DenBlødeJyde skrev:Jer, der har rejst alene. Hvilke destinationer kan i anbefale?
Jeg var i Edinburgh for nogle år siden og sidste år var jeg i Wien. Jeg har tænkt på at tage ud og rejse igen i år, og overvejede egentlig Wien igen, fordi jeg blev smask forelsket i byen, men overvejede også at prøve noget andet.
Det skal gerne være en by, hvor der er noget kultur og oplevelser. Hvor der tales engelsk eller tysk, eller hvor befolkningen er rimelig habil i engelsk. Gerne i Europa med mulighed for direkte fly fra Billund. Tog kunne også være en mulighed.
Overvejede egentlig også bare at tage en uge i København og være lidt turist i eget land.
Det jeg godt kunne lide ved Wien er, at der er et godt fungerende offentligt transportnet. Selvom det er en stor by, så var jeg aldrig utryg eller usikker. Samme "vibe" må der også gerne i den by jeg skal til næst gang.
Bruxelles var jeg virkelig glad for. Højt engelskniveau som generelt i Benelux
Der er masser at se, særligt var jeg glad for deres gavle med malerier fra forskellige tegneserier, som der er virkelig mange af spredt rundt i byen.
Ellers er Berlin også oplagt - virkelig en skøn by og let at komme rundt i, selv om de ting, man gerne vil se, af gode grunde ligger lidt spredt.
Jeg har også haft fine oplevelser med at rejse selv i Rom, Krakow, Riga og flere andre steder (og London
), men jeg tror umiddelbart, Bruxelles og Berlin bedst rammer den vibe, du beskriver.