Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 20. apr 2016, 08:26

DGrayish:
Synes også bare du skal slappe af og sove med god samvittighed. Husker godt de sidste uger op til fødsel sidst. Var bare så træt og sov middagslur hver dag ca 2-3 timer efter jeg stod op om morgenen.

Danseprinsesse:
Hvor ser han sød ud. Gad vide om du er blevet scannet der hvor jeg er blevet scannet. Hende jordemoderen der har scannet mig til de tidlige scanninger, er bare så sød og entusiastisk. Var det i Århus?
Og så er jeg enig med Lilleluftballon omkring det med følelserne for barnet i maven. Jeg har heller aldrig været sådan en der har grædt til scanninger og den slags. Følelserne kom faktisk heller ikke som forventet lige da jeg fødte. Græd ikke ved fødslen. Min kæreste gjorde. Men for mig gik der nogle måneder før de der "mor" følelser kom. Mine følelser for barnet i starten var mere præget af en stor ansvarsfølelse end den store kærlighed.

Idag har jeg købt en Baby jogger city elite på nettet. Glæder mig til den kommer hjem. Er spændt på om jeg kommer til at elske den som mange andre beskriver, eller om jeg kommer til at savne at have en rigtig barnevogn. (altså har en barnevogn, men regner ikke med at bruge den særlig meget)
1
DGrayish
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1. sep 2015, 14:01
Kort karma: 30
Likede indlæg: 430

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf DGrayish » 20. apr 2016, 16:51

Tak for svar allesammen :) Jeg prøver at kaste den dårlige samvittighed fra mig. Lettere sagt end gjort - jeg har bare virkelig svært ved at give mig selv lov til at slappe af. Vi mangler overhovedet ikke nogle nødvendige ting til redebygningen mere. Det er nok bare en irrationel dårlig samvittighed over at jeg ikke okser rundt og sørger for at alt er perfekt og farvekoordineret til når babyen kommer.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 20. apr 2016, 19:05

Vi har været til nf her til aften :lun:

Alt så godt ud og der var lav risiko for Downs.
Hun rykkede min termin (31/10 - lille halloween baby), men synes det er ret træls, nu havde jeg lige talt mig frem til 97 arbejdsdage inden barsel (ferier og helligdage er fratrukket), men nu er det jo lige pludselig 101 dag! Øv også!!
(I tilfælde af at det ikke er tydeligt er jeg ikke glad for mit arbejde og glæder mig til barsel, mest så jeg har mere tid med Emil, ikke så meget til babyen, endnu).
3
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 20. apr 2016, 19:10

Dejligt med god NF Lulu :)

Jeg kan også mærke at jeg tæller mere og mere ned til barsel. Ikke fordi jeg er træt af mit job, men jeg ser virkelig frem til at trække stikket i et års tid :blush:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 20. apr 2016, 21:50

Puha, det sidste døgn her har været lidt hårdt og følelsesladet.

Min lille nevø på knap 9 mdr. væltede i sin højstol i fredag og slog hovedet. Han har kastet op siden, og de har været ved vagtlæge et par gange, der ikke mente, der var nogen sammenhæng.
I går tog de til vagtlæge igen, der endelig indlagde ham med henblik på en skanning af hovedet. Min bror ringede og spurgte, om vi ville tage min niece på 3 år - og det ville vi selvfølgelig. Efter hun var spist af og puttet ringede han for at fortælle, at den lille har en blødning i hovedet, så de skulle overflyttes til Odense. Indtil videre observerer de ham bare, men han var stadig dårlig her til aften.
Jeg forsøger virkelig at bekæmpe katastrofetankerne, men åh, hvor er jeg bekymret for ham. Det er bare alt for meget, når man i forvejen er hormonel og ekstra følsom. :(
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 20. apr 2016, 21:57

Mittemis skrev:DGrayish:
Synes også bare du skal slappe af og sove med god samvittighed. Husker godt de sidste uger op til fødsel sidst. Var bare så træt og sov middagslur hver dag ca 2-3 timer efter jeg stod op om morgenen.

Danseprinsesse:
Hvor ser han sød ud. Gad vide om du er blevet scannet der hvor jeg er blevet scannet. Hende jordemoderen der har scannet mig til de tidlige scanninger, er bare så sød og entusiastisk. Var det i Århus?
Og så er jeg enig med Lilleluftballon omkring det med følelserne for barnet i maven. Jeg har heller aldrig været sådan en der har grædt til scanninger og den slags. Følelserne kom faktisk heller ikke som forventet lige da jeg fødte. Græd ikke ved fødslen. Min kæreste gjorde. Men for mig gik der nogle måneder før de der "mor" følelser kom. Mine følelser for barnet i starten var mere præget af en stor ansvarsfølelse end den store kærlighed.

Idag har jeg købt en Baby jogger city elite på nettet. Glæder mig til den kommer hjem. Er spændt på om jeg kommer til at elske den som mange andre beskriver, eller om jeg kommer til at savne at have en rigtig barnevogn. (altså har en barnevogn, men regner ikke med at bruge den særlig meget)


Vi var i Fredericia. :)

Og I har ret med hensyn til det med følelser - jeg har også efterhånden accepteret, at det bare er sådan jeg har det, og det er ok. Jeg tror nok det sværeste for mig at komme overens med er min manglende interesse. Men altså, det er blevet meget bedre siden januar, og jeg slår ikke mig selv i hovedet for det på samme måde længere.

Tænker du, om du praktisk vil savne en barnevogn, eller mere tanken om at gå tur med en "rigtig" barnevogn?
Vi har jo ikke taget vores i brug endnu, men vi elsker den ret meget allerede. Da vi prøvede at stille lift i den, blev vi helt sikre - også min kæreste, der var lidt skeptisk til at starte med og drømte om en rigtig barnevogn.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 21. apr 2016, 06:09

Danseprinsesse - jeg sender alle mine gode tanker til din nevø og jeres familie. Jeg håber blødningen viser sig at være harmløs.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 21. apr 2016, 06:37

Uhhhh de vagtlæger altså! Opkast efter at man har slået hovedet er altid noget for pokker da. Det er anden gang jeg hører om en vagtlæge der ikke tager dét alvorligt hos et barn.
Stakkels lille mand. Håber de får styr på det hurtigt og han snart er frisk som en havørn igen.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 21. apr 2016, 07:27

Danseprinsesse skrev:
Vi var i Fredericia. :)

Og I har ret med hensyn til det med følelser - jeg har også efterhånden accepteret, at det bare er sådan jeg har det, og det er ok. Jeg tror nok det sværeste for mig at komme overens med er min manglende interesse. Men altså, det er blevet meget bedre siden januar, og jeg slår ikke mig selv i hovedet for det på samme måde længere.

Tænker du, om du praktisk vil savne en barnevogn, eller mere tanken om at gå tur med en "rigtig" barnevogn?
Vi har jo ikke taget vores i brug endnu, men vi elsker den ret meget allerede. Da vi prøvede at stille lift i den, blev vi helt sikre - også min kæreste, der var lidt skeptisk til at starte med og drømte om en rigtig barnevogn.



Åh jeg sender alle positive tanker afsted til din nevø Danseprinsesse.. Sikke frygteligt. Det er bare sådan noget en vagtlæge ikke skal overse. Så hellere sende en for meget til scanning end en for lidt.

Mht det med vognen, så er det nok fordi jeg er nervøs for tiden efter lift. Om barnet kan overskue altid at vende væk fra os. Eller om man kommer til at savne at gå og kommunikere med ham.
Bruger i forresten den lift som an købes til og klikkes på? Eller bare en eller anden som skal stå på sædet?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 21. apr 2016, 14:41

Åh nej DansePrinsesse. Sender en masse gode tanker til din nevø. Hvor er det forfærdeligt at vagtlægen ikke gjorde noget før.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 21. apr 2016, 14:45

Så kom vores babybay hjem fra Tyskland, og jeg elsker den allerede. Har mest af alt lyst til at sætte den på sengen nu :love: :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 21. apr 2016, 15:07

Nuttede-Nuser skrev:Så kom vores babybay hjem fra Tyskland, og jeg elsker den allerede. Har mest af alt lyst til at sætte den på sengen nu :love: :lol:


Hold nu kaje hvor er den fin. Hvad måtte I slippe for den?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 21. apr 2016, 15:34

Snowdrop skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Så kom vores babybay hjem fra Tyskland, og jeg elsker den allerede. Har mest af alt lyst til at sætte den på sengen nu :love: :lol:


Hold nu kaje hvor er den fin. Hvad måtte I slippe for den?


Den er købt på skandic.de og vi har givet 1850kr for det hele. Det er rimelig godt efter som sengen alene koster 1400kr herhjemme. Jeg er i hvertfald godt tilfreds. Når nu vi ikke har plads til en tremme seng ved siden af vores seng er det her den bedste løsning.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 21. apr 2016, 18:16

Tak for gode tanker. :kys:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 21. apr 2016, 18:21

Mittemis skrev:
Danseprinsesse skrev:Åh jeg sender alle positive tanker afsted til din nevø Danseprinsesse.. Sikke frygteligt. Det er bare sådan noget en vagtlæge ikke skal overse. Så hellere sende en for meget til scanning end en for lidt.

Mht det med vognen, så er det nok fordi jeg er nervøs for tiden efter lift. Om barnet kan overskue altid at vende væk fra os. Eller om man kommer til at savne at gå og kommunikere med ham.
Bruger i forresten den lift som an købes til og klikkes på? Eller bare en eller anden som skal stå på sædet?


Ja, det er for mig den eneste ulempen ved eliten, at man ikke kan vippe styret til den anden side.
Jeg tænker lidt, at en klapvogn skulle vi have haft uanset hvad. Så hvis vi nu skulle finde ud af, at det bare slet ikke fungerer at bruge den som barnevogn, så må vi jo overveje at købe eller låne en og så gemme eliten til senere. Men fleksibiliteten i dens vægt, størrelse og hvor let den er at klappe sammen, tror jeg bare ikke jeg vil undvære.

Vi vil bare bruge liften fra den brugte barnevogn, vi har til terrassen. Den sidder perfekt i vognen. :)
0

Tilbage til "Graviditet"