Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 18. apr 2016, 11:24

Jeg kan finde ét aftenshold med gravid vand-motion her i århus. Men det koster 600 kr for 5 gange. Det er altså rimelig pebret synes jeg.. Men overvejer det kraftigt. For jeg er ikke særlig god til at svømme, så selv at tage afsted og bare svømme får jeg ikke meget ud af.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 18. apr 2016, 11:44

Jeg kan slet ikke findet noget vand-motion for gravide :/ Må spørge jordmoderen ved næste aftale.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 18. apr 2016, 12:32

Jeg dyrker desværre ikke rigtig motion - jeg kan ikke gå ture eller svømme uden at få smerter i hofterne. Min crosstrainer er stadig pakket ned efter vores flytning, men jeg tvivler nu også på, jeg ville have haft overskuddet til at bruge den ret meget.

Hvornår skal du til glukosebelastning Mittemis?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 18. apr 2016, 12:48

I får lige et par billeder af Knud i maven - han vil helst have armene foran hovedet, men det lykkedes at få enkelte billeder af ansigtet. Til gengæld ville han gerne vise sine fine, lange fingre frem. :)

Selvom jeg ikke tager på i vægt, så vokser han lystigt - han vejer omkring 1400 gram nu, så jordemoderen mente ikke, vi skulle regne med at få brug for str. 50!
Hun var i øvrigt rigtig sød og meget engageret. Hun gav mig forslag til gode fødestillinger i forhold til min hofte og forklarede om at gispe hovedet ud. Vi fik helt lyst til at hyre hende som privat jordemoder.

Min kæreste er ligeså irriterende ekstatisk som hele tiden og vil se videoen med skanningen igen og igen. Jeg er stadig mere lunken - jeg kan mærke varme følelser, når jeg tænker på det barn, der kommer ud på et tidspunkt - og dét er det vigtigste for mig. Og så er jeg glad for, at vi har det videoklip, så jeg kan se det engang efter fødslen og måske mærke noget mere.

Knud1.jpg
Knud.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 18. apr 2016, 12:50

Danseprinsesse: Jeg skal til glukose belastning den 4/5. Så der er lige et par uger endnu. Du havde graviditets diabetes ikke? Eller husker jeg forkert?
Tænker du ekstra meget over hvad du spiser osv? Er det en kulhydrat-fattig kost eller noget andet specielt du tænker over?..
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 18. apr 2016, 13:05

Mittemis skrev:Danseprinsesse: Jeg skal til glukose belastning den 4/5. Så der er lige et par uger endnu. Du havde graviditets diabetes ikke? Eller husker jeg forkert?
Tænker du ekstra meget over hvad du spiser osv? Er det en kulhydrat-fattig kost eller noget andet specielt du tænker over?..


Jo, det har jeg.
Jeg har tænkt over min kost fra starten, fordi jeg ikke ville tage for meget på - jeg har rigeligt i forvejen. Så jeg skulle faktisk ikke rigtig ændre noget. Det er ikke sådan, at jeg er blevet anbefalet at undgå kulhydrater, man skal bare følge de normale kostråd og så undgå store mængder sukker ad gangen.
Jeg måler blodsukker før og efter måltid 2 gange i ugen. I går fik vi f.eks. hjemmelavet pizza med hvid bund, og det kunne jeg se på målingen - altså den var stadig inden for grænsen, men højere end normalt. Så i det daglige sørger jeg for primært at vælge fuldkorn/grønt til måltiderne.
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 18. apr 2016, 13:08

Jeg er 22+4 nu, og dyrker stadig motion 3-5 gange om ugen. Både Crossfit, alm fitness og lange gåture. Fitness og gåturene er ikke blevet hårdere, men til crossfit er der øvelser jeg ikke kan lave - heldigvis kan der skaleres. Jeg tror der er ret stor forskel på, om man er vandt til at dyrke motion før man blev gravid eller ej. Det anbefales jo ikke at gå igang med noget hårdt, medmindre man er vandt til det. Vandgymnastik tror jeg helt sikkert er en god idé :)
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 18. apr 2016, 14:06

Mittemis skrev:Jeg kan finde ét aftenshold med gravid vand-motion her i århus. Men det koster 600 kr for 5 gange. Det er altså rimelig pebret synes jeg.. Men overvejer det kraftigt. For jeg er ikke særlig god til at svømme, så selv at tage afsted og bare svømme får jeg ikke meget ud af.


Jeg skal give 570 for 8 gange. Det er da pebret, men jeg ville så gerne prøve :) Jeg kommer heller ikke afsted og 'bare' svømmer selv.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 18. apr 2016, 14:27

Jeg cykler ca 20 km om dagen. Det er for hårdt nu, så jeg har lånt en elcykel. Jeg var heller ikke i vildt god form før graviditeten, og kan i den grad mærke det nu! Jeg synes egentligt jeg tænker over kosten osv, men har nu taget 6 kg på. Sidst tabte jeg kun 5 kg på fødsel og amning, så det stresser mig lidt... på den anden side kun lidt, gider faktisk ikke slå mig selv i hovedet over det...
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 18. apr 2016, 18:55

Hold nu kaje de der ligamentsmerter kan være ubehagelige! Blev da helt bekymret indtil jeg fik googlet og kunne se de kunne være ret smertefulde uden den betyder noget.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 19. apr 2016, 08:05

Danseprinsesse skrev:
Min kæreste er ligeså irriterende ekstatisk som hele tiden og vil se videoen med skanningen igen og igen. Jeg er stadig mere lunken - jeg kan mærke varme følelser, når jeg tænker på det barn, der kommer ud på et tidspunkt - og dét er det vigtigste for mig. Og så er jeg glad for, at vi har det videoklip, så jeg kan se det engang efter fødslen og måske mærke noget mere.

Knud1.jpg
Knud.jpg


Hvor er han fin :love2:

Du må altså ikke være for hård ved dig selv ang følelser for baby. Jeg har heller ikke de store følelser når jeg ser på scanninger og den slags - min mand sidder ved siden af og tuder:) Vi er jo bare forskellige på den måde.
1
DGrayish
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1. sep 2015, 14:01
Kort karma: 30
Likede indlæg: 430

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DGrayish » 19. apr 2016, 13:51

Hold op hvor ser han bare sød ud Danseprinsessse!

Jeg har kun tre uger til termin nu - og jeg er bare helt åndssvagt træt. Jeg har ingen energi til redebygning eller praktiske gøremål. Faktisk har jeg ikke engang energi til at glæde mig til at babyen snart kommer. Jeg har mest lyst til at sove til fødslen går igang.
Forhåbentligt går det over af sig selv - har helt vildt dårlig samvittighed over at jeg ikke rigtigt nyder den sidste tid af graviditeten. Til dem er jer der har prøvet at være højgravide: var i også meget trætte til sidst?
Tænker at jeg skal tage en tur til lægen, hvis det ikke bliver bedre.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 19. apr 2016, 14:39

DGrayish skrev:Hold op hvor ser han bare sød ud Danseprinsessse!

Jeg har kun tre uger til termin nu - og jeg er bare helt åndssvagt træt. Jeg har ingen energi til redebygning eller praktiske gøremål. Faktisk har jeg ikke engang energi til at glæde mig til at babyen snart kommer. Jeg har mest lyst til at sove til fødslen går igang.
Forhåbentligt går det over af sig selv - har helt vildt dårlig samvittighed over at jeg ikke rigtigt nyder den sidste tid af graviditeten. Til dem er jer der har prøvet at være højgravide: var i også meget trætte til sidst?
Tænker at jeg skal tage en tur til lægen, hvis det ikke bliver bedre.


Synes ikke du skal have dårlig samvittighed (lettere sagt end gjort, I know) men der er jo en grund til at man mange steder går fra på barsel 4 uger før termin. Det er jo netop for at man kan få tid til at slappe af og lade op til fødslen. Jeg tænker din krop sikkert bare er igang med at forberede sig ved at kræve mere søvn. Dermed ikke sagt at et kig ind forbi lægen ikke er en god idé, det synes jeg absolut det er, så kan du få af- eller bekræftet om det er OK at være så træt nu eller ej :kram:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 19. apr 2016, 15:05

DGrayish skrev:Hold op hvor ser han bare sød ud Danseprinsessse!

Jeg har kun tre uger til termin nu - og jeg er bare helt åndssvagt træt. Jeg har ingen energi til redebygning eller praktiske gøremål. Faktisk har jeg ikke engang energi til at glæde mig til at babyen snart kommer. Jeg har mest lyst til at sove til fødslen går igang.
Forhåbentligt går det over af sig selv - har helt vildt dårlig samvittighed over at jeg ikke rigtigt nyder den sidste tid af graviditeten. Til dem er jer der har prøvet at være højgravide: var i også meget trætte til sidst?
Tænker at jeg skal tage en tur til lægen, hvis det ikke bliver bedre.


Jeg husker ikke at jeg var sådan virkelig træt (men fødte også i uge35). Men jeg lavede ikke ret meget. Sad primært i sofaen på debatten :-D
Alting var hårdt til sidst. Og jeg sov mange lure.

Slip den dårlige samvitttighed og smid dig på sofaen. Man ved aldrig hvornår man får muligheden igen :kys:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 20. apr 2016, 06:09

DGrayish skrev:Hold op hvor ser han bare sød ud Danseprinsessse!

Jeg har kun tre uger til termin nu - og jeg er bare helt åndssvagt træt. Jeg har ingen energi til redebygning eller praktiske gøremål. Faktisk har jeg ikke engang energi til at glæde mig til at babyen snart kommer. Jeg har mest lyst til at sove til fødslen går igang.
Forhåbentligt går det over af sig selv - har helt vildt dårlig samvittighed over at jeg ikke rigtigt nyder den sidste tid af graviditeten. Til dem er jer der har prøvet at være højgravide: var i også meget trætte til sidst?
Tænker at jeg skal tage en tur til lægen, hvis det ikke bliver bedre.


Så længe har jeg aldrig været gravid - men jeg husker også de sidste par uger som i en døs. Hurra for barsel! Hvor meget nødvendigt mangler du til din redebygning? Altså - har du dårlig samvittighed over ikke at få sat wallstickers op, eller mangler I at købe seng og barnevogn? Hvis det er det første ville jeg med super samvittighed sove og hvile. Er det det sidste må du jo tage en lille ting om dagen, og hvile resten af tiden.
0

Tilbage til "Graviditet"