Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pussikat82 » 17. apr 2016, 13:05

Seneskedehindebetændelse i højre håndled :sur: Kan nærmest intet. Det venstre er begyndt at føle overbelastning, fordi det nu må tage over, så der er vist ikke meget debat, blogging, fb eller tlf til mig noget tid nu :( Kan heller ikke selv lave mad eller købe ind pt, argh!
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Buller » 17. apr 2016, 13:55

Smiling_Goat skrev:
Jeg er enig i, at de mange dokumentarer på DR er rare, men det, at de unge i højere grad ser TV3, hvis de ser noget fra en TV-station, er vel en rimelig god indikator for, at de gerne vil have de lidt mindre "lødige" programmer (i mangel af et bedre ord,) og at DR dermed ikke rammer målgruppen. Så synes jeg egentligt godt, man som ung, kan plædere for at få sine licenspenge tilbage.


DR skal lave folkeoplysning, ikke lefle for laveste fællesnævner, det kan alle de andre reklamekanaler sagtens finde ud af, DR skal tvært imod være der til når folk opdager de har en hjerne og beslutter sig for at prøve at bruge den.
9
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lykke » 17. apr 2016, 14:55

ManicNinja skrev:
Lykke skrev:Når folk beder om deres licenspenge retur. Jamen hvad regner man med? At DR laver programmer som skal ramme hver og en af danskernes smag?!


Er der nogen, der gør det? Doh! Det er da næsten lige så langt ude som at bede DSB refundere en billet, fordi man ikke blev kontrolleret på turen ... :stoned:


All the time.

-

Jeg er 24, og elsker DR. Synes tit det er på grund af genudsendelser, men altså for fanden. Hvad regner man med. Og TV koster kassen at producere. Jeg bliver bare så træt af den sætning.
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lykke » 17. apr 2016, 14:56

Smiling_Goat skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Smiling_Goat skrev:
Lykke skrev:Når folk beder om deres licenspenge retur. Jamen hvad regner man med? At DR laver programmer som skal ramme hver og en af danskernes smag?!


Neej, men laver de noget, der rammer andet end de midaldrende og opefter? Sådan helt ærligt. Hvor mange under 40 år ser DR's programoversigt igennem og finder noget, hvor de tænker: "DET skal jeg bare se!"?

Mon ikke DR er lidt opmærksomme på, at den yngre generation i høj grad streamer, og ikke gider have deres TV-aften defineret af en TV-kanal, og derfor målretter DR, deres programflade den gruppe af befolkningen, der stadig ser ordinært TV, fordi de enten ikke har fået øjnene op for streaming eller ikke kan finde ud af det?

Det tror jeg helt ærligt. Andet ville være virkelig dumt.


Jeg gør! Jeg elsker DR's programmer og er glad for at man har dem, i stedet for hvad man fx kan finde på Tv2 eller Tv3, hvor man ofte bare føle man bliver dummere.


Jeg er enig i, at de mange dokumentarer på DR er rare, men det, at de unge i højere grad ser TV3, hvis de ser noget fra en TV-station, er vel en rimelig god indikator for, at de gerne vil have de lidt mindre "lødige" programmer (i mangel af et bedre ord,) og at DR dermed ikke rammer målgruppen. Så synes jeg egentligt godt, man som ung, kan plædere for at få sine licenspenge tilbage.


Hvornår er man ung?
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lykke » 17. apr 2016, 15:00

Haha jeg elsker Hammerslag. Kender jeg egentlig mange som gør.
9
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 17. apr 2016, 15:00

Lykke skrev:All the time.
Jeg er 24, og elsker DR. Synes tit det er på grund af genudsendelser, men altså for fanden. Hvad regner man med. Og TV koster kassen at producere. Jeg bliver bare så træt af den sætning.

Ja, jeg har også hørt den med, at når DR sender så mange genudsendelser, så burde man også bare kunne sende en kopi af de gamle licenskvitteringer. Den er da meget vittig (set ud fra et onkelhumorperspektiv ...)

Men bortset fra det er jeg da enig i, at DR's eksistensberettigelse må være at sende ting, som "de andre" ikke ville have sendt. Der er noget underligt i, at DR med licensmidlerne i ryggen (reelt set en slags ekstraskat) skal konkurrere med de andre om at sende de samme typer underholdning :gruble:
2
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. apr 2016, 15:09

At når en kvinde forlader sin mand, fordi han har fået en blodprop og hverdagen og samlivet bliver lidt svært, så hyldes hun på de sociale medier som en der tør træffe modige beslutninger. http://livsstil.tv2.dk/samliv/2016-04-1 ... eskaerende

Men når det er en mand, der forlader sin kræftsyge kone efter den 38. kemobehandling, så er han et kynisk, egoistisk svin, der hænges ud i medierne.
http://www.etik.dk/medieetik/medier-udr ... -til-skurk
9
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Novella » 17. apr 2016, 15:21

Advocatus-Diaboli skrev:At når en kvinde forlader sin mand, fordi han har fået en blodprop og hverdagen og samlivet bliver lidt svært, så hyldes hun på de sociale medier som en der tør træffe modige beslutninger. http://livsstil.tv2.dk/samliv/2016-04-1 ... eskaerende

Men når det er en mand, der forlader sin kræftsyge kone efter den 38. kemobehandling, så er han et kynisk, egoistisk svin, der hænges ud i medierne.
http://www.etik.dk/medieetik/medier-udr ... -til-skurk

Det forstår jeg fandme godt.

Jeg forstår så også godt, at man kan ende med at forlade vedkommende, også selv om det kan virke dybt usympatisk.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 17. apr 2016, 15:31

Novella skrev:Det forstår jeg fandme godt.
[...]

Hvad forstår du godt? At der er like-mæssig kønsdiskrimination eller hur? :gruble:
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 17. apr 2016, 15:32

Buller skrev:
Smiling_Goat skrev:
Jeg er enig i, at de mange dokumentarer på DR er rare, men det, at de unge i højere grad ser TV3, hvis de ser noget fra en TV-station, er vel en rimelig god indikator for, at de gerne vil have de lidt mindre "lødige" programmer (i mangel af et bedre ord,) og at DR dermed ikke rammer målgruppen. Så synes jeg egentligt godt, man som ung, kan plædere for at få sine licenspenge tilbage.


DR skal lave folkeoplysning, ikke lefle for laveste fællesnævner, det kan alle de andre reklamekanaler sagtens finde ud af, DR skal tvært imod være der til når folk opdager de har en hjerne og beslutter sig for at prøve at bruge den.

Men så er det vel ikke så mærkeligt at der findes folk der ikke føler de får noget/nok for pengene?
0
...
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Danseprinsesse » 17. apr 2016, 15:46

Rosa Espinosa skrev:
Smiling_Goat skrev:
Lykke skrev:Når folk beder om deres licenspenge retur. Jamen hvad regner man med? At DR laver programmer som skal ramme hver og en af danskernes smag?!


Neej, men laver de noget, der rammer andet end de midaldrende og opefter? Sådan helt ærligt. Hvor mange under 40 år ser DR's programoversigt igennem og finder noget, hvor de tænker: "DET skal jeg bare se!"?

Mon ikke DR er lidt opmærksomme på, at den yngre generation i høj grad streamer, og ikke gider have deres TV-aften defineret af en TV-kanal, og derfor målretter DR, deres programflade den gruppe af befolkningen, der stadig ser ordinært TV, fordi de enten ikke har fået øjnene op for streaming eller ikke kan finde ud af det?

Det tror jeg helt ærligt. Andet ville være virkelig dumt.


Jeg gør! Jeg elsker DR's programmer og er glad for at man har dem, i stedet for hvad man fx kan finde på Tv2 eller Tv3, hvor man ofte bare føle man bliver dummere.


Jeg gør også.
Vi har valgt tv-pakke helt fra, fordi vi ikke har lyst eller behov for at se, hvad der vises på TV2, TV3, etc.
Men DR vil jeg på ingen måde undvære, det ser vi gennem en digital modtager eller streamer det. Jeg synes både DR1, DR2, DRK og DR3 indeholder mange programmer, som jeg aktivt tilvælger. Ramasjang forestiller jeg mig også, at vi bliver glade for inden for de næste år.

Jeg sætter meget pris på at kunne se tv uden at blive bombarderet med reklamer - og jeg sætter det endnu mere højt, at jeg kan undgå reklamer, når mit barn skal se tv. Det alene giver DR en kæmpe eksistensberettigelse, synes jeg.
4
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lykke » 17. apr 2016, 15:49

Smiling_Goat skrev:
Lykke skrev:Haha jeg elsker Hammerslag. Kender jeg egentlig mange som gør.


Bare af interesse, er der så en aldersspredning på dem? Eller er de alle over 45 år?

Det kunne jo være meget godt at vide, hvis jeg bare render rundt med en fordom.


De er alle omkring min alder, med et spænd mellem 24-30 år ca.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Danseprinsesse » 17. apr 2016, 15:49

Smiling_Goat skrev:
Lykke skrev:Haha jeg elsker Hammerslag. Kender jeg egentlig mange som gør.


Bare af interesse, er der så en aldersspredning på dem? Eller er de alle over 45 år?

Det kunne jo være meget godt at vide, hvis jeg bare render rundt med en fordom.


Jeg har elsket Hammerslag de sidste 15 år mindst, dvs. siden jeg var teenager.
Mange af mine jævnaldrende venner (30-40) + yngre familiemedlemmer (25-30) ser det fast, det er endda noget vi kan finde på at have som samtaleemne.
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 17. apr 2016, 15:53

Jeg forstår bare ikke hvorfor man nødvendigvis skulle være klogere fordi at ser Forbrydelsen eller Krøniken frem for Bones eller NCIS?
5
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 17. apr 2016, 15:53

Danseprinsesse skrev:[...]
Jeg sætter meget pris på at kunne se tv uden at blive bombarderet med reklamer - og jeg sætter det endnu mere højt, at jeg kan undgå reklamer, når mit barn skal se tv. Det alene giver DR en kæmpe eksistensberettigelse, synes jeg.

Det bestræber sig til gengæld for at lave reklamer for deres egne udsendelser, der er lige så enerverende som almindelige reklamer :D

(Men det kan selvfølgelig være, du ikke får dem med, når du streamer).
0

Tilbage til "Generelt"