Blufærdighed

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Blufærdighed

Indlægaf Anilara » 15. apr 2016, 21:48

Edit: Wisse var selvfølgelig hurtigere ude med en lignende tråd - den kan findes her; viewtopic.php?f=7&t=2911 :)

Hvordan har du det med at være nøgen overfor en kæreste? Og er det anderledes end overfor et one-night stand?

Kan du være nøgen overfor dine forældre, søskende eller eget barn uden gener?

Hvordan har du det med omklædningsrum i svømmehallen eller fitnesscentret?

Synes du blufædigheden i dag generelt er øget, frem for da du var barn?
Senest rettet af Anilara 16. apr 2016, 05:48, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Blufærdighed

Indlægaf LadyFox » 15. apr 2016, 21:58

Hvordan har du det med at være nøgen overfor en kæreste? Og er det anderledes end overfor et one-night stand?
Fint, overfor begge. Men jeg finder det mere naturligt at være nøgen overfor folk jeg kender godt og bryder mig om og derfor finder jeg det også mere naturligt at være nøgen overfor en kæreste frem for en one-nighter.

Kan du være nøgen overfor dine forældre, søskende eller eget barn uden gener?
Ja.

Hvordan har du det med omklædningsrum i svømmehallen eller fitnesscentret?
Jeg fortrækker at bade alene, så når jeg har været i fitness går jeg i bad og klæder om hjemme. Fællesbad er ikke det fedeste, men jeg tolerere det fint hvis jeg f.eks. skal svømmehallen, men jeg er ikke typen der skaber opmærksomhed omkring mig selv i situationen.

Synes du blufædigheden i dag generelt er øget, frem for da du var barn?
Nej.
0
...
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Blufærdighed

Indlægaf Annione » 16. apr 2016, 00:48

Jeg vader uden problemer nøgen rundt i hele hytten, også når min kæreste er der.
Sidst jeg var single og sås med mænd var jeg mega tynd og lækker - så heller ikke der havde jeg problemer med at de så mig nøgen :-D

Mine forældre har ikke set mig nøgen i mange år. Pt. kan jeg heller ikke komme på en grund til at skulle være nøgen på min fars plejehjem :gruble:
Mine søskende skal ikke se mig nøgen. Overhovedet. Altså - mine brødre er 15-20 år ældre end mig. Hvorfor skulle vi være nøgne sammen?
Jeg har ikke børn.

Jeg har ingen problemer med at vade nøgen rundt i div. omklædningsrum, og jeg er faktisk heller ikke blufærdig overfor mine veninder. Jeg synes dog ikke længere at ture på toilettet behøver indebære en veninde. Heller ikke til fest. Det gjorde jeg ellers altid for 13-15 år siden.
Jeg sover som regel kun i trusser - men sover jeg sammen med en veninde, så tager jeg en tshirt på. Jeg er ikke blufærdig - men der er ingen grund til at de skulle komme til at røre ved mine bryster, når man sådan vender sig i sengen o.l.

Jeg har dog en veninde, som er meget blufærdig. Og hende bliver jeg også blufærdig over for - mest som en slags respekt for hendes blufærdighed. Vi rejser af og til sammen, men har aldrig set hinanden nøgne.

Jeg synes ikke blufærdigheden er øget i dag. Ikke hvad jeg bemærker i hvert fald.
0
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Blufærdighed

Indlægaf Thomas31 » 16. apr 2016, 01:44

Jeg skænkede det ikke en tanke dengang. Jeg kan intet huske udover irritationen over, at idrætstimerne var alt for korte. Det er sørgeligt, hvis det virkelig er nødvendigt at ændre på forholdene.
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Blufærdighed

Indlægaf heysamaysa » 18. apr 2016, 17:56

jeg er fuldstændig ligeglad med at være nøgen overfor min kæreste

- men ellers er jeg ikke særlig vild med det og jeg kunne slet ikke være nøgen overfor min familie!
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Blufærdighed

Indlægaf Sangius » 18. apr 2016, 18:05

Hvordan har du det med at være nøgen overfor en kæreste? Og er det anderledes end overfor et one-night stand?

Kan sagtens være nøgen overfor min mand. Men vi har også været sammen i mange år. One night stand, det kan jeg sgu ikke huske. Det er en del år siden, jeg sidst havde sådan et.


Kan du være nøgen overfor dine forældre, søskende eller eget barn uden gener?

Har ikke nogen far, men tror ikke jeg kunne være nøgen over for ham, hvis jeg havde en. Min mor kan jeg sagtens. Har kun brødre, og dem ville jeg ikke være nøgen overfor, men jeg ville ikke være pinligt berørt hvis de ved et uheld så mig nøgen. Børn har jeg ingen af, men kan sagtens være nøgen overfor min niece og nevø som er 9 og 12, så hvorfor ikke.


Hvordan har du det med omklædningsrum i svømmehallen eller fitnesscentret?
Det har jeg det helt fint med.

Synes du blufædigheden i dag generelt er øget, frem for da du var barn?
Næh, det har jeg ikke lige oplevet.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Blufærdighed

Indlægaf Anilara » 18. apr 2016, 21:37

Jeg har intet problem med at være nøgen overfor forældre eller min bror, hvis jeg har lånt bruseren hos en af dem. Ikke at jeg søger det, men jeg kan sagtens gå fra badeværelset nøgen til værelset hvor mit tøj er - det gør mine forældre også.. Så det var nok i sådanne tilfælde jeg tænkte.
0
Brugeravatar
Sunbeam
Indlæg: 46
Tilmeldt: 4. jan 2016, 06:22
Kort karma: 7
Likede indlæg: 44

Re: Blufærdighed

Indlægaf Sunbeam » 26. apr 2016, 23:53

Jeg har ikke nogen kæreste, men generelt har jeg det ikke så godt med at være nøgen i situationer, hvor der er fokus på nøgenheden, fordi jeg ikke synes, jeg er specielt pæn nøgen.

Jeg har det heller ikke godt med at være nøgen over for min familie, fordi vi ikke har et ret tæt forhold. Veninder har jeg det fint med, og jeg har det også fint med at være nøgen i omklædningsrum, for der er det ikke min krop, der er i fokus, som det fx er ved sex.

Jeg ved ikke, om det har ændret sig, siden jeg var barn. Næh, det tror jeg ikke faktisk. Eller tværtimod er folk måske endda blevet mindre blufærdige, især unge piger, der sender nøgenbilleder af sig selv til nærmest fremmede.

Gad vide, hvor mange gange ordet nøgen er nævnt i denne debat :D
0

Tilbage til "Livets forhold"