Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 16. apr 2016, 21:14

Jeg synes Jeres små trunter lyder sjove og herlige, skriv endeligt :pompom:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7081
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9410

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 17. apr 2016, 18:43

Tak for jeres indlæg om søskende. Min fornuft ved også godt, at søskende er en gave (i de fleste tilfælde i hvert fald).
0
Sorenspige
Indlæg: 7081
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9410

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 17. apr 2016, 18:45

Jeg synes også, at jeres 3-årige piger lyder skønne og udfordrende :-D. Jeg kan se, at det ikke lige bliver nemmere i nærmeste fremtid (R er 2,5 år og vil også gerne have tingene på en bestemt måde).
0
Sorenspige
Indlæg: 7081
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9410

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 17. apr 2016, 18:47

Vi har været til økodag i dag. Der var rigtig mange mennesker, men alligevel en fin oplevelse. R syntes, køerne var spændende, ind til en ko muhede lidt for tæt på ham (inde i en stald).
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 17. apr 2016, 23:13

Sorenspige skrev:Jeg synes også, at jeres 3-årige piger lyder skønne og udfordrende :-D. Jeg kan se, at det ikke lige bliver nemmere i nærmeste fremtid (R er 2,5 år og vil også gerne have tingene på en bestemt måde).


Jeg har ladet mig fortælle at drenge IKKE går i puberteten så tidligt som piger (Piger = 3 år) så hvis du er lidt heldig, så slipper du for primadonna nykker, hysteriske anfald, smækken med dørene og uforståelige meldowns :lol: :lol: :lol: :lol:

Emma og jeg var i legeland idag...Det betyder at jeg sidder på en stol. Mens Emma skrider og leger. På et tidspunkt kommer der så en dame og siger "Undskyld, men der det din datter der står derover". Og peger på en Emma der står med "Det er bare så synd for lille mig" ansigt....
"Ja, det er min" siger jeg og kalder "Kom lille skat"

"Hun stod og græd og påstod at hun ikke kunne finde sin mor" Siger damen så....(Jeg havde siddet på samme stol i 1 1/2 time og hun havde været hos mig et utal af gange). "Jeg spurgte hende om hendes mor var lyshåret eller mørkhåret, og hun sagde at du var mørkhåret"(Jeg er så blondine)....

FORPULEDE MØGUNGE :nerve:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 18. apr 2016, 10:30

Selvom Emsen har masser af potentiale til at være en møgunge...Og gerne lever dette potentiale ud. Så er hun stadig noget af det sødeste og mest empatiske man kan tænke sig.

Vi har jo de her 2 halvgamle katte, hvoraf den ene aldrig rigtig har set fidusen i at vi partout skulle have en unge. Vi havde jo ham. Pelssønnike. Det burde være nok. Han har derfor behændigt undgået Emma. Og deres forhold har hidtil består i at han har skulet surt til hende mens hun har har ladet ham være. Men nu er det som om der er ved at ske en ændring. Og det er helt klart Emma fortjeneste. For hun er simpelthen så sød ved den gamle sure hankat....I går fik jeg en skideballe fordi jeg ikke åbnede døren så den kunne komme ind (den har en kattelem den kan bruge hvis den vil ind), hvorpå hun med ordene "Kom så ind din gamle søde missekat" åbnede døren for ham. Aede ham på ryggen. Og sagde "Nårh hvor er du sød"....Og her til morgen var hun lige henne og ae ham med ordene "Godmorgen gamle kælepotte"....Og han smyger sig henrykt om benene på hende :dåne: :dåne: :love2: :love2: Min lille pige bonder med min gamle gnavne børnehader kat.... :love: :love: :love: :love: :love:
8
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 18. apr 2016, 12:06

vibbsen skrev:Selvom Emsen har masser af potentiale til at være en møgunge...Og gerne lever dette potentiale ud. Så er hun stadig noget af det sødeste og mest empatiske man kan tænke sig.

Vi har jo de her 2 halvgamle katte, hvoraf den ene aldrig rigtig har set fidusen i at vi partout skulle have en unge. Vi havde jo ham. Pelssønnike. Det burde være nok. Han har derfor behændigt undgået Emma. Og deres forhold har hidtil består i at han har skulet surt til hende mens hun har har ladet ham være. Men nu er det som om der er ved at ske en ændring. Og det er helt klart Emma fortjeneste. For hun er simpelthen så sød ved den gamle sure hankat....I går fik jeg en skideballe fordi jeg ikke åbnede døren så den kunne komme ind (den har en kattelem den kan bruge hvis den vil ind), hvorpå hun med ordene "Kom så ind din gamle søde missekat" åbnede døren for ham. Aede ham på ryggen. Og sagde "Nårh hvor er du sød"....Og her til morgen var hun lige henne og ae ham med ordene "Godmorgen gamle kælepotte"....Og han smyger sig henrykt om benene på hende :dåne: :dåne: :love2: :love2: Min lille pige bonder med min gamle gnavne børnehader kat.... :love: :love: :love: :love: :love:



Åhhhh bedst som man tror det ikke bliver bedre så sker sådan noget, hvor er det awesome Vibbsen :love2: :love2:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 18. apr 2016, 16:22

Panton skrev:

Åhhhh bedst som man tror det ikke bliver bedre så sker sådan noget, hvor er det awesome Vibbsen :love2: :love2:


Præcis. Vi havde faktisk bare accepteret at han bare ikke er en børnekat....Han er ikke aggressiv eller noget. Slet ikke. Men hele hans kropssprog signalerer at han er ude af sin komfort-zone når der er børn til stede....Og hvis katteblikke kunne dræbe, så havde Emma været død for længst :-D Og hvis han haft tommeltotter ville hun være sat ud til storskrald eller solgt i Den Blå Avis :-D Og det har hun bare "aflæst" SÅ fint. For hun har bare ladet ham være i fred....Og nu komme han så selv....Det er jeg virkelig stolt af.
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 18. apr 2016, 18:28

Vi var også til øko dag i går.
N synes det var så sjovt med alle de dyr tæt på og blev slet ikke bange som jeg havde regnet med.

Desværre kunne han slet ikke holde sig vågen og faldt i søvn 6 min før de lukkede dem ud på græs :(
Det var lidt synd men han ved jo ikke hvad han gik glip af, men det er da bare så typisk.
Han faldt i søvn siddende oppe fordi jeg prøvede at holde ham vågen. Lille pus.

Men jeg synes det var sjovt at se dem danse :D

Har i nogle tips til hvordan man lære er barn at falde i søvn selv?

Pt ligger vi derinde. Vi er dog kommet over at nusse ham i søvn men det tager 1 time hver dag før han sover. Det taget vores voksen tid og den tid vi har til at ordne alle de kedelige pligter.
Så vi vil gerne snart prøve det andet. Han bliver bare så ked af det når vi har prøvet.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 18. apr 2016, 18:40

Vi gik ind og ud. Altså ind, sige godnat, ud. Så græd hun ofte, når vi gik ud. Men vi fortsatte ud, ventede et øjeblik og gik ind igen. Og igen og igen. Og igen. Det tog max en uge og ofte kun er par dage før det gik fint :)

Duer det ikke må I ud og kigge på køer :lol:
3
Sorenspige
Indlæg: 7081
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9410

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 18. apr 2016, 19:00

I har jo mange gange lagt ører til mit brokkeri om, at R tager lang tid om at falde i søvn.

Vi har prøvet al verdens ting, og i en periode var det frem og tilbage mange gange, for selvom vi sad inde ved ham, faldt han ikke i søvn - og jeg blev sur :genert:.

I en lang periode har han så kunnet ligge og snakke uden at kalde ret meget. Det havde vi nærmest indstillet os på, men for 5 aftenerne siden begyndte han pludselig at falde i søvn på 15-20 minutter, hvilket virkeligt er hurtigt herhjemme.

Nu håber vi så, at det varer ved.

Så ingen gode råd her fra andet end tid :genert:.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 18. apr 2016, 19:12

vibbsen skrev:
Panton skrev:

Åhhhh bedst som man tror det ikke bliver bedre så sker sådan noget, hvor er det awesome Vibbsen :love2: :love2:


Præcis. Vi havde faktisk bare accepteret at han bare ikke er en børnekat....Han er ikke aggressiv eller noget. Slet ikke. Men hele hans kropssprog signalerer at han er ude af sin komfort-zone når der er børn til stede....Og hvis katteblikke kunne dræbe, så havde Emma været død for længst :-D Og hvis han haft tommeltotter ville hun være sat ud til storskrald eller solgt i Den Blå Avis :-D Og det har hun bare "aflæst" SÅ fint. For hun har bare ladet ham være i fred....Og nu komme han så selv....Det er jeg virkelig stolt af.



Det forstår jeg godt, så thumps up til både Emsen og ikke børnetække katten :lun:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 18. apr 2016, 19:18

xxx---xxx skrev:Vi var også til øko dag i går.
N synes det var så sjovt med alle de dyr tæt på og blev slet ikke bange som jeg havde regnet med.

Desværre kunne han slet ikke holde sig vågen og faldt i søvn 6 min før de lukkede dem ud på græs :(
Det var lidt synd men han ved jo ikke hvad han gik glip af, men det er da bare så typisk.
Han faldt i søvn siddende oppe fordi jeg prøvede at holde ham vågen. Lille pus.

Men jeg synes det var sjovt at se dem danse :D

Har i nogle tips til hvordan man lære er barn at falde i søvn selv?

Pt ligger vi derinde. Vi er dog kommet over at nusse ham i søvn men det tager 1 time hver dag før han sover. Det taget vores voksen tid og den tid vi har til at ordne alle de kedelige pligter.
Så vi vil gerne snart prøve det andet. Han bliver bare så ked af det når vi har prøvet.


Jeg havde så mange sove problemer med min og kæmpede flere år. Det der ændrede alt var samsovning. I starten da jeg puttede ham i min seng var jeg der men han var bare helt rolig og klatrede ikke ud. Det gav så meget ro og om natten begyndte han at vågne mindre ( vågnede normalt hver time) og det kunne klares med en pålagt hånd. Han valgte at sove selv igen da han blev 6 år og det var ikke et problem for mig, så derfor ændrede jeg intet. Det gav ( for min søn) den tryghed og nærhed han skulle bruge for at ligge sig til selv og sove bedre om natten.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 18. apr 2016, 19:20

FruDulle skrev:Årh jeg kunne også godt bruge falde i søvn råd. Jeg er ved at gå helt amok over at han skal ligge i 30 min og rode rundt for at falde i søvn. Vi har altid siddet ved ham til han sov,men normalt har det været 5-10 min.og han lå helt stille. Det her show, det magter jeg ikke. I dag var den 20.25 før han sov. Og han er ikke et barn der sover længere fordi han falder senere i søvn. Tværtimod. Hvis han sover til mere end 5.45 i morgen er det et mirakel. Jeg bliver så sur og det ødelægger mithumør at bruge en time eller merepå godnat seance.

Er tricket at gøre som Bøtte ift at falde i søvn selv. Godnat, ud, piv piv ind,godnat,ud, piv piv osv osv osv?



Det virkede ikke her, det gjorde det meget værre. Det handler om temperament synes jeg og om hvad man er til. Nogen vil slet ikke have barn i soveværelset eller dobbeltsengen, men det gjorde jeg ingen problemer havde mere.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 18. apr 2016, 19:27

FruDulle skrev:
Panton skrev:
FruDulle skrev:Årh jeg kunne også godt bruge falde i søvn råd. Jeg er ved at gå helt amok over at han skal ligge i 30 min og rode rundt for at falde i søvn. Vi har altid siddet ved ham til han sov,men normalt har det været 5-10 min.og han lå helt stille. Det her show, det magter jeg ikke. I dag var den 20.25 før han sov. Og han er ikke et barn der sover længere fordi han falder senere i søvn. Tværtimod. Hvis han sover til mere end 5.45 i morgen er det et mirakel. Jeg bliver så sur og det ødelægger mithumør at bruge en time eller merepå godnat seance.

Er tricket at gøre som Bøtte ift at falde i søvn selv. Godnat, ud, piv piv ind,godnat,ud, piv piv osv osv osv?



Det virkede ikke her, det gjorde det meget værre. Det handler om temperament synes jeg og om hvad man er til. Nogen vil slet ikke have barn i soveværelset eller dobbeltsengen, men det gjorde jeg ingen problemer havde mere.


Det ville ikke genere mig at han sov på vores værelse, men der er ikke plads.

Her piver han så snart vi rejser os fordi at han vil have os hos sig. Fint nok, men ikke i 30-40 min!!


Kan du putte ham i smørhullet? Det lyder som om han vil være nær Jer
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Forældre"