Dine hadeord og -udtryk...
- Badesandalen
- Kort karma: 209
- Likede indlæg: 2865
- Guilded_Lily
- Kort karma: 959
- Likede indlæg: 13482
Re: Dine hadeord og -udtryk...
"Warm" og "floor". Hvad er der galt med "forfest" og "diskotek/dansegulv"?
10
- Misantropen
- Kort karma: 1092
- Likede indlæg: 21926
- Galoldriel
- Kort karma: 470
- Likede indlæg: 8314
"Lad os cirkle tilbage til ..."
Et "skriv" (ja, ordet findes i ordbogen over det danske sprog, men jeg kan ikke li' lyden af det).
"Smuksak".
"Tak for dig" (jeg har muligvis nævnt den før. Men den er styg).
Et "skriv" (ja, ordet findes i ordbogen over det danske sprog, men jeg kan ikke li' lyden af det).
"Smuksak".
"Tak for dig" (jeg har muligvis nævnt den før. Men den er styg).
7
The movies are not canon
"Tween"/"præteen".
Nej. Barn.
Når nogen inviterer til festivitas, og skriver at "der er bobler til". Det udtryk er lige så grimt som Jens Okking, Sebastian og Troels Trier til sammen!
Nej. Barn.
Når nogen inviterer til festivitas, og skriver at "der er bobler til". Det udtryk er lige så grimt som Jens Okking, Sebastian og Troels Trier til sammen!
5
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.
Important distinction.
Important distinction.
- Galoldriel
AFK skrev:"Tween"/"præteen".
Nej. Barn.
JA!
0
The movies are not canon
- Galoldriel
Det kan noget.
Nej. DET KAN INGENTING!
Nej. DET KAN INGENTING!
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget.
- Galoldriel
Konflikt, når ordet bruges som verbum: "Jeg kan mærke, vi konflikter".
Det samme med "vi vækster".
4
The movies are not canon
Galoldriel skrev:Konflikt, når ordet bruges som verbum: "Jeg kan mærke, vi konflikter".
At "konflikte" har jo været brugt meget længe i forb.m. fagforeninger og strejker og den slags, så det ville jeg nok ikke tænke over. Jeg har dog ikke hørt det om individuelle konflikter før.
"Vi vækster" krummer jeg til gengæld alle krummelige led over hver gang!
0
- Galoldriel
dgd2007 skrev:Galoldriel skrev:Konflikt, når ordet bruges som verbum: "Jeg kan mærke, vi konflikter".
At "konflikte" har jo været brugt meget længe i forb.m. fagforeninger og strejker og den slags, så det ville jeg nok ikke tænke over. Jeg har dog ikke hørt det om individuelle konflikter før.
Jeg krummer tæer over begge udtryk.
0
The movies are not canon
dgd2007 skrev:Galoldriel skrev:Konflikt, når ordet bruges som verbum: "Jeg kan mærke, vi konflikter".
Det er et af de ord, der findes både som navneord og udsagnsord.
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?select=kon ... y=konflikt
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.
Important distinction.
Important distinction.
- Galoldriel
AFK skrev:
Det er et af de ord, der findes både som navneord og udsagnsord.
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?select=kon ... y=konflikt
Ja, det kan jeg se, og der er jævnligt ord, der findes i ordbogen over det danske sprog, jeg krummer tæer over. Og det er ikke nødvendigvis, fordi jeg opfatter dem som forkerte eller nymodens. Nogle gange har det noget at gøre med hvem, der bruger det, og i hvilken sammenhæng det optræder. Andre gange er det bare lyden af det. At noget er mit hadeord/-udtryk betyder ikke, at det nødvendigvis skyldes, det bruges forkert.
Det gælder fx ordet "et skriv". Jeg anderkender, det er et "rigtigt ord", men kunne aldrig drømme om at bruge det selv, fordi det lyder åndssvagt i mine ører.
Senest rettet af Galoldriel 2. feb 2024, 15:43, rettet i alt 1 gang.
0
The movies are not canon
- Galoldriel
Jeg hader forresten ordet "mums", "mumse", "mumset", m.m.
Jeg har fundet en opskrift på chokoladekage, som aldrig fejler, så den opskrift bruger jeg altid. Den hedder "Alletiders mumse chokoladekage", og jeg kan næsten ikke ha' det. I opskriften står der også: "Kagen skal ikke bages for meget, den skal være lidt klæg i midten, så er den mums."
https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/ ... koladekage
Det er altså ikke et lækkert ord.
Derudover hader jeg ordet "genbesøge". For mig er det sådan noget mellemledersprog, og jeg har mødt tilpas mange irriterende, selvhøjtidelige mellemledere, til at dét generer mig.
Jeg har fundet en opskrift på chokoladekage, som aldrig fejler, så den opskrift bruger jeg altid. Den hedder "Alletiders mumse chokoladekage", og jeg kan næsten ikke ha' det. I opskriften står der også: "Kagen skal ikke bages for meget, den skal være lidt klæg i midten, så er den mums."
https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/ ... koladekage
Det er altså ikke et lækkert ord.
Derudover hader jeg ordet "genbesøge". For mig er det sådan noget mellemledersprog, og jeg har mødt tilpas mange irriterende, selvhøjtidelige mellemledere, til at dét generer mig.
6
The movies are not canon