At møde hele den pukkelryggede

Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf 2SHY » 12. sep 2015, 12:21

Min storebror har fundet sig en kæreste, og jeg er glad på hans vegne. Hun er en stille og rolig og ganske sød pige og har 2 børn på 8 og 12 fra et tidligere forhold. Min mor og jeg er aldrig blevet introduceret til min brors kærester før, så det er store sager, at vi møder hende nu. Vi mødte hende første gang i sidste uge og i dag dukker de så op... med hendes børn også.

Børnene var ganske søde såmænd, men jeg sidder alligevel og synes, at det går vældig hurtigt med at møde hele den pukkelryggede. Nu ved jeg ikke, hvor længe de har været sammen, men jeg ved at de har kendt hinanden længe.

Mine tanker går nok mest i retning af, at jeg synes, det vil være super synd for børnene, hvis de introduceres til hele familien, og de så evt. går fra hinanden. Jeg ville selv (endda som voksen) blive lidt underlig tilpas over at blive introduceret til min mors kæreste (hvis hun havde en) og hele dennes familie.

Jeg ved ikke, om jeg bare er sippet eller uforstående fordi jeg ikke selv har børn. Jeg synes bare, det går utroligt hurtigt, og jeg håber ikke at nogen brænder sig.

Jer med børn: Hvornår og under hvilke omstændigheder lader I jeres børn møde en ny kæreste og dennes familie?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf Tibbler » 12. sep 2015, 12:26

Hvordan kan du synes, at det går for hurtigt, når du ikke ved, hvor længe de har været sammen?
4
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf D.itsen » 12. sep 2015, 12:33

Hvis jeg var klar til at møde den pukkelryggede og at han skulle møde min, så var det seriøst og så var jeg overbevist om at vi havde en fremtid sammen. Og så ville det falde mig meget naturligt at eventuelle børn også var en fast del af forholdet og derfor selvfølgelig også skulle møde familien.
Og hvis din bror ikke før har introduceret en kæreste for jer, så tror jeg det er meget seriøse tegn på at han tror på det er seriøst
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf 2SHY » 12. sep 2015, 12:38

Tibbler skrev:Hvordan kan du synes, at det går for hurtigt, når du ikke ved, hvor længe de har været sammen?

Det er nok mest en mavefornemmelse. Vi har først hørt om hende for 14 dage siden så derfor virker det meget nyt for os
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf 2SHY » 12. sep 2015, 12:40

D.itsen skrev:Hvis jeg var klar til at møde den pukkelryggede og at han skulle møde min, så var det seriøst og så var jeg overbevist om at vi havde en fremtid sammen. Og så ville det falde mig meget naturligt at eventuelle børn også var en fast del af forholdet og derfor selvfølgelig også skulle møde familien.
Og hvis din bror ikke før har introduceret en kæreste for jer, så tror jeg det er meget seriøse tegn på at han tror på det er seriøst

Det tvivler jeg heller ikke på, og jeg kan kun håbe på at det også er det. For det under jeg ham virkelig.

Men samtidig er jeg også meget bevist om, at han desværre tit brænder helt vildt for et eller andet og derefter brænder mindst lige så hurtigt ud af det. Og det er derfor jeg bliver lidt betænkelig ved det
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. sep 2015, 12:42

Jeg har selv prøvet at være barnet der skulle møde en ny familie, heldigvis var jeg ikke længere et barn da det skete.
Det er svært at komme med en gylden regel om hvor lang tid der bør gå før man introducerer, det skal vel være når man er helt sikker på at det ikke bare er en døgnflue. Og dét er der så nogle mennesker som har meget svært ved at vurdere.
Jeg husker ikke hvor lang tid der gik i mit tilfælde, men mit bud er 6 mdr eller mere endda. Det værste for mig var så noget helt andet, nemlig at det ligesom forventedes at familiære følelser automatisk ville spire imellem mig og dem fra dag 1. Det skulle være meget hjerteligt og smukt og hyggeligt, men sådan er virkeligheden bare ikke og det kom også til skue efterhånden.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf D.itsen » 12. sep 2015, 12:47

2SHY skrev:
Tibbler skrev:Hvordan kan du synes, at det går for hurtigt, når du ikke ved, hvor længe de har været sammen?

Det er nok mest en mavefornemmelse. Vi har først hørt om hende for 14 dage siden så derfor virker det meget nyt for os

Mine forældre hørte altså heller ikke ret meget om kæresten, før jeg pludselig havde meget travlt med at introducere ham, fordi vi meget seriøst var begyndt at snakke om at flytte sammen, og jeg stod og var ved at skulle opsige min lejlighed. Vi havde kendt hinanden et godt stykke tid, inden vi begyndte at se hinanden privat, og så gik der nogle måneder derfra før vi blev enige om at det var seriøst - og derfra gik det stærkt.

Hvis han ikke plejer at slæbe damer med hjem, selvom han nogen gange er lidt for spontan, så vil jeg på alle måder lade tvivlen komme ham/dem til gode og tro på at de mener det og det er meget velovervejet at børnene er blevet introduceret nu
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf 2SHY » 12. sep 2015, 12:55

Det kan godt tænkes at det bare er fordi jeg ikke selv har børn og kun yderst sjældent har haft kærester på besøg efter kort bekendtskab :gruble:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf MyGirl » 21. sep 2015, 13:51

Vi var meget forsigtige på det punkt, men det var nu engang det, vi begge havde det bedst med (det er min kæreste, der har børnene.) Det hænger nok også sammen med, at jeg lige skulle bruge noget tid på mentalt at "sluge", at han havde børn, og jeg havde brug for at føle mig klar og sikker nok på ham og os til at kunne gå helhjertet ind i en sådan relation.

Der gik vist et lille års tid, før jeg overhovedet mødte hans børn. Og så tror jeg, der formentlig er gået et år til halvandet mere, før børnene blev introduceret i min familie.

Nu er det over 6 år siden, jeg mødte min kæreste, og ungerne elsker min familie og omvendt :lun: Begge sider har taget helt fantastisk imod hinanden.

Det skal så siges i den forbindelse, at min familie bor i den anden ende af landet, og det er da muligt, at tidslinjen havde været en anden, hvis vi alle sammen boede tættere på hinanden. Og måske også, hvis vi havde været lidt ældre, da vi mødtes, hvilket alderen på børnene her kunne tyde på, din bror og kæresten er.

Jeg håber, din bror og kæresten tænker sig godt om, og tager hensyn til børnene i det hele, men (og det her ikke virkelig ikke negativt ment, selv om det måske lyder sådan) jeg synes ikke, det er noget, I skal blande jer i - særligt ikke nu, hvor "skaden er sket" (hvis I mener, det er en skade).

Så vær søde og rare og imødekommende uden at være forceret "familiære"/påtrængende overfor børnene, og lad kæresteparret styre, hvilken metode, der er bedst for dem. De kender - i hvert fald moren - børnene, og har forhåbentlig også tænkt på dem i denne forbindelse. Hvis det hele så skulle falde til jorden, har I da gjort jeres til, at I i hvert fald har været et positivt indslag for børnene.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf Thestral » 21. sep 2015, 14:00

Jeg havde kendt min kæreste i 2 måneder da han mødte min datter. På det tidspunkt havde jeg ikke fortalt mine forældre om ham. Det var først da han selv bad om at møde dem at jeg tog ham med derud så de kunne møde ham og da havde min datter sagt god for ham og han sagde god for hende.

Jeg tænker bare, at fordi i først har hørt om hende for 2 uger siden, er det jo ikke ensbetydende med at han ikke har kendt hende længere end det.
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf milisa » 22. sep 2015, 08:56

Sagt i allerbedste mening: Jeg tror, det måske er gået alt for hurtigt for jer mere end for børnene! :-) Mon ikke, hvis du lige stopper op, at alle dine tanker i bund og grund skyldes, at du selv blev sat ret godt og grundigt skakmat, fordi der lige pludselig stod et par unger, som du OGSÅ skulle forholde dig til OVENI, at storebror nu lige pludselig er kæreste-seriøs?!

Netop når nu brormand ikke lige har for vane at slæbe damer med hjem i tide og utide, så ville jeg være HELT rolig i denne sag, når han mener, at det er tiden, at I hilser på både kæreste og børn. :)
3
Tally-ho
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf 2SHY » 10. okt 2015, 12:51

Øv altså - vi skulle havd været til fødselsdag for kæresten og hendes datter og to timer inden vi skal være der ringer min bror og siger det er aflyst fordi de er gået fra hinanden :( Så nu står vi præcis i den situation jeg frygtede hvor han er blevet glad for børnene og omvendt og alle er kede af det :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf girl_beat » 10. okt 2015, 12:55

2SHY skrev:Øv altså - vi skulle havd været til fødselsdag for kæresten og hendes datter og to timer inden vi skal være der ringer min bror og siger det er aflyst fordi de er gået fra hinanden :( Så nu står vi præcis i den situation jeg frygtede hvor han er blevet glad for børnene og omvendt og alle er kede af det :(


Øv, det er jeg ked af at høre på alles vegne. Og lidt uheldigt at I får beskeden lige før en planlagt fødselsdag :(
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf 2SHY » 10. okt 2015, 13:10

girl_beat skrev:
2SHY skrev:Øv altså - vi skulle havd været til fødselsdag for kæresten og hendes datter og to timer inden vi skal være der ringer min bror og siger det er aflyst fordi de er gået fra hinanden :( Så nu står vi præcis i den situation jeg frygtede hvor han er blevet glad for børnene og omvendt og alle er kede af det :(


Øv, det er jeg ked af at høre på alles vegne. Og lidt uheldigt at I får beskeden lige før en planlagt fødselsdag :(

Det var endda lige mens vi var ved at købe blomster til kæresten og gave til datteren han ringede :(

Vi ved så ikke præcis hvad der er sket men min bror kommer forbi til aftensmad og så må vi lige finde ud af hvordan og hvorledes. Vi ved der er noget med hendes eksmand der er noget rigtig rod så måske har hun ikke kunnet overskue det lige nu. Men under alle omstændigheder er det bare rigtig synd for alle involverede :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: At møde hele den pukkelryggede

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. okt 2015, 15:52

Nu hvor jeg læser din update sammen med resten af tråden, kommer jeg til at tænke på, om du mon har haft en dårlig mavefornemmelse omkring det hele, som du ikke rigtig har kunne adressere. Som du skildrer det, er jeg enig med de andre i, at der ikke lyder til at være noget suspekt, men nogle gange kan man, selv efter en god og positiv oplevelse, alligevel godt sidde tilbage med en udefinerbar følelse af, at et eller andet inderst inde ikke lovede så godt.
0

Tilbage til "Børn"