Vilde steder du har besøgt

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Mus84 » 25. aug 2015, 20:25

Wizzze skrev:
Mus84 skrev:Antelope Canyon, Arizona, USA

antelopecanyon1.jpg


Antelope-Canyon-2.jpg


Virkelig et af de smukkeste steder i verden, prøvede I også at sejle ind fra Lake Powell?


Nej, vi sejlede ikke, det må blive en anden gang.

Men fantastisk sted, en af de største oplevelser på vores rundrejse.

Vi kom derud med det første hold en tidlig morgen så der var kun ganske få mennesker. Det kan virkelig anbefales at komme så tidligt som muligt, også i forhold til at tage billeder.
1
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Krølle » 25. aug 2015, 20:40

Wizzze skrev:Hvad jeg lige kunne finde fra New Orleans, Mardis Gras.
Synes de har fanget dig meget godt :P

Billede


More like this - dit billede var fra dagen efter.... :devil:

Jesus. Jeg er ikke særlig hemmelig på den nye hemmelige debat :S
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Krølle » 25. aug 2015, 20:41

Men seriøst. Vores hotel i NO var det vildeste. Balkonen hørte til værelset og det hele var så freaking lækkert. Yummi!
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2015, 20:59

Krølle skrev:Men seriøst. Vores hotel i NO var det vildeste. Balkonen hørte til værelset og det hele var så freaking lækkert. Yummi!


Den by er jo all about the balconies :love:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Neenah » 25. aug 2015, 21:26

Mit er ikke ligefrem natur. Men der var den her boghandel, og den lå seriøst midt ude i ingenting. Omkring 2 timers kørsel fra en lillebitte by i Arizona kommer vi frem til denne bygning, og besøgte manden, der nok er mere kendt end butikken. Det var sgu en oplevelse. Vi fik også en lille sang :D

DSC_0437.JPG


Men der var også Hwy 1, som var så fantastisk smuk (og laaaaaang :sarkasme: )
IMG_2449.JPG
3
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Hunkat » 26. aug 2015, 07:23

Baiyoke Sky Hotel i Bangkok. Det er den højeste bygning i byen og der er selvfølgelig en platform så man kan kigge ud. 85 etager, 300 meter over jorden. Der er restaurant på 79. sal mener jeg det var med glas hele vejen rundt.
Og så står man deroppe på toppen og kigger ud og indser at man stadig ikke kan se hvor byen ender. Det er syret.
(ikke egne billeder desværre)

Billede
Billede
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Panton » 26. aug 2015, 10:18

Hold nu op hvor har I alle set virkelig fede steder :love:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf didas » 26. aug 2015, 11:11

Havde helt glemt disse to, som også var ret store oplevelser på hver deres måde.

Tempelpladsens Kirke i Helsinki, den er delvist underjordisk og hugget ud i bjerget.

Billede

Erimitagen og Vinterpaladset i Sankt Petersborg. FYI, alt hvad der er "guldfarvet" overalt på paladserne er belagt med 24 karat guld :8:

Billede

Billede

Billede
Senest rettet af didas 26. aug 2015, 11:14, rettet i alt 1 gang.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Sophaya » 26. aug 2015, 11:12

Jeg har været inde i Keopspyramiden, hvilket var ret vildt. Vi red også rundt om sfinksen. Så har jeg dykket i Thailand og Egypten, hvilket var endnu vildere. Har også set flere templer og flot natur i Thailand, men har desværre ingen billeder på denne computer. Jeg har boet i Frankrig ved La côte de granite rose(billede), som jeg synes er afsindig smuk. Desuden har jeg boet i San Francisco som barn, hvor vi så kæmpetræer og jeg var meget betaget.
download.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf didas » 26. aug 2015, 11:17

Og lige som svar til @Skumfidusen Denne her kirke har i hvert fald en kuppel af kobber og glas, så det er nok den :)

Billede
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
MitBrugernavnHer
Indlæg: 47
Tilmeldt: 26. aug 2015, 12:22
Kort karma: 0
Likede indlæg: 32

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf MitBrugernavnHer » 26. aug 2015, 12:26

egernunge skrev:Lake Louise i Banff-nationalparken i Alberta, Canada. Fordi det bare er et helt ubeskriveligt smukt sted. Billedet herunder yder det slet ikke retfærdighed.

Billede


Er det ikke Moraine Lake på billedet?

Det bliver det ikke dårligere af, synes faktisk at Moraine Lake er flottere end Lake Louise.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf flicka » 11. sep 2015, 16:19

Easter Island 509_2.jpg


Jeg tror, Påskeøen topper min liste over vilde steder, jeg har været. Det var virkelig surrealistisk - det føles stadig lidt sådan, når jeg kigger på billederne. Det er jo seriøst midt i ingenting - der er kun hav, hav og mere hav så langt øjet rækker. Og alligevel er der nogen, der har valgt at slå sig ned der i fordums tid og skabe disse fantastiske moai'er.

Jeg får stadig gåsehud ved tanken om indflyvningen - jeg havde fløjet i flere timer og ikke set andet end hav. Og lige pludselig drejer flyet og cirkulerer let, hvor jeg så kan se en lille ø og da flyet kommer tættere på, kan jeg se en række moai'er. Og så er vi landet. Det var virkelig en kort landing. Og virkelig syret at se rækken med moai'er ved havet. Det var min første rejse på egen hånd, efter min rejsemakker var taget hjem til DK.

Runner up må være min og rejsemakkerens vandretur på Salkantay-trekket til Machu Picchu. Det var en fantastisk smuk vandretur på 7 dage, hvor vi nåede op i knapt 5100 meters højde. Og på store dele af trekket var det kun os to, guiden og nogle bærere. Det var først da vi nåede Inka-trail, at vi mødte andre mennesker. Machu Picchu var også et fantastisk syn, men det var allerbedst da vi løb på Inka Trail i mørke op til Sun Gate for at se solopgangen og en helt mennesketomt Machu Picchu. Vi var nr. 2 og 3 der kom op til Sun Gate den morgen, så det var ekstra specielt, især fordi solopgangen var så flot. Da vi så gik ned til Machu Picchu var det ikke så ekstraordinært, fordi der var simpelthen så mange turister. Men på de mere stille steder, så var det fascinerende at gå rundt og tænke på hvordan inkaerne kunne bygge sådan noget.

Her sidder jeg (med blå kasket til venstre) og rejsemakkeren i knapt 5100 meters højde ved Salkantay, som ses i baggrunden med sne på :)
169 kopi.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf Annione » 12. sep 2015, 11:50

flicka skrev:
Easter Island 509_2.jpg


Jeg tror, Påskeøen topper min liste over vilde steder, jeg har været. Det var virkelig surrealistisk - det føles stadig lidt sådan, når jeg kigger på billederne. Det er jo seriøst midt i ingenting - der er kun hav, hav og mere hav så langt øjet rækker. Og alligevel er der nogen, der har valgt at slå sig ned der i fordums tid og skabe disse fantastiske moai'er.

Jeg får stadig gåsehud ved tanken om indflyvningen - jeg havde fløjet i flere timer og ikke set andet end hav. Og lige pludselig drejer flyet og cirkulerer let, hvor jeg så kan se en lille ø og da flyet kommer tættere på, kan jeg se en række moai'er. Og så er vi landet. Det var virkelig en kort landing. Og virkelig syret at se rækken med moai'er ved havet. Det var min første rejse på egen hånd, efter min rejsemakker var taget hjem til DK.


Tak, nu glæder jeg mig endnu mere til at komme til Påskeøen :love2:
2
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf flicka » 12. sep 2015, 12:01

Annione skrev:
flicka skrev:
Easter Island 509_2.jpg


Jeg tror, Påskeøen topper min liste over vilde steder, jeg har været. Det var virkelig surrealistisk - det føles stadig lidt sådan, når jeg kigger på billederne. Det er jo seriøst midt i ingenting - der er kun hav, hav og mere hav så langt øjet rækker. Og alligevel er der nogen, der har valgt at slå sig ned der i fordums tid og skabe disse fantastiske moai'er.

Jeg får stadig gåsehud ved tanken om indflyvningen - jeg havde fløjet i flere timer og ikke set andet end hav. Og lige pludselig drejer flyet og cirkulerer let, hvor jeg så kan se en lille ø og da flyet kommer tættere på, kan jeg se en række moai'er. Og så er vi landet. Det var virkelig en kort landing. Og virkelig syret at se rækken med moai'er ved havet. Det var min første rejse på egen hånd, efter min rejsemakker var taget hjem til DK.


Tak, nu glæder jeg mig endnu mere til at komme til Påskeøen :love2:


Selv tak - du kan roligt glæde dig. Jeg kan dog anbefale dig at skaffe bogen "A companion to Easter Island" af James Grant Petekin. Den er fuld af gode tips - også hvornår det er bedst at besøge de forskellige steder og undgå alt for mange turister.

Jeg rejste på backpacker-måden, så jeg tog faktisk en del af øen til fods eller på cykel. En enkelt dag havde jeg lejet en bil, så jeg kunne komme til den anden ende af øen. Og det var en fed måde at udforske øen på. Der er flere spændende grotter med hulemalerier eller helleristninger, som man ikke ser, hvis man tager rundt med turistbus. Jeg gad simpelthen ikke tage rundt i proppede turistbusser med guide og undgik uden problemer turisterne ved at bruge bogen og selv komme rundt.
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Vilde steder du har besøgt

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. sep 2015, 12:22

(Alle billeder er taget fra nettet, da det lige skulle gå lidt hurtigt, og jeg i øvrigt er en elendig fotograf)

Det må være Versailles´ slotshave. Jeg har besøgt en hel del slotsanlæg rundt omkring i Europa, men det her tog helt pippet fra mig.
Afstandene er enorme, og det tog min veninde og jeg 3½ time at gå rundt om bassinerne, hvis det faktisk ikke kun var det første, vi nåede at komme rundt om. Godt vi havde madpakke med!
Der er fri entré til haven, og hvis man skal vælge imellem den og så slottet, vil jeg virkelig anbefale, at man vælger haven.

Billede

Billede

Billede

Kirkegården fra 1. verdenskrig i Verdun er også en voldsom oplevelse:

Billede

Billede

Billede

Budapest, hvor vi var på byvandring, mens mørket faldt på.

Billede

Forhallen på Kunsthistoriches Museum i Wien + frokostrestauranten.

Billede

http://www.mts-vienna.com/guide/wp-cont ... rior-3.jpg
2

Tilbage til "Rejser"