Hvordan har du det lige nu?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf Daine » 13. apr 2016, 16:24

Dejligt. Omend jeg er svedig og burde gå i bad! Har været ude at gå en dejlig lang tur og fik afprøvet mine impulskøb (jakke og hoodie) :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf honeybee » 13. apr 2016, 20:16

Smiling_Goat skrev:Virkelig dybt rystet. Jeg er ret chokeret og målløs.

Jeg klagede over en eksamen, som jeg følte havde været fejlbehæftet. Den var blevet drastisk forkortet pga. lærer og censors forsinkelse. Samtidig havde de givet mig en karakter, jeg følte var uretfærdig. Jeg lavede en officiel klage til skolen, og nu har jeg modtaget lærers og censors svar på mine klagepunkter. Jeg er helt chokeret over at skulle sige det.. De lyver. De lyver simpelthen. Min lærer argumenterer for at noget jeg slet ikke har klaget over, ikke er sket. Jamen det er jeg da helt enig i :forvirret: .. Samtidig påstår han, at forløbet gik planmæssigt, og så har han tilføjet grunde til min lave karakter. Akademiske begrundelser som jeg ikke er blevet præsenteret for før - og som censor ikke nævner i sine kommentarer til min klage - og som i øvrigt er beviseligt ukorrekte. Jeg har heldigvis sendt min eksamensbesvarelse med klagen, hvori det fremgår, at jeg ikke har lavet den ret store fejl han påstår. Censor derimod siger, at han skrev tidspunktet for eksamens start ned, som altså var til rette tid.

Jamen... Det kan man da ikke. Jeg har i min reaktion på deres udtalelser forsøgt at argumentere mod deres løgne, og bl.a. skrevet, at jeg undrer mig over, at censor fandt det nødvendigt at skrive eksamens begyndelsestidspunkt ned. Det virker som en komplet ligegyldig ting at notere.

Hvad fanden sker der lige?!


Kæft det lyder mystisk! Godt du har givet modreaktion allerede :) Men mht det at skrive starttid ned, så har jeg aldrig oplevet andet end at censor har gjort det. Da han/hun jo holder øje med tiden (sådan var det i hvert fald på min skole).
0
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf honeybee » 13. apr 2016, 20:39

Okay, men tiden smuttede jo så, så jeg tror ikke rigtigt, han skrev den ned. Så havde eksaminationen vel ikke kun varet et kvarter :)

Jeg ved helt ærligt ikke, hvad der foregår, men jeg har haft problemer med læreren hele vejen igennem. Han har lavet fejl konsekvent, og jeg har skulle være så opmærksom på alle opgaverne og oplysningerne under forløbet, fordi de formentligt var fejlbehæftede.

Så det burde vel egentligt heller ikke undre mig, at hans beskrivelse af eksamensforløbet også er fejlbehæftet :rulle:


Pyha, der virker godt nok også grotesk. Håber du kommer igennem med klagen!
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf LaScrooge » 15. apr 2016, 09:59

Træt, ugidelig, sur, udmattet og overhovedet ikke feststemt. Og vi skal holde fest i aften.
Lige nu burde jeg stå ovre ved vasken og fylde vand i isterningeposer, men efter at have fyldt en og smidt den i fryseren var jeg såen "Fuck det, jeg gider fandeme ikke."
Jeg brude gå ud og købe nye strømpebukser. Jeg burde gøre alt muligt shit. Men mest af alt er jeg bare helt flad og jeg har absolut ikke lyst til at gøre NOGET. Der kommer en masse dejlige mennesker, så det er sådan set ikke dét der er problemet. Faktisk ved jeg ikke hvad problemet er. Måske trænger jeg bare til at glæde mig til noget, sådan uforbeholdent. Det er længe siden det er sket sidst, synes jeg. Jeg føler mig bare drænet lige nu.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf ManicNinja » 15. apr 2016, 13:37

Lidt bøvlet og stresset i hovedet. Er ved at falde ned.

En kollega og jeg kom op at toppes tidligere på dagen. Der er helt generelt støjproblemer i vores storrumskontor, hvor vi sidder rigtigt mange mennesker. Kollega har åbenbart gennem længere tid været frustreret helt generelt. Det blev så mig, det gik ud over - og så blev JEG gal. For det gider jeg ikke for ørerne af andre kolleger.

Nuvel. Vi fik en god mægling med vores chef. Og endte med at kramme hinanden, altså kollega og jeg, og at have en okay forståelse af hinandens synsvinkel.
Faktisk gik jeg bagefter til min chef og roste hende for at have håndteret det godt. Hun blev tydeligt glad. Og jeg var glad for at mene det.

Men så blev jeg til gengæld vildt forsinket til min frisørtid, som jeg har glædet mig til i umindelige tider. Faktisk så meget at min tid måtte droppes. Først lod det til at være umuligt at finde en erstatning. Men min søde frisør har sgu fået klemt mig ind, så nu bliver jeg alligevel klippet og farvet om en time. Hurra!

Sidder i toget og prøver at falde ned nu. Fredagshumøret er desværre lidt ødelagt. Men håber, jeg finder det igen. Alt er jo godt. Det er det faktisk.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf Daine » 15. apr 2016, 19:53

Godt! Ligger i min seng og hører Troldepus ( :genert: ), som jeg lige har hentet på ereolen.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf 2SHY » 15. apr 2016, 20:06

Jeg er trist. Det har været en træls dag hvor jeg har haft det røvdårligt med mig selv og jeg har følt at alt hvad jeg gør er forkert :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf ManicNinja » 16. apr 2016, 12:40

Godt. Nyder at være korthåret igen. Det dér halvlange pagepjat virker altså ikke for mig - i længden (tøhø) ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf Pjeps » 16. apr 2016, 14:09

Tømmermænd og lidt glad i låget. Der sker mange gode ting omkring mig og det gør mig glad, også trods alt det andet mindre gode der sker i og omkring mit liv.
0
:ninja:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf Sophaya » 16. apr 2016, 17:54

Er ked af det og føler mig helt usynlig.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf ManicNinja » 17. apr 2016, 12:30

Smiling_Goat skrev:Jeg er oprigtigt lidt deprimeret over, at jeg har erfaret, at der er ca. 10 gange så mange, der søger på en ting ved brug af den forkerte stavemåde, end med den korrekte.

Jeg bruger lige et andet ord, men tallene er korrekte, og eksemplerne har samme grammatiske fejl, som de virkelige:
Sukker roe: 2500 søgninger
Sukkerroe: 260 søgninger

Det er fan*** trist Danmark.


Vissevasse. Det oplivende er, at så har man altid noget, man lige kan vride en lille hyggedepression ud af ...
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf computermus » 17. apr 2016, 13:25

Rigtig skuffet over en veninde som har hjulpet mig med at flytte og bare begynder at pakke ud uden at lige tjekke med mig om det er i orden, selvfølgelig er jeg glad for hendes hjælp, men da hun samtidig siger at hun har fortalt sine forældre at hun ikke mener at jeg har styr på tingene i forhold til at flytte, så rammer det altså hårdt. Alt var pakket ned og der var oveni købet skrevet på diverse kasser hvad der overordnet var i og hvor de skulle stilles. Så ville jeg i fred og ro SELV have pakket mine ting ud og sat dem hvor jeg synes de skulle være, så det jeg er i gang med nu er at rokere om på hvad de har sat de forskellige steder. Det var ikke sådan jeg havde forestillet mig min første dag i den nye lejlighed.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf Daine » 17. apr 2016, 13:34

computermus skrev:Rigtig skuffet over en veninde som har hjulpet mig med at flytte og bare begynder at pakke ud uden at lige tjekke med mig om det er i orden, selvfølgelig er jeg glad for hendes hjælp, men da hun samtidig siger at hun har fortalt sine forældre at hun ikke mener at jeg har styr på tingene i forhold til at flytte, så rammer det altså hårdt. Alt var pakket ned og der var oveni købet skrevet på diverse kasser hvad der overordnet var i og hvor de skulle stilles. Så ville jeg i fred og ro SELV have pakket mine ting ud og sat dem hvor jeg synes de skulle være, så det jeg er i gang med nu er at rokere om på hvad de har sat de forskellige steder. Det var ikke sådan jeg havde forestillet mig min første dag i den nye lejlighed.


Jeg forstår dig så godt, men prøv at skubbe det fra dig. Hør noget god musik eller andet der kan få dig i bedre humør - lad ikke din veninde ødelægge den fede følelse det er at flytte i noget nyt :kram: Da jeg flyttede i hus, gik det heller ikkesom planlagt og det irriterer mig stadigvæk nu flere måneder senere. Så selvom det giver mere ekstraarbejde, så skub hende - og hendes højst upassende bemærkning! - ud af hovedet. Du har glædet dig sådan til at flytte, hold fast i den følelse :kys:
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf Daine » 17. apr 2016, 13:35

Daine skrev:
computermus skrev:Rigtig skuffet over en veninde som har hjulpet mig med at flytte og bare begynder at pakke ud uden at lige tjekke med mig om det er i orden, selvfølgelig er jeg glad for hendes hjælp, men da hun samtidig siger at hun har fortalt sine forældre at hun ikke mener at jeg har styr på tingene i forhold til at flytte, så rammer det altså hårdt. Alt var pakket ned og der var oveni købet skrevet på diverse kasser hvad der overordnet var i og hvor de skulle stilles. Så ville jeg i fred og ro SELV have pakket mine ting ud og sat dem hvor jeg synes de skulle være, så det jeg er i gang med nu er at rokere om på hvad de har sat de forskellige steder. Det var ikke sådan jeg havde forestillet mig min første dag i den nye lejlighed.


Jeg forstår dig så godt, men prøv at skubbe det fra dig. Hør noget god musik eller andet der kan få dig i bedre humør - lad ikke din veninde ødelægge den fede følelse det er at flytte i noget nyt :kram: Da jeg flyttede i hus, gik det heller ikkesom planlagt og det irriterer mig stadigvæk nu flere måneder senere. Så selvom det giver mere ekstraarbejde, så skub hende - og hendes højst upassende bemærkning! - ud af hovedet. Du har glædet dig sådan til at flytte, hold fast i den følelse :kys:


Edit: Og tillykke med din nye lejlighed!! :blomst:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf computermus » 17. apr 2016, 14:16

Daine skrev:
Daine skrev:
computermus skrev:Rigtig skuffet over en veninde som har hjulpet mig med at flytte og bare begynder at pakke ud uden at lige tjekke med mig om det er i orden, selvfølgelig er jeg glad for hendes hjælp, men da hun samtidig siger at hun har fortalt sine forældre at hun ikke mener at jeg har styr på tingene i forhold til at flytte, så rammer det altså hårdt. Alt var pakket ned og der var oveni købet skrevet på diverse kasser hvad der overordnet var i og hvor de skulle stilles. Så ville jeg i fred og ro SELV have pakket mine ting ud og sat dem hvor jeg synes de skulle være, så det jeg er i gang med nu er at rokere om på hvad de har sat de forskellige steder. Det var ikke sådan jeg havde forestillet mig min første dag i den nye lejlighed.


Jeg forstår dig så godt, men prøv at skubbe det fra dig. Hør noget god musik eller andet der kan få dig i bedre humør - lad ikke din veninde ødelægge den fede følelse det er at flytte i noget nyt :kram: Da jeg flyttede i hus, gik det heller ikkesom planlagt og det irriterer mig stadigvæk nu flere måneder senere. Så selvom det giver mere ekstraarbejde, så skub hende - og hendes højst upassende bemærkning! - ud af hovedet. Du har glædet dig sådan til at flytte, hold fast i den følelse :kys:


Edit: Og tillykke med din nye lejlighed!! :blomst:

Tusind tak. Jeg er heldigvis ved at komme i bedre humør, sidder lige nu og ser Numbers på dvd. Den er bare så god. Jeg har også lige fået sat to flyttekasser med julepynt på loftet. Så det går stille og roligt fremad.
2

Tilbage til "Generelt"