Skinkestang

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Florida88
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 5

Skinkestang

Indlægaf Florida88 » 18. apr 2016, 15:08

Hej..

Vi skal holde fest i sommerferien, og vi overvejer (meget :ivrig: ) skinkestang til natmad. Vi regner med at finde butterdejsruller på tilbud, men hvor mange tænker I, at der er til pr. Stang? Vi serverer en alm. Salat til.

Er der nogen der ligger inde med en lækker ( og gerne lidt nem) opskrift, er jeg også den glade modtager :banan:

Vi har fået tilbudt en fin buffet, og deri er der glaseret benskinke, men benskinke er ikke noget jeg lige kender - nogen der ved noget om smagt, type kød og sejhed?

På forhånd tak :dance:
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Skinkestang

Indlægaf Juki » 18. apr 2016, 16:04

Noget med smøreost og skinke i :savl: Broccoli kan også anbefales.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Skinkestang

Indlægaf Mi55y » 19. apr 2016, 06:25

Skinkestang er en af favoritterne på job, og her går der ca. 4 stk. til 15 mennesker, som så også får buffet ved siden af. Nogle få tager to gange, nogle få tager slet ikke. Så hvis I regner med 4 personer pr. skinkestang, så er det nok ikke helt galt.

Jeg er i øvrigt ikke en fan af champignon, så jeg putter gerne peberfrugt i og bruger en pikantflødeost. Men ellers er det jo bare at stege champignon/peberfrugt til væden er fordampet og derefter blande med skinkestrimler/tern (kylling er i øvrigt også godt), flødeost, purløg og salt/peber. Sådan gør jeg i hvert fald.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Mad og drikke"