Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 14. apr 2016, 19:34

Guldlok skrev:Jeg går ledig lige nu og jeg forstår sgu godt kvinder der undlader at informere om graviditet til jobsamtalen.
Det er ikke for sjov at gå ledig og der er visse krav fra jobcenter og a-kasse (og samfundet generelt) til ledige. Skulle man så spolere sine jobmuligheder pga. graviditet (planlagt såvel som uplanagt).

Det er da også noget af et dilemma, for man skal jo gøre tæt på hvad som helst for at få job, hvis man er ledig, men samtidig risikere et evt. job fordi man er ny-gravid?


Man skal søge (mindst) 1-2 job om ugen, logge på jobnet.dk regelmæssigt, udfylde sin joblog og sit ydelseskort, når man er ledig. Det er irriterende, men ikke i nærheden af "hvad som helst". Dilemmaet er ret nemt at undgå - gravide kan jo bare søge i store private virksomheder eller i det offentlige, hvor de har langt større chancer for at blive ansat. Der er ikke krav fra jobcenter eller A-kasse om at man skal søge i små eller nye virksomheder.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guldfisk » 15. apr 2016, 04:38

Advocatus-Diaboli skrev:
Guldlok skrev:Jeg går ledig lige nu og jeg forstår sgu godt kvinder der undlader at informere om graviditet til jobsamtalen.
Det er ikke for sjov at gå ledig og der er visse krav fra jobcenter og a-kasse (og samfundet generelt) til ledige. Skulle man så spolere sine jobmuligheder pga. graviditet (planlagt såvel som uplanagt).

Det er da også noget af et dilemma, for man skal jo gøre tæt på hvad som helst for at få job, hvis man er ledig, men samtidig risikere et evt. job fordi man er ny-gravid?


Man skal søge (mindst) 1-2 job om ugen, logge på jobnet.dk regelmæssigt, udfylde sin joblog og sit ydelseskort, når man er ledig. Det er irriterende, men ikke i nærheden af "hvad som helst". Dilemmaet er ret nemt at undgå - gravide kan jo bare søge i store private virksomheder eller i det offentlige, hvor de har langt større chancer for at blive ansat. Der er ikke krav fra jobcenter eller A-kasse om at man skal søge i små eller nye virksomheder.


Hvad hvis hun er ved at ryge ud af dagpengesystemet?
Og hendes uddannelse/kvalifikationer kun er rettet mod private virksomheder?
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 15. apr 2016, 10:28

Guldfisk skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Guldlok skrev:Jeg går ledig lige nu og jeg forstår sgu godt kvinder der undlader at informere om graviditet til jobsamtalen.
Det er ikke for sjov at gå ledig og der er visse krav fra jobcenter og a-kasse (og samfundet generelt) til ledige. Skulle man så spolere sine jobmuligheder pga. graviditet (planlagt såvel som uplanagt).

Det er da også noget af et dilemma, for man skal jo gøre tæt på hvad som helst for at få job, hvis man er ledig, men samtidig risikere et evt. job fordi man er ny-gravid?


Man skal søge (mindst) 1-2 job om ugen, logge på jobnet.dk regelmæssigt, udfylde sin joblog og sit ydelseskort, når man er ledig. Det er irriterende, men ikke i nærheden af "hvad som helst". Dilemmaet er ret nemt at undgå - gravide kan jo bare søge i store private virksomheder eller i det offentlige, hvor de har langt større chancer for at blive ansat. Der er ikke krav fra jobcenter eller A-kasse om at man skal søge i små eller nye virksomheder.


Hvad hvis hun er ved at ryge ud af dagpengesystemet?


Det har ingen betydning for de "visse krav fra jobcenter og a-kasse" som hun nævnte.

Og hendes uddannelse/kvalifikationer kun er rettet mod private virksomheder?


Tja - eftersom jeg skrev "søg i store private virksomheder eller i det offentlige", og vi så kan udelukke offentlige virksomheder, hvad tror du så mit svar bliver?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 15. apr 2016, 14:00

Ballademager skrev:Telefonsælgere er SÅ irriterende :(


Dét forarger da vist ingen, at du siger det? :gruble:

_____


Jeg er ligeglad med folks husdyr. Altså, selvfølgelig synes jeg ikke, de skal lide eller slås ihjel eller noget. Men jeg gider fx ikke læse om dem på Facebook og forstår på ingen måde de bånd, folk kan knytte til et dyr. Det interesserer mig ikke, at husdyr fylder år eller har været hos dyrlægen. Og jeg synes heller ikke, de er nuttede. Som regel er hunde, katte, hamstere, undulater osv, osv mest af alt lidt irriterende, lidt ulækre, lidt lugtende og forstyrrende at være i nærheden af. Folk, der sørger over en død hund eller kat ... Jeg fatter det ikke! Men jeg siger det selvfølgelig ikke. Jeg forsøger blot at huske, at jeg jo bare knytter andre bånd og sørger over andet.

Det betyder heller ikke, at jeg er en af dem, der siger, at jeg synes, folk skulle lade være at poste om deres dyr på Facebook. Kunne ikke drømme om at ville bestemme over andre. Jeg scroller bare forbi det. Ligesom andre scroller forbi opslag med babyer smurt ind i mad og lort. Men det må man ikke sige. Hvis man synes husdyr er overflødige, er man en kold skiderik.
Senest rettet af ManicNinja 16. apr 2016, 09:32, rettet i alt 1 gang.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 15. apr 2016, 21:04

Du tager fejl.
3
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf musel » 16. apr 2016, 00:08

Jeg er enig med Advocatus-Diaboli.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 17. apr 2016, 19:38

Jeg synes jagt er spændende.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 17. apr 2016, 22:02

Skal jeg på besøg i et hjem med hund eller kat, glæder jeg mig mere til at se dyret end mennesket.
5
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sjo » 18. apr 2016, 11:58

Folk får børn hver dag, så fantastisk er det altså heller ikke, at du er gravid!
2
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 18. apr 2016, 12:17

Hvis børnenes far havde langet min søster een på låget, ville jeg ikke klandre ham.
Victimblaiming lige dér.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 18. apr 2016, 15:05

Jeg har et ynglingsbarn.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23097

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 18. apr 2016, 15:11

icelady skrev:Jeg har et ynglingsbarn.

Yngling eller yndlings? :afro: :deer:
19
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7395

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 18. apr 2016, 16:50

Sommetider skal jeg bide mig selv virkelig hårdt i tungen for ikke at brøle "skrub ud og leg på motorvejen, dit gigantiske, naragtige, fedtede RØØØØØVHUUUUUL!" til min eksmand.
Faktisk synes jeg at jeg fortjener en virkelig stor is fra Det Blå Ishus (med ekstra guf mellem kuglerne) for at udvise ekstraordinært stor tålmodighed med ham og en lille pose lakrids ved siden af for ikke at have slået ham ihjel i går.
2
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Rapfisk » 18. apr 2016, 17:07

Jeg synes, Yesterday er en overvurderet sang.

Jeg kan også godt forstå dem, der syntes, at Twist and Shout var noget larm, da den blev udgivet (men den er nu fed alligevel).
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Orchidea » 18. apr 2016, 19:56

Rapfisk skrev:Jeg synes, Yesterday er en overvurderet sang.

Jeg kan også godt forstå dem, der syntes, at Twist and Shout var noget larm, da den blev udgivet (men den er nu fed alligevel).



The Beatles er generelt overvurderet.

Eva Cassidy's version af yesterday er dog fantastisk.
1

Tilbage til "Generelt"