Lander skrev:Nu har jeg læst dit indlæg en del gange, men må indrømme jeg ikke helt forstår det. Det virker mere som et rant skrevet i ophidselse.
Hvad er behovet for at sætte tingene sådan op mod hinanden på den måde? Går der noget af en selv, hvis der er nogle som har 10 milliarder, mens man selv måske kun har 10.000 kr? Der er sikkert mange ting som er lettere og sjovere, hvis man har mange penge, det kunne jeg da også godt tænke mig. Men det betyder da ikke jeg går rundt og er vred på dem som har mere end mig.
For min skyld må man have lige så mange penge som man har lyst til, så længe man har tjent dem på ærlig vis og uden at udnytte andre på vejen.
Men det er jo sådan set pointen. Du kan ikke tjene en milliard eller tusind milliarder. Det er noget andre gør for dig. Det gør de gennem udnyttelse.
Hvor mange børn i Indien sidder og syr tøj for Holch Povlsen så Best Seller kan sælge noget billigt højt for en høj pris? Og var der ikke noget med at han var ret kold under Corona i forhold til sine ansatte?
Der er noget med at dem der arbejder ved Amazon ikke må gå ud at skide i arbejdstiden og Elon Musk vil ikke indgå aftaler om overenskomst.
De grimme historier står i kø bag de rigeste mennesker i verden.
I Danmark var der vistnok noget med at Operaen i København ikke blev bygget på lovligt grundlag, det samme med Bilka i Horsens, men i og med at det hjælper at have telefonnummeret på borgmestre og statsministeren så blev det aldrig til et problem.
At folk må have så mange penge de har lyst til at have, ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal sige til. Det lyder som noget der er formuleret af en 10-årig. Jeg har 30 milliarder kroner fordi jeg havde lyst til at have det....