Irriterende reklamer og gratis aviser

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Irriterende reklamer og gratis aviser

Indlægaf Jørn » 19. apr 2016, 17:28

Der hvor vi bor, har ALLE i opgangen (på nær min viv og jeg) - op til flere mærkater på postkassen, der står nede i opgangen,
med "Reklamer NEJ tak" * "Ingen gratis aviser". Og noget 3., som jeg ikke husker nu.

Vi har, som sagt, ikke.
Ja, jeg har, endda lavet et, hjemmelavet, badge med "Reklamer JA tak".
IKKE for at provokere (vi er lige glade med, og de andre i opgangen ikke vil have reklamer ! Det må de, virkeligt, selv om !)
Nej - jeg har sat det på, fordi ALLE andre (end os) har sådan et Reklamefri bagde.

Og vi vil altså gerne have både reklamer og gratis lokalaviser !

Nåh !

Nu er det, at nogen (ved ikke hvem. Eller om det er flere) de får reklamer og aviser ALLIGEVEL ...

Så, hver uge, er der smidt reklamer og aviser på gulvet, som folk ikke selv gider tage med op og smide ud.

Jeg synes det er "noget sjusk" at der ligger reklamer og aviser.
(Desuden, har jeg dårlige erfaringer fra, hvor vi boede før, at nogle drenge (eller piger?) satte ild til papir i opgangen.

Det er så IKKE sket hos os (på den nye adresse) endnu. !

Jeg har sagt, at jeg vil sætte et opslag op, om at lade være det at smide reklamer og aviser på gulvet i opgangen.
Og så bede de beboere, om at klage til posthuset, eller blad-buddet.

Det vil min viv ikke have.
Hun ønsker ikke ufred (for så lidt).

Det gør jeg, såmænd, heller ikke, da vi har gode naboer/overboer/underboer !

Sidst jeg så det, smed jeg selv reklamer i containeren. (ikke stor ulejlighed), men det er jo ikke mit "job".
:blomst:
Er det mig der er sart ?
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Irriterende reklamer og gratis aviser

Indlægaf Annione » 19. apr 2016, 17:32

I vores opgang har vi en stor kruv stående, som trappevaskeren tømmer hver uge. Fungerer fint.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Irriterende reklamer og gratis aviser

Indlægaf Flora » 19. apr 2016, 17:45

Nej, jeg synes ikke du er sart. Hvis ingen fjerner det hober det sig jo op og det er da ikke rimeligt at du skal fjerne det. Det svarer jo til at de tømte skraldespanden i opgangen. Det ville da heller ikke være rimeligt.

Jeg synes godt du kan sætte en seddel i opgangen. Hvis folk har bare en snert af fornuft i hovedet, så burde det altså ikke skabe en konflikt.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Irriterende reklamer og gratis aviser

Indlægaf Rapfisk » 19. apr 2016, 17:50

Jeg ville kontakte distributøren. Uanset hvad må det være deres skyld, at der leveres for mange aviser.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Irriterende reklamer og gratis aviser

Indlægaf Jørn » 20. apr 2016, 07:45

Tak for svar ...
Nu afventer jeg ...

Men jeg tror, faktisk, at jeg vil sige det til distributøren af lokalavisen, da jeg kommer forbi hver uge, alligevel.
(Også selv om, det vel er dem, der får avis, og som ikke vil have avis, der skal sige det. - Men NEVER MIND - jeg gør det gerne)
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
bralle
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. okt 2015, 08:33
Kort karma: 5
Likede indlæg: 76

Re: Irriterende reklamer og gratis aviser

Indlægaf bralle » 20. apr 2016, 08:38

Sådan har det også været de steder jeg har boet til leje. Reklamer bliver smidt rundt omkring og man vælter sit affald i den nærmeste container uden at bekymre sig om sortering eller om containeren er fuld. Indtrykket er lidt, at når noget er alles ansvar er det ingens ansvar. De samme personer kan sagtens finde ud af at rydde op, når de flytter i en ejerbolig.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Irriterende reklamer og gratis aviser

Indlægaf Stars » 20. apr 2016, 09:30

Rapfisk skrev:Jeg ville kontakte distributøren. Uanset hvad må det være deres skyld, at der leveres for mange aviser.


Altså - ikke nødvendigvis.
Da datteren gik med aviser, var der nok 5-8 forskellige nej-tak-klistermærker på postkasserne, men det er kun et enkelt eller to, der er "de rigtige".
Hvis det ikke er det rigtige, må buddet ikke respektere det, da kunderne (butikkerne) betaler for at få delt reklamerne ud.
Det er forøvrigt nemt nok for buddene at finde rundt i: De behøver ikke kigge på mærkerne, der er adresse på omslagene rundt om reklamerne (og en liste, hvor der for hver enkelt adresse er krydset af, om de skal have reklamer og avis)
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Irriterende reklamer og gratis aviser

Indlægaf Studsgaard » 20. apr 2016, 09:43

Jeg tænker også, om ikke det er fordi der er de forkerte mærker på postkasserne.
Budene skal kun respektere de rigtige opdaterede mærker, som hører til de lister man melder sig på.
0
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Irriterende reklamer og gratis aviser

Indlægaf Jørn » 23. apr 2016, 08:46

De ser "rigtige ud" de "Nej tak til reklamer og gratis aviser"

(Tror jeg) - De er IKKE hjemmelavede.

Det er mit så : "Ja tak til reklamer og aviser"
(For der findes ikke et officielt "Ja tak".

Har også kun sat det på, fordi der er så mange af de andre.

Og vi vil gerne have ....
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Irriterende reklamer og gratis aviser

Indlægaf Stars » 23. apr 2016, 10:08

De "rigtige" får man ved at gå ind på PostDanmarks hjemmeside og tilmelde sig.
Det gælder 2 år, så man skal huske at forny det.
Klistermærket er IKKE nok, man SKAL være tilmeldt i registeret.

Hvis der ligger omslag fra reklamerne, kan du se hvem, de er beregnet til (men ikke hvem, der ret faktisk har fået dem, da ikke alle bude er lige omhyggelige)
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Irriterende reklamer og gratis aviser

Indlægaf Slettet bruger » 24. apr 2016, 04:57

Haha distributionsbranchen er rent anarki.

Buddet kan måske ikke et ord dansk og dårligt nok engelsk, og fatter tit ikke hvad de bliver instrueret om. De kan også finde på at lade en ven (der så ved endnu mindre hvad det går ud på) tage ruten og så dele pengene osv. Og de kan finde på at bytte identiteter. Det er ikke sikkert buddet overhovedet ved hvad et "net tak"-klistermærke betyder.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"