Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 14. apr 2016, 12:23

Jeg gider ikke trimme mine indlæg, når jeg er på fra tablet eller mobil.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 14. apr 2016, 12:29

DetSorteCirkus skrev:Grundtvigs Kirkes front ligner helvedes forport :gisp:

Jeps. Den er super flot og imponerende :gogo:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 14. apr 2016, 12:29

Sjo skrev:
Lemonella skrev:
musel skrev:
Sjo skrev:Jeg siger lige noget, som virkelig i den grad kan irritere mig og som jeg forestiller mig, at man ikke så gerne må sige her: TRIM FOR HELVEDE JERES INDLÆG. NÅ!


Jeg kan ikke finde ud af det fra telefon :genert: Åndgyld :genert:


Jeg har også lidt besvær med trimningen fra min iPad. Sorry.


Og nu gør jeg selv det som jeg synes er så skideirriterende. Jeg kan godt trimme fra min Lumia, som ved Gud ikke er verdens smarteste telefon, jeg vælger at tro på, at I ikke gider. Så kan jeg også spille martyr. win-win! ;)


Undskyld.

Jeg kan heller ikke finde ud af det fra telefon.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 14. apr 2016, 12:36

Samano skrev:Nu er det jo ikke alle der hverken skal have karriere eller ledersjobs :lol:
Mit indtryk er nu fra min omgangskreds at folk har fundet det nemmere at få børn, når de var i arbejde både fordi de økonomisk jo er langt bedre sikret end man er som studerende, men også fordi arbejdsmarkedet på mange måder er mindre rigidt, især efter fremdriftreformen.
Alt i uddannelsessystemer kører jo efter semestre og graviditet og barsel passer bare meget sjældent ind i den slags meget faste rammer.

Man skal jo så også tænke på at alderen blandt studerende er faldt en del de sidste år. Jeg kender mange der bliver færdig før de bliver 25 eller det år de bliver det. Så der jo en del flere år at løbe på i forhold til generationen før, hvor det var mere normalt nærmest at være 30 år før det var færdig, hvilket jo betyder meget for fertiliteten.

Nej jeg ved godt det ikke var henvendt specifikt til mig, men jeg oplever bare rigtig mange sige at man jo bare kunne få et barn under studierne, men jeg synes bare det støder frontalt sammen med alt det andet der også forventes folk når under studierne. Altså på trods af man studerer er der jo ikke fordi man har uanede mængder af fritid.


Jeg har jo netop også gjort klart, at jeg heller ikke synes det er en særlig god løsning - men det er et alternativ. Jeg synes netop ikke der er et ideelt tidspunkt.

Og selvfølgelig har man ikke uanede mængder fritid under studierne - men nogle gange lidt mere fleksibilitet. Jeg fik mine to første under studiet - og gennemførte til normineret tid + de 6 mdr. jeg holdt barsel - så lige så vel som det kan fungerer på arbejdsmarkedet så kan det jo også lade sig gøre i studietiden.

Det var i øvrigt aldeles ikke planlagt - og jeg synes tidspunktet var håbløst. Jeg kan bare se nu, at der ikke har været en masse tidspunkter efterfølgende, hvor jeg har tænkt 'Nu ville det passe perfekt'.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 14. apr 2016, 12:38

Kommodedyret skrev:Undskyld.

Jeg kan heller ikke finde ud af det fra telefon.

Jeg synes også det er håbløst svært - marker og vælg funktionen virker ikke ordenlig herinde fra mine iDevices
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 14. apr 2016, 12:39

Man kan ikke være imod juridisk abort til mænd, hvis man mener at gravide ikke bør diskrimineres på arbejdsmarkedet uden at være dobbeltmoralsk.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 14. apr 2016, 12:41

Smiling_Goat skrev:Hvad mener I med "trimme indlæg"? Hvordan trimmer man et indlæg?


Det er hvis der er mange citater med i indlægget, så trimmer man det ved at fjerne nogle af citaterne. Altså så der kun står det man svarer på tilbage for eksempel.
1
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dr_bp » 14. apr 2016, 14:08

Pølsemix skrev:Man kan ikke være imod juridisk abort til mænd, hvis man mener at gravide ikke bør diskrimineres på arbejdsmarkedet uden at være dobbeltmoralsk.

Hvad har de to ting med hinanden at gøre?
9
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 14. apr 2016, 15:11

Jeg kan ikke snuppe skoleledelsen i min datters skole!
I hvert fald ikke viceskolelederen.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 14. apr 2016, 15:58

Dr_bp skrev:
Pølsemix skrev:Man kan ikke være imod juridisk abort til mænd, hvis man mener at gravide ikke bør diskrimineres på arbejdsmarkedet uden at være dobbeltmoralsk.

Hvad har de to ting med hinanden at gøre?


Kvindens fysik må ikke være en ulempe ift. arbejdsmarkedet, men det er ok at det en er fordel mht. abort. Det er da dobbeltmoralsk.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Æble » 14. apr 2016, 16:00

Pølsemix skrev:
Dr_bp skrev:
Pølsemix skrev:Man kan ikke være imod juridisk abort til mænd, hvis man mener at gravide ikke bør diskrimineres på arbejdsmarkedet uden at være dobbeltmoralsk.

Hvad har de to ting med hinanden at gøre?


Kvindens fysik må ikke være en ulempe ift. arbejdsmarkedet, men det er ok at det en er fordel mht. abort. Det er da dobbeltmoralsk.


Hvordan er det en fordel at skulle fysisk og psykisk gennemgå en abort?
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 14. apr 2016, 16:04

Æble skrev:
Pølsemix skrev:
Dr_bp skrev:
Pølsemix skrev:Man kan ikke være imod juridisk abort til mænd, hvis man mener at gravide ikke bør diskrimineres på arbejdsmarkedet uden at være dobbeltmoralsk.

Hvad har de to ting med hinanden at gøre?


Kvindens fysik må ikke være en ulempe ift. arbejdsmarkedet, men det er ok at det en er fordel mht. abort. Det er da dobbeltmoralsk.


Hvordan er det en fordel at skulle fysisk og psykisk gennemgå en abort?


En kvinde har valget i modsætning til en mand, men det er offtopic, så jeg svarer ikke flere indlæg omkring det her.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 14. apr 2016, 16:48

Smiling_Goat skrev:Åh her er en lidt mere kontroversiel én.

Det burde være helt i orden som kvinde at ikke fortælle en mulig ny arbejdsgiver om, at man er gravid.


Det er det jo også. Kvinder må gerne lyve om graviditet. EU-domstolen har bestemt, at det overtrumfer loyalitetsforpligtelsen. Men hun skal give besked 3 måneder før forventet termin.

Så længe der er så bred konsensus om, at kvinden handler svigagtigt, når hun ikke informerer om graviditet ved jobsamtalen, kommer der aldrig ligestilling på området.


Det ER jo svigagtigt at undlade at fortælle om den slags, når man VED at det er noget som vil være af væsentlig betydning for de fleste arbejdsgivere, så selvfølgelig er der konsensus om at det er svigagtigt. At retspraksis så er, at det er lovligt for kvinden at være svigagtig, ændrer ikke på at det er svigagtigt.

I øvrigt vil der aldrig kunne komme ligestilling på området, så længe at kvinder er bedre beskyttet af loven, end mænd og virksomheder er det.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man har mere forståelse for, at virksomheden ikke vil ansætte en gravid kvinde, end at kvinden skal have jobbet, selvom hun er gravid.


Fordi at det for små, og endda mellemstore, virksomheder kan have alvorlige økonomiske konsekvenser, som kan betyde at de må gå glip af opgaver, fyre folk eller endda gå konkurs, fordi at de ansætter en kvinde i et vikariat, og hun så måneden efter siger at hun er gravid, så de er nødt til at hyre endnu en vikar, som kan være vikar for den gravide, som selv skulle være vikar. Vupti - dobbelt lønudgift fordi man betaler 2 personer for at udfylde en stilling. Det har nye eller små virksomheder sjældent overskud til.

Jeg kan fint forstå hvorfor at folk har mere forståelse for at en virksomhed med 3-5 ansatte IKKE skal gå konkurs, fordi at de skal betale for at en gravid vikar/ansat skal gå derhjemme. Hun ødelægger det jo både for sig selv og for resten af de ansatte + virksomheden, ved at søge sådan et sted. Så er det bedre for alle parter at hun søger i det offentlige eller i en stor privat virksomhed, der har råd til det. Mange af dem brander sig ligefrem på hvor velkomne ansøgere, som tænker på at stifte familie, er. Win/win.


Faktisk får jeg sådan en "you go girl"-respekt for kvinder, der skider på normerne og holder graviditeten hemmelig til jobsamtalerne. Det er så modigt, og det helt rigtige at gøre. Og noget jeg aldrig selv ville turde :genert:


Er det dét værd, hvis virksomheden går konkurs, må fyre nogle ikke-gravide kolleger for at få det til at løbe rundt, eller hvis din arbejdsgiver/kolleger hader dig/ikke stoler en skid på dig i resten af din tid i virksomheden?

Men helt ærligt. Hvorfor må man ikke få jobbet, når man er den mest kvalificerede men tilfældigvis er gravid? Hvorfor er det i orden at sige nej?


Tjaeh, fordi at virksomheden har opslået en ledig stilling fordi de mangler arbejdskraft NU, og ikke fordi at de vil betale en gravid for at gå hjemme, så de kan søge en ny person - igen.

Hvem siger også at den gravide er den mest kvalificerede ansøger? Man kan sagtens være gravid og ikke være den bedst kvalificerede. Det er helt tilladt ikke at vælge den gravide, hvis der er en mere kvalificeret ansøger.

Jeg var til jobsamtale i sidste uge, hvor jeg følte, det var nødvendigt at understrege, at mit forhold med min kæreste var ret nyt, bare så de ikke troede, jeg snart ville få babytanker.


De kan jo spørge dig direkte, hvis de vil vide det. Mange tror på myten om at en arbejdsgiver ikke må spørge om graviditet eller graviditetsplaner. Det må de gerne. De må bare ikke bruge det som begrundelse til et afslag. Men de må gerne spørge, og så give afslag, hvis der er en saglig grund.

Hvad så hvis jeg får et barn? Befolkningstallet falder, og mit barn kommer måske til at passe dig, når du bliver gammel.. Så er barslen måske ikke så dårligt givet ud, vel?


Det er mildt sagt ikke virksomhedens problem eller ansvar. Og hvad så hvis danskernes befolkningstal er dalende? Jordens befolkningstal er stigende, og der er ingen der siger det skal være en dansk-født person, der passer dig i din alderdom, vel?
6
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Marichen12 » 14. apr 2016, 16:59

Jeg har hemmeligholdt en graviditet til en jobsamtale :blush:
3
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 14. apr 2016, 19:28

Smiling_Goat skrev:
Det virker lidt som om, du har overset det indlæg, hvor jeg skriver, at jeg sagtens kan se det fra virksomhedens side, og det er i virkeligheden er et problem, der skal håndteres på samfundsplan.


Hvorfor synes du det virker som om at jeg har overset det indlæg?

Jeg er helt enig i, at det ikke er virksomhedens ansvar, at gravide kvinder kommer i arbejde osv. osv. Jeg synes bare, vi, som almindelige borgere, skal stoppe med at klandre gravide kvinder for at hemmeligholde en graviditet, som jeg synes, tit er tilfældet i dag.


Men hvorfor skulle vi som almindelige borgere stoppe med det? Mange af os er også selvstændige eller lønmodtagere, og vældig apropos nytte/pligt/dyds-etik-tråden, hvorfor skulle vi så lade være med at klandre de gravide kvinder, der får fyret andre, lyver folk op i deres åbne ansigt eller får en hel virksomhed til at gå konkurs og alle ansatte fyret? Jeg synes netop der er grund til at klandre de kvinder i de situationer.

Ville du selv være large, hvis din arbejdsgiver måtte fyre dig, fordi at en nyansat gravid kollega, valgte at fortie sin graviditet?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Generelt"