De fedeste områder at bo i i London?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24644

De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf LaScrooge » 15. apr 2016, 09:41

Min kæreste og jeg skal til London i maj. Hvor er det fedest at bo? Jeg tænker ikke hoteller, men bydele.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf MissDitte » 15. apr 2016, 09:42

Soho! Der er et fantastisk leben.. som man siger :D
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24644

Re: De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf LaScrooge » 15. apr 2016, 09:49

MissDitte skrev:Soho! Der er et fantastisk leben.. som man siger :D


Soho, tjek! Det kigger jeg på.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf Wizzze » 15. apr 2016, 10:07

SouthBank / Southwark er faktisk også blevet rigtig fedt de sidste år, meget ungt og hipt. Så er der Shoreditch ned mod Liverpool Street og Spitalfields og omkring kanalerne. Marylebone er også lidt en by i byen, ligesom Little Venice omkring Warwick Ave. eller Camden.
Et område vi ikke har besøgt rigtigt før, men som vi blev meget positivt overrasket over sidst vi var af sted, er Farringdon. Der er rigtig godt spise-, cafe-, og publiv, god musik og små spændende butikker, og det er meget centralt i forhold til at komme rundt til alting.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24644

Re: De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf LaScrooge » 15. apr 2016, 10:34

Supertak, Wizzze!

Er der nogle steder man IKKE gider at bo?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf Wizzze » 15. apr 2016, 11:06

LaScrooge skrev:Supertak, Wizzze!

Er der nogle steder man IKKE gider at bo?


Selve City, finansdistriktet kan godt være lidt kedeligt at bo i, men selv her kan man finde små oaser. Ellers vil jeg sige Lambeth, South Lambeth, Kennington, og deromkring ikke er specielt interessante at bo i. Og heller ikke Acton, Hammersmith, Bermondsey, Rotherhithe eller Limehouse. Men så er du også ude af londons umiddelbare centrum. Edgeware Road / Lisson Grove er sådan lidt Nørrebro-agtigt, kan være meget sjovt at besøge, ok asiatiske spisesteder, men nok ikke der jeg gad bo.

Der er ikke egentlige områder man bør undgå, sådan sikkerhedsmæssigt i London, men Brixton og Camberwell der ligger syd for Lambeth/Kennington, er nok det tætteste vi kommer på den slags områder.

husk der står Kennington, ikke Kensington ;) som er meget High End og der Princess Di slog sine folder :D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf Mi55y » 15. apr 2016, 12:24

Jeg plejer at bo omkring Paddington Station. Nemt med transport, gåafstand fra Oxford Street, masser af restauranter og hoteller i mange prisklasser.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf Mani » 15. apr 2016, 14:16

Jeg er også ret vild med Islington - området ved Kings Cross og Angel stationerne har gode steder at spise/gå på pub etc. Og der er hyggeligt at gå ved kanalen.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf Wizzze » 15. apr 2016, 15:00

Hvad skal I se / opleve der ovre?

Vi plejer at vælge kvarter / hotel, på baggrund af vores planer for besøget.

Hvis det f.eks. er for at besøge Natural History museum eller V & A (Harrods land) så finder vi noget i Knightsbridge. Skal vi besøge British Museum, så vælger vi Russel Square, er det teatrene / covent Garden, så Soho, osv.
Men det er jo nemt at komme rundt, så i sidste ende skal man finde det der tiltaler en mest.
Bayswater ER det store turist hotel kvarter, tæt på Paddington, og lufthavnstogene, og tæt på Oxford Street og alt shoppingen. Men det er ikke sådan "jeg brækker mig"-turist agtigt. Jeg kan godt lide Praed Street med sidegaderne, som er "gågaden" i området, der er flere ok pubber og spisesteder, og der er liv hele tiden, og det er her man ofte møder og falder i snak med andre turister, og så alle de unge som kommer til London, for at arbejde på de mange hoteller, mens de studerer.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Silde
Indlæg: 38
Tilmeldt: 12. okt 2015, 20:48
Kort karma: 7
Likede indlæg: 54

Re: De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf Silde » 15. apr 2016, 15:08

Jeg elsker området omkring Earls Court. Der er alt hvad man skal bruge af supermarkeder/pubs/kaffesteder/restauranter, hotellerne er til at betale og man føler sig aldrig i fare, heller ikke sent om aftenen. Earls Court station er super til at komme rundt i byen.
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf Annione » 15. apr 2016, 16:40

Jeg boede i Shoreditch sidst jeg var i London, lige ved Brick Lane. Jeg synes det var et super fedt område, masser af små fine og syrede butikker samt bus og tog inden for ganske få minutter.
Der var et kæmpe marked om lørdagen.
Det er et område jeg gerne bor i igen.
1
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf Kruspersille » 15. apr 2016, 17:03

Jeg synes Notting Hill er megahyggelig. Vi gør det nemt for dig :D
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf Mani » 15. apr 2016, 17:07

Annione skrev:Jeg boede i Shoreditch sidst jeg var i London, lige ved Brick Lane. Jeg synes det var et super fedt område, masser af små fine og syrede butikker samt bus og tog inden for ganske få minutter.
Der var et kæmpe marked om lørdagen.
Det er et område jeg gerne bor i igen.

Det er et skønt område :gogo:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24644

Re: De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf LaScrooge » 16. apr 2016, 10:20

Kruspersille skrev:Jeg synes Notting Hill er megahyggelig. Vi gør det nemt for dig :D


:lol: Det er skide godt med meget at vælge imellem, især fordi jeg regner med at vi skal leje via AirBnB.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24644

Re: De fedeste områder at bo i i London?

Indlægaf LaScrooge » 16. apr 2016, 10:25

Wizzze skrev:Hvad skal I se / opleve der ovre?

Vi plejer at vælge kvarter / hotel, på baggrund af vores planer for besøget.

Hvis det f.eks. er for at besøge Natural History museum eller V & A (Harrods land) så finder vi noget i Knightsbridge. Skal vi besøge British Museum, så vælger vi Russel Square, er det teatrene / covent Garden, så Soho, osv.
Men det er jo nemt at komme rundt, så i sidste ende skal man finde det der tiltaler en mest.
Bayswater ER det store turist hotel kvarter, tæt på Paddington, og lufthavnstogene, og tæt på Oxford Street og alt shoppingen. Men det er ikke sådan "jeg brækker mig"-turist agtigt. Jeg kan godt lide Praed Street med sidegaderne, som er "gågaden" i området, der er flere ok pubber og spisesteder, og der er liv hele tiden, og det er her man ofte møder og falder i snak med andre turister, og så alle de unge som kommer til London, for at arbejde på de mange hoteller, mens de studerer.


Vi har egentlig kun en fast aktivitet, en Secret Cinema-opsætning af 28 Days Later. http://secretcinema.org/tickets/28dayslater (min fødselsdagsgave til min kæreste) Derudover har vi snakket om Imperial War Museum og Baker Street, men ellers er alt åbent indtil viedere. Det bliver min første gang i London, så det vil være dejligt at bo i et område der er noget i sig selv, så vi ikke skal rejse langt for rigtig at føle, at vi er i London.
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Rejser"