Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 15. apr 2016, 06:58

Æl var positiv til morgen! (Næsten helt tilfredsstillende at se to streger på et eller andet) :D

Tænker manden får lov til at "lade op" i dag, og så giver jeg ham sgu en god start på weekenden i morgen tidlig inden håndboldbørnehelvede bryder ud :slem: :lol:

Det er lidt sjovt, at alle siger, man helst skal tage æl-tests mellem kl. 10 og 20, men det er aldrig lykkedes mig at teste positiv på den andet end om morgenen. Kl. 6 i morges havde min krop i hvert fald dannet hormon nok til en helt fin streg. Jeg virker åbenbart ikke som gennemsnittet.
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 15. apr 2016, 07:43

Øv øv øv Godtnavn :( Håber SÅ meget at der er gevinst inden juni. Vi havde kort ventetid, men tilbuddet er også helt nyt i Holbæk, så det skal jo lige nå ud.

MyGirl: fedt med positiv ægløsningstest! :banan:

Jeg har også ægløsning lige nu, men jeg føler mig totalt demotiveret. Igår var en hård dag at komme igennem. Pga. sommerferier på klinikken osv. kommer vi nok først i behandling i august eller måske endda i september. Jeg hader ALT ved det her lige nu. For helved altså! :trist:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 15. apr 2016, 07:53

MyGirl skrev:Min kæreste tager B-Daddy og har gjort det 3-4 måneder efterhånden. (Han har fået konstateret dårlig sædkvalitet for ca. 13 år siden, og vi ved egentlig ikke, om den stadig er dårlig, men da der ikke skete noget de første måneder, tænkte vi, det var et skud værd.

Han skal tjekkes mandag (som jeg vist har skrevet 100 gange nu :genert:), så vi er spændte!


Min mand har også taget B-Daddy i flere måneder, og han lever sundt og træner tre gange om ugen. Men nu har vi kørt det store skyts ud i håb om at forbedre. Vi har købt (udfra anbefalinger på nettet):

E-vitamin
C-vitamin
B-vitamin
B-Daddy (selen+Q10)
Zink
Gele Royal
Carnitin
Ornithin
Arginin
Fiskeolie

+ løse boxershorts så nødderne ikke bliver så varme :lol:

Desuden er det slut at have telefonen i lommen :naughty:

Behøver jeg sige at vi med et klik blev fattige? :lol: Men det er det værd, hvis vi kan vække de små sataner til live.

Føler du dig slet ikke demotiveret, når du ved at din kæreste muligvis har nedsat sædkvalitet? Jeg føler lidt at det bare kan være ligemeget, at prøve selv. Men vi kan jo ikke lade være.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 15. apr 2016, 07:57

Aksen skrev:Howitz: I er ikke alene. Vi var igennem samme tur for et år siden, dog med endnu værre besked om nærmest slet ingen sædceller i prøverne. Det var så hårdt, men de er så dygtige på klinikkerne, og de kan altså udføre magi. Jeg er i dag 8+6 og venter vores første barn efter 1 omgang ICSI. Forløbet var virkelig ikke så slemt som jeg havde frygtet, men vi var også heldige i første hug..
Jeg er sikker på, at når i har fået ro til at komme jer lidt fortæller klinikkerne jer alt hvad i skal vide, og husk - de har gjort det så mange gange før og de kan også med jer :)


Tusind tak, fordi du deler din historie. Stort tillykke med den lille spire :lun:
Hun lød heldigvis okay positiv. For som at bruge hendes egne ord, så sagde hun, at 'den gode nyhed var at de kunne hjælpe os' :) Men det var været nogle underlige dage siden vi fik de dårlige nyheder. Vi skiftes til være den stærke.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 15. apr 2016, 08:04

PinkPowerPrincess skrev:Howitz: Jeg ved faktisk ikke om man kan gå på privat klinikkerne i kbh, når man bor i region Sjælland. Men jeg tænker da at hvis der ikke er nogle private uden for kbh, så ville det være unfair, hvis man ikke kunne. Prøv og ring og hør dem ad :)
Vi er startet på første ICSI forsøg, har været i gang med hormoner i en uge, og har ægudtagning inden for en uge :)

Bøtte: Fedt! Når nu trækken fra storketråden betyder hjerteblink, altså :)

Mht. B-daddy, så har min kæreste taget nogle amerikanske, der skulle være endnu bedre, siden vi fik af vide hvor slemt det stod til. http://www.amazon.co.uk/Vitabiotics-Wel ... B003JBRQ9A Jeg har læst så mange gode anmeldelser af dem, så jeg er virkelig spændt på at se hvordan sædprøven er ved ægudtagning!


Ihhh hvor er det spændende. Det må være skønt endelig at komme igang. Vi har desværre laaannggee udsigter. Hvordan blev I henvist til en privatklinik? Vores læge tager ikke meget initiativ selv. Specielt fordi han synes, at vi har prøvet for kort tid (6 måneder). Men når overlægen på Holbæk siger, at vi skal have hjælp, så fatter jeg simpelthen ikke, hvad hans problem er :nej:

Er spændt på at høre hvordan det ser ud med sædprøven, om det har givet pote. Jeg har kigget på de der piller, de indeholder flere af de ting jeg har læst godt om og som vi allerede har brugt tusindvis af kroner på :kryds:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 15. apr 2016, 08:26

Howitz skrev:
MyGirl skrev:Min kæreste tager B-Daddy og har gjort det 3-4 måneder efterhånden. (Han har fået konstateret dårlig sædkvalitet for ca. 13 år siden, og vi ved egentlig ikke, om den stadig er dårlig, men da der ikke skete noget de første måneder, tænkte vi, det var et skud værd.

Han skal tjekkes mandag (som jeg vist har skrevet 100 gange nu :genert:), så vi er spændte!


Min mand har også taget B-Daddy i flere måneder, og han lever sundt og træner tre gange om ugen. Men nu har vi kørt det store skyts ud i håb om at forbedre. Vi har købt (udfra anbefalinger på nettet):

E-vitamin
C-vitamin
B-vitamin
B-Daddy (selen+Q10)
Zink
Gele Royal
Carnitin
Ornithin
Arginin
Fiskeolie

+ løse boxershorts så nødderne ikke bliver så varme :lol:

Desuden er det slut at have telefonen i lommen :naughty:

Behøver jeg sige at vi med et klik blev fattige? :lol: Men det er det værd, hvis vi kan vække de små sataner til live.

Føler du dig slet ikke demotiveret, når du ved at din kæreste muligvis har nedsat sædkvalitet? Jeg føler lidt at det bare kan være ligemeget, at prøve selv. Men vi kan jo ikke lade være.


Lyder til, I giver den max gas! :) Kan være vi efteraber, hvis vi finder ud af, vi har behov for det, og det virker! Du er nu en god "forgangskvinde" at have - både med gele royal og nu dette :kys: Men ihhhh, hvor er det da bare øv med den behandling. :ae: Håber, I sammen kan finde glæden og motivationen frem igen!

Jeg kan godt føle mig demotiveret jo. Men jeg havde et stort behov for, at vi gav det et reelt forsøg, fordi en stor del af mig håbede (og stadig håber) det lykkes naturligt.

Lidt uddybende skal det siges, at min kæreste har fået ét barn af naturens vej (en efternøler efter reagensglas), så for 8 år siden var det i hvert fald ikke 100 % udelukket. Dertil kommer, at han siden dengang har tabt sig, er stoppet med at ryge og generelt lever sundt og motionerer. Så jeg har håbet endnu ;) (Selvom det vist er noget med, at hans testikler er for små/sidder for højt eller noget i den stil..)

Aaaany way - han har fået et naturligt barn, og kan ikke helt selv huske sine tal og diagnose fra dengang, så vi holder på håbet og får ham lige testet for god ordens skyld.
0
Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Aksen » 15. apr 2016, 09:41

Howitz skrev:
Aksen skrev:Howitz: I er ikke alene. Vi var igennem samme tur for et år siden, dog med endnu værre besked om nærmest slet ingen sædceller i prøverne. Det var så hårdt, men de er så dygtige på klinikkerne, og de kan altså udføre magi. Jeg er i dag 8+6 og venter vores første barn efter 1 omgang ICSI. Forløbet var virkelig ikke så slemt som jeg havde frygtet, men vi var også heldige i første hug..
Jeg er sikker på, at når i har fået ro til at komme jer lidt fortæller klinikkerne jer alt hvad i skal vide, og husk - de har gjort det så mange gange før og de kan også med jer :)


Tusind tak, fordi du deler din historie. Stort tillykke med den lille spire :lun:
Hun lød heldigvis okay positiv. For som at bruge hendes egne ord, så sagde hun, at 'den gode nyhed var at de kunne hjælpe os' :) Men det var været nogle underlige dage siden vi fik de dårlige nyheder. Vi skiftes til være den stærke.


Du er velkommen.. Jeg kan huske følelsen af at være ret alene i verden, og rimelig slået ud..
Præcis, de er mega dygtige, og de kan få de vildeste ting til at ske..
Det er et godt tegn! Igennem behandlingen blev vi også stærkere sammen.. Det var hårdt men i bagklogskabens lys er vi et stærkere par nu, end vi var før..

Held og lykke
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 15. apr 2016, 10:30

Ej jeg er helt knust, og virkelig skuffet! Jeg er blevet overstimuleret, så forsøget er aflyst :( skal stadig have tager æg ud, på mandag, men de bliver frosset ned, og så mente sygeplejersken at vi skulle vente to cyklusser før vi kunne gå i gang igen, så det bliver først efter sommerferien! Dog ville hun lige høre lægen ad, om det kunne lade sig gøre kun at vente en, for så kan vi lige nå et forsøg inden sommerferien. Men øv hvor jeg også bare synes der er lang tid til, kan slet ikke overskue det :(
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 15. apr 2016, 10:38

PinkPowerPrincess skrev:Ej jeg er helt knust, og virkelig skuffet! Jeg er blevet overstimuleret, så forsøget er aflyst :( skal stadig have tager æg ud, på mandag, men de bliver frosset ned, og så mente sygeplejersken at vi skulle vente to cyklusser før vi kunne gå i gang igen, så det bliver først efter sommerferien! Dog ville hun lige høre lægen ad, om det kunne lade sig gøre kun at vente en, for så kan vi lige nå et forsøg inden sommerferien. Men øv hvor jeg også bare synes der er lang tid til, kan slet ikke overskue det :(


Åh nej PPP :kram: Kan godt forstå du er knust :trist: Øv øv øv.. Jeg krydser alt hvad jeg kan for at du kun skal springe en måned over. Er du så fri for stimulering næste gang?
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 15. apr 2016, 10:42

MyGirl: så kan jeg godt forstå, at I holder ved håbet. Det er jo ikke helt usandsynligt at det kan ske naturligt så :) Hepper på, at I får lov til at slippe for fertilitetsmøllen.

Aksen: Tusind tak, jeg håber, at vi inden året er omme, kan se tilbage på det hele med nogenlunde ro og med en lille spire i maven :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 15. apr 2016, 10:54

Howitz: Tak! :kys: jeg skal stadig stimuleres med noget der modner slimhinden, men jeg slipper for endnu en overstimulation af æggestokkene.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 15. apr 2016, 12:44

Howitz skrev:Øv øv øv Godtnavn :( Håber SÅ meget at der er gevinst inden juni. Vi havde kort ventetid, men tilbuddet er også helt nyt i Holbæk, så det skal jo lige nå ud.

MyGirl: fedt med positiv ægløsningstest! :banan:

Jeg har også ægløsning lige nu, men jeg føler mig totalt demotiveret. Igår var en hård dag at komme igennem. Pga. sommerferier på klinikken osv. kommer vi nok først i behandling i august eller måske endda i september. Jeg hader ALT ved det her lige nu. For helved altså! :trist:


Synes ikke jeg kan brokke mig over 1½ måneds ventetid, det er alleede i starten af juni. Jeg føler slet ikke jeg bør klage da der næppe er ngoet galt.

Jeg får dog helt ondt i maven ved tanken om at vi måske har brug for behandling, primært grundet de lange ventetider I alle får. Det er slet ikke fair. Der burde maks være en måneds ventetid på den slags, man har jo allerede ventet i hvad der føles som evigheder når man når dertil hvor man skal vente på behandling.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 15. apr 2016, 14:04

PinkPowerPrincess skrev:Howitz: Tak! :kys: jeg skal stadig stimuleres med noget der modner slimhinden, men jeg slipper for endnu en overstimulation af æggestokkene.


Det er da i det mindste lidt positivt :) Er der til flere forsøg, hvis det skulle blive aktuelt?
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 15. apr 2016, 14:10

godtnavn skrev:
Howitz skrev:Øv øv øv Godtnavn :( Håber SÅ meget at der er gevinst inden juni. Vi havde kort ventetid, men tilbuddet er også helt nyt i Holbæk, så det skal jo lige nå ud.

MyGirl: fedt med positiv ægløsningstest! :banan:

Jeg har også ægløsning lige nu, men jeg føler mig totalt demotiveret. Igår var en hård dag at komme igennem. Pga. sommerferier på klinikken osv. kommer vi nok først i behandling i august eller måske endda i september. Jeg hader ALT ved det her lige nu. For helved altså! :trist:


Synes ikke jeg kan brokke mig over 1½ måneds ventetid, det er alleede i starten af juni. Jeg føler slet ikke jeg bør klage da der næppe er ngoet galt.

Jeg får dog helt ondt i maven ved tanken om at vi måske har brug for behandling, primært grundet de lange ventetider I alle får. Det er slet ikke fair. Der burde maks være en måneds ventetid på den slags, man har jo allerede ventet i hvad der føles som evigheder når man når dertil hvor man skal vente på behandling.


Det er også skræmmende, at være overladt udelukkende til andres nåde :nej: Jeg fatter heller ikke hvordan der kan være SÅ lang ventetid.

Jeg er sikker på at der ikke er noget galt med jer, da I selv har kunne før :) Men jeg havde dog i min vildeste fantasi heller ikke regnet med, at der var noget galt med hverken min mand eller jeg. Jeg blev SÅ chokeret! Men desværre har min mand nok generne imod sig, for vi lever så sundt som vi kan, hvilket vi altid har gjort.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 15. apr 2016, 15:10

Øøøøv PPP, det er jeg ked af at høre :( :ae: Det er tålmodighedens spil det stads!

Og tak Howitz - vi bevarer stadig håbet, men jeg prøver at indstille mig på, at det bliver dårligt nyt efter prøverne. (Bare så man mentalt er lidt rustet.)
0

Tilbage til "Graviditet"