Nicolait skrev:Raenil skrev:fisken80 skrev:HerErJeg skrev:Jeg vil så sige, at skraldespande der er sparet væk alle steder, bare er skidetræls.
Vi har sådan et 5 km. stisystem, og der er bare NUL skraldespande. Når så hunden skal skide efter 200 m., så skal posen så bæres med rundt de næste 4,8 km.
Det undskylder ikke noget, men fremmer heller ikke at der bliver samlet op. Og der har været skraldespande i tidernes morgen, men de er sparet væk alle sammen.
Jeg tror bare ikke jeg helt forstår, hvorfor det er et problem at bære posen med sig. Det er jo ikke fordi den hverken fylder ret meget eller vejer ret meget.
Det er heller ikke noget problem, de fleste hundemennesker kan sagtens. Klogere hundeejere forsøger at starten ruten på en måde så man kommer forbi en skraldespand på den første del af turen, hvis det er muligt.
Men det er lidt træls at bære rundt på ting. Det er rarere at slentre en tur med hunden uden at holde noget i hænderne. Snoren er jo i den ene hånd, hunden skal klappes med den anden, den tredje bruger man så til lorteposen
Og så er der sikkert nogen der bruger de manglende skraldespande som undskyldning for at lade lorten ligge. Havde der været en skraldespand, havde de nok fundet en anden undskyldning.
Der er vel lommer i bukserne eller i den jakke, som du har på.
Jeg har set nogle hundeejere, der binder posen om snoren.
Altså, udover at jeg har en hund der helst skider i vores egen have, så slæber jeg pligtskyldigt rundt på lorten. Så du skal ikke overbevise mig.
Men for ligeglade hundeejere, så skal i huske, at på den ene side kan de vælge at ignorere problemet, og på den anden side kan de vælge at slæbe rundt på poser med og uden lort, binde det til snoren, putte det i lommer og tasker og alligevel have dårlig samvittighed på andres vegne over dem der ikke samler hundelort op.
Det ville da være langt nemmere bare at være ligeglad, og så komme med en eller anden tåget undskyldning om noget med skraldespande. Og føle at sig berettiget til at opføre sig sådan.