Reportageprogrammet Jagten.

Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Reportageprogrammet Jagten.

Indlægaf Pjeps » 9. sep 2015, 20:47

Har lige set første afsnit, der omhandler børnelokkere på nettet. Fy for pokker, jeg fik helt ondt i maven af at se det program.

Nu har jeg ikke børn selv, men jeg bliver sgu bekymret for alle jeres børn. Det er jo massivt som de bliver bombarderet med klamme tilbud og videoer osvm :puke:
0
:ninja:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Reportageprogrammet Jagten.

Indlægaf dykkersild » 10. sep 2015, 08:38

Jeg har helt bevidst valgt, ikke at se programmet. De reklamer jeg har set, lugter lidt for meget af at tirre den indre svinehund og en tv-station som udøver en pudsig form for selvtægt.

Men det er interessant for man ser det mere og mere - altså det med at udpege syndere offentligt - og specielt på de sociale medier. Hvor går grænsen, hvad hvis der tages fejl og er der i virkeligheden langt til den offentlige gabestok som vi gik bort fra, for mange år siden?
2
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Reportageprogrammet Jagten.

Indlægaf Code71 » 10. sep 2015, 08:49

dykkersild skrev:Jeg har helt bevidst valgt, ikke at se programmet. De reklamer jeg har set, lugter lidt for meget af at tirre den indre svinehund og en tv-station som udøver en pudsig form for selvtægt.

Men det er interessant for man ser det mere og mere - altså det med at udpege syndere offentligt - og specielt på de sociale medier. Hvor går grænsen, hvad hvis der tages fejl og er der i virkeligheden langt til den offentlige gabestok som vi gik bort fra, for mange år siden?


Tilsat en masse kunstig forargelse fra Miki Mistrati. Som skulle forestille at blive overrasket over at det overhovedet foregår. Det havde jeg godt nok svært ved at tage seriøst

Men bortset fra det, så synes jeg det mest rystende - og oplysende ved den udsendelse var HVOR lidt de sites i virkeligheden gør for at komme de børn til undsætning på forhånd, så de der klamme mænd ikke kan opholde sig steder hvor der er børn under den seksuelle lavalder
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Reportageprogrammet Jagten.

Indlægaf dykkersild » 10. sep 2015, 09:03

Code71 skrev:
dykkersild skrev:Jeg har helt bevidst valgt, ikke at se programmet. De reklamer jeg har set, lugter lidt for meget af at tirre den indre svinehund og en tv-station som udøver en pudsig form for selvtægt.

Men det er interessant for man ser det mere og mere - altså det med at udpege syndere offentligt - og specielt på de sociale medier. Hvor går grænsen, hvad hvis der tages fejl og er der i virkeligheden langt til den offentlige gabestok som vi gik bort fra, for mange år siden?


Tilsat en masse kunstig forargelse fra Miki Mistrati. Som skulle forestille at blive overrasket over at det overhovedet foregår. Det havde jeg godt nok svært ved at tage seriøst

Men bortset fra det, så synes jeg det mest rystende - og oplysende ved den udsendelse var HVOR lidt de sites i virkeligheden gør for at komme de børn til undsætning på forhånd, så de der klamme mænd ikke kan opholde sig steder hvor der er børn under den seksuelle lavalder


Ja - og så tænker jeg, at forældrene skal mere ind over. Ja, det er sikkert svært at styre men styring er jo åbenlyst nødvendigt, for at beskytte børnene.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Reportageprogrammet Jagten.

Indlægaf icelady » 10. sep 2015, 15:26

Jeg så det.

Og tænkte "Damn de sider skal da godt nok have bedre styr på hvem de lukker ind."

Dernæst var jeg også inde på den med forældrene.


Og så blev jeg så harm på dem alle, men især ham, der sagde, at han hjalp børn. Øeh, hvad sagde du lige der, makker????
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Reportageprogrammet Jagten.

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. sep 2015, 13:55

Der er altså et eller andet træls ved ham Miki Mistradi synes jeg.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Reportageprogrammet Jagten.

Indlægaf Pjeps » 12. sep 2015, 15:26

Dikus skrev:Jeg har ikke set det. Men har en 13-årig pige, der bevæger sig meget på nettet. Helt fredeligt og uden at blive overfaldet af liderlige, voksne mænd.

Jeg gætter på, de mænd er der, som de altid har været. Nu kan man bare fange dem let via nettet og gære fem høns ud af en bette fjer.


Jeg synes ikke at det er en fjer at 35-50 årlige mænd sidder og presser 13-14 årlige til at mødes og helt klart skriver at de vil have sex med dem, sender videoer og billeder som selv jeg ville blive snerpet over at modtage. Til trods for at pigerne flere gange har skrevet " jeg er kun 13" .
0
:ninja:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Reportageprogrammet Jagten.

Indlægaf icelady » 12. sep 2015, 15:31

Som udgangspunkt tror jeg heller ikke, der er kommet flere pædofile/folk med seksuel lyst til unge under 15.

Men i modsætning til før, så har de nu 100 gange nemmere ved at komme i kontakt med potentielle ofre.

Og uanset hvor sikker man føler sig som forældre, så synes jeg personligt man skal holde øje.Om det så er at snakke med dem tit om, hvordan man skal opføre sig på nettet, hvad man absolut ikke skal finde sig i eller at tjekke deres profiler på div sites er underordnet.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Reportageprogrammet Jagten.

Indlægaf Pjeps » 12. sep 2015, 15:45

Men ham der sidder og lokker på nattet, kan jo netop også være Onkel Henrik.

Selvfølgelig er de fysisk længere væk fra børnene på nettet, men hvor mange forældre ved 100% hvad deres børn laver på nettet? Og bliver tilbudt penge for at mødes/være kærester som måske lyder uskyldigt til at starte med, så ender det aldrig godt for barnet. Der skal langt mere kontrol både fra de sider hvor de mødes, og fra forældrenes side.
1
:ninja:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Reportageprogrammet Jagten.

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. sep 2015, 20:35

Uden at vide det, vil jeg tro at kunsten for den pædofile netop er at opføre sig som en der IKKE skal blokeres. De antaster ikke bare de unge piger med sætningen "Hej jeg hedder Povl og er 53, vil du se min pik?" for så er chancen allerede forspildt.
I stedet kan de fx kalde sig Andreas og sige de er 14 år og skater i fritiden. Og bruge flere måneder på at opbygge et online kæresteforhold. Og langsomt lokke mere og mere vovede fotos ud af pigen. Og få hende til at fortælle private og hemmelige ting. Indtil de har modtaget nok til at true med at vise det til forældrene hvis ikke det udvikler sig til endnu mere. Og så vil skammen nok for mange piger overskygge al sund fornuft.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Reportageprogrammet Jagten.

Indlægaf icelady » 12. sep 2015, 21:34

Dikus skrev:Øhhh. Det er da for barnet en fremmed på nettet? Som bare kan ryge på bloker. En handling, der er tyve gange lettere for et barn, når det er en fremmed, de aldrig behøver blive konfronteret med igen.

Jeg tror man kommer langt ved at lære sit barn netop det. Og så huske på, at ens barn er lige så udsat, som man selv var. Hverken mere eller mindre. Heller ikke selvom et tv program kan skrue det sammen, så det ligner det vilde vesten


Jeg vil mene du har en lettere naiv opfattelse af det.

De skriver jo ikke "Hej, jeg er 45 år gammel og vil gerne lege med din fisse." Jo, de dumme af dem gør det nok på den måde, men ofte hører man at de jo udgiver sig for at være på samme alder/måske et par år ældre. Så bliver pigerne lullet ind i "Øj, en på min egen alder, der synes jeg er sød" og derfra kan det udvikle sig til div sexfantasier, og til sidst kan han have så mange ting på hende, at hun ikke tør sige fra, af frygt for han skal fortælle hendes forældre det.
Og logisk set, så vil de fleste forældre da heldigvis ikke bebrejde hende, men som 12-13-14-årig så har man ikke den logik. Så er det mere "jeg vil ikke skuffe mine forældre"-tankerne, der præger en.

Og ja, selvfølgelig burde barnet kunne føle sig tryg nok til at sige "Hey, mor, jeg har oplevet noget mærkeligt på nettet." Men igen; skammen kan så nemt tage over.

Man kan som forældre nå et godt stykke, hvis man sørger for at snakke med sine børn om det. Men selv i de tilfælde kan man heller ikke vide sig sikker.

Jeg tror desværre ikke man nogensinde kan komme det til livs, men måske det kunne mindskes, hvis div sider gjorde en større indsats for at tjekke deres medlemmer og hvis forældre kom mere på banen.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Film og TV"