Hvad forbinder du med den "historiske" periode......

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Hvad forbinder du med den "historiske" periode......

Indlægaf Purple Haze » 17. apr 2016, 20:59

Jeg står og skal skabe en karakter, karakteren er en 370 år gammel heks - der ligner en på 37, da hun ældes ca "1 år" for hver 10 år.
Aner vitterligt meget lidt om historie, har googlet lidt for at se om jeg kunne bruge noget brugbart - men synes ikke jeg helt kan finde noget - så tænker i måske kan hjælpe.

Vil gerne vide noget om begivenheder som enten kunne have været med til at forme hende - eller noget hun evt "kunne have været skyld i", så som krige, naturkatastrofer, epidemier osv.

Tænker hun har levet størstedelen af tiden i Europa eller Asien og så har brugt ca 1920-1980 i USA for så at komme retur til Europa.

Så 1920 - 1980 har jeg nogenlunde styr på, men hvis jeg skriver nogen perioder herunder - hvilken begivenheder eller stikord forbinder i så med den periode, hvis det primært er Europa vi taler om, med mindre der har været interessante begivenheder andet steds der kunne betyde hun har taget en afstikker derhen?
Ligner en 25 årig 1850 - 1920 - industrialiseringen
Ligner en 20 årig 1800 - 1850
Ligner en 15 årig 1750 - 1800
Ligner en 10 årig 1700 - 1750
Ligner en 5 årig 1646 - 1700
Senest rettet af Purple Haze 17. apr 2016, 21:35, rettet i alt 1 gang.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad forbinder du med den "historiske" periode......

Indlægaf Slettet bruger » 17. apr 2016, 21:27

Det er lidt vagt mht hendes personlighed? Hvad er hendes motivation, hvad driver hende? Hvad er hendes projekt med livet?

Jeg kan komme på nogen lignende udødelige karakterer.

Fra filmen Highlander er der helten, Highlander. Han er trist fordi alle dør fra ham, og i stedet bliver han en slags tilbagetrukket æstetiker, han går op i fine vine og kunst og den slags. Som sådan engagerer han sig ikke i noget, men kigger på mennesker sådan lidt på afstand. Han kan godt lide mennesker, men er trist over at de ikke også er udødelige. (Hans ven Sean

Antagonisten i filmen, the Kurgan, ved man ikke så meget om. Han voldsæstet og går kun op i lemlæstelse, drab og voldtægt. Formentlig fordi han keder sig ved at være udødelig og så udadreagerer sin utilfredshed over at være alene?

Så kan jeg huske en troldmand, der kun går op i at forske i hvordan man påkalder døde, så han vha. dem kan finde ud af hvordan man påkalder en eller anden ond gud. Han er som sådan slet ikke interesseret i mennesker, men kun i at samarbejde med de andre udødelige onde troldmænd om de der påkaldelser og ritualer. Han omgås kun mennesker, fordi det er praktisk for ham at have hjælpere til at slæbe rundt på tunge kasser med knogler og den slags.

Og så er der vel også en masse vampyrer, f.eks. Edward Cullen :) Han har vel ikke nogen personlighed som sådan, andet end at være emo-teenager for evigt.

Måske er hun lidt en blanding af Highkander og Kurgan? Hun rejser rundt og får venner hun har det godt sammen med, men når de så forstøder hende fordi det er creepy hun ikke ældes går hun agurk og påkalder død og helvede over hele landet. Så får hun dårlig samvittighed og rejser langt væk, og så sker samme ting igen osv.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: Hvad forbinder du med den "historiske" periode......

Indlægaf Purple Haze » 17. apr 2016, 21:33

Ah, har nok ikke forklaret mig så godt.

Har ikke brug for hjælp til personligheden, den har jeg mere eller mindre på plads.

Det jeg mangler er lidt om hvad hun kunne have oplevet de sidste knap 400 år.
Hvor jeg dog har rimelig styr på de sidste 100.

På den måde kan hun komme med udtalelser som.... Ah! Det var ligesom dengang de første togbaner kom frem.... Good times, gjorde det at rejse så meget lettere.
Eller.... "Det franske aristokrat var en flok belærende biatches, det var en fornøjelse da de endelig blev "afsat".
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad forbinder du med den "historiske" periode......

Indlægaf Kattefjæs » 17. apr 2016, 22:13

1800-1850 - dansk guldalder. Der sker utrolig meget herhjemme. Mere end jeg vil opridse her, men Google er din ven. Der er utrolig meget information om perioden og de vigtigste begivenheder bare på Wikipedia. Fx statsbankerot, bombardementet og videre i den dur.

Samtidig er der den europæiske nyklassicisme, Napoleon og så videre.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad forbinder du med den "historiske" periode......

Indlægaf Annione » 17. apr 2016, 22:47

Jeg tænker heksejagt, mens hun har været en lille pige. Det kan vel om noget forme én.
Der var også mange kættere, der blev brændt på bålet, måske hun kendte nogen.
I 1800, nok også tidligere, og frem var der meget slaveri i Caribien. Sukkerrør og rom.
Og så var der pirater - både spanske, franske og britiske. tidspunkt ukendt :-D
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: Hvad forbinder du med den "historiske" periode......

Indlægaf Purple Haze » 18. apr 2016, 09:24

Annione skrev:Jeg tænker heksejagt, mens hun har været en lille pige. Det kan vel om noget forme én.
Der var også mange kættere, der blev brændt på bålet, måske hun kendte nogen.
I 1800, nok også tidligere, og frem var der meget slaveri i Caribien. Sukkerrør og rom.
Og så var der pirater - både spanske, franske og britiske. tidspunkt ukendt :-D



Super. Opvokset med heksejagt, fik manipuleret folk til at brænde dem hun ikke kunne lide.
Pirater :love: Klart noget hun ville have syntes om.
Slaveri.... Ja, god poeinte, kan være hun har dannet sit menneskesyn der, eller bruger det som en anekdote om at i de "gode gamle dage" kunne man sælge irreterende personer til gallejer som slaver, se DET var tider!
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Hvad forbinder du med den "historiske" periode......

Indlægaf getitright » 18. apr 2016, 10:03

Omkring 1900-tallet og frem: Nye store tænkere: Marx, Darwin, Freud, Nietzsche, Einstein.
Mange af disse tanker, der udbrød gjorde, at man for alvor begyndte at forholde sig skeptisk til kristendommen. Hun kunne måske have haft en finger med i spillet omkring at få udbredt disse tanker eller have tænkt "for" nogle af disse mænd?

1914-1918: 1. verdenskrig. På mange måder var 1. verdenskrig anderledes end de foregående krige, der havde været. Mest af alt pga. industrialiseringen, der medførte, at der blev brugt skydevåben, granater, gas og kampvogne. Dette førte til de såkaldte skyttegravskrige. Desuden havde ingen forventet, at krigen ville vare så længe - mange gik ind til krigen med en ret høj krigsgejst, som med tiden naturligt tonede ud. Med Versaillestraktaten i 1919 blev Tyskland pålagt krigsskadeerstatninger, dette gjorde at landet lå økonomisk i ruiner.
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Hvad forbinder du med den "historiske" periode......

Indlægaf Urtekussen » 18. apr 2016, 10:14

Den russiske revolution - selv om hun måske ikke har været i Rusland, må hun have hørt om det :-)

Og så den hurtige udvikling, særligt de seneste 50-60 år. Altså inden for it
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvad forbinder du med den "historiske" periode......

Indlægaf LaScrooge » 18. apr 2016, 11:19

Purple Haze skrev:
Super. Opvokset med heksejagt, fik manipuleret folk til at brænde dem hun ikke kunne lide.
Pirater :love: Klart noget hun ville have syntes om.
Slaveri.... Ja, god poeinte, kan være hun har dannet sit menneskesyn der, eller bruger det som en anekdote om at i de "gode gamle dage" kunne man sælge irreterende personer til gallejer som slaver, se DET var tider!


Hun lyder som en dejlig type :D
Befinder hun sig i Caribien kan hun også have lært sig noget voodoo som hun bruger ved senere lejligheder?

Jeg ser ikke den franske revolution nævnt, men hun kunne have spillet en rolle i den. Perioden 1780'erne og fremefter til Rædselssherredømmets ophør, fx. Nu var Frankrig ikke ligefrem et dejligt samfund inden, men en voldelig revolution af den kaliber, samt det, at en linje af despoter blev udskiftet med en anden, stemmer overens med hændelser, som karaktertyperne man fra rollespilsverdenen kender som Neutral og Chaotic Evil, ville stimulere, bare for sjov.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvad forbinder du med den "historiske" periode......

Indlægaf LaScrooge » 18. apr 2016, 11:20

Urtekussen skrev:Den russiske revolution - selv om hun måske ikke har været i Rusland, må hun have hørt om det :-)

Og så den hurtige udvikling, særligt de seneste 50-60 år. Altså inden for it


Hun har fundet på 4Chan... :-D
1
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Generelt"