Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 13. apr 2016, 17:37

In_your_eyes skrev:Hr træningsmand har trukket sig, han er voldsomt presset pt og nok tæt på at gå ned med stress. Han kan ikke håndterer at have mig i hans liv lige nu.
Fanme træls, for han var ved at komme stille og roligt under huden på mig


Jeg er vist skadet af lidt for mange mænd, der efter ganske kort tid har sagt sådan noget lignende til mig eller veninderne ... Tager lige mig selv i at være komplet urimelig mht sådan noget: Jeg er virkelig tilbøjelig til ikke at give en hatfuld for sådan en udmelding og mest bare tænke: "Aj, hold nu kæft, ikke? Du skal sådan set bare fortælle mig, at du alligevel ikke føler, hvad du troede, du følte og så videre med dig. Alt det dér pis med stress eller ikke at have overskud eller whatnot, hvor jeg nærmest skal sidde og have ondt af DIG, fordi DU slår op. Glem det!"

Jeg ved det godt: Jeg er streng. For det kan jo sagtens være, det forholder sig sådan. Jeg har bare oplevet for mange mænd, der slet, slet ikke har selvindsigten til at kunne sige den slags med troværdighed, men bare slynger ordet 'stress' ud, og så føler de sig som gode mennesker, der melder modigt og ærligt ud om noget stort og personligt. Som faktisk bare handler om, at de blev lidt for forelskede i tanken om at være forelsket og nu ikke magter at leve op til deres eget skuespil.
Tilsvarende er jeg løbet på en del, som var for konfliktsky til at magte at "slå ærligt op" (igen - enten med mig eller veninder eller ...). Og så kommer de med sådan noget fis dér.

Du skal ikke lytte til mig, In_Your_Eyes :genert: Alt, jeg siger, er bare, at jeg føler med dig. Og at ham dér ... han skal være glad for, det var en sikkert sød og forstående én som dig, han sagde det dér til. :) Jeg selv havde nok reageret med noget i retning af: "Whatever ... hej, hej". Bl.a. fordi jeg synes, at sådan en grund dér, som nemt kan efterlade én i håbefuldt limbo, hvis man ikke tager sig gevaldigt sammen, er noget gedigent lort at få i hovedet. Så for mig havde det været nødvendigt at cutte helt og hurtigt - og det ville kræve ekstra energi at gøre det oven på sådan en begrundelse. Og det ville nemt kunne gøre mig frustreret. Men igen: Hvad fanden kan du bruge mine dårlige erfaringer og min mistro til? *Lister af igen*
6
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Singletråden

Indlægaf avdotja » 13. apr 2016, 17:41

klumphen skrev:
In_your_eyes skrev:Hr træningsmand har trukket sig, han er voldsomt presset pt og nok tæt på at gå ned med stress. Han kan ikke håndterer at have mig i hans liv lige nu.
Fanme træls, for han var ved at komme stille og roligt under huden på mig

Æv æv! Er han værd at vente på synes du? At blive fravalgt pga. stress er jo ikke nødvendigvis det samme som at han ikke gider dig.

Det synes jeg, som udgangspunkt, er en dårlig taktik. Det er muligt at han ville forsætte "forholdet" hvis han ikke var presset, men det er bestemt lige så muligt, at han havde fundet en anden begrundelse for at stoppe det. I mine øjne handler det (i 9 ud af 10 tilfælde) om prioritering: Når man er presset/stresset vælger man fra, fra bunden af. Jo lavere prioriteret noget er, jo mindre pres/stress skal der til, før det vælges fra.
10
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3217

Re: Singletråden

Indlægaf klumphen » 13. apr 2016, 18:02

avdotja skrev:
klumphen skrev:
In_your_eyes skrev:Hr træningsmand har trukket sig, han er voldsomt presset pt og nok tæt på at gå ned med stress. Han kan ikke håndterer at have mig i hans liv lige nu.
Fanme træls, for han var ved at komme stille og roligt under huden på mig

Æv æv! Er han værd at vente på synes du? At blive fravalgt pga. stress er jo ikke nødvendigvis det samme som at han ikke gider dig.

Det synes jeg, som udgangspunkt, er en dårlig taktik. Det er muligt at han ville forsætte "forholdet" hvis han ikke var presset, men det er bestemt lige så muligt, at han havde fundet en anden begrundelse for at stoppe det. I mine øjne handler det (i 9 ud af 10 tilfælde) om prioritering: Når man er presset/stresset vælger man fra, fra bunden af. Jo lavere prioriteret noget er, jo mindre pres/stress skal der til, før det vælges fra.

Nogle gange kan man sagtens være så presset at man ikke træffer helt rationelle beslutninger. Jeg kunne i hvert fald sagtens komme derud, hvor jeg lagde afstand til en kvinde, fordi jeg ikke mente jeg havde noget at tilbyde hende i min situation. Eller at jeg følte vi endnu ikke var tæt nok på hinanden, til at vise hende at jeg også kan være svag (det kan godt være lidt svært når mænd helst skal være de stærke).
Så jeg er ikke enig i din præmis der er baseret på rationalitet. Jeg ville se tiden lidt an, hvis jeg var tilstrækkelig tiltrukket af vedkommende.
2
In_your_eyes
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1942

Re: Singletråden

Indlægaf In_your_eyes » 13. apr 2016, 19:37

:blomst: Hvor er i søde :blomst:
Jeg skal prøve at svare jer alle på een gang.
Han ER stresset, meget stresset pga af flere ting i hans privatliv, som jeg ikke vil komme ind på her. Men han har virkelig grund til at være stresset. Faktisk har jeg selv sagt til ham, at havde han brug for at "skære" mig fra, så skulle han gøre det, for jeg var det eneste han kunne tage ud af ligningen, for at give ham bare lidt mere luft. Jeg har selv været der og været nødt til at "skære fra". Men håbede dog ikke at det ville blive nødvendigt.
Vi træner stadig samtidig, dog ikke sammen og vi kan også hyggesnakke lidt efter træning.
Om jeg vil vente...hmm, måske, han er en virkelig skøn mand, men jeg skal også passe på at jeg ikke går og venter på noget, som måske aldrig bliver til noget. Men jo, lidt vil jeg nok eftersom jeg vil kunne følge lidt med på sidelinien når vi træner. Men var jo heller ikke selv sådan for alvor ramt, men han var lidt på vej ind under huden.
Sorry, det blev vist lidt rodet
1
:pompom:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 14. apr 2016, 15:11

Lagde spontant et indlæg i Undre-tråden. Men i virkeligheden passer det måske bedre her, så ...

Jeg undrer mig faktisk virkelig over, hvordan filen jeg lige kunne opleve sådan 3-4 uger med seriøst forstyrrende sommerfugle i maven (og hele resten af kroppen) over meget ung kollega, og så *puuuuf* var fortryllelsen væk igen.

Og nu siver det sidste af det lige så stille væk. Det var sgu godt nok lige én at vågne op på her efter vinterdvalen:
"Ninja, det er jo læææænge siden, du fandt ud af, at hvis du skal være sammen med en mand igen, så skal han være ret så kommunikerende. Ligesom dig. Elske modspil og samtaler om alt muligt med masser af input, afstikkere, ny viden, nyt perspektiv. Ellers bliver du træt af ham og kommer til at føle, du fylder det hele, og at der intet modspil er i samtaler. Du vil se OP til en kæreste. Bare på nogle områder. Det gåååår ikke ellers. Ikke ét forhold til, hvor du gør dig mindre, end du er, for at modparten ikke skal blive forlegen."

Og hvad er så ham den unge - hva'?? Hæhæ ... En flab, jo. Bestemt. A man with an attitude. Absolut. Når han mig til sokkeholderne kommunikativt? Ville han kunne overraske mig og have "overhånden"? Ikke det fjerneste! Han er ikke hurtig nok. Han er også alt for stille.

Så bzzzzzz ... sagde det, da luften gik af ballonen, og jeg forstod, at jeg var kommet til at digte en personlighed til den dér flotte krop. Det er sådan en superpower (eller måske bare en superfælde), jeg har - og ikke helt kan styre: Somme tider møder man en mand, der har "et eller andet over sig", og man ved reelt set ikke ret meget om ham. Så skynder man sig da bare lige at digte den perfekte personlighed og det fedeste temperament til ham.

Hvis man ikke passer på, så kan man på den konto forvilde sig ud i både parforhold og Ikea-indkøb og realkreditlån og måske endda lave nye mennesker på det - reelt uden at ane, at man slet ikke er sammen med ham, man har digtet. Og så går man der og pukler med at få både sig selv og ham dér den fremmede puslespilsbrik til at passe ind i det samlede motiv.

Så jeg er både lidt trist lige nu. For de dér sommerfugle var gooooodt nok ... længe siden sidst og fascinerende og energiskabende. Men jeg er også ret stolt. For det er jo det her, jeg har kæmpet med i årevis: At jeg digter historier og dermed jo faktisk positivt set ved, hvad jeg drømmer om i et forhold, men negativt set nemt kan komme til at lede alle mulige helt urealistiske og forkerte steder efter det. Jeg ER åbenbart alligevel blevet klogere af terapi og selvudvikling og almindelig tænkenmigom. Jeg er blevet bedre til at pudse brillerne i tide og se mine medmennesker som dem de er. Også selv om jeg i nogle tilfælde måske godt kunne tænke mig, at de liiiige var liiiiidt noget helt andet end det, de er. På længere sigt kan det her da kun kan skabe mere lykke og tilfredshed i mit liv. Og i de dér mænds. Også selv om der så nok ryger nogle hurtige sommerfugle på gulvet.

For så er der vel mere åbent for nogle rigtige, varige nogle?

Og jo, jeg ved i øvrigt godt, at jeg bør tage mig alvorligt sammen og lægge billet ind på ham dér jævnaldrende mand, som jeg ikke kender ret meget, men hvis velformulerede, skarpe og sjove replik og kontanthed, jeg allerede har set tydelige beviser på. Mange gange. Når han altså engang vender hjem til de her breddegrader igen. Må der gøres noget.

Hvor kan man plukke roser, hvor ingen roser gror?
Senest rettet af ManicNinja 30. apr 2016, 21:17, rettet i alt 1 gang.
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 14. apr 2016, 15:27

ManicNinja skrev:Lagde spontant et indlæg i Undre-tråden. Men i virkeligheden passer det måske bedre her, så ...

Jeg undrer mig faktisk virkelig over, hvordan filen jeg lige kunne opleve sådan 3-4 uger med seriøst forstyrrende sommerfugle i maven (og hele resten af kroppen) over meget ung kollega, og så *puuuuf* var fortryllelsen væk igen.

Og nu siver det sidste af det lige så stille væk. Det var sgu godt nok lige én at vågne op på her efter vinterdvalen:
"Ninja, det er jo læææænge siden, du fandt ud af, at hvis du skal være sammen med en mand igen, så skal han være ret så kommunikerende. Ligesom dig. Elske modspil og samtaler om alt muligt med masser af input, afstikkere, ny viden, nyt perspektiv. Ellers bliver du træt af ham og kommer til at føle, du fylder det hele, og at der intet modspil er i samtaler. Du vil se OP til en kæreste. Bare på nogle områder. Det gåååår ikke ellers. Ikke ét forhold til, hvor du gør dig mindre, end du er, for at modparten ikke skal blive forlegen."

Og hvad er så ham den unge - hva'?? Hæhæ ... En flab, jo. Bestemt. A man with an attitude. Absolut. Når han mig til sokkeholderne kommunikativt? Ville han kunne overraske mig og have "overhånden"? Ikke det fjerneste! Han er ikke hurtig nok. Han er også alt for stille.

Så bzzzzzz ... sagde det, da luften gik af ballonen, og jeg forstod, at jeg var kommet til at digte en personlighed til den dér flotte krop. Det er sådan en superpower (eller måske bare en superfælde), jeg har - og ikke helt kan styre: Somme tider møder man en mand, der har "et eller andet over sig", og man ved reelt set ikke ret meget om ham. Så skynder man sig da bare lige at digte den perfekte personlighed og det fedeste temperament til ham.

Hvis man ikke passer på, så kan man på den konto forvilde sig ud i både parforhold og Ikea-indkøb og realkreditløn og måske endda lave nye mennesker på det - reelt uden at ane, at man slet ikke er sammen med ham, man har digtet. Og så går man der og pukler med at få både sig selv og ham dér den fremmede puslespilsbrik til at passe ind i det samlede motiv.

Så jeg er både lidt trist lige nu. For de dér sommerfugle var gooooodt nok ... længe siden sidst og fascinerende og energiskabende. Men jeg er også ret stolt. For det er jo det her, jeg har kæmpet med i årevis: At jeg digter historier og dermed jo faktisk positivt set ved, hvad jeg drømmer om i et forhold, men negativt set nemt kan komme til at lede alle mulige helt urealistiske og forkerte steder efter det. Jeg ER åbenbart alligevel blevet klogere af terapi og selvudvikling og almindelig tænkenmigom. Jeg er blevet bedre til at pudse brillerne i tide og se mine medmennesker som dem de er. Også selv om jeg i nogle tilfælde måske godt kunne tænke mig, at de liiiige var liiiiidt noget helt andet end det, de er. På længere sigt kan det her da kun kan skabe mere lykke og tilfredshed i mit liv. Og i de dér mænds. Også selv om der så nok ryger nogle hurtige sommerfugle på gulvet.

For så er der vel mere åbent for nogle rigtige, varige nogle?

Og jo, jeg ved i øvrigt godt, at jeg bør tage mig alvorligt sammen og lægge billet ind på ham dér jævnaldrende mand, som jeg ikke kender ret meget, men hvis velformulerede, skarpe og sjove replik og kontanthed, jeg allerede har set tydelige beviser på. Mange gange. Når han altså engang vender hjem til de her breddegrader igen. Må der gøres noget.

Hvor kan man plukke roser, hvor ingen roser gror?

Jeg har ikke noget klogt at sige, jeg vil bare sige, at jeg kan genkende alt, hvad du skriver. Jeg håber, at der med din nye indsigt følger en evne til at ændre mønsteret. Det er noget af det, jeg selv kæmper med.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 14. apr 2016, 15:30

Rapfisk skrev:
ManicNinja skrev:Lagde spontant et indlæg i Undre-tråden. Men i virkeligheden passer det måske bedre her, så ...

Jeg undrer mig faktisk virkelig over, hvordan filen jeg lige kunne opleve sådan 3-4 uger med seriøst forstyrrende sommerfugle i maven (og hele resten af kroppen) over meget ung kollega, og så *puuuuf* var fortryllelsen væk igen.

Og nu siver det sidste af det lige så stille væk. Det var sgu godt nok lige én at vågne op på her efter vinterdvalen:
"Ninja, det er jo læææænge siden, du fandt ud af, at hvis du skal være sammen med en mand igen, så skal han være ret så kommunikerende. Ligesom dig. Elske modspil og samtaler om alt muligt med masser af input, afstikkere, ny viden, nyt perspektiv. Ellers bliver du træt af ham og kommer til at føle, du fylder det hele, og at der intet modspil er i samtaler. Du vil se OP til en kæreste. Bare på nogle områder. Det gåååår ikke ellers. Ikke ét forhold til, hvor du gør dig mindre, end du er, for at modparten ikke skal blive forlegen."

Og hvad er så ham den unge - hva'?? Hæhæ ... En flab, jo. Bestemt. A man with an attitude. Absolut. Når han mig til sokkeholderne kommunikativt? Ville han kunne overraske mig og have "overhånden"? Ikke det fjerneste! Han er ikke hurtig nok. Han er også alt for stille.

Så bzzzzzz ... sagde det, da luften gik af ballonen, og jeg forstod, at jeg var kommet til at digte en personlighed til den dér flotte krop. Det er sådan en superpower (eller måske bare en superfælde), jeg har - og ikke helt kan styre: Somme tider møder man en mand, der har "et eller andet over sig", og man ved reelt set ikke ret meget om ham. Så skynder man sig da bare lige at digte den perfekte personlighed og det fedeste temperament til ham.

Hvis man ikke passer på, så kan man på den konto forvilde sig ud i både parforhold og Ikea-indkøb og realkreditløn og måske endda lave nye mennesker på det - reelt uden at ane, at man slet ikke er sammen med ham, man har digtet. Og så går man der og pukler med at få både sig selv og ham dér den fremmede puslespilsbrik til at passe ind i det samlede motiv.

Så jeg er både lidt trist lige nu. For de dér sommerfugle var gooooodt nok ... længe siden sidst og fascinerende og energiskabende. Men jeg er også ret stolt. For det er jo det her, jeg har kæmpet med i årevis: At jeg digter historier og dermed jo faktisk positivt set ved, hvad jeg drømmer om i et forhold, men negativt set nemt kan komme til at lede alle mulige helt urealistiske og forkerte steder efter det. Jeg ER åbenbart alligevel blevet klogere af terapi og selvudvikling og almindelig tænkenmigom. Jeg er blevet bedre til at pudse brillerne i tide og se mine medmennesker som dem de er. Også selv om jeg i nogle tilfælde måske godt kunne tænke mig, at de liiiige var liiiiidt noget helt andet end det, de er. På længere sigt kan det her da kun kan skabe mere lykke og tilfredshed i mit liv. Og i de dér mænds. Også selv om der så nok ryger nogle hurtige sommerfugle på gulvet.

For så er der vel mere åbent for nogle rigtige, varige nogle?

Og jo, jeg ved i øvrigt godt, at jeg bør tage mig alvorligt sammen og lægge billet ind på ham dér jævnaldrende mand, som jeg ikke kender ret meget, men hvis velformulerede, skarpe og sjove replik og kontanthed, jeg allerede har set tydelige beviser på. Mange gange. Når han altså engang vender hjem til de her breddegrader igen. Må der gøres noget.

Hvor kan man plukke roser, hvor ingen roser gror?

Jeg har ikke noget klogt at sige, jeg vil bare sige, at jeg kan genkende alt, hvad du skriver. Jeg håber, at der med din nye indsigt følger en evne til at ændre mønsteret. Det er noget af det, jeg selv kæmper med.


Har i hvert fald aldrig så hurtigt set så klart. Så jeg synes, det lover rigtigt positivt! :) Jeg ser det nok ikke som en "ny" indsigt. Jeg har vidst dette længe. Men det at opleve, at jeg så hurtigt kan tage mig selv i det og sige: "Hov, der er nogle forestillinger i mit hoved og noget i det dér virkeligheden, som slet ikke stemmer overens" og så kan mærke, at mine følelser lytter og følger med. Orv, det er edderrøvme stort! :dance:

Jeg holder måske ikke hundrede procent op med at forelske mig i fatamorganaer. Men det her viser mig, at jeg kunne blive rigtigt god til at sortere dem fra. At finde beviser for, at jeg kan det i praksis, gør det pludselig væsentligt mindre skræmmende at blive forelsket eller blot mærke "sommerfugle". Jeg er åbenbart i stand til at være realistisk alligevel. Fedt!
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 14. apr 2016, 16:03

Jeg kender det godt, Manic, det der med at man ud af det blå indser noget, der egentlig er meget tydeligt, og med ét forsvinder den der magiske følelse...men jeg tror det er godt, vores eget forsvarssystem, så vi ikke kommer til at synes bedre om mænd, som egentlig er rare og sympatiske mænd, men som ikke den rigtige mand.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 14. apr 2016, 18:22

Jeg kan nok snart melde mig her, men intet er officielt endnu. Og jeg er egentlig super afklaret, så inden folk siger "Nååååårh", så er det altså ok. Lige nu er det bare lidt sådan det går, agtigt. Og det er da ikke sjovt, men omvendt så er jeg ikke i krise heller.
Jeg har så også en mindre hær af venner og veninder, som bakker mig op og skriver med mig nærmest dagligt, ringer, og ses med mig.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 16. apr 2016, 12:53

Rikke skrev:Jeg skal da HELT sikkert til at spise frisk fisk hver torsdag og hver anden lørdag :genert:

Undskyld min weekendhjerne, men hu?? :forvirret:
2
Livslinjen: 70 201 201
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 16. apr 2016, 12:54

Rikke skrev:Jeg skal da HELT sikkert til at spise frisk fisk hver torsdag og hver anden lørdag :genert:


Du har kastet din kærlighed på manden fra fiskebilen, der holder der hver torsdag og hver anden lørdag?
3
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 16. apr 2016, 13:00

Jeg har en fiskedame. Hun er skøn, men ikke særlig tiltrækkende :tie:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 16. apr 2016, 13:23

Rikke skrev:Kom til Tårnby en dag. Så må du se min. Fiskehandler. :D

Nok se, ikke røre :P
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Singletråden

Indlægaf Sophaya » 16. apr 2016, 14:20

Jeg savner min ekskæreste helt vildt meget i dag. Lorterøv. Hvorfor kan man ikke bare komme videre?!
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 16. apr 2016, 15:09

Rikke skrev:Kom til Tårnby en dag. Så må du se min. Fiskehandler. :D



Det lyder frækt. Min fiskehandler er mildt sagt ikke særligt fræk :forvirret2:
0

Tilbage til "Forhold og sex"