Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 20. apr 2016, 08:19

Persnikedy skrev:Om jeg er et brokhoved eller om DR1 er upassende må være op til (vejr) guderne

Igår sagde værten på Vores Vejr på DR1 noget der fik min kæbe til at falde ned.
Jeg syndes at det var dybt upassende at værten brugte ordet "Skizofrent" om vejret. Ment som i omskifteligt.

Men, det er jo ikke det skizofreni handler om. Han har som så mange andre valgt at bruge ordet skizofrent som om det var personligheds spaltning (dissociativ identitetsforstyrrelse). Ej men for helvede da også.
Hvad med helt ikke at bruge alvorlige psykiske diagnoser som reference til vejret...
"Orkanen over danmark var utrolig borderline"/"Regnen faldt som stres diagnoser over landet" eller måske er det endnu mere farverigt at bruge andre somatiske diagnoser "Som tarmslyng vil sneen komme ind vestfra"..

Eller måske værten skulle lade vær med at bruge: 1) diagnoser som beskrivelses ord, 2) i det mindste ikke bruge den forkerte diagnose

Jamen, argh... :tie:
Men nu er der sendt en klage til dr1


Pers - du er ikke den første der har undret sig: http://videnskab.dk/blog/nar-vejret-er- ... -helt-galt
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 20. apr 2016, 08:23

lillebjoern skrev:
Arh, det er det værste :D

Her den anden dag var jeg hjemme hos mine forældre og spise, og senere på aften nævnte min mor at hun var meget oppustet. Min far spørger om det er pillerne, hvortil jeg spørger min mor, "hvilke piller?". Der svarer min far så at hun tager hormonpiller så hun ikke skal leve som en nonne resten af sit liv.

Øh.... okay. Lad os ikke tale mere om det :mellow:


Er det meget slemt at vide, at ens mor tager hormonpiller for at slippe for gener i overgangsalderen? Måske en lidt "smart i en fart" måde at fortælle det på, og jeg ved sådan set godt, det var samlivet, du helst ikke vilel høre om, men det kan vel ikke være en overraskelse, at ens forældre har sex
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Julie » 20. apr 2016, 08:50

Det er upassende at filteret i min opvaskemaskine er så klamt! Føj! Det og så fjerne hår fra risten på badeværelse, er altså de klammeste rengøringopgaver :/
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 20. apr 2016, 09:43

Delfin skrev:
lillebjoern skrev:
Arh, det er det værste :D

Her den anden dag var jeg hjemme hos mine forældre og spise, og senere på aften nævnte min mor at hun var meget oppustet. Min far spørger om det er pillerne, hvortil jeg spørger min mor, "hvilke piller?". Der svarer min far så at hun tager hormonpiller så hun ikke skal leve som en nonne resten af sit liv.

Øh.... okay. Lad os ikke tale mere om det :mellow:


Er det meget slemt at vide, at ens mor tager hormonpiller for at slippe for gener i overgangsalderen? Måske en lidt "smart i en fart" måde at fortælle det på, og jeg ved sådan set godt, det var samlivet, du helst ikke vilel høre om, men det kan vel ikke være en overraskelse, at ens forældre har sex


Nej, det er det da heller ikke. Jeg er ligeglad med om hun tager hormoner, det var bare den måde min far sagde det på. :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 20. apr 2016, 10:12

dykkersild skrev:
Persnikedy skrev:Om jeg er et brokhoved eller om DR1 er upassende må være op til (vejr) guderne

Igår sagde værten på Vores Vejr på DR1 noget der fik min kæbe til at falde ned.
Jeg syndes at det var dybt upassende at værten brugte ordet "Skizofrent" om vejret. Ment som i omskifteligt.

Men, det er jo ikke det skizofreni handler om. Han har som så mange andre valgt at bruge ordet skizofrent som om det var personligheds spaltning (dissociativ identitetsforstyrrelse). Ej men for helvede da også.
Hvad med helt ikke at bruge alvorlige psykiske diagnoser som reference til vejret...
"Orkanen over danmark var utrolig borderline"/"Regnen faldt som stres diagnoser over landet" eller måske er det endnu mere farverigt at bruge andre somatiske diagnoser "Som tarmslyng vil sneen komme ind vestfra"..

Eller måske værten skulle lade vær med at bruge: 1) diagnoser som beskrivelses ord, 2) i det mindste ikke bruge den forkerte diagnose

Jamen, argh... :tie:
Men nu er der sendt en klage til dr1


Pers - du er ikke den første der har undret sig: http://videnskab.dk/blog/nar-vejret-er- ... -helt-galt


Jeg er selv skizofren, og har en allergi overfor misbrug af ordet skizofren til at forklare noget som er splittet.
Jeg burde have brokket mig herinde først så kunne jeg havde vedhæftet det link til klagen til DR1 :-D
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 20. apr 2016, 10:26

KitKat skrev:Jeg kørte bag en slamsugerbil i morges. Den havde et skilt bagpå, som jeg har set før og altid læst som:

I sidder og prutter
Vi kommer og sutter.

-og egentlig syntes jeg det var ret god humor.

I morges kom jeg så tæt nok på til rent faktisk at læse skiltet, og der står:

I skider og prutter
Vi kommer og sutter.

... skider?? :skeptisk: Dét synes jeg er et upassende ord at bruge i en reklame. (eller også er jeg bare upassende snerpet :gruble: )



SUTTER??? :ad!:

Det er, for mig, umanerligt langt mere ulækkert til en slamsuger end at man sidder og skider.
Er du sikker på, at der ikke stod "suger"?

Altså... dermed siger jeg faktisk, at at du læste stort set hvert et ord forkert på skiltet :lol:
7
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 20. apr 2016, 10:41

KitKat skrev:
Jep, dét er jeg ret sikker på. Det skal jo rime på "prutter"

(og nu googlede jeg mig så lige frem til firmaet for at dobbelttjekke, så helt sikker var jeg alligevel ikke, men den er god nok :lol:)


Ok, jeg har i dag lært at jeg ér sart på visse områder - det er så klamt at jeg næsten ikke kan have det.
Man kan kun 'sutte' med munden ('suge' kan gøres med slanger og rør og hvad har vi), og det ord er nu for evigt indprentet i min hjerne i forbindelse med toilettømning - jeg dør lidt nu.
8
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 20. apr 2016, 10:48

KitKat skrev:Undskyld :blomst: :kram:


Det er ok, jeg havde ikke engang selv set det komme :lol:
Senest rettet af Velvet-Goldmine 21. apr 2016, 07:52, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 20. apr 2016, 11:46

Smiling_Goat skrev:Forresten apropos forældre, sex og upassende adfærd.

Min mor og en af hendes veninder, var på besøg hos en veninde til min mors veninde (er I med?) Den her veninde fortalte i løbet af besøget, at hun havde fået ny dildo, og da hun kom hjem med den, var hun gået ind på sin teenagedatters værelse. Her havde hun tændt for dildoen og sagt til datteren: "Når du hører denne lyd, skal du ikke komme ind i mit soveværelse."

Det er simpelthen så klamt, at jeg mangler ord. Helt ufatteligt grænseoverskridende synes jeg.


Jeg er en af dem der bare synes min mor skal gå amok med knalderiet, og hun må hjertens gerne snakke med mig om det - det er helt top dollar. Men det der, det er alligevel alt for meget!
2
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 20. apr 2016, 12:55

Smiling_Goat skrev:
Delfin skrev:
lillebjoern skrev:
Arh, det er det værste :D

Her den anden dag var jeg hjemme hos mine forældre og spise, og senere på aften nævnte min mor at hun var meget oppustet. Min far spørger om det er pillerne, hvortil jeg spørger min mor, "hvilke piller?". Der svarer min far så at hun tager hormonpiller så hun ikke skal leve som en nonne resten af sit liv.

Øh.... okay. Lad os ikke tale mere om det :mellow:


Er det meget slemt at vide, at ens mor tager hormonpiller for at slippe for gener i overgangsalderen? Måske en lidt "smart i en fart" måde at fortælle det på, og jeg ved sådan set godt, det var samlivet, du helst ikke vilel høre om, men det kan vel ikke være en overraskelse, at ens forældre har sex


Altså et eller andet sted kan man da godt tillade sig at blive overrasket, hvis ens mor har gennemgået klimakteriet. Faldet i østrogenproduktionen medfører jo ofte vaginal tørhed, som betyder, sex bliver ubehageligt, hvorfor mange kvinder ender deres sexliv.

Så jeg ville nok også gå rundt i den naive forhåbning, til én knuste den.

Forældre har ikke sex. Sådan er det bare. Hvorfor tror du storken blev opfundet? :P


Tørhed findes der jo råd for. Det er en gammel skrøne, at sexlivet stopper efter klimakteriet. Der er selvfølgelig nogle, der ikke rigtigt gider mere, men du ville vist blive overrasket over, hvor mange der stadig har et sexliv, også i endnu højere alder. Måske knap så akrobatisk som de unge år. :D
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 20. apr 2016, 12:59

Smiling_Goat skrev:Forresten apropos forældre, sex og upassende adfærd.

Min mor og en af hendes veninder, var på besøg hos en veninde til min mors veninde (er I med?) Den her veninde fortalte i løbet af besøget, at hun havde fået ny dildo, og da hun kom hjem med den, var hun gået ind på sin teenagedatters værelse. Her havde hun tændt for dildoen og sagt til datteren: "Når du hører denne lyd, skal du ikke komme ind i mit soveværelse."

Det er simpelthen så klamt, at jeg mangler ord. Helt ufatteligt grænseoverskridende synes jeg.


Nok behøver det ikke være en hemmelighed, at voksne mennesker incl forældre har sex, men det der er langt ud over, hvad de behøver at få del i.
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 20. apr 2016, 13:04

Smiling_Goat skrev:
Men det er jo det jeg siger :P .. Man kan bl.a. tage østrogen for at genoprette... fugtbalancen :genert: .. Dokumentaren gav bare udtryk for, at det ikke var så mange kvinder, der var klar over det, hvorfor de bare affandt sig med det manglende sexliv.

Nå men det er vist efterhånden lidt af et sidespor :)


Ja eller noget så simpelt som glidecreme eller lokal hormonbehandling. Det er jo ikke os alle, der ønsker en decideret hormonbehandling.
Var det en dansk dokumentar? Det overrasker mig virkelig, hvis der findes kvinder i min generation, som ikke kender til de forskellige muligheder.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 20. apr 2016, 13:09

Lemonella skrev:Jeg orkede slet ikke min mors underlige udtalelser om sex.
Hun var desideret upassende i det meste af det hun lukkede ud.

Et par eksempler. "Store mænd kræver mere sex end små mænd". Min far var 172 cm. Så han krævede nok ikke så meget.

"Alt, hvad der ikke kommer ud mellem kvindens lår, kommer ud som bylder og sår". Med andre ord. Hun mente seriøst, at personer med mange bylder og bumser ikke fik sex nok.


Det er jo upassende uanset, hvem der hører på det. Jeg gad i hvert fald heller ikke tale med mine veninder på det plan.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 20. apr 2016, 13:15

Smiling_Goat skrev:
Delfin skrev:
Smiling_Goat skrev:
Men det er jo det jeg siger :P .. Man kan bl.a. tage østrogen for at genoprette... fugtbalancen :genert: .. Dokumentaren gav bare udtryk for, at det ikke var så mange kvinder, der var klar over det, hvorfor de bare affandt sig med det manglende sexliv.

Nå men det er vist efterhånden lidt af et sidespor :)


Ja eller noget så simpelt som glidecreme eller lokal hormonbehandling. Det er jo ikke os alle, der ønsker en decideret hormonbehandling.
Var det en dansk dokumentar? Det overrasker mig virkelig, hvis der findes kvinder i min generation, som ikke kender til de forskellige muligheder.


Jep, jeg mener DR producerede den.


Gad vide, hvilken planet de er faldet ned fra. Det har jo været almindelig brugt siden 70erne :forvirret: Selvom brugen har været for nedadgående i en årrække, bør man da vide det, hvis man bare har fulgt en lille smule med i timen. Jajada, man kan stadig forbavses over sine medsøstre
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anne Droid » 20. apr 2016, 16:02

Persnikedy skrev:
dykkersild skrev:
Persnikedy skrev:Om jeg er et brokhoved eller om DR1 er upassende må være op til (vejr) guderne

Igår sagde værten på Vores Vejr på DR1 noget der fik min kæbe til at falde ned.
Jeg syndes at det var dybt upassende at værten brugte ordet "Skizofrent" om vejret. Ment som i omskifteligt.

Men, det er jo ikke det skizofreni handler om. Han har som så mange andre valgt at bruge ordet skizofrent som om det var personligheds spaltning (dissociativ identitetsforstyrrelse). Ej men for helvede da også.
Hvad med helt ikke at bruge alvorlige psykiske diagnoser som reference til vejret...
"Orkanen over danmark var utrolig borderline"/"Regnen faldt som stres diagnoser over landet" eller måske er det endnu mere farverigt at bruge andre somatiske diagnoser "Som tarmslyng vil sneen komme ind vestfra"..

Eller måske værten skulle lade vær med at bruge: 1) diagnoser som beskrivelses ord, 2) i det mindste ikke bruge den forkerte diagnose

Jamen, argh... :tie:
Men nu er der sendt en klage til dr1


Pers - du er ikke den første der har undret sig: http://videnskab.dk/blog/nar-vejret-er- ... -helt-galt


Jeg er selv skizofren, og har en allergi overfor misbrug af ordet skizofren til at forklare noget som er splittet.
Jeg burde have brokket mig herinde først så kunne jeg havde vedhæftet det link til klagen til DR1 :-D


Jeg har allergi og bliver stødt over dit misbrug af ordet.
6
Klimatosse

Tilbage til "Generelt"