Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 14. apr 2016, 09:20

Danseprinsesse skrev:Jeg troede faktisk man automatisk betragtede en samlevende partner som faderen.
Men okay, man skal selvfølgelig udfylde den der faderskabserklæring efter fødslen, når man ikke er gift.
Hvor er det egentlig vildt, så væsentlige forskelle der stadig er på, om man er gift eller ej.

Frygteligt med din fætter, sikke et mareridt. :trist:


Endnu mere frygteligt var det, at de i retten var meget overrasket over, at hans forældre ikke havde indsigelser mod faderskabet. Det er åbenbart en sjældenhed i den slags sager.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 14. apr 2016, 13:46

Vi har været til md-scanning i dag. Alt ser helt perfekt ud og han er en meget samarbejdsvillig lille herre :love: Det har han været til alle scanninger indtil videre - modsat sin søster - så vi satser på at det ligger til hans personlighed :-D

Jeg kan godt mærke, at det har været lidt en milepæl for mig at nå hertil og komme godt ud på den anden side. Jeg har ikke været helt mig selv de sidste uger. Jeg er virkelig lettet lige nu og kunne hyle hele tiden. Jeg er så glad for at alt er som det skal være og at han har det godt derinde.

Er godt klar over at jeg ikke har været historiens bedste trådholder det sidste stykke tid, jeg satser på at komme efter det snarest :)
7
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 14. apr 2016, 13:59

primle skrev:Vi har været til md-scanning i dag. Alt ser helt perfekt ud og han er en meget samarbejdsvillig lille herre :love: Det har han været til alle scanninger indtil videre - modsat sin søster - så vi satser på at det ligger til hans personlighed :-D

Jeg kan godt mærke, at det har været lidt en milepæl for mig at nå hertil og komme godt ud på den anden side. Jeg har ikke været helt mig selv de sidste uger. Jeg er virkelig lettet lige nu og kunne hyle hele tiden. Jeg er så glad for at alt er som det skal være og at han har det godt derinde.

Er godt klar over at jeg ikke har været historiens bedste trådholder det sidste stykke tid, jeg satser på at komme efter det snarest :)


Tillykke med en god skanning - håber du kan slappe mere af og nyde det nu. :kys:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 14. apr 2016, 14:24

Jeg er blevet nysgerrig på en ting mere (bær over med mig, jeg har lidt for god tid til tanker). :genert:

Ved fødselsforberedelsen i går blev der bragt en enkelt ting op, som jeg aldrig har hørt om.
På mit fødested, der tilstræber de, at den første amning foregår på den måde, at barnet kommer hud mod hud på morens mave/bryst umiddelbart efter fødslen (det vidste jeg godt) - og så skal barnet gennem ni trin, tror jeg det var, hvor det så skal ende med, at det selv finder frem til brystet og begynder at sutte. Vi så en film, hvor barnet i løbet af en times tid kravler, savler, mærker, sutter på hænder osv., indtil det selv var nået frem til brystet og tog fat.
Det var ret fascinerende, og jeg tænkte "hov, hvorfor har ingen fortalt mig det?!".
Jeg talte med et par veninder i går, der begge har børn, og de havde så heller aldrig hørt om det. De var sådan lidt "man lægger jo bare barnet til og hjælper det med at finde brystet", hvilket også var, hvad jeg troede.

Jeg kan virkelig godt lide tilgangen hos mit fødested og glæder mig helt til det.

Har I hørt om det før?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 14. apr 2016, 16:40

Jeg har i hvert fald hørt om det. Altså ikke at der skulle være ni trin, men at man lægger baby på maven og så finder han/hun selv frem til brystet i sit eget tempo. Jeg vidste ikke at det var en decideret tilgang, jeg vidste bare at sådan vil jeg også have det for det giver rigtig god mening at lade baby selv klare det. Jeg tænker nemlig at man ikke behøver gøre en baby mere hjælpeløs end den faktisk er.
Kan ikke huske hvor jeg har hørt om det. Måske i politikkens graviditetsbog?
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 14. apr 2016, 17:00

Åh jeg håber jeg kan få hud til hus kontakt næste gang :lun: Jeg mistede 4 liter blod,så jeg måtte opereres og S fik hud til hud kontakt hos sin far, jeg er sikker på det er medvirkende til at de er så tæt knyttet i dag. Min amning kørte heller ikke helt, så det håber jeg bliver bedre næste gang.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 14. apr 2016, 19:21

Stort tillykke med en veloverstået scanning, Primle :kys: :banan:.
1
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 14. apr 2016, 19:46

Danseprinsesse: den film så vi også. Jeg fødte på Skejby sidst, og der går man også efter den fremgangsmåde. Sådan som hovedregel.

Min søn kom op på brystet og lå der ligeså stille og søgte selv.. Han fandt ikke helt selv frem til brystet. Efter ca 30-40 min kom jordemoder ind på fødestuen igen efter at være gået ud. Så hjalp hun med at "skubbe" ham i rigtig retning og så fandt han nogenlunde selv ud af det. Hjalp lidt til så han fik bedre fat og fik lagt ham ordenligt, da han fandt frem.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 14. apr 2016, 20:04

Tillykke med god skanning, Primle.
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 15. apr 2016, 06:42

Bah jeg er træt i dag. Glæder mig til weekend i eftermiddag. Er kommet hjem fra Berlin (arbejdsrelateret) i går så energien er der ikke i dag.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 15. apr 2016, 07:30

Danseprinsesse skrev:Jeg er blevet nysgerrig på en ting mere (bær over med mig, jeg har lidt for god tid til tanker). :genert:

Ved fødselsforberedelsen i går blev der bragt en enkelt ting op, som jeg aldrig har hørt om.
På mit fødested, der tilstræber de, at den første amning foregår på den måde, at barnet kommer hud mod hud på morens mave/bryst umiddelbart efter fødslen (det vidste jeg godt) - og så skal barnet gennem ni trin, tror jeg det var, hvor det så skal ende med, at det selv finder frem til brystet og begynder at sutte. Vi så en film, hvor barnet i løbet af en times tid kravler, savler, mærker, sutter på hænder osv., indtil det selv var nået frem til brystet og tog fat.
Det var ret fascinerende, og jeg tænkte "hov, hvorfor har ingen fortalt mig det?!".
Jeg talte med et par veninder i går, der begge har børn, og de havde så heller aldrig hørt om det. De var sådan lidt "man lægger jo bare barnet til og hjælper det med at finde brystet", hvilket også var, hvad jeg troede.

Jeg kan virkelig godt lide tilgangen hos mit fødested og glæder mig helt til det.

Har I hørt om det før?


Jeg tror helt sikkert det er en fin ting at have i baghovedet. Det kræver en ro omkring den fødende dog - den havde vi ikke sidst. Efter en time var vi på vej ud af fødestuen, da der stod en anden i fødsel og havde brug for stuen. Det er bestemt en af grundende til at jeg håber på at kunne føde hjemme denne gang - fandt hele efterfødselsforløbet på hospitalet enormt stressende - og som andengangsfødende skal man jo være ude af hospitalet efter tre timer. Så hvis dit hospital har nok ressourcer til at gennemføre det, er det da virkeligt dejligt!

Det andet jeg tænker er dog at man skal passe på ikke at opstille for mange "successkriterier" for en god fødsel/efterfødsel. Jeg siger ikke at du gør det - det er mere en generel tanke det her. Men nogle gravide kan have en tendens til at tænke at hvis ikke fødslen er uden smertestillende, amningen går i gang af sig selv, barnet bliver fuldammet til 6 måneder osv, så er man en fiasko eller man er gået glip af noget. Og både fødsel og tid med nyfødt er bare super uforudsigelig, så det er ret vigtigt at have i baghovedet at alle ens planer kan ændre sig - og det ikke gør tiden dårligere. Min dreng er fx lidt for tidligt født, og det betød at sådan en amning der ikke kunne lade sig gøre - han var for lille og svag. Så det var med brystpumpe, ammebrikker og supplering - men bestemt ikke dårligere af den grund!
4
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 15. apr 2016, 09:37

Skanning i dag gav dårligt nyt. Hun er meget handicappet og vil ikke kunne trække vejret efter fødsel. Så vi skal ud at føde så snart godkendelsen er på plads.

Primle vil du slette mig fra forsiden!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 15. apr 2016, 10:28

Åh nej Marigold :ae: Det gør mig virkelig ondt. Jeg troede I var helt udenfor risiko nu. Åh for pokker verden er ond ved debatdamerne.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 15. apr 2016, 10:45

Åh nej altså. Hvor er det en forfærdelig nyhed, og en forfærdelig tur I er på.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 15. apr 2016, 11:09

Det er jeg virkelig ked af at høre mariegold. Havde også forstået det som var alt i orden. Jeg håber I formår på en måde det er muligt for jer at komme nogenlunde ud på den anden side.
0

Tilbage til "Graviditet"