Skal du spise hveder i morgen?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Pandesteg » 21. apr 2016, 06:11

Nuttede-Nuser skrev:
Mani skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Mani skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Pandesteg skrev:
Pandesteg skrev:Ja :) Jeg spurgte manden om han ville have dem som aftensmad eller til aftenkaffen og han valgte det sidste. Tror bare de bliver serveret med smør og/eller ost. Sådan synes jeg de smager bedst. Regner i øvrigt med at købe en pose hveder med hjem fra Lagkagehuset i eftermiddag, har ikke tid i morgen. Medmindre jeg beslutter mig for at bage dem selv i aften selvfølgelig :gruble:


Nå, har lige besluttet mig for at bage dem selv efter Meyers opskrift: http://www.meyersmad.dk/lav-mad/opskrifter/hveder/ :banan:


De lyder lækre, men har har lige været inde og lure opskriften, hvad skal gæren røres ud i? Som jeg læser det skal det hele bare blandes sammen i røremaskinen?

Opskriften er ikke særlig præcis, men gæren skal vel bare røres ud i væden og så skal tørdelene tilsættes? Som ved al mulig andet gærbrød?


Må prøve mig frem. Har bare aldrig prøvet at rører ud i kold væde, og tænkte om gæren bliver ordentlig aktiveret.

Mine ser i al fald gode ud *de skal først spises i morgen, de skal først spises i morgen...*


Fedt, jeg springer ud i det i morgen, så jeg ikke når at spise dem alle sammen inden. Man er vel gravid.


Da jeg linkede til opskriften troede jeg den var den samme som i hans bagebog, men det kan jeg godt se det ikke er - jeg brugte opskriften fra Meyers bageri og der starter man med at opløse gæren i lunken vand og lunken mælk, tilsætter derefter æg, sukker, salt og kardemomme. Derefter melet og til sidst det bløde smør.

Mine blev rigtig lækre, selvom jeg ikke lige havde tid til at lade dem hæve de der 4-5 timer :nerve: Men jeg kan også bedst lide, at de er lidt tunge i det og ikke for luftige.

God bagelyst :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Animi » 21. apr 2016, 06:38

Siden jeg er flyttet hjemmefra, har jeg altid sørget for af være hjemme hos mine forældre på hvededagen, fordi jeg heller ikke gad sidde og spise dem alene. I dag tager jeg endda med dem i sommerhus, bare for at have nogen at spise hveder med :lol:
Og jeg synes det er fantastisk at spise dem som aftensmad, for så er der god grund til at spise ekstra mange af dem :love:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Mani » 21. apr 2016, 08:00

Pandesteg skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Fedt, jeg springer ud i det i morgen, så jeg ikke når at spise dem alle sammen inden. Man er vel gravid.


Da jeg linkede til opskriften troede jeg den var den samme som i hans bagebog, men det kan jeg godt se det ikke er - jeg brugte opskriften fra Meyers bageri og der starter man med at opløse gæren i lunken vand og lunken mælk, tilsætter derefter æg, sukker, salt og kardemomme. Derefter melet og til sidst det bløde smør.

Mine blev rigtig lækre, selvom jeg ikke lige havde tid til at lade dem hæve de der 4-5 timer :nerve: Men jeg kan også bedst lide, at de er lidt tunge i det og ikke for luftige.

God bagelyst :)

Jeg brugte den udgave de havde i Politiken, jeg ved ikke om den afviger fra de andre?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Studsgaard » 21. apr 2016, 08:03

Nu har jeg to plader hveder til at stå til hævning. Jeg er sikker på mine unger bliver helt vilde over jeg har bagt helt lyst brød :D
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Pandesteg » 21. apr 2016, 08:13

Mani skrev:
Pandesteg skrev:
Nuttede-Nuser skrev:
Fedt, jeg springer ud i det i morgen, så jeg ikke når at spise dem alle sammen inden. Man er vel gravid.


Da jeg linkede til opskriften troede jeg den var den samme som i hans bagebog, men det kan jeg godt se det ikke er - jeg brugte opskriften fra Meyers bageri og der starter man med at opløse gæren i lunken vand og lunken mælk, tilsætter derefter æg, sukker, salt og kardemomme. Derefter melet og til sidst det bløde smør.

Mine blev rigtig lækre, selvom jeg ikke lige havde tid til at lade dem hæve de der 4-5 timer :nerve: Men jeg kan også bedst lide, at de er lidt tunge i det og ikke for luftige.

God bagelyst :)

Jeg brugte den udgave de havde i Politiken, jeg ved ikke om den afviger fra de andre?


Det ved jeg heller ikke......?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf sigge » 21. apr 2016, 12:48

Ja, men kun fordi jeg er inviteret hjem til mine forældre. Vi får dem til aftenkaffe med smør på.

Jeg elsker ellers underlødigt, hvidt brød, men jeg synes faktisk hveder er et jævnt kedeligt stykke bagværk - i hvert fald dem, vi kan købe heromkring, så jeg ville ikke gide at spilde kalorier på dem, hvis det bare var til mig selv. Jeg har bagt dem selv et par gange, og de var da ganske gode, men jeg har andre opskrifter på boller, som jeg bedre kan lide.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Lucia » 21. apr 2016, 14:13

Nå, nu blev jeg inspireret af tråden og fik trang til hveder, så nu skal jeg have hveder i aften alligevel :D
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf godtnavn » 21. apr 2016, 16:23

Da jeg endnu ikke har fået bagt dem bliver de nok mere eftermiddags snack i morgen end morgenmad. Og så skal hveder ikke spises som de er, de skal halveres og grilles så de er sprøde.. Måske er det derfor jeg synes de smaer bedst kun med smør? Har først i dag fundet ud af at nogen mennesker spiser dem som normale boller, tosser!
0
Mariajensen83
Indlæg: 301
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Mariajensen83 » 21. apr 2016, 16:47

Jeg havde tænkt mig at bage dem i morgen til morgenmad.
Er der nogen, der har en god opskrift? Har kigget på Meyers, men har ikke lige tid at de skal hæve i så mange timer.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Stars » 21. apr 2016, 16:48

godtnavn skrev:Da jeg endnu ikke har fået bagt dem bliver de nok mere eftermiddags snack i morgen end morgenmad. Og så skal hveder ikke spises som de er, de skal halveres og grilles så de er sprøde.. Måske er det derfor jeg synes de smaer bedst kun med smør? Har først i dag fundet ud af at nogen mennesker spiser dem som normale boller, tosser!

Rigtige hveder deles i tre, så der er en over, en midte og en under, inden de ristes :-D
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf LadyFox » 21. apr 2016, 16:49

godtnavn skrev:Da jeg endnu ikke har fået bagt dem bliver de nok mere eftermiddags snack i morgen end morgenmad. Og så skal hveder ikke spises som de er, de skal halveres og grilles så de er sprøde.. Måske er det derfor jeg synes de smaer bedst kun med smør? Har først i dag fundet ud af at nogen mennesker spiser dem som normale boller, tosser!


:ad!: :ad!: :ad!:
HVEM gør det? Det er jo helt på hovedet. Hveder skal ristes :lun:
0
...
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf HappyHippo » 21. apr 2016, 17:35

Jeg bagte dem fra meyers og de blev ganske udmærkede. Så er der også til morgenmaden i morgen :D
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Animi » 21. apr 2016, 17:53

Jeg er dejlig mæt nu, efter en stor portion hveder, nammenam :love:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf godtnavn » 21. apr 2016, 18:40

LadyFox skrev:
godtnavn skrev:Da jeg endnu ikke har fået bagt dem bliver de nok mere eftermiddags snack i morgen end morgenmad. Og så skal hveder ikke spises som de er, de skal halveres og grilles så de er sprøde.. Måske er det derfor jeg synes de smaer bedst kun med smør? Har først i dag fundet ud af at nogen mennesker spiser dem som normale boller, tosser!


:ad!: :ad!: :ad!:
HVEM gør det? Det er jo helt på hovedet. Hveder skal ristes :lun:


Sære mennesker på min facebook. Burde nok slette dem som venner efter den manøvre. Der har været 2 uafhængigt af hinanden, verden er af lave.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf MyGirl » 22. apr 2016, 06:45

vi skal havde dem i aften :ivrig: til aftensmad (måske med et stykke rugbrød først)
0

Tilbage til "Mad og drikke"