefrem bliver del af en kontrovers i pausen hvor flere komikere beder hende tage hensyn og de bliver mødt med arrogance og manglende forståelse så synes jeg at man mister retten til at se sådan noget live.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Moxy-lady » 14. apr 2016, 13:01

Link til opslaget, hvis nogen vil læse det :)
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =650324534

Blandt andet dette

Screenshot_2016-04-14-15-06-11.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Moxy-lady 14. apr 2016, 13:09, rettet i alt 1 gang.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 14. apr 2016, 13:02

Er der nogen steder man kan se hele showet hvis man ikke har TV2 Play? Nu bliver jeg altså nysgerrig :blush:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 14. apr 2016, 13:35

Flora skrev:Er der nogen steder man kan se hele showet hvis man ikke har TV2 Play? Nu bliver jeg altså nysgerrig :blush:

Der er en del klip på youtube.
Jeg blev nemlig også nysgerrig. Hun kunne især høres på Alex Thelander-klippet af dem jeg så.
Muligvis fordi han ikke var ret sjov, så der var ikke så mange andre end hende der grinede :devil:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 14. apr 2016, 13:40

kidkomb skrev:
Flora skrev:Er der nogen steder man kan se hele showet hvis man ikke har TV2 Play? Nu bliver jeg altså nysgerrig :blush:

Der er en del klip på youtube.
Jeg blev nemlig også nysgerrig. Hun kunne især høres på Alex Thelander-klippet af dem jeg så.
Muligvis fordi han ikke var ret sjov, så der var ikke så mange andre end hende der grinede :devil:


Tak. Jeg må på jagt på youtube. Så ved jeg da hvad jeg skal lave i aften :D
0
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pixie88 » 14. apr 2016, 13:53

En i min familie har en hund, som hende og hendes familie er vældig glade for og det er også en sød hund. Vi plejer at passe den når de er på ferie.
Forleden siger hun så til mig i en samtale, at hunden er gravid og skal føde i denne uge, hvilket de overhovedet ikke anede.
Samtidig har de planlagt ferie den første uge i juli, hvilket passer fint med at hvalpene er gamle nok til at blive sendt ud i nye familier.
Men hvad hvis de ikke finder nye familier til alle hvalpene, eller mange selv har planlagt ferie og derfor først kan overtage hvalpene i slutningen af juli?

I samme åndedrag begynder hun at snakke om, at hvis hvalpene ikke er væk inden deres ferie, at så har vi vel ikke noget imod også at have hvalpene?
Øh. Hun har så slet ikke spurgt os, om vi kan passe hunden i juli. Dernæst, så gider jeg faktisk ikke passe hundemor og hvalpe.. det har jeg prøvet og gør det aldrig igen.
Jeg fik ikke sagt noget, heller ikke at hun havde glemt at spørge om vi kunne passe. Blev lidt overvældet og rystet over det hele.

Nu sidder jeg her og tænker, at jeg faktisk ikke gider. Der er ingen andre der kan/vil passe hunden, end os. Det gav hende lidt panik da vi flyttede, fordi vi sagde det ikke var sikkert vi måtte passe hund (det må vi så godt).

Det irriterer mig at de ikke har styr på den hunds løbetid og ægløsning!
Sidst vi passede hende kom hun i løbetid. De havde intet sagt om at det snart var tid (fordi de ikke har styr på noget!), vi vågnede bare en morgen til blodpletter overalt på gulvet, i sofaen og i sengen.
De har haft en hanhund i pleje mens deres egen var i løbetid + en måned mere, men de blev holdt adskilt under selve løbetiden.
Da de så mistænker hun er højdrægtig Googler de det, og finder ud af at hunde har ægløsning 10-12 dage EFTER løbetid, hvor de her to hunde har rendt sammen.
Det er så pisse uansvarligt! Det er også pisse uansvarligt at de har fået hund, når de ikke kender andre end os, der gider passe kræet.
Det pisser mig også af, at de bare går ud fra, at vi godt kan passe.. hvilket vi godt kan, men jeg gider ikke. Så må de finde ud af det selv eller aflyse deres ferie.

Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal få det sagt, for nu regner de jo med at vi kan. At sige jeg ikke har lyst ville virke sært, for jeg plager jævnligt om at passe hunden. Jeg kan heller ikke rigtig sige vi har planlagt ferie, for det har vi ikke & jeg gider ikke lyve om sådan noget.
Argh!
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15653
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf 2SHY » 14. apr 2016, 14:00

Pixie88 skrev:En i min familie har en hund, som hende og hendes familie er vældig glade for og det er også en sød hund. Vi plejer at passe den når de er på ferie.
Forleden siger hun så til mig i en samtale, at hunden er gravid og skal føde i denne uge, hvilket de overhovedet ikke anede.
Samtidig har de planlagt ferie den første uge i juli, hvilket passer fint med at hvalpene er gamle nok til at blive sendt ud i nye familier.
Men hvad hvis de ikke finder nye familier til alle hvalpene, eller mange selv har planlagt ferie og derfor først kan overtage hvalpene i slutningen af juli?

I samme åndedrag begynder hun at snakke om, at hvis hvalpene ikke er væk inden deres ferie, at så har vi vel ikke noget imod også at have hvalpene?
Øh. Hun har så slet ikke spurgt os, om vi kan passe hunden i juli. Dernæst, så gider jeg faktisk ikke passe hundemor og hvalpe.. det har jeg prøvet og gør det aldrig igen.
Jeg fik ikke sagt noget, heller ikke at hun havde glemt at spørge om vi kunne passe. Blev lidt overvældet og rystet over det hele.

Nu sidder jeg her og tænker, at jeg faktisk ikke gider. Der er ingen andre der kan/vil passe hunden, end os. Det gav hende lidt panik da vi flyttede, fordi vi sagde det ikke var sikkert vi måtte passe hund (det må vi så godt).

Det irriterer mig at de ikke har styr på den hunds løbetid og ægløsning!
Sidst vi passede hende kom hun i løbetid. De havde intet sagt om at det snart var tid (fordi de ikke har styr på noget!), vi vågnede bare en morgen til blodpletter overalt på gulvet, i sofaen og i sengen.
De har haft en hanhund i pleje mens deres egen var i løbetid + en måned mere, men de blev holdt adskilt under selve løbetiden.
Da de så mistænker hun er højdrægtig Googler de det, og finder ud af at hunde har ægløsning 10-12 dage EFTER løbetid, hvor de her to hunde har rendt sammen.
Det er så pisse uansvarligt! Det er også pisse uansvarligt at de har fået hund, når de ikke kender andre end os, der gider passe kræet.
Det pisser mig også af, at de bare går ud fra, at vi godt kan passe.. hvilket vi godt kan, men jeg gider ikke. Så må de finde ud af det selv eller aflyse deres ferie.

Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal få det sagt, for nu regner de jo med at vi kan. At sige jeg ikke har lyst ville virke sært, for jeg plager jævnligt om at passe hunden. Jeg kan heller ikke rigtig sige vi har planlagt ferie, for det har vi ikke & jeg gider ikke lyve om sådan noget.
Argh!

Sig det som det er: Du har prøvet at skulle passe hundemor og hvalpe og det vil du ikke igen. Det er ikke dit ansvar at hun ikke kan finde andre til at passe hund(e) og det er ikke i orden at hun tager det som en selvfølge at du stiller op hver gang. Hvad gør hun hvis nu du var forhindret fordi du selv skulle ud at rejse eller noget andet i den stil?

Edit: Du kan jo sige at det er for meget/for stor en mundfuld at skulle holde styr på så mange hunde på en gang. Hvalpe kan især være noget af en mundfuld
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46290

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 14. apr 2016, 14:07

Pixie88 skrev:En i min familie har en hund, som hende og hendes familie er vældig glade for og det er også en sød hund. Vi plejer at passe den når de er på ferie.
Forleden siger hun så til mig i en samtale, at hunden er gravid og skal føde i denne uge, hvilket de overhovedet ikke anede.
Samtidig har de planlagt ferie den første uge i juli, hvilket passer fint med at hvalpene er gamle nok til at blive sendt ud i nye familier.
Men hvad hvis de ikke finder nye familier til alle hvalpene, eller mange selv har planlagt ferie og derfor først kan overtage hvalpene i slutningen af juli?

I samme åndedrag begynder hun at snakke om, at hvis hvalpene ikke er væk inden deres ferie, at så har vi vel ikke noget imod også at have hvalpene?
Øh. Hun har så slet ikke spurgt os, om vi kan passe hunden i juli. Dernæst, så gider jeg faktisk ikke passe hundemor og hvalpe.. det har jeg prøvet og gør det aldrig igen.
Jeg fik ikke sagt noget, heller ikke at hun havde glemt at spørge om vi kunne passe. Blev lidt overvældet og rystet over det hele.

Nu sidder jeg her og tænker, at jeg faktisk ikke gider. Der er ingen andre der kan/vil passe hunden, end os. Det gav hende lidt panik da vi flyttede, fordi vi sagde det ikke var sikkert vi måtte passe hund (det må vi så godt).

Det irriterer mig at de ikke har styr på den hunds løbetid og ægløsning!
Sidst vi passede hende kom hun i løbetid. De havde intet sagt om at det snart var tid (fordi de ikke har styr på noget!), vi vågnede bare en morgen til blodpletter overalt på gulvet, i sofaen og i sengen.
De har haft en hanhund i pleje mens deres egen var i løbetid + en måned mere, men de blev holdt adskilt under selve løbetiden.
Da de så mistænker hun er højdrægtig Googler de det, og finder ud af at hunde har ægløsning 10-12 dage EFTER løbetid, hvor de her to hunde har rendt sammen.
Det er så pisse uansvarligt! Det er også pisse uansvarligt at de har fået hund, når de ikke kender andre end os, der gider passe kræet.
Det pisser mig også af, at de bare går ud fra, at vi godt kan passe.. hvilket vi godt kan, men jeg gider ikke. Så må de finde ud af det selv eller aflyse deres ferie.

Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal få det sagt, for nu regner de jo med at vi kan. At sige jeg ikke har lyst ville virke sært, for jeg plager jævnligt om at passe hunden. Jeg kan heller ikke rigtig sige vi har planlagt ferie, for det har vi ikke & jeg gider ikke lyve om sådan noget.
Argh!


Meld klart ud. Det er helt urimeligt bare at antage at i kan passe, og endnu mere urimeligt at forvente i oven i hatten er villige til at passe hvalpende. At holde styr på hundemor med 8 ugers hvalpe er jo et fuldtids job, hvalpe i den alder er nogle små terrorister i nuttet hylster. At de både vil have hund og på ferie bliver aldrig dit problem. Det er sødt af dig at hjælpe til engang i mellem, men det er ikke noget de kan forvente, alternativt må de da betale for et internat. Selvfølgelig skal du ikke passe de der hundehvalpe, det er et kæmpe arbejde og overhovedet ikke dit projekt.
4
...
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Hunkat » 14. apr 2016, 14:13

Pixie88 skrev:En i min familie har en hund, som hende og hendes familie er vældig glade for og det er også en sød hund. Vi plejer at passe den når de er på ferie.
Forleden siger hun så til mig i en samtale, at hunden er gravid og skal føde i denne uge, hvilket de overhovedet ikke anede.
Samtidig har de planlagt ferie den første uge i juli, hvilket passer fint med at hvalpene er gamle nok til at blive sendt ud i nye familier.
Men hvad hvis de ikke finder nye familier til alle hvalpene, eller mange selv har planlagt ferie og derfor først kan overtage hvalpene i slutningen af juli?

I samme åndedrag begynder hun at snakke om, at hvis hvalpene ikke er væk inden deres ferie, at så har vi vel ikke noget imod også at have hvalpene?
Øh. Hun har så slet ikke spurgt os, om vi kan passe hunden i juli. Dernæst, så gider jeg faktisk ikke passe hundemor og hvalpe.. det har jeg prøvet og gør det aldrig igen.
Jeg fik ikke sagt noget, heller ikke at hun havde glemt at spørge om vi kunne passe. Blev lidt overvældet og rystet over det hele.

Nu sidder jeg her og tænker, at jeg faktisk ikke gider. Der er ingen andre der kan/vil passe hunden, end os. Det gav hende lidt panik da vi flyttede, fordi vi sagde det ikke var sikkert vi måtte passe hund (det må vi så godt).

Det irriterer mig at de ikke har styr på den hunds løbetid og ægløsning!
Sidst vi passede hende kom hun i løbetid. De havde intet sagt om at det snart var tid (fordi de ikke har styr på noget!), vi vågnede bare en morgen til blodpletter overalt på gulvet, i sofaen og i sengen.
De har haft en hanhund i pleje mens deres egen var i løbetid + en måned mere, men de blev holdt adskilt under selve løbetiden.
Da de så mistænker hun er højdrægtig Googler de det, og finder ud af at hunde har ægløsning 10-12 dage EFTER løbetid, hvor de her to hunde har rendt sammen.
Det er så pisse uansvarligt! Det er også pisse uansvarligt at de har fået hund, når de ikke kender andre end os, der gider passe kræet.
Det pisser mig også af, at de bare går ud fra, at vi godt kan passe.. hvilket vi godt kan, men jeg gider ikke. Så må de finde ud af det selv eller aflyse deres ferie.

Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal få det sagt, for nu regner de jo med at vi kan. At sige jeg ikke har lyst ville virke sært, for jeg plager jævnligt om at passe hunden. Jeg kan heller ikke rigtig sige vi har planlagt ferie, for det har vi ikke & jeg gider ikke lyve om sådan noget.
Argh!


Der er milevid forskel på at passe en (overvejende) opdraget hund og så passe 5-10 hunde hvoraf langt størstedelen har 0 opdragelse og 0 indendørstræning.
Hun kan ikke seriøst forvente at du lægger din ferie efter at passe hendes hun så dit gulvtæppe ikke er gennempisset når du kommer hjem. End of story.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. apr 2016, 14:22

kidkomb skrev:
Flora skrev:Er der nogen steder man kan se hele showet hvis man ikke har TV2 Play? Nu bliver jeg altså nysgerrig :blush:

Der er en del klip på youtube.
Jeg blev nemlig også nysgerrig. Hun kunne især høres på Alex Thelander-klippet af dem jeg så.
Muligvis fordi han ikke var ret sjov, så der var ikke så mange andre end hende der grinede :devil:


Er det det her?

1
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Avino » 14. apr 2016, 16:22

Smiling_Goat skrev:Jeg er så træt af, hvor lydt det er i min opgang. Her er faktisk ubeboligt for folk uden høreskader nærmest.

Min nabo har haft gæster hele natten, og har det stadig. De hører ikke musik, de snakker bare, alligevel har de vækket mig flere gange i nat med deres stemmer. Ja, de snakker lidt højt, men det skal man da også kunne uden at vække sine naboer. Det er da fuldstændigt åndssvagt det her.

Åh jeg glæder mig til at flytte.


Åhh, hvor jeg kender det :panik:
Her er SÅ lydt, at jeg kan høre dem, der bor på tredie sal. Jeg bor i stuen.
Min overbo har haft håndværkere igennem flere weekender.
Det er så, hvad det er.
Disse håndværkere har spillet musik- fra tidlig morgen til sen aften. Hele min lejlighed har vibreret- og lydniveauet har været på - ALT udover det tilladte.
Jeg har klaget. I første omgang blev det ignoreret, men i går aftes kom overboen og undskyldte. :)

Jeg undrer mig virkeligt over, at vi mennesker- ikke tager hensyn til hinanden.

P.S. Har læst din tråd om, hvordan du vil tackle problemet. Synes det er rigtigt fint. :)
0

Tilbage til "Generelt"