Indlægaf Dobbeltkonfekt » 19. mar 2024, 13:58
Jeg er ret glad for podcasts. Jeg bruger det lidt ligesom bøger: Til at lære noget nyt, til at stresse af, til at komme ud af mit hoved. Jeg lytter primært, når jeg vasker op, gør rent, tager bad eller går en tur.
Jeg er ret interesseret i parforhold, så jeg hører oftest podcasts relateret til det. Jeg har generelt læst meget om emnet (også gennem mit fag), men synes det er rart til dels at få nye faglige inputs (eller høre det samme fortalt på en anden måde), eller at få indblik i personlige fortællinger. Især har jeg lyttet meget til Hjerteflimmer for voksne, 112 for knustehjerter, Vores Parforhold, Hvad er der nu galt? samt Indsigt med Cleoh. Tændt på DR var virkelig er godt, fagligt funderet program, men DR har desværre fjernet det og har ikke planer om at lægge det op igen.
Nu ved jeg ikke, hvilken retning du arbejder indenfor, men der skulle være en virkelig spændende podcast-serie med Nancy McWillimas, jeg selv skal i gang med at høre, når jeg engang får noget mere søvn og bedre koncentration og hukommelse. Hun arbejder psykodynamisk (måske endda psykoanalytisk?), men jeg kender flere, der arbejder indenfor andre rammer, der stadig får et udbytte af det.
0