Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pixie88 » 18. apr 2016, 11:02

Min kæreste er tømrer, og i alle de firmaer han har været i (store som små), der har alkohol i arbejdstiden været fyringsgrund. Det er jo pisse farligt at indtage alkohol og samtidig lave fx tag eller bruge rundsav.
Sådan var det også, da han var lærling for 10 år siden.

At skære alle over en kam, virker en smule ignorant :genert:
6
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mani » 18. apr 2016, 11:03

Ej - jeg kan slet ikke genkende den type håndværkere I nævner her i tråden - ikke mere.
For 10-15 år siden - helt sikkert, men så kan jeg også fortælle om guldøl i kantinen og røg på kontoret på rådhuset...
4
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyQ » 18. apr 2016, 11:17

Det duepar, der mener de skal bygge rede i min krukke med løvstikke, er vildt upassende.
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 18. apr 2016, 12:18

En kollega har inviteret børn+kærester og børnebørn med på ferie. Kort inden ferien går hendes søn og kæresten fra hinanden. Da sønnen kontakter hende mht. at afbestille hendes flybillet, meddeler hun, at hun da stadig har i sinde at tage med. :wacko: Søn kunne åbenbart ikke få sig selv til at sige fra, så nu er de alle taget afsted... :forvirret2:
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 18. apr 2016, 13:56

Det er fandme upassende, at der sidder en stor klam måge på ovenlysruden og stirrer ondt på mig, mens den banker på ruden med sit næb.

Den venter bare på mig. AAAAAAAAAAAAAARGH
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sjo » 18. apr 2016, 14:26

Upassende koldt og blæsende i dag, hvor manden har bestemt sig for at tømme og gøre fyr rent.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 18. apr 2016, 14:27

Fru Sunshine skrev:Det er fandme upassende, at der sidder en stor klam måge på ovenlysruden og stirrer ondt på mig, mens den banker på ruden med sit næb.

Den venter bare på mig. AAAAAAAAAAAAAARGH


Den kan lugte din frygt. :lol:
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 18. apr 2016, 14:43

Studsgaard skrev:
Fru Sunshine skrev:Det er fandme upassende, at der sidder en stor klam måge på ovenlysruden og stirrer ondt på mig, mens den banker på ruden med sit næb.

Den venter bare på mig. AAAAAAAAAAAAAARGH


Den kan lugte din frygt. :lol:

Ja, men nu har jeg gemt mig et sted uden ovenlys.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 18. apr 2016, 17:07

Det er sgu upassende, at den lokale Dagli'Brugs ikke lukker, mens de bygger om. Én ting er støvet, en anden ting er de stakkels medarbejdere, der står i den larm uden høreværn!

Hvis det er for at vise hensyn til de mange pensionister i området, kunne de vel samarbejde med SuperBrugsen i nabobyen til at køre ud med varer eller noget lignende.
4
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 19. apr 2016, 05:40

Smiling_Goat skrev:Da min mor sagde: "Så må I jo bruge kondom. Det var det din far og jeg gjorde. Jeg kunne heller ikke tåle p-piller" :mellow:


Do. Not. Want. To. Know!


Arh, det er det værste :D

Her den anden dag var jeg hjemme hos mine forældre og spise, og senere på aften nævnte min mor at hun var meget oppustet. Min far spørger om det er pillerne, hvortil jeg spørger min mor, "hvilke piller?". Der svarer min far så at hun tager hormonpiller så hun ikke skal leve som en nonne resten af sit liv.

Øh.... okay. Lad os ikke tale mere om det :mellow:
11
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 19. apr 2016, 05:50

Sipper :lol:
Men I er vist i flertal :gruble:

Forældre har også ret til et sexliv!
:devil2:
5
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 19. apr 2016, 06:42

Har på job modtaget en uopfordret ansøgning fra en VVS'er - vi er et rådgivende ingeniørfirma, så vi har selvsagt ikke brug for sådan en. Hvilket jeg høfligt skriver til ham og ønsker ham held og lykke med jobsøgningen. Han svarer så tilbage, om vi ikke har nogle leverandører i hans område, vi kan anbefale ham til. Prøv med nej - kender ham jo ikke? Nu grubler jeg lidt over, hvordan man kan svare høfligt men afvisende tilbage...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 19. apr 2016, 07:35

Mi55y skrev:Har på job modtaget en uopfordret ansøgning fra en VVS'er - vi er et rådgivende ingeniørfirma, så vi har selvsagt ikke brug for sådan en. Hvilket jeg høfligt skriver til ham og ønsker ham held og lykke med jobsøgningen. Han svarer så tilbage, om vi ikke har nogle leverandører i hans område, vi kan anbefale ham til. Prøv med nej - kender ham jo ikke? Nu grubler jeg lidt over, hvordan man kan svare høfligt men afvisende tilbage...


Synes faktisk at han skal have point for forsøget - og at han gør noget aktivt for at komme ud :gogo: I stedet for at anbefale ham til jeres leverandører, kunne du jo nævne de firmaer i samarbejder med, og sige, at han kan rette henvendelse til dem. Så anbefaler du ham ikke direkte, og han skal selv bevise sit værd over for dem, men du viser ham lige på rette vej.
10
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 19. apr 2016, 07:48

HappyPaww skrev:
Mi55y skrev:Har på job modtaget en uopfordret ansøgning fra en VVS'er - vi er et rådgivende ingeniørfirma, så vi har selvsagt ikke brug for sådan en. Hvilket jeg høfligt skriver til ham og ønsker ham held og lykke med jobsøgningen. Han svarer så tilbage, om vi ikke har nogle leverandører i hans område, vi kan anbefale ham til. Prøv med nej - kender ham jo ikke? Nu grubler jeg lidt over, hvordan man kan svare høfligt men afvisende tilbage...


Synes faktisk at han skal have point for forsøget - og at han gør noget aktivt for at komme ud :gogo: I stedet for at anbefale ham til jeres leverandører, kunne du jo nævne de firmaer i samarbejder med, og sige, at han kan rette henvendelse til dem. Så anbefaler du ham ikke direkte, og han skal selv bevise sit værd over for dem, men du viser ham lige på rette vej.


Det var nu også mest hans brug af ordet "anbefale", der faldt mig for brystet. Derudover er han fra Østeuropa, så jeg har ikke særligt store forudsætninger for at anbefale nogle samarbejdspartnere uden at skulle hive fat i kolleger, og det har hverken jeg eller de tid til. Synes nu altså også det er mærkeligt at bede et helt fremmed firma om hjælp til sin jobsøgning. Den kan gå, hvis man f.eks. møder personligt op eller måske endda i en telefonsamtale, hvis det er kemi.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 20. apr 2016, 08:04

Om jeg er et brokhoved eller om DR1 er upassende må være op til (vejr) guderne

Igår sagde værten på Vores Vejr på DR1 noget der fik min kæbe til at falde ned.
Jeg syndes at det var dybt upassende at værten brugte ordet "Skizofrent" om vejret. Ment som i omskifteligt.

Men, det er jo ikke det skizofreni handler om. Han har som så mange andre valgt at bruge ordet skizofrent som om det var personligheds spaltning (dissociativ identitetsforstyrrelse). Ej men for helvede da også.
Hvad med helt ikke at bruge alvorlige psykiske diagnoser som reference til vejret...
"Orkanen over danmark var utrolig borderline"/"Regnen faldt som stres diagnoser over landet" eller måske er det endnu mere farverigt at bruge andre somatiske diagnoser "Som tarmslyng vil sneen komme ind vestfra"..

Eller måske værten skulle lade vær med at bruge: 1) diagnoser som beskrivelses ord, 2) i det mindste ikke bruge den forkerte diagnose

Jamen, argh... :tie:
Men nu er der sendt en klage til dr1
24
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Generelt"