April 2016 - fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 19. apr 2016, 20:24

DetSorteCirkus skrev:
Nu bliver jeg lige nødt til at gå i sprogmode igen!
Er jams sønderjysk for at være småskidt? Det har min mor nemlig altid sagt, og jeg bruger også selv ordet, men jeg har ikke rigtig hørt andre gøre det. Vi siger godt nok jamsk, men det må være samme ord.


Helt i orden :lol:

Det er muligt, det er sønderjysk, vi har bare altid sagt det - både min mors eksmand fra Nørrebro og min alsiske mor. Hvem der så bragte det ind i vores ordforråd, er uvist...
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. apr 2016, 20:27

[quote="Guilded_Lily"]
Det er vist egentlig mest bare et gammelt ord :lol:
https://www.facebook.com/GyldendalOrdbo ... 7065506848

Men måske har det især levet videre i Sønderjylland.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 20. apr 2016, 07:55

DSC: God bedring til din mor :ae:

Guilded: Åh de dage kender jeg godt, maveskindet er spændt som et trommeskind, det er bare så :badr: Håber dagen i dag bliver bedre! (når det så er sagt, så lyder det megalækkert med nachos og pasta :savl: :D)

Sophaya: Fuck hvor træls med vægtøgning, selvom du har holdt dig på dydens smalle sti. Det er sikkert væske og forsvinder forhåbentlig af sig selv igen i løbet af et par dage.

Ally: Sejt med god træning, det er så fedt, når man er inde i en god rutine. Keep it up :gogo:

Og så kan jeg ikke lige huske mere, så undskyld til dem jeg har glemt.

... Her går det udemærket. Manden og jeg har lavet en lille 4-week challenge, hvor vi skal dyrke motion (i en eller anden grad) hver dag og har også hver især sat os nogle madmæssige mål. Min mand spiser og træner dog for at tage på/blive større, så det er lidt sjovt, når vi sparrer med hinanden, fordi vi både træner og spiser vildt forskelligt :D Men det er fedt at have det sammen og hver dag taler vi om hvordan dagen er gået mht. mad/motion osv. I weekenden håber jeg på, at vi kan finde på et eller andet træning sammen.

Og i den anledning har jeg forresten endelig fået afprøvet Nike Training Club-app'en. Lavede et program (Unbeatable) i går som varede 15 minutter og bestod af 5 øvelser, der blev gentaget 3 gange. Det var en blanding af puls og styrke, og jeg fik virkelig pulsen op og gav den maks. gas - det tror jeg sagtens jeg kan overskue at lave på mine hviledage og når vejret bliver bedre, så vil jeg lave nogle længere programmer nede i gården.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 20. apr 2016, 08:30

Guilded_Lily skrev:
Ja, det er farligt. Der er jo mulliarder af årsager til det - væske (der skal væske til at fordrive væske), cyklus, hvad man spist (især oksekød tager længere at fordøje og ligger derfor længere i tarmen), har man taget smertestillende, har man været mere stillesiddende end normalt osv. osv.

Dunk dig ikke i hovedet! :kys:


:kys:

Jeg ved det jo godt, man føler sig bare så god og så sker der alligevel ikke noget :P

--

Jeg fik gået hele to ture i går, men fik så også chips sammen med en veninde. Har dog fået købt sundt ind også!
I dag skal jeg være færdig med et kapitel i min rapport til arbejde, og det hænger mig langt ud af halsen lige nu. Jeg vil hellere spise end skrive. Jeg vil hellere se serier end skrive. Jeg vil hellere på debatten end skrive.
Nå, nu må jeg hellere tage mig sammen!
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 20. apr 2016, 08:47

Pandesteg skrev:
Guilded: Åh de dage kender jeg godt, maveskindet er spændt som et trommeskind, det er bare så :badr: Håber dagen i dag bliver bedre! (når det så er sagt, så lyder det megalækkert med nachos og pasta :savl: :D)


... Her går det udemærket. Manden og jeg har lavet en lille 4-week challenge, hvor vi skal dyrke motion (i en eller anden grad) hver dag og har også hver især sat os nogle madmæssige mål. Min mand spiser og træner dog for at tage på/blive større, så det er lidt sjovt, når vi sparrer med hinanden, fordi vi både træner og spiser vildt forskelligt :D Men det er fedt at have det sammen og hver dag taler vi om hvordan dagen er gået mht. mad/motion osv. I weekenden håber jeg på, at vi kan finde på et eller andet træning sammen.

Og i den anledning har jeg forresten endelig fået afprøvet Nike Training Club-app'en. Lavede et program (Unbeatable) i går som varede 15 minutter og bestod af 5 øvelser, der blev gentaget 3 gange. Det var en blanding af puls og styrke, og jeg fik virkelig pulsen op og gav den maks. gas - det tror jeg sagtens jeg kan overskue at lave på mine hviledage og når vejret bliver bedre, så vil jeg lave nogle længere programmer nede i gården.


Jeg siger dig, jeg lignede en gravid i 8.måned ovenpå den frokost - og det sad virkelig helt oppe i halsen. SÅ klamt! Og så kan jeg til min store glæde konstatere, jeg har rykket ved noget i hovedet, for oven på lidt over en måned, hvor jeg ikke har kunnet styre min trang til fed/tung mad, gik det lige i "spis-det-her-og-du-får-det-ondt-dårligt-så-ka'-du-lær'-det"-centeret. Det var ret fedt. Jeg overvejede at faste i dag, men det er jeg åbenbart ikke klar til endnu, så det må vente. Men jeg fik et stykke ristet rugbrød i stedet for toast til morgen. Yay.

Jeg ville også gerne køre sådan et projekt med min mand. Han har fået en mega vom af de smertestillende, han er på, og det begynder at gå mig lidt på (det går ham selv voldsomt på!), men samtidig er han begyndt at blive plaget af stærke smerter i diskusprolapserne igen, så han kan ikke motionere ret meget. Så er der kosten tilbage, og det bliver noget af en hurdle for ham.

Er det en IOS-app, du har fundet?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 20. apr 2016, 08:50

Jeg er lidt øm i arme og ryg efter træningen i mandags, så jeg kan ikke rigtig beslutte mig for, om jeg skal vente til i morgen med at træne.

For:
1) Jeg har lyst
2) Jeg er endelig kommet i gang igen

Imod:
1) Jeg har kun en time i dag, da mand og søn skal til dykning.
2) Vi mangler kød i boksen og andet, der skal toppes op.
3) Der kommer så mange trælse typer dernede om onsdagen.
4) Der vil gå længere tid mellem mulighederne for træning (onsdag til mandag eller torsdag til mandag)

Hm. Det giver vist lidt sig selv....eller hvad?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 20. apr 2016, 09:20

Guilded_Lily skrev:
Jeg siger dig, jeg lignede en gravid i 8.måned ovenpå den frokost - og det sad virkelig helt oppe i halsen. SÅ klamt! Og så kan jeg til min store glæde konstatere, jeg har rykket ved noget i hovedet, for oven på lidt over en måned, hvor jeg ikke har kunnet styre min trang til fed/tung mad, gik det lige i "spis-det-her-og-du-får-det-ondt-dårligt-så-ka'-du-lær'-det"-centeret. Det var ret fedt. Jeg overvejede at faste i dag, men det er jeg åbenbart ikke klar til endnu, så det må vente. Men jeg fik et stykke ristet rugbrød i stedet for toast til morgen. Yay.

Jeg ville også gerne køre sådan et projekt med min mand. Han har fået en mega vom af de smertestillende, han er på, og det begynder at gå mig lidt på (det går ham selv voldsomt på!), men samtidig er han begyndt at blive plaget af stærke smerter i diskusprolapserne igen, så han kan ikke motionere ret meget. Så er der kosten tilbage, og det bliver noget af en hurdle for ham.

Er det en IOS-app, du har fundet?


Ja det er det! Bare søg på Nike Training Club :) Den er god til inspiration til øvelser, men selve øvelsessessionerne kan være lidt irriterende. Og så kan jeg kun hente app'en til min telefon, ikke til iPad og det er lidt øv, for det var rart at se øvelser og nedtælling osv. i lidt større udgave end på min telefon. Især når man hopper rundt samtidig. Og ja, der er heller ingen audiocues. Men ja, ellers er den ganske glimrende! :-D

Håber I kan få gang i et eller andet sammen! Vi har skrevet hver vores mål op og hængt op på køleskabet, selvom det er lidt plat, så hjælper det også til at man husker at spørge, hvordan det går med den andens mål.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 20. apr 2016, 09:23

Pandesteg skrev:
Ja det er det! Bare søg på Nike Training Club :) Den er god til inspiration til øvelser, men selve øvelsessessionerne kan være lidt irriterende. Og så kan jeg kun hente app'en til min telefon, ikke til iPad og det er lidt øv, for det var rart at se øvelser og nedtælling osv. i lidt større udgave end på min telefon. Især når man hopper rundt samtidig. Og ja, der er heller ingen audiocues. Men ja, ellers er den ganske glimrende! :-D

Håber I kan få gang i et eller andet sammen! Vi har skrevet hver vores mål op og hængt op på køleskabet, selvom det er lidt plat, så hjælper det også til at man husker at spørge, hvordan det går med den andens mål.


Jeg har en androidtelefon. Jeg kan ikke lige tjekke, om den findes der lige nu, men det vil jeg da prøve.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 20. apr 2016, 09:26

Guilded_Lily skrev:Jeg er lidt øm i arme og ryg efter træningen i mandags, så jeg kan ikke rigtig beslutte mig for, om jeg skal vente til i morgen med at træne.

For:
1) Jeg har lyst
2) Jeg er endelig kommet i gang igen

Imod:
1) Jeg har kun en time i dag, da mand og søn skal til dykning.
2) Vi mangler kød i boksen og andet, der skal toppes op.
3) Der kommer så mange trælse typer dernede om onsdagen.
4) Der vil gå længere tid mellem mulighederne for træning (onsdag til mandag eller torsdag til mandag)

Hm. Det giver vist lidt sig selv....eller hvad?


Jeg ville vente til i morgen, mest fordi du bedre har tid dér (fornemmer jeg?) og også hvis du stadig er lidt øm. Ikke fordi man ikke kan træne med ømhed, men man giver den måske ikke helt så meget gas som ellers.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 20. apr 2016, 10:16

Pandesteg skrev:
Jeg ville vente til i morgen, mest fordi du bedre har tid dér (fornemmer jeg?) og også hvis du stadig er lidt øm. Ikke fordi man ikke kan træne med ømhed, men man giver den måske ikke helt så meget gas som ellers.


Det har jeg nemlig. Så jeg har aftalt med manden, jeg træner i morgen, så jeg kan få købt ind til weekenden i dag. Jeg skal være alene hjemme med ungerne fredag-søndag, og jeg orker ikke handle med de to.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Ally » 20. apr 2016, 14:50

Træningsfri-dag :love: Det er lidt tiltrængt kan jeg godt mærke, men jeg skal træne igen i morgen. Dog kan jeg ikke helt bestemme mig for, om jeg skal cardio- og styrketræne eller om jeg skal tage i svømmehallen. It's such a dilemma, I know :lol:

Jeg kan tydeligt mærke, at det er forår - hvis ikke det kan ses på udsprugne træer m.m., solskinnet og højere temperaturer, så kan jeg i den grad mærke det på eleverne. De render mere rundt i stramme T-shirts og flexer muskler (what's not to like?! :lol:) og bliver generelt mere kåde - men ikke desto mindre er de nogle skønne unge mennesker.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 20. apr 2016, 16:08

Jeg fik gået 5 km :D Og spist ordentlig aftensmad og drukket 1,5 l vand. Jeg er tilbage on track :lol:
4
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 20. apr 2016, 17:31

Ally skrev:Træningsfri-dag :love: Det er lidt tiltrængt kan jeg godt mærke, men jeg skal træne igen i morgen. Dog kan jeg ikke helt bestemme mig for, om jeg skal cardio- og styrketræne eller om jeg skal tage i svømmehallen. It's such a dilemma, I know :lol:

Jeg kan tydeligt mærke, at det er forår - hvis ikke det kan ses på udsprugne træer m.m., solskinnet og højere temperaturer, så kan jeg i den grad mærke det på eleverne. De render mere rundt i stramme T-shirts og flexer muskler (what's not to like?! :lol:) og bliver generelt mere kåde - men ikke desto mindre er de nogle skønne unge mennesker.


Oh ja, forårskuldrede elever! Læg så lige konfirmation på fredag oven i, så går det HELT galt! :lol: :træt3: :lol:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Ally » 20. apr 2016, 17:38

Guilded_Lily skrev:
Ally skrev:Træningsfri-dag :love: Det er lidt tiltrængt kan jeg godt mærke, men jeg skal træne igen i morgen. Dog kan jeg ikke helt bestemme mig for, om jeg skal cardio- og styrketræne eller om jeg skal tage i svømmehallen. It's such a dilemma, I know :lol:

Jeg kan tydeligt mærke, at det er forår - hvis ikke det kan ses på udsprugne træer m.m., solskinnet og højere temperaturer, så kan jeg i den grad mærke det på eleverne. De render mere rundt i stramme T-shirts og flexer muskler (what's not to like?! :lol:) og bliver generelt mere kåde - men ikke desto mindre er de nogle skønne unge mennesker.


Oh ja, forårskuldrede elever! Læg så lige konfirmation på fredag oven i, så går det HELT galt! :lol: :træt3: :lol:

:lol: Ja, det gør det næppe bedre... For mine elevers vedkommende er der tale om fester og muligheden for at drikke hjernen ud på en torsdag. Og en fredag. Og sørme også en lørdag. Men de er lidt ekstra kære, når de også bliver forårskuldrede - en håndfuld af mine skulle lige charme sig ekstra overfor mig i dag :lol:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Ally » 24. apr 2016, 14:42

Evaluering for indeværende uge
- Træning ifølge kalenderen Tjek! Det blev til 2 x styrketræning, 2 x svømning og 1 x cykeltur
- Drikke vand Der er plads til forbedringer
- Føre Madlog - undgå røde dage Der er plads til forbedringer

---

Well. Jeg har lavet nye mål for den kommende uge, men det er de samme som ovenstående + at jeg skal huske neglepleje. Mine negle og hænder elsker mig for det, når jeg lige sætter tid af til det.

I den kommende uge skal jeg på kursus i Odense med en kollega. Temaet er helhedsorienteret undervisning. Derudover er der klassearrangement i Ældstebarnets klasse (+ parallelklasse) inkl. pizza. Fredag aften skal jeg mødes med tre skønne damer fra arbejdet; det bliver hyggeligt, men jeg skal køre hjem, så jeg skal ikke være tipsy på nogen måde.

Jeg har tre uger tilbage på Madlog (for denne gang; det er muligt, at jeg forlænger abonnementet) inden jeg rejser til Irland - og jeg vil lige stramme ballerne (lidt ekstra), for det kunne være så fedt (høhø), hvis jeg kunne tage af sted 10 kg. lettere. Det burde være muligt...
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"