Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf lulu-p » 13. apr 2016, 17:08

Jeg har løbet intervaller i dag. Jeg er tæt på at synes, at det var en rigtig god løbetur. Skræmmende at man kan have det sådan med intervaller. Det er nok forbigående..
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 14. apr 2016, 18:30

Jeg er oppe på 33 dages træning i træk :banan:

Jaja, hviledage og alt det der. Men jeg har det godt, men krop har det godt, ingen smerter, så...
0
Jeg står i midten nu!
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Oddinary » 14. apr 2016, 19:39

Velvet-Goldmine skrev:
Oddinary skrev:Kun frie vægte? Så du synes ikke rigtigt at det giver noget at supplere med nogle af maskinerne, eller? :)


Jeg synes ikke det gav noget videre at træne i maskinerne fordi det er så isoleret een muskel af gangen man træner. Når man træner med frie ægte får man lavet bevægelser der aktiverer rigtigt mange muskler på een gang, og på en måde som man naturligt bevæger kroppen.
Men altså, hvis du aldrig har styrketrænet før og generelt er lidt nervøs for at bevæge dig ind i 'området', så synes jeg at du skal starte med maskinerne og lige vænne dig til decideret muskeltræning her først - så kan du se om ikke du bliver grebet af det og går videre :gogo:


Altså jeg har trænet en del med frivægte på hold, men jeg synes stadig jeg er lidt for meget en svækling, selvom jeg presser mig selv, så jeg overvejede om afveksling på maskiner var det dér skulle til. :D Jeg prøver noget TRX i stedet.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 14. apr 2016, 19:41

Jeg skal til Thai Bo i FW i morgen for første gang - ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente, for har ikke været på intro, så håber bare jeg kan følge med :-D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Oddinary » 14. apr 2016, 19:59

Pandesteg skrev:Jeg skal til Thai Bo i FW i morgen for første gang - ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente, for har ikke været på intro, så håber bare jeg kan følge med :-D


Jeg synes ikke, det var voldsomt udfordrende, da jeg prøvede det, hvis det hjælper. Jeg sprang også bare på et almindeligt hold. De fleste "trin" var rimeligt lette at gå til. :) (Det er ikke ligeså svært som at starte på StepFit) :D
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 14. apr 2016, 20:35

Oddinary skrev:
Pandesteg skrev:Jeg skal til Thai Bo i FW i morgen for første gang - ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente, for har ikke været på intro, så håber bare jeg kan følge med :-D


Jeg synes ikke, det var voldsomt udfordrende, da jeg prøvede det, hvis det hjælper. Jeg sprang også bare på et almindeligt hold. De fleste "trin" var rimeligt lette at gå til. :) (Det er ikke ligeså svært som at starte på StepFit) :D


Fedt, tak!! Stepfit klarede jeg fint at starte på, så Thai Bo går nok også endda :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 18. apr 2016, 08:56

Log_Lady skrev:Dit eventyr om ringene har inspireret mig, kan jeg mærke. Jeg kæmper lidt med en tendens til at blive ensidig i min træning - fordi jeg holder så meget af at løbe, har det domineret i et stykke tid. Og det er jo ikke så optimalt for min præstationsevne. Derfor skal jeg have gang i noget styrketræning, og fordi jeg er blevet sådan en udendørstræningsjunkie, og da jeg er ret hooked på træning med kropsvægt alene, har jeg meldt mig ud af mit træningscenter - så jeg har ikke nem adgang til vægtløftningsudstyr. Jeg bor i nærheden af Guldbergs Plads i Kbh N (hej stalker :wave: ), hvor man i et anfald af sund fornuft fra Københavns Kommunes side har valgt at anlægge en park, som er en slags legeplads for voksne. Med gynger (knap så relevant, men det er sjovt!), klatrestativer og gymnastikringe i alle mulige højder.

Så dér har jeg tænkt mig at gå hen, når jeg har været ude på min løbetur (selvom jeg burde træne styrke først, før jeg bruger al min energi på løb ...) . Har du i øvrigt fundet nogle øvelser, som du har tænkt dig at lave? Jeg må også i gang med at google. :pompom:



Jeg har fundet lidt halløj, ja :-D

Jeg laver det her for triceps (dog har jeg ringene lavere, så mine fødder er på gulvet, for jeg er endnu ikke stærk nok til at hænge frit):
dips.jpg__666x666_q85_subsampling-2.jpg


Så er der push-ups (hvor jeg så lige er på knæene endnu, og ikke træner med skudsikker vest :gruble: ):
12716.jpg

127221.jpg


Dernæst starten til hvad der engang skal blive pull-ups (her laver jeg 2 forskelige udgaver, hvor mine hænder er vendt hhv. den ene og den anden vej - dvs. under- eller overhåndsgrip og ikke 'lige' som ham her, hvilket tager forskelligt i ryg og biceps):
ring-rows1.gif


Når jeg en gang bliver stærk nok til bare at holde mig oppe i ringene, vil jeg lave maveøvelse som ham her på de to nedereste eksempler. Måske starte med bøjede ben dog :lol:
thumb_COLOURBOX7266546.jpg


Der udover laver jeg stadig mine squats med vægt på + deadlifts, og så er jeg kommet effektivt gennem det meste af kroppen - jeg er helt pjattet med det, selv om det er vanvittigt svært og jeg er så meget ude af min comfortzone som jeg næsten kan komme (mest med de der push-ups, resten er ok).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 21. apr 2016, 10:33

Øj, hvis jeg var rig som Krøsus ville jeg også gerne have sådan en personlig træner, der søges efter her: http://www.seiercapital.com/job/larse-s ... nd-family/
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Novella » 21. apr 2016, 19:11

Jeg troede, at jeg skulle ud at løbe langt her til aften, men mine ben havde lyst til at sprinte. Jeg ved ikke lige hvad der skete, for jeg har i det sidste år ligget og rodet nede på 6.30 pr km, men nu tog pokker lige ved mine løbesko, så jeg har haft et snit på 5.37. Jeg har i øvrigt løbet syv km, men min Endomondo er begyndt at stoppe efter 1,5-2 km. Det er pisseirriterende. :cuss:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Torn » 23. apr 2016, 16:41

Jeg har meldt mig ind i Fitness World. Og i morgen skal jeg til Bodyfit. Jeg er lidt nervøs.
3
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 23. apr 2016, 17:07

Torn skrev:Jeg har meldt mig ind i Fitness World. Og i morgen skal jeg til Bodyfit. Jeg er lidt nervøs.


Bodyfit er et ganske godt hold uden for meget dillerdaller så at sige - det er ret basic styrketræning. Så det skal du nok klare. God fornøjelse!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Torn » 23. apr 2016, 17:34

Pandesteg skrev:
Torn skrev:Jeg har meldt mig ind i Fitness World. Og i morgen skal jeg til Bodyfit. Jeg er lidt nervøs.


Bodyfit er et ganske godt hold uden for meget dillerdaller så at sige - det er ret basic styrketræning. Så det skal du nok klare. God fornøjelse!


Tak skal du have :-)
1
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2016, 07:44

KitKat skrev:Hvis man nu ikke har en kettlebell men gerne vil i gang med squats med lidt vægt, ikke? Kan man så bruge den ene af de to 5 kg håndvægte man alligevel har liggende i et hjørne :fløjt: bare til en begyndelse?


Sagtens - vægt er vægt :)
1
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 2. maj 2016, 18:15

Deltog i I Form løbet i Sønderborg i går. Løb 5 km. Eller det vil sige, 4,6 km, da de åbenvart ikke kan finde ud af at måle ruten rigtig op :( Kom ind på 24.53. Ud fra mit pulsur kan jeg regne mig frem til, at jeg ville have løbet 5 km på ca 27 1/2 minut. Så er fint tilfreds. Der var et par 'døds'-bakker på ruten, som jeg gik op af. Jeg. Hader. Bakker :lol:

Forstår altså virkelig bare ikke, at det kan være så svært at måle ruten rigtig op!

I dag har jeg lige været til bike. Der var en ældre herre der blev dårlig. Heldigvis er mandag en god dag at blive dårlig på, da der var 3 læger og 3 sygeplejersker til stede på holdet.
0
Jeg står i midten nu!
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 3. maj 2016, 10:41

Jeg trænede med min træner i lørdags og jeg har ondt endnu :tie:

Skal have nyt program og gennemgik en række nye øvelser og det var åbenbart lidt meget. Var øm søndag, men forsøgte mig med lidt stilfærdig cykling og en gåtur i skoven for forhåbentligt at få lidt stivhed ud af kroppen, men i går var jeg så øm, at jeg næsten ikke kunne gå ned at trapper. Avavav!

Nå, men det må betyde, at det hjælper og jeg bliver smækker og bikiniklar :sarkasme: :-D
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"