Kan det ikke lade sig gøre at tage snakken om kilderiet og vold/ikke vold i den dertil indrettede tråd om emnet?
Mi55y skrev:Han stod på lur og råbte bøh, da jeg kom ud fra toilettet efter, vi havde set en gyser...
Novella skrev:Mi55y skrev:Han stod på lur og råbte bøh, da jeg kom ud fra toilettet efter, vi havde set en gyser...
Den havde så udløst en tur til psykiatrisk skadestue herhjemme, men jeg er i forvejen alt for kylling til overhovedet at se gyser.
Ballademager skrev:Han er kommet hjem med endnu en bærbar... Nu har vi nok en otte-ni hengemte eksemplarer rundt omkring i huset
Æble skrev:Han siger "handle ind"(og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)
Æble skrev:Han siger "handle ind"(og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)
Studsgaard skrev:Æble skrev:Han siger "handle ind"(og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)
Det har i mange år også været brugt http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=handle%20ind så du skal vel heller ikke korrigere ham, da det jo ikke er forkert?
Novella skrev:Æble skrev:Han siger "handle ind"(og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)
Åhr, jeg skal SLET ikke begynde med hans prollesprog. 'Det må kan lade sig gøre' og lignende. Det er nok bare dialekt, men argh! Jeg har i det mindste fået udryddet 'strukket'. Det kan jeg ikke have - så må jeg være kloge Åse.
Novella skrev:Min er akademiker med plebejerbaggrund. Han har knoklet sig op til sin kandidatgrad uden forståelse hjemmefra, og det beundrer jeg. Derfor tilgiver jeg ham også meget, selv om jeg er sprognazi, eksempelvis når han siger 'sostifikeret' eller 'holde nogen stangen' (som i en stang, stangen). Han har bedt mig rette det, så de konkrete ord siger jeg noget til, men 'skal kan' og 'må kan' og 'må skal' kan bare ikke udryddes. Jeg lever med dem. Han rydder trods alt op efter mig.