Mærkværdige observationer på datingsider

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Mulan » 17. apr 2016, 10:51

"God profil"
"Har du haft en god dag?"
"Skal jeg ikke bruge dig for hårdt analt? :P"
"halløj"


.... :gruble: Sign me up. Eller not.
10
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Mulan » 17. apr 2016, 10:56

Har svaret:
"Hejsa, jeg takker nej til dit generøse tilbud og håber du finder din analprinsesse med et varmt ønske om at i rider hinanden ud i solnedgangen med masser af glidecreme. Snakkes."

.. Nu fortæller han mig så, at han har en dygtig tunge. Det her er op af bakke.
14
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf decibell » 17. apr 2016, 11:00

Modesty Blame skrev:
Lurende Peber skrev:Økonomi. Det er vel meget rart, at en mulig partner kan klare sig selv. Og ikke være afhængig af dine indtægter.

Jeg tror, de fleste mennesker tænker, at indtil man har kendt hinanden i mere end ti minutter, så kommer fællesøkonomi slet ikke på tale.
Mocca skrev:
Lurende Peber skrev:Økonomi. Det er vel meget rart, at en mulig partner kan klare sig selv. Og ikke være afhængig af dine indtægter.


Jo, bestemt. Men det vil jeg som udgangspunkt altid gå ud fra at vedkommende kan. Det er vel få singlemænd, eller singlekvinder, der har brug for en til at forsørge sig?


Men det er vel heller ikke sikkert, det er nævnt, fordi han regner med at skulle forsørge kvinden? Det er vel for at nævne den bedrift, det trods alt er at have egen virksomhed og klare sig godt økonomisk - især i en hverdag, hvor mange går konkurs eller er på overførselsindkomst af en eller anden art. Jeg går ikke efter en mand med penge, men jeg ville da tænke om en mand med egen virksomhed, at han har et drive og en selvstændig karakter, jeg personligt godt kan lide generelt hos mennesker.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Mocca » 17. apr 2016, 11:06

decibell skrev:Måske er det igen en af de ting, hvor mænd og kvinder ser så forskelligt på det, at det ofte kommer i vejen for kommunikationen? Mænd har forsørget kvinder gennem århundreder, men gør det (næsten) ikke mere. Men penge og god indtægt, evt. eget firma, har stadig en klichéagtig berettigelse et eller andet sted, da der jo stadig ER kvinder, der foretrækker mænd med god indtægt, og alt det, der følger med penge, og hvad det fortæller om et menneske at have startet og opretholdt sin egen virksomhed (for det fortæller jo også noget om personen). Og så står mændene igen på datingmarkedet og skal finde ud af, hvad de mon kan fremhæve ved sig selv, som kvinderne vil kunne lide. At det så ofte kan få en anden effekt, er de nok ikke så bevidste om. De skriver det, de TROR, kvinderne vil gå efter - og det er vel egentlig ikke underligt? Kvinderne skriver vel heller ikke noget, de tror, vil frastøde, men finder også det mest tiltrækkende frem, når de skal beskrive sig selv. Og det gør de ud fra, hvad de TROR, mændene godt kan lide.

Jeg tror altså, at vi (både mænd og kvinder) er lige en tand for hårde til tider, når der bedømmes. Alle har forskellige præferencer, og fred være med det, men jeg synes, det er en overvejelse værd, at mændene/kvinderne måske ikke altid skriver det, de skriver, af de grunde, man går og tror - eller i hvert fald huske på, at mænd og kvinder alt for ofte har meget forskelligt, hvis ikke ligefrem direkte modsat, syn på tingene, som også styrer deres udtalelser. Og at det i virkeligheden er dét, der går galt, når vi er i datingmarkedets indledende faser.


Jo, du har ret i, at det er hårdt. Jeg tænker dog, at vi alle er forskellige. Så det kan nemt være sådan, at det jeg findes diskvalificerende i en profiltekst, finder en anden ligegyldigt, eller måske endda tiltrækkende.
Der er netop ikke en facitliste over, hvad alle kvinder finder rigtigt, eller alle mænd.

Og selv ting, som taget ud af en kontekst ville frastøde mig, kan få ingen betydning i rette sammenhæng.

Lige som når vi møder folk irl, er det hele pakken, vi vurderer på. Heldigvis!
1
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Mocca » 17. apr 2016, 11:08

Mulan skrev:Har svaret:
"Hejsa, jeg takker nej til dit generøse tilbud og håber du finder din analprinsesse med et varmt ønske om at i rider hinanden ud i solnedgangen med masser af glidecreme. Snakkes."

.. Nu fortæller han mig så, at han har en dygtig tunge. Det her er op af bakke.


Det er fordi han læser dit første svar som:

"Analprinsesse! Generøs tilbud! Varm! Masser af glidecreme!" :lol:
5
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Mulan » 17. apr 2016, 11:10

Mocca skrev:
Mulan skrev:Har svaret:
"Hejsa, jeg takker nej til dit generøse tilbud og håber du finder din analprinsesse med et varmt ønske om at i rider hinanden ud i solnedgangen med masser af glidecreme. Snakkes."

.. Nu fortæller han mig så, at han har en dygtig tunge. Det her er op af bakke.


Det er fordi han læser dit første svar som:

"Analprinsesse! Generøs tilbud! Varm! Masser af glidecreme!" :lol:

Han er i hvert fald ikke bange for modgang. Det må man gi' ham. :lol:
3
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf decibell » 17. apr 2016, 12:05

Mocca skrev:Jo, du har ret i, at det er hårdt. Jeg tænker dog, at vi alle er forskellige. Så det kan nemt være sådan, at det jeg findes diskvalificerende i en profiltekst, finder en anden ligegyldigt, eller måske endda tiltrækkende.
Der er netop ikke en facitliste over, hvad alle kvinder finder rigtigt, eller alle mænd.

Og selv ting, som taget ud af en kontekst ville frastøde mig, kan få ingen betydning i rette sammenhæng.

Lige som når vi møder folk irl, er det hele pakken, vi vurderer på. Heldigvis!


Jamen, selvfølgelig. Den enes Helvede, den andens Paradis! Det ville være slemt, hvis alle var ens. Og ja, irl ser vi gudskelov netop bort fra mange af de ting, vi ellers ville diskvalificere folk på - fx om folk kan stave. Hvor det er et stort turn-off for mange, at modparten ikke kan skrive, som vi kan se i denne tråd.

Og det er også lidt pointen. At man burde have det i tankerne, når man så sidder der og vælger fra pga. enkelte udtalelser, for det gør det immervæk noget sværere at finde nogen, hvis man diskvalificerer for hurtigt og på for tyndt grundlag. At man kunne overveje lidt først, om de nu også mener det sådan, som man tror, de mener det. Og om det er dét, der tegner hele mennesket, eller det bare er en lille procentdel, og at man går glip af et skønt menneske, fordi man fravælger pga. det.

For jeg kan i hvert fald godt forstå, at det kan være svært at finde nogen, med alle de kriterier der frasorterer. Engang var netdating et supplement til at finde kærligheden, og nu er det næsten det foretrukne, fordi folk kan sidde i stolen derhjemme og "shoppe" i sikkerhed uden at skulle udsætte sig for kontakten irl. Det er selvfølgelig også meget godt, hvis ikke det bare også virkede til at være med til at gøre det meget sværere.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf decibell » 17. apr 2016, 12:07

Mocca skrev:
Mulan skrev:Har svaret:
"Hejsa, jeg takker nej til dit generøse tilbud og håber du finder din analprinsesse med et varmt ønske om at i rider hinanden ud i solnedgangen med masser af glidecreme. Snakkes."

.. Nu fortæller han mig så, at han har en dygtig tunge. Det her er op af bakke.


Det er fordi han læser dit første svar som:

"Analprinsesse! Generøs tilbud! Varm! Masser af glidecreme!" :lol:


Jep, test viser, at vi ikke læser alle ord. :D
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Lurende Peber » 17. apr 2016, 14:05

decibell skrev:Jep, test viser, at vi ikke læser alle ord. :D
For nogen er det vist nok, at der bliver svaret....Angriiib Billede
6
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Purple Haze » 17. apr 2016, 18:12

JessicaD skrev:"Jeg søger en kvinde med stort og lille k". Hvad skal det nu betyde?? :D Jeg hader alle de klichéer der. De siger jo ingenting. Andet end at de får mig til at miste interessen. :P


Kan være han leder efter en der hedder Kiki?
17
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Novella » 17. apr 2016, 18:21

JessicaD skrev:"Jeg søger en kvinde med stort og lille k". Hvad skal det nu betyde?? :D Jeg hader alle de klichéer der. De siger jo ingenting. Andet end at de får mig til at miste interessen. :P

Stort hjerte og lille kusse?
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Juki » 17. apr 2016, 18:26

Novella skrev:
JessicaD skrev:"Jeg søger en kvinde med stort og lille k". Hvad skal det nu betyde?? :D Jeg hader alle de klichéer der. De siger jo ingenting. Andet end at de får mig til at miste interessen. :P

Stort hjerte og lille kusse?

Haha, jeg tænkte noget af det samme. Kvinde med stort K og lille kusse :tie:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. apr 2016, 19:13

En stakkels mand opdager pludselig i samtalen at jeg er en galning...

Ham: Hej så dig lige du ser sød ud
Mig: Tak, selvom jeg ikke har foto på
Ham: så dig lige her den anden dag grå trøje og sorte bukser og lysserød nejlak på
Mig: Store eller små bryster?

Jeg er spændt på hans svar :-D
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Skralde » 17. apr 2016, 20:11

Dirtylittledevil skrev:En stakkels mand opdager pludselig i samtalen at jeg er en galning...

Ham: Hej så dig lige du ser sød ud
Mig: Tak, selvom jeg ikke har foto på
Ham: så dig lige her den anden dag grå trøje og sorte bukser og lysserød nejlak på
Mig: Store eller små bryster?

Jeg er spændt på hans svar :-D


Også mig!

Jeg har slettet min datingprofil, så jeg regner med at leve mit datingliv ud igennem dig nu - intet pres :fløjt:
8
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Mærkværdige observationer på datingsider

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. apr 2016, 21:17

Nu må mod's bare slette hvis det her overskrider privatlivets fred, men det her er for tosset til at jeg kan holde det inde.

Jeg afviste en i går, på en stille og rolig måde, ved at sige at jeg allerede skrev med en anden.
I dag skriver han så igen som om intet er hændt. Så tilspidses situationen ellers... (læses nedefra)

wow.jpg


Og imens jeg sidder og tænker wtf så FORTSÆTTER idioten...

(læs nedefra)


wow2.jpg


Hvad sker der dog :stoned:

Han startede forresten med i sit første brev, før første afvisning, at fortælle at han var super sød :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn

Tilbage til "Forhold og sex"