Irriterende-tråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 9. apr 2016, 09:07

Han stod på lur og råbte bøh, da jeg kom ud fra toilettet efter, vi havde set en gyser...
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Novella » 9. apr 2016, 09:46

Mi55y skrev:Han stod på lur og råbte bøh, da jeg kom ud fra toilettet efter, vi havde set en gyser...


Den havde så udløst en tur til psykiatrisk skadestue herhjemme, men jeg er i forvejen alt for kylling til overhovedet at se gyser.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mi55y » 9. apr 2016, 10:33

Novella skrev:
Mi55y skrev:Han stod på lur og råbte bøh, da jeg kom ud fra toilettet efter, vi havde set en gyser...


Den havde så udløst en tur til psykiatrisk skadestue herhjemme, men jeg er i forvejen alt for kylling til overhovedet at se gyser.


Jeg elsker at skræmme mig selv med gysere. Ved så ikke lige, om jeg gider se dem med min kæreste længere... :rulle: :lol:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Pixie88 » 9. apr 2016, 14:20

Jeg blev så vred i går. Er træt af at min kæreste er elendig til at rydde op efter sig selv, for det smitter nogle gange af på mig, for der er jo ingen logik i at jeg rydder mit lort op, tager min tallerken med ud i køkkenet osv når han ikke gør det samme. Ikke at hans dovenskab er ansvarlig for min.

Jeg er mere hjemme end ham og har ikke noget imod at jeg laver størstedelen af det praktiske. Men jeg gider simpelthen ikke rydde op for os begge - og uden der er ryddet op, kan jeg jo ikke gøre rent.
Så jeg sagde jeg kunne tænke mig, at vi hver aften lige fjernede det værste, stillede opvask ud i køkkenet osv, så skal jeg nok sætte det i opvaskeren næste morgen.

Han mente, at hvis jeg begyndte at rydde op og gøre rent, men hans rod lå i vejen, så skulle jeg lade det stå. Også hvis det er rod efter madlavning.
Jeg spurgte ham om han seriøst mente jeg skulle rydde op efter mig selv, påbegynde rengøring og når hans ting så stod i vejen, skulle jeg stoppe rengøringen, vente på han kom hjem, bede ham fjerne sit lort og SÅ kunne jeg fortsætte min rengøring?
Ja, det mente han.
HVORDAN KAN DET I NOGENS ØRE LYDE LOGISK OG EFFEKTIVT????!!!!

Han har ikke selv noget imod at rydde op efter mig, fordi det kan han lige så godt, så han kan ikke se det fornuftige i, at vi lige rydder op efter os selv hver aften.
At jeg så absolut ikke gider rydde op efter andre mennesker, det kunne han ikke helt forholde sig til.

Nogle gange har jeg simpelthen lyst til at slå ham.

Nåmn, enden på det hele blev, at jeg fik min vilje.
Nogle gange skal han bare lige være på tværs fordi han gerne vil føle han også har bestemt noget.
Efter sådan en diskussion er han også god til at følge op på det og lave ændringer. Han skal bare liiige være træls først.

Hvis han nu bare var lidt modtagelig for forslag, der tilfældigvis også indeholder en lille bitte smule kritik af hans gøren og laden, så kunne diskussionen i går have været meget kortere og knap så frustrerende. Taget i betragtning at han selv er træt af, at er til tider roder..

Jeg har stor respekt for mennesker, der et helt liv har levet med en konfliktsky partner :worship:
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Zombie » 15. apr 2016, 19:06

Ballademager skrev:Han er kommet hjem med endnu en bærbar... Nu har vi nok en otte-ni hengemte eksemplarer rundt omkring i huset :rulle:


Er nogle af dem okay til spil og sådan? Og bor I på Sjælland? Så er jeg mulig køber. ;)
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Æble » 17. apr 2016, 17:05

Han siger "handle ind" :rulle: (og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)
2
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Novella » 17. apr 2016, 17:37

Æble skrev:Han siger "handle ind" :rulle: (og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)

Åhr, jeg skal SLET ikke begynde med hans prollesprog. 'Det må kan lade sig gøre' og lignende. Det er nok bare dialekt, men argh! Jeg har i det mindste fået udryddet 'strukket'. Det kan jeg ikke have - så må jeg være kloge Åse.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Studsgaard » 17. apr 2016, 17:38

Æble skrev:Han siger "handle ind" :rulle: (og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)


Det har i mange år også været brugt http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=handle%20ind så du skal vel heller ikke korrigere ham, da det jo ikke er forkert?
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Fru Sunshine » 17. apr 2016, 17:44

Studsgaard skrev:
Æble skrev:Han siger "handle ind" :rulle: (og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)


Det har i mange år også været brugt http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=handle%20ind så du skal vel heller ikke korrigere ham, da det jo ikke er forkert?

Jo det er.
Det hedder enten at handle eller at købe ind.

Jeg kan heller ikke have den der fæle blanding.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Æble » 17. apr 2016, 17:51

Han sagde også "kilomet" da vi lærte hinanden at kende men det var inden jeg fik prædikatet kloge Åge og hvis jeg nogensinde skulle tænde på ham blev jeg tvunget til at lære ham det. "DU SIGER JO HELLER IKKE EN MET, vel, vel, VEL?"
8
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf StripesAddict » 17. apr 2016, 17:54

Jeg har rettet så meget på min, at han retter sig selv, når han siger "handle ind".

Jeg er i øvrigt ligeglad med hvor godkendt det er. Jeg bruger heller ikke ordet "bjørnetjeneste" som "en stor tjeneste", selvom det er godkendt.
2
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Novella » 17. apr 2016, 18:20

Min er akademiker med plebejerbaggrund. Han har knoklet sig op til sin kandidatgrad uden forståelse hjemmefra, og det beundrer jeg. Derfor tilgiver jeg ham også meget, selv om jeg er sprognazi, eksempelvis når han siger 'sostifikeret' eller 'holde nogen stangen' (som i en stang, stangen). Han har bedt mig rette det, så de konkrete ord siger jeg noget til, men 'skal kan' og 'må kan' og 'må skal' kan bare ikke udryddes. Jeg lever med dem. Han rydder trods alt op efter mig.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Æble » 17. apr 2016, 18:43

Novella skrev:Min er akademiker med plebejerbaggrund. Han har knoklet sig op til sin kandidatgrad uden forståelse hjemmefra, og det beundrer jeg. Derfor tilgiver jeg ham også meget, selv om jeg er sprognazi, eksempelvis når han siger 'sostifikeret' eller 'holde nogen stangen' (som i en stang, stangen). Han har bedt mig rette det, så de konkrete ord siger jeg noget til, men 'skal kan' og 'må kan' og 'må skal' kan bare ikke udryddes. Jeg lever med dem. Han rydder trods alt op efter mig.


Det samme er min. Og let ordblind. Og opvokset tosproget. Spørger mig altid hvordan man staver til alt muligt eller hvordan man formulerer sig. Synes han er sej at han har klaret sig så flot med karriere på trods af sine sproglige vanskeligheder. Så jeg skal bare pakke mine sprognazitendenser væk hvor solen aldrig skinner, også selvom det betyder jeg må bide mig i tungen hver gang der bliver sagt "hångklæder" eller "bedler" eller det der er værre
1
Brugeravatar
Mooserinde
Indlæg: 84
Tilmeldt: 4. okt 2015, 12:13
Kort karma: 21
Likede indlæg: 239

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Mooserinde » 17. apr 2016, 18:59

Åh, jeg husker hvordan Don Ø i Mads og Monopolet altid sagde "dialemma" og jeg fik pip af det. Kunne slet ikke tage ham seriøst.

Derudover har jeg ikke rigtig noget godt bidrag til tråden - jeg ville bare så gerne af med min frustration over Don Ø :lol:

Det skulle da lige være hvor forbandet HØJT min kæreste kan nyse og pudse næse. Jeg kan blive helt arrig i et splitsekund. Det er ofte og det runger fandme i hele lejligheden. Det er vel ret normalt at det lyder højt - men fandme irriterende alligevel.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf JoyNips » 17. apr 2016, 19:38

Goddammit. Klokken er 21.30, vi har for en gangs skyld haft hele dagen sammen, og min kæreste vil diskutere, hvorvidt vi skal sige nej til udflytning. Nu?! Tag den da for helvede i løbet af dagen. Man går ikke i gang med de store debatter en time før sengetid.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forhold og sex"